Jump to content

Probleme comenzi volan


Recommended Posts

Buna dimineata, am si eu o problema, am fost la mecanic de mi-am schimbat garnitura de la baia de ulei si cand mi-a coborat cadru motor a umblat si la caseta, dupa ce am luat masina de la el imi statea volanul intr-o parte spre stanga si l-am sunat pe mecanic si a zis sa ma duc sa ii fac geometria la masina ca s-a dereglat, dar am incercat sa raspund la telefon de pe butonul de pe volan si nu mai imi merge nimic, claxonul insa functioneaza.

Am cautat pe forum aici, dar nu am gasit nimic despre aceasta problema.

De la ce ar putea fi, comenzile de pe volan functionau inainte sa imi umble la caseta.

Asa imi statea volanul cu rotile drepte dupa ce am plecat de la el:

IMG-20231018-WA0013.jpg

  • Surprised 2
Link to comment
Share on other sites

E simplu, axul volanului fiind deconectat de la caseta de direcție îți permite sa invarti de volan stanga-dreapta cat vrei.

În felul asta au învârtit de volan pana ți-au rupt cablurile panglica din SZL,întrerupand astfel comunicația dintre butoanele de pe volan și eventual airbag cu restul calculatoarelor din mașină.

 

 

 

  • Like 1
  • Love BMW 1
  • De acord! 2
  • Facepalm 1
Link to comment
Share on other sites

15 hours ago, Kailannon said:

l-am sunat pe mecanic si a zis sa ma duc sa ii fac geometria la masina ca s-a dereglat,

Nu te mai duce la mecanicul ala decat sa iti schimbe spira la volan (ca s-a rupt de cand a umblat el) dupa care fugi si nu te uita in urma. (Bine, sa iti "indrepte" si volanul..)

Eu am patit-o dar in "regie" proprie, umblasem si eu o data la coloana volanului.. spira e o banda subtire la o zecime de mm care e trasa circular desfasurandu-se,infasurandu-se in caseta ei cu fiecare rotire de volan.  Pe ea fiind 5-6-7 trasee de cablaj "electronic" in lungul ei; se termine in conectori cu acelasi numar de trasee, unul pe capatul fix altul pe cel mobil, rotit.. Banda e prevazuta sa fie atat de lunga cat trebuie, adica exact! Nu permite nici o eroare de pozitie a volanului!

Edited by bimmer90f30
  • Confused 1
Link to comment
Share on other sites

Yep, spira este dusa fara doar și poate.

Din ce știu, doar cei din Târgoviște repara spire însă cum rezista după și cât de indicata este o reparație in detrimentul schimbarii acesteia, nu aș putea să îți spun. Stiu doar că reparația costa cca 1000 lei, schimbarea acesteia, așa cum e indicat, muuult mai mult.

Pe scurt, mecanicul lu' peste te-a băgat la cheltuiala destul de bine 😊

Link to comment
Share on other sites

 

BMWspiresteeringcolumn1050x1243.thumb.jpg.c706e6250d8511f9b7373fed4547728c.jpg

Asa arata in interiorul carcasei pinii si banda (nu o mai am), se vede cum e pur si simplu rupta, smulsa direct din conector, din capat.

20231019bandaruptacomenzivolan818x721.jpg.52ccad117f200c8e2500b0c9aaf82691.jpg

Se vede clar in cercul din dreapta lipseste a doua banda.

Celelalte cercuri sunt pentru centrare si ghidare corecta a benzilor ce transmit semnal de pe volan in module..

Edited by bimmer90f30
  • Sad 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.