Jump to content

sfaturi SQ pentru e46 - hertz


Recommended Posts

dap, sunt ... si sunt ceva de genul hertz space, adica nu au o inaltime foarte mare, bobina nu este supradimensionata, sunt de bun simt, dar foarte bine proiectate, ...  rezultatul e ca sistemul nu are un bass care sa iti scoata fumul de tigara din plamani, in schimb nu distorioneaza nici la maxim aproape deloc ... cam asta caut si eu :blink:

248626[/snapback]

 

ca ma gandeam, pentru cine vrea un bas nu prea puternic, nu ar fi mai usor sa puna doua subwoofere mici sau doua difuzoare mai maricele care coboara bine in frecventa, in portbagaj (cu incinta bineinteles), lipite de polita din spate, si eliminand difuzoarele existente acolo ?

Ca sa fiu mai explicit, sa elimine difuzoarele din spate (oricum pentru SQ nu se pun difuzoare in spate), si sa foloseasca spatiul ramas doar ca loc prin care sa treaca sunetul.

 

sau

 

Doua subwoofere mici sau doua difuzoare mai maricele in interior cu fata in jos, deasupra gaurilor fostelor difuzoare din spate si incinta pentru ele construita in portbagaj.

 

Oare ar merge ?

Link to comment
Share on other sites

hmmmm :blink: m-ai pus pe ganduri, . Eu am sa incerc intai cu difuzoare in incinta stock sa vad cum se aude ... daca nu imi place (si abia astept asta :) ) le intorc imediat. O alta solutie interesanta mi se pare Infinity Basslink T, are un principiu de functionare foarte interesant, ca pret e foarte ok, problema e ca polita de sub luneta la e46 este curbata asa ca nu poate acomoda un Basslink care e plat ... acum ca ai facut aceste sugestii, cred ca ar putea fi prinsa cu succes sub acea polita.
Link to comment
Share on other sites

hmmmm  :blink:  m-ai pus pe ganduri, . Eu am sa incerc intai cu difuzoare in incinta stock sa vad cum se aude ... daca nu imi place (si abia astept asta :) ) le intorc imediat. O alta solutie interesanta mi se pare Infinity Basslink T, are un principiu de functionare foarte interesant, ca pret e foarte ok, problema e ca polita de sub luneta la e46 este curbata asa ca nu poate acomoda un Basslink care e plat ... acum ca ai facut aceste sugestii, cred ca ar putea fi prinsa cu succes sub acea polita.

248648[/snapback]

 

uite cam asa (ambele versiuni prezentate) :

post-1376-1181892363_thumb.jpg

 

incintele fiind sealed. Eventual, dar cred ca e mai complicat si mai greu de calculat, o singura incinta reflex, cu portul inspre masina (trebuie data o gaura in mijlocul politei din spate a masinii pentru asta).

Link to comment
Share on other sites

mishule ce spui tu merge. adica va fi mult mai mult bass in masina. insa...

calitatea sunetului va fi praf. nu ma pune te rog sa dau detalii acum.

era un tip aici pe forum care isi pusese in spatele cotierei de la bancheta din spate un woofer activ. si zicea ca este multumit.

oricum eu o sa fac exact ce am zis mai sus. cumpar masina cu bancheta spate cu cotiera, tai tabla, pun o grila acolo si in portbagaj pun wofferul pe care il vreau eu, sa nu fiu limitat de diverse artificii si astlef sa nu aleg diful dorit.

sincer mi se pare cea mai eleganta solutie. plus ca atunci cand vinzi masina este super simplu sa dai sunetu jos. si crede-ma ca daca ai difuri din top 3 mondial nu o sa vrei sa le dai cu masina....

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

sal.....f bune intentiile voastre de a schimba muzica in bmw.si aveti dreptate instalatia din fabrica se aude relativ prost.numai ca pt a avea un sunet bun veti avea mult de tras si ceva bani de cheltuit..lol.

vad ca cei mai multi vrb despre boxe si hu dar nimeni nu a pomenit despre isonorizarea usilor sau despre montarea bozelor cat mai rigid pe usi pt a evita distorsiunle.si cablurile rca pot constitui o reala problema mai ales in cazul celor ce detin masini cu bateria montata in spate.

tin sa mentionez ca nu sunt vre-un specialist sau montator profesionist ,insa am avut ambitia sa imi fac bmw-un sa sune bine dpdv sq si am reusit zic eu in proportie de 70%.

masina este un 320 din 2002 spre ghinionul meu fara cotiera sau sac de schi.

daca aveti intrebari sunt dispus sa impartasesc din experienta acumulata pe parcursul inslalarii la masina mea tuturor celor ce vor avea de intrebat

Link to comment
Share on other sites

vad ca cei mai multi vrb despre boxe si hu dar nimeni nu a pomenit despre isonorizarea usilor sau despre montarea bozelor cat mai rigid pe usi pt a evita distorsiunle.si cablurile rca pot constitui o reala problema mai ales in cazul celor ce detin masini cu bateria montata in spate.

267390[/snapback]

 

... am intrebat eu despre montarea boxelor pe usi :blink: ... si ce ma interesa cel mai mult, cum asigur volumul de aer necesar difuzorului. Stiu ca se poate taia tabla din spatele lui si mai stiu ca trebuie asigurata insonorizarea, mai ales cand vorbim si de ceva putere, dar inca astept sa puna cineva detalii.

Astea fiind zise, fii bun si scrie ce ai facut tu pe partea de sunet.

Link to comment
Share on other sites

sal.....boxele di masina sunt phase evolution cfs 165.25 fata si 130.25 spate(componente)initial cele de 13 erau pt fata dar usor usor documentandu-ma am ajuns la concluzia ca este gresit din start sa vrei sa iti faci masina si sa pui 13 pe fata.la cele de pe spate am amplificare separata si datorita setarilor din hu le pun sa mearga numai cand am pasageri in spate care vor muzica.

la difuzoare este ideal sa le faci incinta(repet este ideal)insa stiti si voi cam ce spatiu este in masina...putin putin.pt acest lucru portiera se isonorizeaza cat mai bine iar pt difuzor locul unde sta geamul devine o incinta.Din cate am inteles difuzoarele auto sunt construite in asa fel incat sa sune bine si cu un volum mai mare de aer decat cel specificat de producator.daca aveti de gand sa faceti modificare la usa si sa taiati din tabla din spatele difuzorului va recomand sa folositi difuzoare cere nu au membrana de carton iar legaturile firelor sa fie bine facute deoarece pe acolo am observat ca se scurge ceva apa sau se face condens.

Pt a baga si ceva bass in masina am fol un sub phase aliante 12SI,

bagat intr-o cutie bass reflex.membrana si portul au fost puse spre bancheta spate.In dreptul membranei si al portului sa taiat tabla ce desparte portbagajul de restul masinii,iar in buretele banchetei sa scobit putin pt o subtia.locul creeat a fost intarit apoi cu ceva bare metalice pt a nu avea surpriza ca se sprijina cineva cu cotul in acel loc si va cade in portbagaj.

configuratia actuala este urmatoarea

hu-pioneer p88rs

boxe fata(bass)-phase aliante cfs 165.25

tweetere fata-dls iridium 1i

boxe spate -phase cfs 130.25

sub-phase aliante 12 SI

statie phase RS6(6canale=4 pt full active pe fata +2canale la sub)

statie magnat 2 canale pt boxele spate

cabluri rca proel home made

cabluri boxe supra classic 2.5mm2

momentan cam asta este ce am in masina.se pare ca va trebui sa schimb statia phase .daca ma vor mai tine rabdarile poate voi avea norocul sa o schimb

pt alte intrebari va rog sa intrebati.Atata timp cat voi putea voi raspunde sper cat mai corect.Repet nu sunt instalator sau mare expert,insa si eu am cautat mult pana mi-am facut masina si nu am gasit mai nimic.Tin si acum sa le multumesc baietilor de la mbaudiophile care m-au ajutat si au lucrat extraordinar de bine si atent.Pun in continuare ceva poze

Link to comment
Share on other sites

Felicitari ro_jamess, cred ca ai facut o treaba buna cu partea audio pana acum.

 

Pentru ca eu vrea sa fac singur toata treaba, mai am cateva intrebari:

- intre difuzoarele din usi si fetele interioare de usa exista spatiu ? Daca NU, cum ai rezolvat problema ? Daca DA, e o problema si cred ca stii acest lucru;

- ai izolat si fata exterioara a usii, asa este ?

- ce materiale ai folosit pentru izolatie (pret~)?

- am vazut ca ai folosit cabluri RCA "home-made". Ai ales solutia asta pentru ca Dietz sau Stinger (de exemplu) sunt mai scumpe sau au calitate mai proasta decat ale tale ?

Edited by MishuVerde
Link to comment
Share on other sites

inca de la inceput iti spun ca nu este recomandat sa faci operatia singur acasa daca nu ai ceva cunostinte in domeniu(si crede-ma tre sa ai ceva).poate tu crezi ca vei iesi mai ieftin insa rezultatul nu va fi acelasi ca si cand ai duce masina la un atelier.din pacate ateliere adevarate avem putine chiar f putine.avem insa o gramada de meseriasi care si-au deschis cate o firmulita unde spun ca instaleaza "casetofoane auto si boxe".Din experienta mea iti spun sa te feresti de astia fiindca pe langa faptul ca nu au nici o treaba cu muzica mai fac si tiganii si prostii.in fine sa revenim la ale noastre

tre sa isonorizezi si fata de plastic a usii pt a nu avea "soriceii" adica vibratii.pe usile mele sunt 3 straturi de isonorizant.unul de dinamat si soua de stp.Se stie ca dinamatul este cel mai bun dar si cel mai scump,stp este un produs mai nou facut prin rusia si din cate am auzit putin sub dinamat .se pare ca este calitativ peste stinger sau caliber.avantajul lui major este pretul bun de achizitie.

boxele mele fata sunt montate pe 2 inele mdf deci relativ departe de tabla,iar pe fata de plastic a usii am isonorizant iar boxa nu atinge fata de plestic a usii.gandestete ca spatiul dintre tabla si fata de usa este fix grosimea difuzorului pe care il ai acum montat pe masina

cablurile...atunci cand am facut cumparaturile pt instalatie eram la inceput rau si nu etiam exact magazinele dedicate.pe piata gaseam numai rca-uri chinezesti si asa am hotarat sa le fac singur.mufele stiu ca le am f bune ,peste multe de pe piata dar in privinta cablurilor nu stiu ce sa spun.nu bag mana in foc pt ele.din cate stiu cablurile stinger expert sunt f bune.daca ai pretentii poti sa cauti aurix sau monster cable dar sa ai bani pt ele

sper sa iti fie de ajutor ce ti-am scris iar daca am gresit cu ceva ii rog pe cei mai priceputi sa ma ierte si sa ma corecteze

ps.: ca sa nu mai scriu iar sus pe tabla sunt 3straturi de isonorizant iar pe cea de plastic cred ca 2.in mod normal tre sa pui isonorizant si spatele difuzorului adica in interiorul usii

mai pun o poza si cu tweeterele.

Link to comment
Share on other sites

Multumesc de informatii.

 

Nu costul manoperei este principalul factor care ma impiedica sa fac operatia la un atelier specializat ci, asa cum ai spus si tu, e greu sa gasesti un atelier bun (mai ales aproape de mine), cu oameni priceputi iar deplasarea mea la Bucuresti implica un cost mare si d.p.d.v. al timpului si cazarii.

Decat la carpaci sau la amatori mai bine fac eu toata treaba pentru ca cei (ateliere "specializate" !) cu care am vorbit stiu mult mai putin decat mine despre ce trebuie facut :blink:

Oricum, nu ma grabesc, mai caut. Daca nu, am adunat multe informatii despre treaba asta si o sa ma apuc. Candva. Cand o sa am timp. Sau la urmatoarea masina...

Edited by MishuVerde
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.