Jump to content

Mi-am luat bujii NGK


leoberti

Recommended Posts

mi-am cumparat zilele astea bujii NGK.si dupa 2 zile de mers pe la 5-6 serviceuri (majoritatea in concediu ... altii cu programari peste 1 saptamana .. ) am decis sa mi le montez singur ca doar n-o fi mare scofala. am dat search aici pe forum si am gasit DIY-u lui deaththrow. ok l-am printat si tzup la masina. cand ce sa vezi motorul meu este complet diferit. cel putin la capitolul bujii.

ma asteptam sa fie diferit .. dar nu atat de diferit. dupa 2 ore de cautat nu am reusit sa gasesc aceste bujii. :)

stie cineva unde sunt localizate ? eventual cum se schimba aceste bujii? dau o bere :)

 

multumesc.

 

motorul este N42. :blink:

Link to comment
Share on other sites

Demonteaza intai capacul de izolare acustica care se afla pe motor.

La motorul tau bobinele de inductie se afla chiar in capul bujiilor. Trebuie demontate bobinele si dupa aceea ajungi la bujii.

Esti sigur ca vrei si poti sa faci operatia singur ?

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...104&hg=12&fg=05

Link to comment
Share on other sites

verssatu : inainte de a posta am citit DIY-ul . motorul meu este altfel. nu se aseamana deloc.

ovy: am desfacut capacul motorului (cel de plastic). probabil este cum spune paul. m-au indus in eroare bobinele de inductie care sunt chiar in capul bujiilor. gresesc??

daca este asa. astept pana luni sa ma duc la un service. ca pare complicat. credeam ca este ceva mai simplu. :blink:

 

multumesc pentru raspunsuri.

Edited by leoberti
Link to comment
Share on other sites

stiu ca ai n42, iar diy-ul este pentru m43, dar principiul e acelasi. scuze de deranj atunci.  :blink:

273694[/snapback]

 

 

da asa am crezut si eu . pe ideea asta am plecat .. ca principiul este acelasi. dar am ramas uimit sa constat ca masina mea nu are fise. are un fel de bara metalica cu niste chestii metalice prinse de ea. probabil sunt bobinele de inductie. si sub ele ar trebui sa fie bujiile. si este pozitionata undeva in partea de sus a motorului nu pe laterala.

 

ehh whatever.. o sa ma duc cu ea in service.

Link to comment
Share on other sites

da asa am crezut si eu . pe ideea asta am plecat .. ca principiul este acelasi. dar am ramas uimit sa constat  ca masina mea nu are fise. are un fel de bara metalica cu niste chestii metalice prinse de ea. probabil sunt bobinele de inductie. si sub ele ar trebui sa fie bujiile. si este pozitionata undeva in partea de sus a motorului nu pe laterala.

 

ehh whatever.. o sa ma duc cu ea in service.

273765[/snapback]

Asta pare mai degraba rampa de benzina cu injectoarele !

Link to comment
Share on other sites

Asta pare mai degraba rampa de benzina cu injectoarele !

273855[/snapback]

 

 

asa este. am downloadat TIS-ul si am vazut acolo. m-am inselat acela este sistemul de injectie.

din pacate in TIS nu am reusit sa obtin mai multe informatii despre bujii. decat ce chei este nevoie sa folosesc ... asta am inteles eu din cele 2 poze care apar. nu inteleg germana decat foarte foarte putin.

 

deci bobinele de inductie sunt in capul bujiilor. intrebarea mea este. UNDE SUNT BOBINELE DE INDUCTIE? :blink:

Link to comment
Share on other sites

Glumesti? :)

274547[/snapback]

 

 

in TIS iti arata doar ce chei sa folosesti. tubulara lunga de 16 si inca ceva. si iti spune doar ca poti sa pui Bosch sau NGK. iti mai spune cu ce forta sa le strangi .. adica vreo 30 nm si cam atat. nu iti arata unde sunt pozitionate.... :blink:

 

am luat tot subcapitolul motorelectrik (din cap. informatii si din cap. reparatii) pas cu pas. si nu am gasit nimic despre pozitionarea buijiilor decat ce am scris mai sus.

 

ar fi trebuit sa mai caut si in alta parte? nu inteleg germana deloc. daca are cineva TIS-ul si ar face niste printscreenuri cu pozitionarea bujiilor i-as fi recunoscator.

Link to comment
Share on other sites

max 50 ron un schimb de bujii cam la orice service ...spune  in ce zona stai ...:blink:

274570[/snapback]

 

nu e vorba de bani. am fost la mai multe serviceuri si erau toti in concediu. parca erau vorbiti :). nu am mai avut rabdare sa astept si am decis sa le schimb eu. pana la urma cred ca o sa ii astept sa se intoarca din concediu.

Link to comment
Share on other sites

in TIS iti arata doar ce chei sa folosesti. tubulara lunga de 16 si inca ceva. si iti spune doar ca poti sa pui Bosch sau NGK. iti mai spune cu ce forta sa le strangi .. adica vreo 30 nm si cam atat. nu iti arata unde sunt pozitionate.... :blink:

 

am luat tot subcapitolul motorelectrik (din cap. informatii si din cap. reparatii) pas cu pas. si nu am gasit nimic despre pozitionarea buijiilor decat ce am scris mai sus.

 

ar fi trebuit sa mai caut si in alta parte? nu inteleg germana deloc. daca are cineva TIS-ul si ar face  niste printscreenuri cu pozitionarea bujiilor i-as fi recunoscator.

274587[/snapback]

fa o poza la motor,ca sa iti spunem unde sant bujiile-cred ca tot in partea cu galeriile de evacuare sant-eu am 318i/1999.

Link to comment
Share on other sites

in TIS iti arata doar ce chei sa folosesti. tubulara lunga de 16 si inca ceva. si iti spune doar ca poti sa pui Bosch sau NGK. iti mai spune cu ce forta sa le strangi .. adica vreo 30 nm si cam atat. nu iti arata unde sunt pozitionate.... :blink:

 

274587[/snapback]

 

Se poate , nu stiu ce sa zic, nici eu nu ma pricep la TIS :)

 

Oricum, uite niste poze mai bune, poate te ajuta.

post-66-1187992189_thumb.jpg

post-66-1187992265_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Se poate , nu stiu ce sa zic, nici eu nu ma pricep la TIS  :)

 

Oricum, uite niste poze mai bune, poate te ajuta.

275119[/snapback]

 

 

multumesc. am aflat ce trebuie sa fac pas cu pas.

pentru cei interesati: http://www.e46fanatics.com/howto/howtodetail.php?howto_id=44

 

N42 este putin diferit dar principiul este acelasi.

 

:blink:

Link to comment
Share on other sites

ti le schimb eu

vino la mine

275283[/snapback]

 

am mai facut astazi o tentativa :) . am ajuns pana in punctul in care trebuie scoase bobinele de inductie. pur si simplu nu vor sa iasa :blink: nu au suruburi ca in DIY-ul de mai sus in consecinta ori sunt clipsate ori au filet ori se fixeaza foarte bine pe bujie incat nu mai este nevoie de nici un sistem de prindere. am tras de ele in toate directile am incercat sa le scot prin rasucire. nimic.se misca usor adica nu sunt chiar fixe fixe dar nu vor sa iasa. probabil exista o cheie speciala... sau ceva de genu asta. eu nu am reusit sa le scot. o sa ma duc la service.

 

320i_24valve as veni dar ne despart 220 km :). eu sunt din craiova.

Edited by leoberti
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.