Jump to content

Sfaturi de bazĂŁ pentru pilotaj de performanțĂŁ


Romulus

Recommended Posts

Esti amator, doar daca nu esti instructor de pilotaj cu licenta.

 

Si iti interzic sa imi mai dai reply, nu discut cu oameni fara educatie care vorbesc urat.

 

reply :twoup:

Buna dimineata! Nu e nici un instructor de pilotaj cu licenta aici ... asta inseamna ca topicul a fost deschis degeaba?

Deci .. eu nu ii suport pe bagatorii de seama (definitie - aia care intra pe topicuri si nu expun pareri obiective - iar de cele mai multe ori dau cu "mucii in ... ")

Daca ai ceva de spus .. spune. Spune cum conduci tu. Poate stilul tau e diferit de al meu. Poate chiar am de invatat ceva din ceea ce spui tu.

Contrazice-ma .. nu ma deranjeaza ..

 

@ Uite .. citeste ce a spus ciupanezu .. si ce am spus eu .. sunt niste pareri mai mult sau mai putin obiective.

Asa se poarta o discutie si in viata reala si pe forum ...

Se pare ca sunti multi pe forum care NU au aceasta conceptie. Iar tu nu esti exclus.

Forumul de-asta e facut ... ca sa invatam unii de la altii .. sa ne ajutam .. si sa ne expunem parerile.

Daca ai ceva inteligent de spus.. spune-o.

Eu am descris cum conduc eu .. si .. conduc de ceva vreme in stilul asta ..

 

Cunosti DN1 Comarnic - Sinaia? Dar Predeal - Bv? Daca da, vezi de poti aplica acolo generalizarile enuntate.

Da, cunosc drumul respectiv.. cred ca l-am facut de cateva sute de ori .. :D

Da, si acolo conduc la fel.

Schimb treapta inainte sa depasesc...

Bineinteles ca nu am cum sa aplic tot ceea ce am enuntat eu mai sus .. pe serpentine se schimba treaba .. logic ca il talonezi pe cel din fata ta ... si stai in spatele tau ... cat mai aproape de centrul soselei... ca sa vezi daca vine ceva din fata ..

In rest ... le cam aplic pe toate .. calc frana inainte de a intra in curba ... schimb treapta de viteza.. calc frana cu stangul simultan cu ambreiajul ...

Oricum .. intr-un cuvant .. nu vrei sa mergi cum merg eu prin serpentine .. efectiv omor masina... :twoup:

Link to comment
Share on other sites

Esti amator, doar daca nu esti instructor de pilotaj cu licenta.

 

Si iti interzic sa imi mai dai reply, nu discut cu oameni fara educatie care vorbesc urat.

 

reply :twoup:

Buna dimineata! Nu e nici un instructor de pilotaj cu licenta aici ... asta inseamna ca topicul a fost deschis degeaba?

Deci .. eu nu ii suport pe bagatorii de seama (definitie - aia care intra pe topicuri si nu expun pareri obiective - iar de cele mai multe ori dau cu "mucii in ... ")

Daca ai ceva de spus .. spune. Spune cum conduci tu. Poate stilul tau e diferit de al meu. Poate chiar am de invatat ceva din ceea ce spui tu.

Contrazice-ma .. nu ma deranjeaza ..

 

@ Uite .. citeste ce a spus ciupanezu .. si ce am spus eu .. sunt niste pareri mai mult sau mai putin obiective.

Asa se poarta o discutie si in viata reala si pe forum ...

Se pare ca sunti multi pe forum care NU au aceasta conceptie. Iar tu nu esti exclus.

Forumul de-asta e facut ... ca sa invatam unii de la altii .. sa ne ajutam .. si sa ne expunem parerile.

Daca ai ceva inteligent de spus.. spune-o.

Eu am descris cum conduc eu .. si .. conduc de ceva vreme in stilul asta ..

 

Cunosti DN1 Comarnic - Sinaia? Dar Predeal - Bv? Daca da, vezi de poti aplica acolo generalizarile enuntate.

Da, cunosc drumul respectiv.. cred ca l-am facut de cateva sute de ori .. :D

Da, si acolo conduc la fel.

Schimb treapta inainte sa depasesc...

Bineinteles ca nu am cum sa aplic tot ceea ce am enuntat eu mai sus .. pe serpentine se schimba treaba .. logic ca il talonezi pe cel din fata ta ... si stai in spatele tau ... cat mai aproape de centrul soselei... ca sa vezi daca vine ceva din fata ..

In rest ... le cam aplic pe toate .. calc frana inainte de a intra in curba ... schimb treapta de viteza.. calc frana cu stangul simultan cu ambreiajul ...

Oricum .. intr-un cuvant .. nu vrei sa mergi cum merg eu prin serpentine .. efectiv omor masina... :twoup:

 

psssssssss...Nu, nu mai vreau si nici nu ma mai intereseaza, eu nu mai omor masinile, cainii, vulpile, pasagerii (de inima), eu de cand am copilul pe bancheta spate incerc sa scot cel mai bun timp cu cel mai mic consum :D si stii unde am ajuns? la un timp mult mai bun decat atunci cand consumam 25%, si, de asemenea, marea realizare: un nivel foarte redus de "nervi" chiar si in conditiile de trafic cele mai incarcate de imbecili :D

Link to comment
Share on other sites

psssssssss...Nu, nu mai vreau si nici nu ma mai intereseaza, eu nu mai omor masinile, cainii, vulpile, pasagerii (de inima), eu de cand am copilul pe bancheta spate incerc sa scot cel mai bun timp cu cel mai mic consum :twoup: si stii unde am ajuns? la un timp mult mai bun decat atunci cand consumam 25%, si, de asemenea, marea realizare: un nivel foarte redus de "nervi" chiar si in conditiile de trafic cele mai incarcate de imbecili :D

Eu nu ma enervez niciodata la volan ... bine .. injur .. fac tambalau ... dar asta e partea de distractie .. nu de nervi ... :twoup:

Link to comment
Share on other sites

... In rest ... le cam aplic pe toate .. calc frana inainte de a intra in curba ... schimb treapta de viteza.. calc frana cu stangul simultan cu ambreiajul ...

 

De fapt, "heel-and-toe" se face cu stangul pe ambreiaj si cu dreptul trecand usor de pe frana pe acceleratie. Esti sigur ca faci asa ceva ?

 

Edit: si apropo, nici macar "heel-and-toe" nu merge prea stralucit pe masinile cu drive-by-wire, pentru ca nu aplica acceleratia decat dupa ce ai eliberat frana.

Edited by razvanfatu
Link to comment
Share on other sites

... In rest ... le cam aplic pe toate .. calc frana inainte de a intra in curba ... schimb treapta de viteza.. calc frana cu stangul simultan cu ambreiajul ...

 

De fapt, "heel-and-toe" se face cu stangul pe ambreiaj si cu dreptul trecand usor de pe frana pe acceleratie. Esti sigur ca faci asa ceva ?

 

Edit: si apropo, nici macar "heel-and-toe" nu merge prea stralucit pe masinile cu drive-by-wire, pentru ca nu aplica acceleratia decat dupa ce ai eliberat frana.

Din pacate nu pot sa fac cu dreptul manevra .. sunt prea inalt si nu imi incap picioarele .... :twoup:

Da, calc frana cu stangul .. si cu calcaiul ambreiajul .. dar nu pana la capat .. suficient ca sa debraiez .. si sa reduc viteza .. stiu ca e cam urat pentru masina ... si pot sa rup cutia in felul asta .. dar ...

Bine ... faza am facut-o de maxim 3 ori la 5-ar ... dar o faceam in mod constant la ursulet :twoup:

 

LE nu am avut nici o masina care sa aiba drive by wire :D

Edited by Black Soul
Link to comment
Share on other sites

Mai rau te incurci, nu poti sa ai control asupra franei cand trebuie sa apesi si ambreiajul cu acelasi picior, pedala de ambreiaj e mult mai tare. Incearca sa apesi pedala de frana cu varful piciorului cat mai sus pe bratul pedalei, sa iti ajunga calcaiul la baza pedalei de acceleratie. Vezi cum face

pe la minutul 4:05, se poate, aproape imi iese mie si am 49 la picior :twoup:.

 

Oricum, astea sunt tactici "de finete", avand in vedere ca majoritatea mai avem mult de tot de invatat la capitolul trase si mers curat, plus ca pe strada nu prea ai unde sa te bucuri de masina in felul asta.

 

Daca tot e sa invatam asa ceva poate ne intalnim mai multi pe la circuitul de la AMC Kart sa punem in practica vorbaria :twoup:, garantat o sa vedeti ce valoroase sunt sfaturile lui Romulus din primul post. Au adus jucarii noi de de 13CP si e 65RON/10min cu ele, dupa doua ture E46-le cu 220CP si suspensii sport mi se pare o barca lenesa si numai chef sa "pilotez" pe minunatele noastre strazi nu am.

Link to comment
Share on other sites

Mai rau te incurci, nu poti sa ai control asupra franei cand trebuie sa apesi si ambreiajul cu acelasi picior, pedala de ambreiaj e mult mai tare. Incearca sa apesi pedala de frana cu varful piciorului cat mai sus pe bratul pedalei, sa iti ajunga calcaiul la baza pedalei de acceleratie. Vezi cum face
pe la minutul 4:05, se poate, aproape imi iese mie si am 49 la picior :twoup:.

 

Oricum, astea sunt tactici "de finete", avand in vedere ca majoritatea mai avem mult de tot de invatat la capitolul trase si mers curat, plus ca pe strada nu prea ai unde sa te bucuri de masina in felul asta.

 

Daca tot e sa invatam asa ceva poate ne intalnim mai multi pe la circuitul de la AMC Kart sa punem in practica vorbaria :D, garantat o sa vedeti ce valoroase sunt sfaturile lui Romulus din primul post. Au adus jucarii noi de de 13CP si e 65RON/10min cu ele, dupa doua ture E46-le cu 220CP si suspensii sport mi se pare o barca lenesa si numai chef sa "pilotez" pe minunatele noastre strazi nu am.

Cum sa fie pedala de ambreiaj mai tare decat frana?

La mine nu e .. nici la urs nu a fost ... si nici la 5-ar ..

Deci eu calcam frana cu varful piciorului stang si ambreiajul cu calcaiul .. foarte putin in asa fel incat sa pot sa schimb viteza ..

De fapt.. ca sa intelegi ... doar il agatzam ... si schimbam treapta scurt .. si la manevra asta .. daca ambreiajul tine jos nu poti sa efectuezi manevra ...

Deci frana cu varful .. ambreiaj ciupit .. treapta inferioara .. si dai drumul la tot ..

Acceleratia tinuta constant pe timpul manevrei ...

E o chestie care dureaza maxim 1 sec .,... sau ceva de genul...

Unde e AMC Kart ca vreau si eu :D ?

 

Da... eu din pacate nu pot sa fac manevra asa .. nu mi-a iesit niciodata .. adica .. daca calc frana ... nu pot sa mai apas aceleratia .. :twoup: si nu port decat 43 la picior ....

Cred ca totusi e vorba de pozitia pedalelor....

Edited by Black Soul
Link to comment
Share on other sites

Da, pozitia si cursa pedalelor e importanta, in general masinile de curse au pedala de frana mai jos si mai apropiata de cea de acceleratie tocmai pentru a facilita tehica.

 

AMC Kart - e pe soseaua de centura, cum iesi in centura din Pipera faci dreapta si mai mergi 200m, e o intrare pe stanga. Daca te dai pentru prima data acolo nu te lasa decat cu kart de 6.5CP, iar apoi te poti da cu cele de 13CP. Pentru mine (sunt si greu, e adevarat) tura in cel de 6.5CP nu a avut decat rolul sa ma faca sa memorez virajele, abia cu cel de 13CP ai nevoie sa folosesti toata largimea pistei si sa iti dai seama de trase. Circuitul e foarte placut, suprafata buna si cere ceva tehnicitate prin virajele inlantuite, au si un mic bar unde poti sta intre ture la racoare sa discuti cu foaia cu timpi in fata. 10 minute cu cel de 6.5CP e 40RON si cu cel de 13CP e 65RON in timpul zilei, iar seara e ceva mai scump (cu 5-10RON asa).

Link to comment
Share on other sites

Da, pozitia si cursa pedalelor e importanta, in general masinile de curse au pedala de frana mai jos si mai apropiata de cea de acceleratie tocmai pentru a facilita tehica.

 

AMC Kart - e pe soseaua de centura, cum iesi in centura din Pipera faci dreapta si mai mergi 200m, e o intrare pe stanga. Daca te dai pentru prima data acolo nu te lasa decat cu kart de 6.5CP, iar apoi te poti da cu cele de 13CP. Pentru mine (sunt si greu, e adevarat) tura in cel de 6.5CP nu a avut decat rolul sa ma faca sa memorez virajele, abia cu cel de 13CP ai nevoie sa folosesti toata largimea pistei si sa iti dai seama de trase. Circuitul e foarte placut, suprafata buna si cere ceva tehnicitate prin virajele inlantuite, au si un mic bar unde poti sta intre ture la racoare sa discuti cu foaia cu timpi in fata. 10 minute cu cel de 6.5CP e 40RON si cu cel de 13CP e 65RON in timpul zilei, iar seara e ceva mai scump (cu 5-10RON asa).

 

Cred ca dau si eu o fuga pe acolo ..nu m-am mai dat cu un kart de ceva vreme .. :twoup:

Link to comment
Share on other sites

Eu o sa renunt sa citesc acest topic.. ca si multe altele de fapt..

Eu nu am zis asta .... tu ai zis-o .. era doar o chestie generala..

Ceea ce am vrut eu sa fac .. e sa reinvii un topic care mi se pare mai interesant decat alte topicuri...

Nu am spus nimanui sa faca asa ca e cel mai bine .. mi-am spus doar parerea ... si am descris .. pe cat se poate .. cum fac eu .. si cum mi-au spus si mie altii...

Chestia cu ala din Alexandria .. e reala .. dar .. ce rost are sa imi bat capul sa iti demonstrez asta?

 

Aberant ..esti tu .. din pacate .. nu ai inteles nimic... si mai esti si offtopic:

Sfaturi de bazĂŁ pentru pilotaj de performanțĂŁ. Eu am dat niste sfaturi .. eu cred ca bune .. cativa m-au contrazis .. nu e problema .. e ceva constructiv .. parerea mea ... tu .. din pacate ... nu poti sa spui nimic constructiv .. stii doar sa arunci cu noroi ..

 

Sfatul meu .. daca ai ceva interesant si constructiv de spus .. legat de pilotaj de performanta ... spune-o aici .. cum crezi tu ca e mai bine .. daca nu ... atunci taci .. E mai simplu asha ... si nici nu jignesti pe nimeni ...

Linisteste-te esti doar un amator, fara teorie nu se poate. Nu esti tu in masura sa dai sfaturi despre pilotaj de performanta.

 

Din ce film mai e si asta cu omul care a condus 20 de ani fara permis si cand l-au prins i-au dat permis de conducere fara examen ?

 

Luciane toata polemica asta e treaba voastra dar poveste cu permisu moca dupa 20 de ani e perfect adevarata am vazut reportajul cu ochi mei , omul era sofer profesionist pe o RABA la angajare pe vremea lui Ceausescu nu i s-a cerut permisul de conducere asa ca lucra ca sofer . nu a avut nici o amenda in tot acest timp, a fost oprit la un control de rutina si depistat ca nu are permis, repotajul vazut de mine era facut in momentul in care politistul ii inmana permisul pentru sofer profesionist, este un caz exceptional, asta se intampla acum cativa ani nu e chiar ceva de actualitate dar e ceva ce iti ramane in minte ca intradevar e aprape incredibil, cand de fapt ar fi trebuit sa aiba dosar penal, foarte mult a cantarit faptul ca a fost oprit la un control de rutina si nu in urma vreunei abateri.

Link to comment
Share on other sites

Eu o sa renunt sa citesc acest topic.. ca si multe altele de fapt..

Eu nu am zis asta .... tu ai zis-o .. era doar o chestie generala..

Ceea ce am vrut eu sa fac .. e sa reinvii un topic care mi se pare mai interesant decat alte topicuri...

Nu am spus nimanui sa faca asa ca e cel mai bine .. mi-am spus doar parerea ... si am descris .. pe cat se poate .. cum fac eu .. si cum mi-au spus si mie altii...

Chestia cu ala din Alexandria .. e reala .. dar .. ce rost are sa imi bat capul sa iti demonstrez asta?

 

Aberant ..esti tu .. din pacate .. nu ai inteles nimic... si mai esti si offtopic:

Sfaturi de bazĂŁ pentru pilotaj de performanțĂŁ. Eu am dat niste sfaturi .. eu cred ca bune .. cativa m-au contrazis .. nu e problema .. e ceva constructiv .. parerea mea ... tu .. din pacate ... nu poti sa spui nimic constructiv .. stii doar sa arunci cu noroi ..

 

Sfatul meu .. daca ai ceva interesant si constructiv de spus .. legat de pilotaj de performanta ... spune-o aici .. cum crezi tu ca e mai bine .. daca nu ... atunci taci .. E mai simplu asha ... si nici nu jignesti pe nimeni ...

Linisteste-te esti doar un amator, fara teorie nu se poate. Nu esti tu in masura sa dai sfaturi despre pilotaj de performanta.

 

Din ce film mai e si asta cu omul care a condus 20 de ani fara permis si cand l-au prins i-au dat permis de conducere fara examen ?

 

Luciane toata polemica asta e treaba voastra dar poveste cu permisu moca dupa 20 de ani e perfect adevarata am vazut reportajul cu ochi mei , omul era sofer profesionist pe o RABA la angajare pe vremea lui Ceausescu nu i s-a cerut permisul de conducere asa ca lucra ca sofer . nu a avut nici o amenda in tot acest timp, a fost oprit la un control de rutina si depistat ca nu are permis, repotajul vazut de mine era facut in momentul in care politistul ii inmana permisul pentru sofer profesionist, este un caz exceptional, asta se intampla acum cativa ani nu e chiar ceva de actualitate dar e ceva ce iti ramane in minte ca intradevar e aprape incredibil, cand de fapt ar fi trebuit sa aiba dosar penal, foarte mult a cantarit faptul ca a fost oprit la un control de rutina si nu in urma vreunei abateri.

 

Ca sa completez: Omul respectiv lucra la ITSAIA Alexandria. Nu mai era angajat acolo ... cand am lucrat eu .. dar era o adevarata legenda.

Link to comment
Share on other sites

aproape imi iese mie si am 49 la picior :D .

 

Ai 49 la picior? :twoup:

 

Eu am 46 si abia imi gasesc marimea potrivita :twoup:

lool :D

 

Si eu care ziceam ca la 43 (44 la ghete) purtati de mine .. am talpa grea :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.