Jump to content

E90 325i - reconditionare motor


Recommended Posts

Salutare,

Am de putin timp un 325i, cod motor N52B25, cu aproximativ 250.000km de care ma bucur foarte mult, dar am problema pe care o au aproape toate motoarele din generatia asta, consuma ulei (1l la cam 500km, masina a avut revizii doar cu 5w40 la intervale de km ok). 

Valva PCV isi face treaba, am putin vacuum cand deschid capacul de la motor si se schimba putin tonalitatea motorului, deci banuiesc ca nu de acolo e problema. Am verificat bujiile recent si erau curate.. fum nu da, consumul e la locul lui, deci ma gandesc ca printr-o reconditionare poate scap macar partial de problema. Intentionez sa schimb garniturile cu cod piesa: 52441300 + segmenti noi OE sau Mahle.

Aveti vreo recomandare inainte sa incep lucrarea sau a reusit cineva sa scape de consumul asta excesiv? Ar fi mai eficient un oil catch can?

Am vazut deja postari destul de multe, dar niciuna cu concluzii clare.. precizez ca pierderi de ulei mari vizibile nu am, deci il consuma pe undeva.

 

Link to comment
Share on other sites

Eu am invatat sa traiesc cu ea asa :)) Stiam de consum inainte sa caut sa cumpar modelul, masina nu are fum sau pierderi*
* - avea putin pe la garnitura capac tacheti, am schimbat-o; iar la acea intrare/ultima revizie mi-a zis ca se prelinge foarte foarte putin si pe la garnitura de la baia de ulei, insa la recomandarea consilierului de service de la filaret am lasat-o asa. Overall nu mi se pare exagerat consumul meu, stiind acest motor:

03 ian (2023) - 123780km - 1L ulei
20 ian - 125820km - 1L ulei
27 feb - 128500km - 1L ulei
31 mar- 131200km - 1L ulei
26 iun - 136572km - 1L ulei
11 aug - 137865km - Full ulei (revizie)
16 sept - 140990km - 1L ulei
30 nov - 142177km - 1L ulei
19 Feb (2024) - 143064km - 1L ulei

Cand merg cu ea linistit, consuma mai putin. Cand ajung cu ea prin Germania... sa zicem ca merg cu uleiul de rezerva dupa mine 🙂 
Pentru mine e ceva normal pentru N52B25. Cunosc toate discutiile de aici despre motor si consumul de ulei. Poate as putea sa o rezolv daca stau sa pierd timp cu cylinder rings de dupa 2010, dar sincer... asta e motorul. O s-o rezolv cand gasesc si cumpar un N52B30 :))

Acum, 1L la 500km cum zici tu, ma gandesc ca ai pierderi pe undeva, desi zici ca nu se vede. Ori e problema agravata de la nr de km (posibil), ori chiar ai (si) pierderi pe undeva unde nu vezi.

  • Surprised 1
Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, De-MaRcOnE said:

Poate as putea sa o rezolv daca stau sa pierd timp cu cylinder rings de dupa 2010, dar sincer... asta e motorul. O s-o rezolv cand gasesc si cumpar un N52B30 :))

Am vazut destul de multa lume care a reusit conversia la B30 fara batai de cap, dar as prefera sa raman in legalitate..

Folosesti tot 5W40?

Link to comment
Share on other sites

31 minutes ago, E90bimmer4life said:

Folosesti tot 5W40?

Eu bag 5W40 in m54b25 si haleste cam 2.5-3l / 10.000 km. Cel de fabrica e 5W30 parca, il haleste mai repede. Teava mea de evacuare e foarte curata, scurgeri nu am, e rezonabil in cazul meu dar sa bagi 1l la 500 de km, e cam dubios de mult.

Link to comment
Share on other sites

9 hours ago, E90bimmer4life said:

Am vazut destul de multa lume care a reusit conversia la B30 fara batai de cap, dar as prefera sa raman in legalitate..

Folosesti tot 5W40?

Nici nu ma gandesc la conversie, ci la un 330i direct.

Ulei folosesc BMW Twin Power Turbo Longlife-04, 5W30.

Link to comment
Share on other sites

10 hours ago, E90bimmer4life said:

Ideal ar fi sa reduc consumul prin segmentare.. alte idei nu am.

Link-ul de mai jos ti-ar putea fi de folos:

https://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=1644126

Este vorba despre un alt posesor de N52B25 din Romania, care a desfacut motorul pentru segmentare. Incearca sa iei legatura cu el - habar n-am cum; pe acel forum se pare ca nu a mai intrat de mult timp, dar poate il gasesti pe alte formuri sub un alias identic/similar, sau pe vreo retea social media. Ti-ar putea transmite informatii foarte valoroase, din propria lui experienta.

  • Love BMW 1
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, WIN60 said:

Poți explica de ce e o idee tâmpită ? Te referi în cazul lui sau în orice caz ca e o idee tâmpită acest oil catch can?

In orice caz, de ce sa modifici tehnic felul cum a fost conceput un motor si sa pui niste sisteme after market. E un fel de hai sa ascundem mizeria sub pres ca nu se vede.

La m54 am vazut 2 youtubitori renumiti care au promovat rahatul asta de oil catch ca dupa o perioada de timp sa isi puna inapoi CCV-u ala prost asa cum e facut de fabrica ca le zdranganeau culbutorii de la presiune prea mare in partea de sus a motorului. Niste prosti aia de au conceput motoarele astea, sunt mai bune sistemele after market care restrictioneaza aerul care trebuie sa circule p-acolo prin motor.

Edited by Itarachiu
Link to comment
Share on other sites

Dar oil catch can nu este doar un sistem care colecționează uleiul care se plimbă prin turbo->-intercooler->admisie ? 
 

Oil catch can eu îl văd ca o variantă pentru motoarele care bagă ulei prin admisie din diverse probleme, ulei care nu ajută la nimic, mai degrabă strică.

 

Influenteaza in orice alt fel, în afară faptului ca reține uleiul din admisie? 
 

Ce presiune sau ce se întâmplă suplimentar?

Edited by WIN60
Link to comment
Share on other sites

9 hours ago, FiveThreeFive said:

Link-ul de mai jos ti-ar putea fi de folos:

https://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=1644126

Este vorba despre un alt posesor de N52B25 din Romania, care a desfacut motorul pentru segmentare. Incearca sa iei legatura cu el - habar n-am cum; pe acel forum se pare ca nu a mai intrat de mult timp, dar poate il gasesti pe alte formuri sub un alias identic/similar, sau pe vreo retea social media. Ti-ar putea transmite informatii foarte valoroase, din propria lui experienta.

Multumesc, chiar foarte util thread-ul.

O sa incep lucrarea in cateva saptamani, am vazut destule pareri cat sa cred ca o sa scap macar partial de problema prin schimb de garnituri, segmenti, honuire. Fiind un bloc alusil, am gasit un tutorial de "hone by hand" destul de laudat (las link aici pentru cei interesati: http://tinyurl.com/fdeumcke) cu o pasta speciala Sunnen An-30. O sa revin cu update.. daca intr adevar functioneaza si trec de 300.000km o sa i fac un tort😂

Stie cineva daca pot imprumuta o trusa de cale pentru n52 de undeva? 

Link to comment
Share on other sites

@E90bimmer4life Nu auzisem de produsul Sunnen An-30. I-am citit fisa tehnica si - la prima vedere - pare a fi potrivit pentru operatia de honuire a blocurilor motor din Alusil.

In ceea ce priveste insa tehnica manuala din clipul video, permite-mi sa fiu sceptic. Ce vad in clip este mai degraba o curatare a zonei superioare a cilindrilor, decat o honuire. Iar faptul ca a facut acest lucru cu pistoanele instalate ma face sa cred ca nu a reusit sa spele perfect suprafata cilindrului, la finalul lucrarii. Glumind, probabil ca daca folosea Cif rezultatul nu ar fi fost cu mult inferior.

Chiar daca honuirea indeparteaza foarte putin material, nu uita ca toleranta specificata de catre BMW privind ovalizarea si conicitatea unui cilindru, la un bloc de aluminiu, este de 0,01mm. Cam cat grosimea unui fir de par, deci cumva incompatibil cu procedee pur manuale. Un motor care a rulat 250k Km este, foarte probabil, deja iesit din specificatie. Honuirea "la mana" risca sa amplifice problema. Daca se termina cu succes, este mai degraba rezultatul intamplarii decat al unui procedeu controlat.

Cred ca instructiunile producatorului, de utilizare a pastei Sunnen An-30, sunt bine scrise; ele recomanda utilizarea unei perii speciale de honuire. Consider ca doar respectarea intocmai a instructiunilor iti ofera certitudinea unui rezulta bun; orice alta abordare implica o doza semnificativa de noroc.

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

In completare, iti recomand sa citesti informatiile de la urmatorul link-uri, din care poti lua cateva idei privind cum sa pregatesti o perie de honuire pentru a fi utilizata la un bloc din Alusil:

https://forums.pelicanparts.com/porsche-924-944-968-technical-forum/487924-project-924-s-engine-replacement-2.html#post4915343

O astfel de perie nu este scumpa, probabil ca o gasesti pe piata la un pret de cca. 150 lei (+/- in fuctie de producator). In nciun caz sa nu folosesti peria de honuire cu pietrele neprotejate; pietrele sunt foarte bune pentru honuirea cilidrilor de fonta, dar vor distruge cilindrii din Alusil.

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

 Salutare, revin cu un update dupa multe zile de cautat pe forumuri din afara.. ma gandesc ca e util pentru cei care se afla in aceeasi pozitie.

In pozele de mai jos BMW a recunoscut problema, iar rezolvarea (zic ei.. inca nu pot sa cred 100% ca acele gauri de retur ale uleiului pot provoca consumuri atat de mari, ci mai degraba alegerea gresita a materialelor folosite) este schimbarea pistoanelor cu cele cu design ul nou. Daca incepeti o astfel de lucrare NU honuiti.. mai degraba incercati o "curatare superficiala" a cilindrelor (am vazut rezultate bune la cei care au folosit Sunnen An-30, dar am vazut si lucrari la care s-a folosit doar Scotch-Brite verde cu granulatie fina si oxid de aluminiu).

Inca nu am inceput lucrarea ca sa va spun experienta mea si rezultatele.. asa ca daca aveti alte idei/recomandari le astept.

pistonring.png

post-15761-0-96336200-1564081825.jpg

post-15761-0-16438000-1564081838.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.