Jump to content

BMW X1, xDrive E84, 25D


Radou

Recommended Posts

De 3 zile am ajuns acasa cu masina care va sta alaturi de mine pentru urmatorii 3 ani (sper). Am avut destule masini noi pe care le-am vandut dupa 5 ani si la care am pierdut enorm. Acum m-am gandit ca ar fi timpul sa mai piarda si altul in favoarea mea.

Pe scurt, este vorba de un bimmer X1, 25D din 2014, 107000 km, black saphire asortat cu piele crem la interior si insertii de lemn in bord si portiere. Am luat-o direct dintr-o reprezentanta BMW si are 24 luni de garantie. N-am fost utilizator de BMW pana acum, asa n-o pot compara decat cu ultima mea masina, un Peugeot 508 GT (2012) de 204 cp. Trebuie sa recunosc ca desi caii putere in plus nu-s asa multi (fata de fostul GT), demarajul lui X1 mi-a inmuiat genunchii la prima invocare. In schimb dpdv al gadgeturilor a functionalitatii si ergonomiei echipamentelor la bord, Peugeot-ul era net superior.

Nu intentionez sa-i fac nici o modificare, sunt impotriva lor. Sper doar sa nu ma lase la greu si sa nu fie sub Peugeot ca si fiabilitate.

Atasez cateva imagini facute pe drumul spre casa.

post-84823-0-47561600-1508180650_thumb.jpg

post-84823-0-66456300-1508180674_thumb.jpg

post-84823-0-98637100-1508180771_thumb.jpg

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Tocmai ai aruncat benzina pe foc :popcorn:

 

PS: Sa ai noroc de ea si cati mai multi km fara incidente.

Merci de urari!

Cat priveste ergonomia Peugeot-ului la interior, crede-ma, BMW-ul o fi fost pionier, dar altii au luat (furat) de la BMW si au dus mai departe...nici nu e greu sa dezvolti o idee geniala.

Vorbesc aici strict de navigatie si diverse comenzi uzuale. Dincolo de asta, evident, nu suporta comparatie, BMW rulz!

Link to comment
Share on other sites

Nu zic nu , vad ca ai navigatia mica la x1 ... Daca ai fii avut navigatia cu ecran mare (ce vine cu mai multe functii) nu cred ca ai mai fii zis ca este peste BMW.

Oricum , nu pot sa te contrazic, nu am condus un 508 GT, posibil sa fie ca performante si fiabilitate peste x1/seria 3 ... nu a zis nimeni ca BMW exceleaza prin fiabilitate.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

SĂŁ o conduci cu plĂŁcere.

PS. Ce a ajuns și "bemveu" sĂŁ facĂŁ mașini mai slabe/rele decât pug!👍

Departe de mine afirmatia de mai sus. Oameni buni, nu ma judecati atat de superficial. Never-ever n-o sa fie Pug-ul superior BMW-ului. Era vorba doar de ergonomie si nimic altceva.

De exemplu la navigatia Pug-ului, pe ultima linie a display-ului (indiferent in ce mod erai, sau daca navigatia era activa sau nu) aveai info despre orasul si strada pe care erai. Functie foarte utila.

In schimb m-a facut cu capul. Dupa ce a iesit din garantie (5 ani) au inceput sa cada multe. Mult prea multe. M-a facut fericit de doua ori, odata cand am luat-o si odata cand am dat-o!

 

Legat de modificari...n-as opera chip tunning, sau ceva de gen, si nici alte adaosuri after market. Poate doar geamuri fumurii pe spate si luneta.

 

Nu zic nu , vad ca ai navigatia mica la x1 ... Daca ai fii avut navigatia cu ecran mare (ce vine cu mai multe functii) nu cred ca ai mai fii zis ca este peste BMW.

Oricum , nu pot sa te contrazic, nu am condus un 508 GT, posibil sa fie ca performante si fiabilitate peste x1/seria 3 ... nu a zis nimeni ca BMW exceleaza prin fiabilitate.

 

Da, dupa ce am optat pentu masina asta am inteles ca am navigatie business si nu professional. A trebuit sa fac compromisul asta in favoarea altor beneficii.

Performantele lui 508 GT nu se compara nici pe departe cu X1 25D, care e net superior. La capitolul fiabilitate inca nu pot compara, dar Pug-ul m-a dezamagit destul de tare, avand in vedere ca era varful lor de lance.

Nu scap totusi din vedere faptul ca X1/serie 3 inglobeaza tehnologie veche, asa ca nu judec marca dupa ce am eu. As fi vrut un F48 (noul X1), dar imi depasea bugetul.

Link to comment
Share on other sites

Nu poti compara cu 508 ca spatiu cu un X1.

Sunt clase diferite, nici nu m-am gandit sa le compar. GT-ul (Grand Tourer) e o limuzina gandita pentru confort. X1 e mai curand sport, mai scurt si mai potrivit pentru drumurile noastre, insa foarte puternic pentru clasa lui. In spatele meu, in X1, cu greu incape un adult. Dar eu nu merg in spate, asa ca nu ma intereseaza acest aspect.

 

Ca sa ma joc, am cumparat un Carly OBD bluetooth. Pentru inceput am facut ceasurile sa fie luminate permanent (fara sa fie luminile aprinse) - ma enerva sa vad ziua bordul stins, functia Start/Stop sa memoreze in pozitia in care era la oprirea motorului si sa activez avertizarea de temperatura scazuta (4 grade) in bord. Erau multe coduri ce puteau fi modificate, dar nu le-am vazut rostul in cazul meu.

post-84823-0-03359000-1508190447_thumb.jpeg

Link to comment
Share on other sites

Salut sa o stapanesti sanatos. Cum ai reusit sa memorezi start stopul sa tina minte? Mie mi-au zis mai multi ca nu se poate la x1 e84 pentru ca de fiecare data cand pornesti motorul o sa revina la setarea initiala.

Cat despre navigatie, care sunt alea atat de multe functii in plus la navigatia mare incat sa merite 1300 euro schimbul? Intreb pt ca eu am navigatie mica la ambele bmw-uri si mie mi se pare suficienta. In afara ca aia mare arata mai bine, ce face in plus asa misto? Am vazut peste tot "trebuie neaparat navi mare", in timp ce eu consider alte criterii esentiale pt o masina. Mai ales ca orice android cu waze face navigatiile astea de bmw sa para din epoca de piatra.

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Salut sa o stapanesti sanatos. Cum ai reusit sa memorezi start stopul sa tina minte? Mie mi-au zis mai multi ca nu se poate la x1 e84 pentru ca de fiecare data cand pornesti motorul o sa revina la setarea initiala.

Cat despre navigatie, care sunt alea atat de multe functii in plus la navigatia mare incat sa merite 1300 euro schimbul? Intreb pt ca eu am navigatie mica la ambele bmw-uri si mie mi se pare suficienta. In afara ca aia mare arata mai bine, ce face in plus asa misto? Am vazut peste tot "trebuie neaparat navi mare", in timp ce eu consider alte criterii esentiale pt o masina. Mai ales ca orice android cu waze face navigatiile astea de bmw sa para din epoca de piatra.

Modificarea am facut-o cu interfaĂâşa Carly Ăâ˘i aplicaĂâşia dedicata pe Android. A mers fĂŁrĂŁ probleme, doar ca atunci când activezi ecoPro se activeazĂŁ automat Ăâ˘i start/stop Ăâ˘i trebuie sĂŁ-l dezactivez manual.

DacĂŁ eĂâ˘ti din Buc ne putem ĂŽntâlni sĂŁ-Ăâşi fac modificarea asta. DureazĂŁ 5'.

 

Sent from my SM-G935F using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Am reusit s-o inmatriculez, apoi a doua zi am plecat cu ea pe niste dealuri cu drumuri desfundate la vreo 150km de Chisinau (cu job-ul). Nu credeam sa ajung sa fac off-road cu masina asta, dar nevoia te impinge la multe. Chestia e ca mi-am schimbat in bine parerea despre X1 si am constatat ca nu e o masina exclusiv de asfalt. Sigur, fara noile pneuri de iarna, cu care am avut inspiratia sa ma echipez exact inainte de plecare, as fi ramas in noroi pana la gat si as fi fost scos cu caii din glod. Azi am avut programarea la verificare tehnica la BMW Filaret. M-am straduit sa scot tona de noroi blocata pe sub masina si am ajuns la timp la service. Eram foarte curios daca vor accepta garantia suplimentara de 2 ani cu care mi-a fost livrata masina - si da, au acceptat-o. In rest mi-au zis ca arata impecabil si ca n-au gasit nici un cusur. Articutalii, amortizoare, toate ok. Lonjeroane neatinse, fara scurgeri suspecte de ulei in scut sau la cutie, injectoare care se deschid/inchid asa cum trebuie, reviziile trecute in cheie, etc.

L-am intrebat de distributie si mi-a zis ca nu se aude absolut nimic suspect la motor si ca atunci cand o sa dea semne voi sesiza. Nu stiu ce sa zic...la ce citesc pe aici ma ia durerea de cap cu motoarele N47. Neamtul mi-a zis ca la cele 25D fabricate incepand cu 2014 nu prea au mai fost probleme. Romanul mi-a zis ca daca fac revizia la 10k-12k n-o sa am probleme. Mi se pare exagerat sa fac revizia de 3 ori pe an. C'mon, ce masina mai e si asta?!

Mi-au recomandat sa schimb cureaua de accesorii si fulia (2300 lei, wow!). Le voi schimba la urmatoarea revizie (si pe care o voi face la fiecare 20k km).

In rest intentionez sa scot din cotiera prostia aia de suport inutil de telefon. Am gasit niste tutoriale pe net si o sa ma apuc de lucru cand o sa am timp.

post-84823-0-31981700-1509461141_thumb.jpg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

de ce crezi ca nu ti-ar fi acceptat o? ai schimbat ceva pe garantie euro plus?

 

sa o stapanesti sanatos!

 

Multumesc!

 

E o garantie pentru o masina second-hand. Garantia originala a masinii a expirat in 2016. Mi-au recunoscut ca era prima data cand vedeau asa ceva.

 

Da atat costa fulia si cureaua la reprezentanta...Daca vrei sa fie ok...faci revizia de 3 ori pe an, daca vrei sa se auda mai prematur distributia o faci cum zice bmw la 30.000 sau 1 an.

 

La 30000 nu ma gandeam sa fac revizia, dar macar la 20000...

Eu merg mult in afara orasului, si mai tot timpul cu EcoPro activ.

Edited by Radou
Link to comment
Share on other sites

Multumesc!

 

E o garantie pentru o masina second-hand. Garantia originala a masinii a expirat in 2016. Mi-au recunoscut ca era prima data cand vedeau asa ceva.

 

 

 

La 30000 nu ma gandeam sa fac revizia, dar macar la 20000...

Eu merg mult in afara orasului, si mai tot timpul cu EcoPro activ.

 

Pai vezi ca eco proul ala e moartea dpf-ului. Pentru juma de litru maxim de economie, risti infundarea egr, filtru etc.

Plus ca mergand cu ecopro activ, daca vrei sa fac o depasire, e lesinata masina. Eu unul nu il activez niciodata. Revizia fa-o macar la 15 mii, nu e o avere 800 de lei cat costa.

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Pai vezi ca eco proul ala e moartea dpf-ului. Pentru juma de litru maxim de economie, risti infundarea egr, filtru etc.

Plus ca mergand cu ecopro activ, daca vrei sa fac o depasire, e lesinata masina. Eu unul nu il activez niciodata. Revizia fa-o macar la 15 mii, nu e o avere 800 de lei cat costa.

800lei n-ar fi o problema, recunosc ca n-am ĂŽntrebat la reprezentanta cat costa o revizie. Cineva mi-a spus sa ma astept la cca 2000lei.

 

Sent from my SM-G935F using Tapatalk

Edited by Radou
Link to comment
Share on other sites

la reprezentanta revizia costa undeva intre 1400-1700 ron, poate chiar mai scump la unele.

dar iti poti comanda singur filtrele originale + uleiul BMW si te costa 7-800 ron, la care adaugi manopera la un service ok, 1-200 ron; filtrele le poti schimba si singur f. usor.

Link to comment
Share on other sites

800lei n-ar fi o problema, recunosc ca n-am ĂŽntrebat la reprezentanta cat costa o revizie. Cineva mi-a spus sa ma astept la cca 2000lei.

 

Sent from my SM-G935F using Tapatalk

 

Ma refeream 800 de lei cu piese luate de tine, originale, schimbate intr-un service.

Daca iei piese oem, adica filtre mann, mahle, etc iesi mai ieftin cu 200 250 de lei.

La reprezentanta, costa minim 1700 de lei. Mai au si promotii, dar trebuie verificat mereu.

De exemplu eu am facut revizia cu toate filtrele la e90 la Proleasing Ploiesti cu 1100 lei.

 

Link to comment
Share on other sites

Garantia de 2 ani oferita de vanzator (BMW Germania) ma obliga sa fac reviziile la un service agreeat BMW (Filaret si Bavaria in cazul meu).

Discutia e daca merita sa platesc cca 6000 lei/an revizii la reprezentanta in ideea ca poate pica ceva la motor sau cutie care sa fie inlocuite pe garantie, sau sa renunt la garantie si sa ma duc intr-un service de incredere si sa platesc jumatate din suma.

Defecte ascunse nu pare sa aiba. De cand am luat-o am facut deja cca 6000km, ba am si bagat-o in niste noroaie mai adanci decat garda ei la sol pe niste pante foarte abrupte. N-a dat vreun semn de slabiciune pana acum.

As avea un astfel de service de maxima incredere, dar nu voi mai avea nimic din istoricul de service inscris in cheie.

Acuma, na, nu le pot avea pe toate - si garantie, si ieftin si istoric in cheie...

La masina precedenta am facut timp de 5 ani (cat a avut garantie) service in reprezentanta. M-a costat de m-a rupt, in ideea ca daca pica ceva important n-o sa ma usture. N-a picat, sau cand a picat nu s-a putut rezolva pe garantie...

Grea dilema!

Link to comment
Share on other sites

Mergi si intreaba daca te mai incadrezi pentru vreun pachet BMW Service Inclusive.

Eu am luat o prelungire de la 100.000km la 160.000km/6 ani (parca) cu aprox 2.000 lei inclusiv TVA, ceea ce inseamna cam minim 2 revizii, una mica una mare + 1 schimb de lichid de frana in acei bani. Sunt mai multe tipuri de astfel de pachete.

Doar ca astepti sa te "cheme" masina la revizie.

Daca vrei sa faci preventie ma gandesc ca ii mai schimbi uleiul intre cele 2 revizii, la alt service, fara sa ii faci resetare, la acel service de increde de care vorbesti. Nu cred ca asta ar putea interveni in vreun fel asupra garantiei.

 

La reprezentanta ai 2 tipuri de revizii:

- cea "mica" care te duce pana in 800 lei probabil

- cea "mare" care e spre 2000 lei.

In Iasi sunt putin mai ieftine, mai au discount-uri, la seria 1 motor tot 2.0 (ca tot atat ulei intra) am dat sub 800 lei pe revizia mica (ulei si filtru de aer parca) +inspectie+schimb lichid frana.

Edited by ovideatza
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.