Jump to content

e61 530xd M57D30TU2 RPM instabil / probleme vacuum


Recommended Posts

Salutare,

 

Detin un e61 530xd 2006 / automat / 231cp cu urmatoarele probleme:

 

- pana in 2000 RPM nu se simte "elastic", se simte un lag ciudat la sarcini partiale

- motorul vibreaza la ralanti (mai ales cand este rece), pare ca nu merge perfect rotund (uneori chiar cu oscilatie vizibila de turatie)

- cand este rece, uneori turatia "sare", oscileaza, uneori si 200-300 RPM (asta tot sub 2000 RPM)

- consuma cam mult la sarcini partiale: in afara orasului, consuma 8-8.5% mers super batraneste si ~10% mers sportiv (deci intervalul este cam mic)

- masina trage bine dupa 2500-3000 RPM, ciudat este ca uneori consuma mai putin pe DS - sport (peste 2000 RPM) decat pe D - drive (sub 2000 RPM)

- nicio eroare pe tester (pe engine)

 

Am schimbat (piese noi):

- MAF (Bosh)

- MAP (BMW OEM)

- EGR (Pierburg) => a fost testat cu manometrul si nu tinea vacuum-ul

- Pressure converter-ul de la EGR (a fost schimbat inainte de a schimba EGR-ul, acum 1 an)

 

Au fost verificate si clapetele de admisie, sunt in stare buna, nu par blocate...apoi ​m-am gandit ca ar putea fi convertizorul de cuplu (cattle grid effect) dar am facut urmatorul test: am scos furtunul de vacuum de la clapatele de admisie (swirl flaps), DAR nu l-am obturat.

 

Efectele au fost:

 

- motorul nu mai avea niciun fel de vibratie / oscilatie la ralanti

- efectul de cattle grid a disparut total in mers (nu mai oscila turatia sub 2000 RPM)

- sub 2000 RPM a devenit elastic, cu mai mult cuplu la sarcini partiale

- consumul a scazut de la 14-15 in Bucuresti la aproximativ 11-12 (mers usor, fara trafic de varf)

- a pierdut puterea la turatii mari (peste 3000 RPM)

 

Urmatorul pas a fost sa obturez furtunul de vacuum scos din swirl flaps (am folosit un surub). Efectul a fost a inceput sa mearga la fel de prost ca inainte, fix aceleasi simptome enumerate la inceputul postului deci problema nu este de la clapete.

 

Concluzia mea a fost ca daca nu este vacuum in sistem (EGR/swirl flaps), masina merge la turatie joasa cum ar trebui, dar pierde puterea la turatie mare. Cum este vacuum in sistem, incepe sa mearga prost.

 

Are cineva idee ce ar putea fi? Poate furtunele de vacuum desi la service mi-au zis ca le-au verificat si sunt bune toate, nu le-au schimbat.

Sau poate pressure converterul de la EGR nu merge cum trebuie, desi l-am schimbat acum 1 an cand nu stiam ca si EGR-ul pierde vacuum si cumva asta l-a stricat?

 

Multumesc si imi cer scuze pentru postul cam lung, am incercat sa dau toate detaliile posibile!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.