Jump to content

E46 facelift 318


Recommended Posts

Salut baieti, sa incep cu inceputul:Mi-am luat un e46 fl 318i 143hp iar la o saptamana a inceput sa nu mai traga si sa consume mult.. bun..Am dus-o la service ,eroare: camsaft exhoust sensor.. bun am lu-at un sensor (cei drept m-am cam zgarcit in loc sa iau cel original la 350lei am luat unul la 100).Masina nu si-a revenit. Cei de la service mi-au spus ca e sarita de la punct(zis si facut m-a scuturat de 2000lei) masina si-a revenit trage cum trebuie se simte dar in acelasi timp imi murea relantiul daca nu ii dadeam o pedala pana la 4000-5000 de ture. Am zis s-o las asa deocamdata ca nu mai aveam bani. Astazi dupa 3 zile scoas-o din service cu problema la relantii m-am trezit ca nu mi-a mai pornit.. O duc la service aceiasi eroare pe sensor,(distributia nu mai are cum sa fie deci este sensorul).Intrebarea mea : A mai patit cineva asa ceva? sa ia sensor aftermarket si sa aiba sintomele astea:intai sa moara relantiul iar dupa sa nu mai porneasca deloc? astept raspunsuri

.

Link to comment
Share on other sites

Salut ! Eu am 318 i, nfl si am avut aceeasi eroare pe senzor ax came dar la mine se oprea in mers si nu mai pornea decat daca anulam eroarea cu un tester. Problema era ca dupa ce pornea aparea eroarea din nou iar dupa cativa km se oprea. Am schimbat si senzorul arbore ( e in spatele motorului la mine ) si nu mai am probleme desi eroarea de la axul cu came o am inca. Mecanicul cand i-am spus problema mi-a dat 2 variante : sa schimb si senzorul de la arbore sau e sarita de la punct. Am avut noroc cu senzorul.
Link to comment
Share on other sites

cel mai util ar fi sa folosesti un tester dedicat, in mod normal functionarea defectuoasa a acelui senzor ar determina aprinderea lampii check engine dar motorul ar trebui sa porneasca (poate problema la tine este crankshaft sensor, acel senzor arbore cotit, care intr-adevar, cand este defect, opreste motorul).

 

Pentru tine, poti incerca sa inversezi senzorii, adica cel care este bun , de la admisie, sa il pui in ocul celui schimbat, adica cel de pe evacuare, sa vezi daca eroarea respectiva va aparea la admisie- in acest fel ai certitudinea ca senzorul cumparat cu 100 ron este bun de aruncat.

 

Pentru ralanti instabil, ai putea incerca sa vezi daca masina trage aer fals,in general vinovat este furtunul dupa debitmetru, sa vezi daca valva pcv si furtunele aferente sunt in stare buna (cauta pe net, ar trebui sa sesizezi un vacuum la deschiderea busonului de ulei), sau debitmetrul este ok (cu mufa acestuia deconectata ralantiul ar trebui sa fie stabil, deoarece masina intra intr-un limp mode ce nu mai tine cont de indicatiile acestuia).

 

cauta pe forum, search in dreapta sus, N42, alte cuvinte cheie, si vei gasi mult material de studiu pentru masina ta

Link to comment
Share on other sites

Daca a reusit sa te prosteasca ala sa dai 2000 lei pe o lucrare de 700 lei...Eu zic sa revii la mersul cu autobuzul. Trebuie sa stai pe capul mecanicului pana merge masina cum trebuie. Cum e posibil sa pleci cu masina stricata din service dupa ce ai dat atatia bani si sa accepti situatia?

Apropo... "luat" se scrie INTOTDEAUNA impreunat. De "relantii" si "aceiasi" nu stiu daca mai are rost sa incep explicatiile.

 

Cand vad situatii ca a ta nu stiu daca sa imi para rau sau sa zic ca va meritati soarta sa va prosteasca mecanicii in halul asta. Eu mi'as cere banii pe manopera inapoi si l'as ameninta la modul serios ca ii fac reclamatie daca nu rezolva situatia. Sa vezi ce se linisteste omul daca se trezeste cu rar'ul pe cap si isi inchide taraba.

Link to comment
Share on other sites

cum pornea/porneste la rece ?

cum poernea/porneste la cald ?

 

daca o accelerezi tu si o tii putin turata (1000-1500 ture) tot moare motorul ?

 

 

intreb, deaorece daca ai o uzura pe axa valetronic (axul excentric / eccentric shaft) e posibil sa fie de acolo si se simte.

Motorasul vvt incearca sa invarta axa , impreuna cu cele 2 axe de admisie si evacuare, dar daca e prea uzata axul excentric....e posibil sa ai probleme.

 

 

 

ca fapt divers una noua e vreo 2700 de lei.

(putin surprinzator pt un motor de peste 10 ani)

Edited by wind-3er
Link to comment
Share on other sites

cel mai util ar fi sa folosesti un tester dedicat, in mod normal functionarea defectuoasa a acelui senzor ar determina aprinderea lampii check engine dar motorul ar trebui sa porneasca (poate problema la tine este crankshaft sensor, acel senzor arbore cotit, care intr-adevar, cand este defect, opreste motorul).

 

Pentru tine, poti incerca sa inversezi senzorii, adica cel care este bun , de la admisie, sa il pui in ocul celui schimbat, adica cel de pe evacuare, sa vezi daca eroarea respectiva va aparea la admisie- in acest fel ai certitudinea ca senzorul cumparat cu 100 ron este bun de aruncat.

 

Pentru ralanti instabil, ai putea incerca sa vezi daca masina trage aer fals,in general vinovat este furtunul dupa debitmetru, sa vezi daca valva pcv si furtunele aferente sunt in stare buna (cauta pe net, ar trebui sa sesizezi un vacuum la deschiderea busonului de ulei), sau debitmetrul este ok (cu mufa acestuia deconectata ralantiul ar trebui sa fie stabil, deoarece masina intra intr-un limp mode ce nu mai tine cont de indicatiile acestuia).

 

cauta pe forum, search in dreapta sus, N42, alte cuvinte cheie, si vei gasi mult material de studiu pentru masina ta

Bun,dar de ce nu-mi da pe tester acel Crankshaft ci il da pe ala de pe evacuare...

 

cum pornea/porneste la rece ?

cum poernea/porneste la cald ?

 

daca o accelerezi tu si o tii putin turata (1000-1500 ture) tot moare motorul ?

 

 

intreb, deaorece daca ai o uzura pe axa valetronic (axul excentric / eccentric shaft) e posibil sa fie de acolo si se simte.

Motorasul vvt incearca sa invarta axa , impreuna cu cele 2 axe de admisie si evacuare, dar daca e prea uzata axul excentric....e posibil sa ai probleme.

 

 

 

ca fapt divers una noua e vreo 2700 de lei.

(putin surprinzator pt un motor de peste 10 ani)

Pornea si la rece si la cald, indiferent la ce temp o porneam tot trebuia sa-i dau niste talpi ca sa stea motorul la relanti, daca ii dadeam pana la 1000-1500 murea,Motorasul este bun , cand am schimbat distributia am rugat mecanicul sa se uite la el sa vada daca e treaba buna si nu era uzura sau semne sa nu functioneze...

 

Daca a reusit sa te prosteasca ala sa dai 2000 lei pe o lucrare de 700 lei...Eu zic sa revii la mersul cu autobuzul. Trebuie sa stai pe capul mecanicului pana merge masina cum trebuie. Cum e posibil sa pleci cu masina stricata din service dupa ce ai dat atatia bani si sa accepti situatia?

Apropo... "luat" se scrie INTOTDEAUNA impreunat. De "relantii" si "aceiasi" nu stiu daca mai are rost sa incep explicatiile.

 

Cand vad situatii ca a ta nu stiu daca sa imi para rau sau sa zic ca va meritati soarta sa va prosteasca mecanicii in halul asta. Eu mi'as cere banii pe manopera inapoi si l'as ameninta la modul serios ca ii fac reclamatie daca nu rezolva situatia. Sa vezi ce se linisteste omul daca se trezeste cu rar'ul pe cap si isi inchide taraba.

Multumesc pentru parere

 

Salut ! Eu am 318 i, nfl si am avut aceeasi eroare pe senzor ax came dar la mine se oprea in mers si nu mai pornea decat daca anulam eroarea cu un tester. Problema era ca dupa ce pornea aparea eroarea din nou iar dupa cativa km se oprea. Am schimbat si senzorul arbore ( e in spatele motorului la mine ) si nu mai am probleme desi eroarea de la axul cu came o am inca. Mecanicul cand i-am spus problema mi-a dat 2 variante : sa schimb si senzorul de la arbore sau e sarita de la punct. Am avut noroc cu senzorul.

Vezi , e o chestie ciudata, da eroare pe senzorul de la ax came dar nu-l da pe ala de la arborele cotit.. eu nu am aceiasi situatie dar tot e ciudat..si daca ti-l da pe cel cu ax cu came iar senzorul e bun e posibil sa fie sarita totusi un dinte de la punct asa am patit si eu , ar fi mai bine sa verifici.

Link to comment
Share on other sites

@Adel / @ghf

 

@ghf tu ai 318i nfl - m43b18 - o axa cu came, fava vanos

@Adel - N42B20 - 3 axe, + dublu vanos.

 

din cate am inteles de la "florin din chitila" e de luat in calcul si senzorul de sub admisie, DACA nu porneste.

tu stii unde ai facut distributia la N42 tau.

Link to comment
Share on other sites

Ti-am sugerat o metoda de a verifica senzorul defect/daca este defect/nefunctional, si anume de a inversa pe cel de pe axa evacuare cu cel al axei de admisie.

 

Codul de eroare pe care l-ai postat cred ca provine de pe un tester multimarca, gen bosch sau launch, s-au mai vazut cazuri in care acestea nu interpreteaza corect intotdeauna erorile respective, ar fi util sa faci o scanare cu inpa, sau carly, un program dedicat bmw, care ofera mai multa precizie.

 

Nu par prea profesionisti mecanicii la care ai apelat, si in general dpdv profesional majoritatea prefera sa invete din mers, auzite, fac analogii de multe ori idioate cu alte marci, nu au sculele necesare sa regleze o distributie, etc......chiar daca motorul N42 are imediat 16 ani, ai sa fi surprins ca reprezinta o necunoscuta pentru multi. Ca sa nu cheltui bani aiurea, timp, nervi, mai bine mergi la cineva care are experienta si review-uri bune, daca vei citi topicurile legate de N42, vei gasi cu siguranta recomandari bune.

Link to comment
Share on other sites

Ti-am sugerat o metoda de a verifica senzorul defect/daca este defect/nefunctional, si anume de a inversa pe cel de pe axa evacuare cu cel al axei de admisie.

 

Codul de eroare pe care l-ai postat cred ca provine de pe un tester multimarca, gen bosch sau launch, s-au mai vazut cazuri in care acestea nu interpreteaza corect intotdeauna erorile respective, ar fi util sa faci o scanare cu inpa, sau carly, un program dedicat bmw, care ofera mai multa precizie.

 

Nu par prea profesionisti mecanicii la care ai apelat, si in general dpdv profesional majoritatea prefera sa invete din mers, auzite, fac analogii de multe ori idioate cu alte marci, nu au sculele necesare sa regleze o distributie, etc......chiar daca motorul N42 are imediat 16 ani, ai sa fi surprins ca reprezinta o necunoscuta pentru multi. Ca sa nu cheltui bani aiurea, timp, nervi, mai bine mergi la cineva care are experienta si review-uri bune, daca vei citi topicurile legate de N42, vei gasi cu siguranta recomandari bune.

 

ai pus punctul pe "i"

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.