Jump to content

Eroare 41AA Charge air pressure sensor


Onnix

Recommended Posts

Am aceasta eroare si nu-i dau de cap. Masina e60 525d.

edf90e674f6ebf7948e28702053314da.jpg

Am schimbat senzorul MAP pe original de pe galeria de admisie, senzorul de presiune de pe catalizator. Eroarea o pot sterge dar apare doar la ralanti, daca turez masina. In mers nu apare indiferent cat de linistit sau agresiv conduc.

Alte erori nu am pe masina.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Fa testul de air mass sau de charge/boost press . Vezi ca incepe cu plauzibilitatea senzorului asta de presiune . La relanti trebuie sa ai valoarea apropiata de valoarea presiunii atmosferice - parca plus/minus 50. De acolo trebuie sa tragi concluzia daca senzorul indica eronat.
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Fa testul de air mass sau de charge/boost press . Vezi ca incepe cu plauzibilitatea senzorului asta de presiune . La relanti trebuie sa ai valoarea apropiata de valoarea presiunii atmosferice - parca plus/minus 50. De acolo trebuie sa tragi concluzia daca senzorul indica eronat.

Merci pt raspuns. Am facut testele si totul pare ok. Senzorul MAP de pe galeria de admisie cat si senzorul de pe evacuare sunt noi, pe original. Furtunele sunt bune, nu au crapaturi, oringurile toate schimbate pe original, de la Egr, ambele de pe intercooler si cel de la turbina, furtunele de vacuum toate schimbate, electrovalva Egr noua Pierburg, turbina a fost reconditionata recent la AVD turbo, actuatorul electronic nou.

Ca si idee, cautand pe forumurile de afara, am gasit multi ca mine cu aceasta eroare si se pare ca nimeni nu i-a dat de cap, desi au schimbat cam tot ce se poate schimba.

Link to comment
Share on other sites

Vad ca ai 1142 mbar charge pressure la relanti si 994 mbar ambient pressure . Deci clar ca ai boost/charge pressure prea mare - dupa cum spune si eroarea .

Urmareste si la alte turatii charge press in comparatiE cu valoarea indicata.

Problema pare sa vina de la actuatorul de la turbina . Poate nu a fost montat correct . Am avut aceeasi masina ca tine si am schimbat actuatorul cu unul "reconditionat" . Dupa cate imi aduc aminte, tija actuatorului are un reglaj pe filet . Incearca sa reduci cursa de acolo pana ajungi la o valoare normala pt relanti.

Link to comment
Share on other sites

Vad ca ai 1142 mbar charge pressure la relanti si 994 mbar ambient pressure . Deci clar ca ai boost/charge pressure prea mare - dupa cum spune si eroarea .

Urmareste si la alte turatii charge press in comparatiE cu valoarea indicata.

Problema pare sa vina de la actuatorul de la turbina . Poate nu a fost montat correct . Am avut aceeasi masina ca tine si am schimbat actuatorul cu unul "reconditionat" . Dupa cate imi aduc aminte, tija actuatorului are un reglaj pe filet . Incearca sa reduci cursa de acolo pana ajungi la o valoare normala pt relanti.

Am sa verific maine daca tija are regalaj dar nu-mi aduc aminte sa aiba piulita si filet la actuatorul electronic. Actuatorul a fost schimbat o data cu reconditionarea turbinei la AVD Turbo. Acolo l-au si calibrat pe turbina din cate am inteles.

Maine vreau sa verific si furtunul ce intra in senzorul de presiune de la catalizator (piesa nr.7 https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=NC51-EUR-03-2005-E60-BMW-525d&diagId=18_0782 ). Daca e cumva crapat, ma gandesc ca poate senzorul (piesa nr. 5, care e noua OE), poate sa primeasca informatii eronate. Eroarea 41AA ma gandesc ca trebuia sa apara imediat dupa reconditionarea turbinei... dar ea a aparut acum de curand.

Daca sunt in mers, sterg eroarea si oricat de agresiv sau constant conduc, eroarea nu apare. Daca opresc la semafor spre exemplu si o turez la ralanti pana la 2.000 ture, apare eroarea.

Edited by DJ Allexinno
Link to comment
Share on other sites

Se poate sa ai dreptate si sa confund eu cu amintirile despre E39 si actuatorul ala. Oricum tot de la actuator sau geometria variabila imi pare sa vina problema .

E ca si cum ar "agata" undeva in plaja de turatii mici.Eu zic sa-i intrebi si pe cei de la AVD.

Link to comment
Share on other sites

Se poate sa ai dreptate si sa confund eu cu amintirile despre E39 si actuatorul ala. Oricum tot de la actuator sau geometria variabila imi pare sa vina problema .

E ca si cum ar "agata" undeva in plaja de turatii mici.Eu zic sa-i intrebi si pe cei de la AVD.

Procedeaza cum ti a spus seeman, are perfecta dreptate, de acolo e problema, daca tija aceea nu e reglata corect, ai presiune mare in turbina!

Link to comment
Share on other sites

Actuatorul ala nu se regleaza asa, pe masina, "din filet" si la ochi, ci pe banc. Iar daca ai geometria cu probleme, pregateste-te de o reconditionare a turbinei, pentru ca se schimba cu totul "Centralul", nu se repara.

Ti-a scapat ca turbina a fost reconditionata si actuatorul reglat pe banc . Si totusi are presiune mare in relanti.

Clar nu se regleaza la ochi , dar nici acum ceva nu e in regula . Reglatul ala "din filet" il ajuta sa inteleaga de unde provine problema , apoi poate sa-i intrebe pe cei de la AVD ce reglare pe banc au facut .

Link to comment
Share on other sites

Merci pt raspunsuri.

Turbina a fost reconditionata in martie la AVD si este inca in garantie. A fost schimbat tot in ea iar actuatorul este nou, cel vechi avand probleme. Cand am dus turbina la ei, fizic ea nu era stricata, doar actuatorul era defect, acesta avand alte erori pe tester la vremea aceea, erau alte coduri de eroare cand actuatorul se bloca. Actuatorul electronic, spre deosebire de cel mecanic actionat prin vacuum, are propriile lui coduri de eroare ce apar in Ista... tin minte asta pt ca le aveam inainte de reconditionare.

 

Toate acestea ma fac sa trag concluzia ca nu este de la turbina, ci undeva o problema pe aer, pe valorile citite de senzori.

Dupa cum spuneam mai sus, am gasit zeci de posturi pe forumurile de afara, unde oamenii au schimbat turbina, MAF, MAP, actuatoare, senzori etc etc si tot nu au scapat de eroarea 41AA.

Astazi vreau sa verific si acel furtun subtire prin care senzorul de back pressure de pe evacuare, primeste presiunea din catalizator. Am un pont de la cineva ca s-a putea sa fie de acolo.

Va tin la curent.

Edited by DJ Allexinno
Link to comment
Share on other sites

Un check la actuator ai facut? Se misca dupa cum ii "dicteaza" ista ?

Da, am facut si totul e ok.

Ma repet, eroarea apare NUMAI cand masina e la ralanti si o turez gen 2000/rot. In mers NU apare indiferent ce i-as face!

Orice alte idei sunt binevenite.

Link to comment
Share on other sites

Problema este de la AVD turbo.

 

Si eu am trimis turbina la ei pentru schimbat actuator si m-au intrebat telefonic daca nu fac si reconditionarea turbinei ca "are un mic joc".

Turbina mergea perfect dar, totusi, am zis daca este acolo, sa-i faca tot.

 

Rezultatul? Dupa 5000 km a inceput sa fluiere turbina si eu fluier dupa cei 2500 ron.

 

Garantia? Degeaba, daca nu este demontata/montata turbina la ei. Gasesc motive sa nu o onoreze.

Edited by Graveworm
Link to comment
Share on other sites

Am sa merg la ei pt o verificare... cunosc pe cineva acolo si nu cred ca vor face figuri.

In alta ordine de idei, pe site-urile de afara sunt zeci de posturi cu eroarea 41AA unde oamenii au schimbat turbina si eroare persista. Repet, inainte de reconditionare, actuatorul electronic avea alte erori; cand l-au desfacut in fata mea, avea niste rotite rupte. A fost inlocuit tot ce este mecanic in el si calibrat apoi pe turbina. Eu am optat pt a reconditiona si turbina deoarece am zis ca daca tot am ajuns acolo, de ce sa nu o fac cap coada. Turbina nu fluiera si trage in toate mintile ei. Chiar am facut din martie pana acum peste 15.000km cu masina.

Maine am sa merg la cel ce mi-a facut softul pe masina pt alte verificari.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.