Jump to content

De ce urasc eu tractiunea integrala


Recommended Posts

Da, am tinut. Eu n-am vorbit de frecare, tu ai facut-o. Greutatea neamortizata e simtitor mai mare, in conditiile in care oricat de mica ar fi tot e prea mare cand rotile se invart si genereaza o forta centrifuga care actioneaza ca un giroscop stabilizator. Asta in curbe. Si la manevrele pe loc, planetarele nu sunt flexibile. Au un anumit unghi, in care se "indoaie" dar departe de ce stie o masina fara ele.
Link to comment
Share on other sites

Si apropos de frecare... Chiar daca in mana ti se pare ca se misca usor, fortele generate acolo sunt mari si frecarile sunt de asemenea mari. Toate angrenajele se misca usor. Dar asta nu inseamna frecare zero. Si aici putin, dincolo putin... Asa se ajunge la consum mare...
Link to comment
Share on other sites

hai ca m-ai centrifugat si centripetat de nu mai stiu de mine :blink: Ok, e parerea ta si ti-o respect, eu nu am observat lucrul asta. De obicei servodirectia isi face treaba si nu am resimtit in volan o rezistenta atat de mare incat sa imi atraga atentia.

 

Deci inteleg ca daca ridicam rotile de pe pamant la un BMW 4x2, volanul se va misca mult mai usor decat in aceeasi situatie, la un BMW cu 4x4.

Link to comment
Share on other sites

Ai condus un BMW cu tractiune integrala? Ti se pare ca se simte "fata" in volan?

250259[/snapback]

 

Normal ca se simte.Si volanul merge mai greu :)

In curbe luate la limita aderentei,masina imprumuta ceva din comportamentul unui automobil la care trage doar fata.

 

 

@Romulus

 

Te-ai gasit sa deschizi thread cu tractiunea integrala acum,la 35 de grade :blink:

Link to comment
Share on other sites

Tractiune spate nu exista,ci propulsie,iar tractiune fata e un pleonasm.

250207[/snapback]

Gresit !

Conform DEX, tractiune inseamna "forÞã care pune În miºcare un vehicul". Indiferent care punte este motoare, este corect spus "tractiune".

Link to comment
Share on other sites

Dar e normal sa se simta in volan, in momentul in care se foloseste tractiune (si) pe fata, in viraj...

Se simte o tendinta accentuata de auto-rasucire catre pozitia 0 (mers drept inainte), si nu are legatura cu frecarile din planetare. Centrifuga e de vina, si prin descompunerea fortelor poti avea o imagine clara si precisa a ceea ce se intampla.

Link to comment
Share on other sites

Eu am condus unul si mi s-a parut ca "fata" se simte in volan :) , unde ar fi trebuit sa se simta? :blink:

 

ps

 

D-rive, nu injura, nu este frumos :)

250368[/snapback]

ati luat din context (vezi posturile mele de mai sus), am zis daca se simte tractiunea fata in volan la fel ca la o masina cu tractiune eminamente fata. Romulus se plangea la parcari de x-drive.

 

bavaria, nu injura, nu este frumos :) Daca tot esti asa ager, sa vezi cand o sa intre d-rive ce frumos o sa fie :)

Link to comment
Share on other sites

Pune intreaga definitie, nu doar ce-ti convine ! :blink:

 

 

TRACĂIĂNE, tracĂžiuni, s.f. AcĂžiune de deplasare a unui vehicul, a unui sistem tehnic etc. prin tragere cu ajutorul unei forĂže exterioare (animale sau mecanice); forÞã care pune ĂŽn miÂşcare un vehicul, un sistem tehnic etc. [Pr.: -Ăži-u-] – Din fr. traction.

Sursa: DEX '98 | TrimisĂŁ de claudia, 28 Jun 2004 | GreÂşealĂŁ de tipar

 

 

TRACĂIĂN//E ~i f. 1) Deplasare a unui vehicul prin aplicarea unei forĂže (animale sau mecanice). 2) ForÞã care provoacĂŁ deplasarea unui vehicul. [G.-D. tracĂžiunii; Sil. -Ăži-u-] /<fr. traction

Sursa: NODEX | TrimisĂŁ de siveco, 21 Aug 2004 | GreÂşealĂŁ de tipar

 

 

TRACĂIĂNE s.f. 1. Deplasare a unui vehicul cu ajutorul unei forĂže aplicate la partea lui dinainte; forÞã care pune ĂŽn miÂşcare un vehicul. 2. (Impr.) Solicitarea la ĂŽntindere a unui corp. [Pron. -Ăži-u-. / cf. fr. traction, lat. tractio < trahere – a trage].

Link to comment
Share on other sites

total de acord cu romulus. nimeni nu zice ca nu e folositor 4x4,dar nu la noi in tara. ce ierni am mai avut noi in ultimii ani? sau daca au fost,de cate ori a fost atat de inaccesibil drumul incat sa ai nevoie de 4x4?

 

gumele fac diferenta,nu tractiunea fata,spate,integrala (cel putin la noi).niste cauciucuri bune de iarna ajuta mai mult decat un 4x4 neechipat corespunzator. si am observat chiar in familie (fratele meu- LR Discovery3) cum in mijlocul iernii el circula cu gume de vara :blink:

 

eu personal iubesc X5-ul,dar din cauza ca nu gasesc avantajele si rostul tractiunii integrale,am mari retineri in a mi-l cumpara.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Deci ceea ce vreau sa spun eu este ca:

1. prin natura muncii mele stau mai mult OFF road :blink:

2. uneori ma enerveaza cand sunt cu M-ul si nu pot sa intru pe un drum pietruit , forestier, cu care lejer il "faceam" cu celelalte masini;

3. In momentul cand ai intrat OFFroad, X-drive (tractiunea integrala) e o necesitate: ( nu va spun de cate ori am ramas in mijlocul padurii, in noroi, cu felurite masini - inclusiv BMW-uri, toate fara tractiune integrala);

4. O unica masina ( mai ales si pentru cei care au familie) e bine sa aiba si tractiune integrala , asa doar in caz ca.........( ex. mergi pe Transfagarasan in iulie si pe alocuri mai e zapada);

5. BMw E BMW si cu Xdrive, daca inginerii de la BMW nu considerau necesar, nu inventau niciodata X-drive , dar iata ca a aparut , si le multumim pt, X5, X3 si prin extensie, si pentru X-drive pe seria 5 si seria 3; Din respect pt. cei care au gandit tractiunea integrala inteligenta la BMW, sunt de acord si imi plac masinile cu X-drive:

 

 

@Romulus: am atins niste pietris cu M-ul , Da, in drum spre Cota 1400, desi mergeam foaarte incet, si m-am enervat din motivul asta: adica pe sosea nu imi sta nimeni in fata dar pe drumuri proaste ma claxoneaza cei din urma sa merg mai repede, si iti zic si cateva strazi din Bucuresti unde e la fel.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.