Jump to content

DPF-ul de pe F30 B47 nu isi mai face regenerarile complet


GreatValue

Recommended Posts

Am de 5 ani un F30 cu B47 cu 230.000 km care de vreo 2 saptamani nu isi mai face regenerarile.

Am masina de 5 ani, timp in care in momentul in care se facea o regen se intamplau urmatoarele:

-  soot-ul la 26g cel putin

- nota motorului era ceva mai joasa; grohaia

- temperatura in fata DPF-ului era la 600 grade Celsius

- acul din bord al temp uleiului de obicei era FIX in mijloc

- soot-ul se vedea cu ochiu liber cum scadea putin cate putin

- dura cam 10 km pana ramaneam cu doar 2g de soot, gen

 

Acu, se intampla urmatoarele:

- nu imi mai dau seama cand porneste regen decat daca ma uit in BimmerLink si vad ( Regen Running )

- soot-ul mi-a ajuns chiar si la 60g pentru ca a tot esuat cu regenerarile

- temp dinaintea  DPF sta la max 400 grade. de obicei la 300

- acum uleiului sta putin spre stanga, nu pe mijloc ca inainte

- abia reuseste sa scada doar 0.05 grame din soot, dupa care se opreste din regenerare

 

Reuseste sa scada soot-ul, de la 45g la 16g saptamana trecuta, si de la 60g la 24g doar cu un soi de regenerare pasiva ( asa se numeste ?! ).

Adica, imi apare in BimmerLink ca face regen, si deodata de la 60g apar doar 24g.

Presiunea diferentiala era la 10 mbar la relanti azi cand aveam 60g de soot.

Dupa "regenerarea pasiva" a ajuns iar la 7mbar. Inainte sa am problema asta aveam 5-6 mbar dupa sf unei regen.

 

De mentionat e ca acu 2 luni mi-au taiat din greseala un senzor atunci cand mi-au sudat racordul flexibil.

Mi l-au prins ei romaneste. tin minte ca a mers OK dpdv al regenerarilor de cand am luat-o de la ei, in cred totusi ca e posibil sa fie de la el, sau cel putin merita schimbat.

L-am filmat. E cumva al doilea senzor senzor de temp, cel din mijlocu DPF-ului ?

Sa fie oare nr 3 de aici:   https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=8D11-EUR-07-2015-F30N-BMW-320d_ed&diagId=13_1627#13628589814 ?

Cum naiba sa vad eu oare temp raportata de el ? In bimmerLink imi apar vreo 5 senzori exhaust, stiu ca am adaugat o parte din ei in lista de senzori, si chiar imi apar pe unii 550+ grade, deci as putea zice ca de fapt cel stricat ar fi primu cel mai de sus de temp. wtf.

 

 

 


 

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

Cei 2 senzori de temp sa fie cei de pe DPF ? 

Din moment ce au valori "normale" in timpul mersului normal ( nu regen ), as zice ca ar fi bune, dar sa vedem ce valori au in timpul regenerarilor.

EGR-ul vad ca se misca, la modu ca nu e blocat pe o anumita valoare.

Ce-i drept, Car Scanner PRO raporteaza un EGR VVT system error + test not completed. Ma mai uit ...

 

 

IMG_1183.thumb.PNG.136f6bbc01ed7845e1decdcb4e0b1772.PNGIMG_1181.thumb.PNG.48fc3d2cd679dd487469cefd6506b106.PNG

Edited by GreatValue
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Super. Aparent cei care mi-au innadit cablul senzorului de EGT de fapt mi-au rupt si mufa din cablajul masinii.

Acum caut sa aleg o mufa noua pe care sa mi-o lege un electrician. Am gasit pe ceva pe aliexpress, dar nu imi dau seama daca merge. La sigur as merge cu una din dezmembrari. 

IMG_1846.jpg

IMG_1841.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.