Jump to content
Intalnire BMW Club 12-14 Decembrie 2025 - Resort 7 Crai, Zarnesti (Brasov). Hai si tu cu noi la intalnire! ×

Localizare modul confort E61 525d


Go to solution Solved by bimmer90f30,

Recommended Posts

Siguranta F59 trebuie sa fie de 5A. Poti sa te uiti si direct in panou ca ar trebui sa fie stanta cu F59.

Alimenteaza pinul 1 din conectorul cu 3 fire, nu 4. Nu ar trebui sa aiba 4 fire conectorul ala negru.  Daca are 4 raman numai 3 pentru ca masina ta e facuta dupa Martie 2007.

Vezi ca pe plasticul conectorului sunt stantate numerele. Asa ar trebui.

Maro e masa, in pozitia 5 in conector..  verifica si masa sa fie.

Conectorul ala din dreapta are 5 sloturi pt cabluri?

Pozitia 2 din conector e pentru cumunicarea cu modulul CAS, de control access..

In conectorul din CAS acelasi fir trebuie sa fie in locatia 33 din conector. Modulul CAS e in zona coloanei de directie a masinii. Iti recomand sa cauti in conectorul CAS pozitia 33 si de acolo sa ii cauti capatul (firului) in conectorul ala de la modului diversity (sa il "suni" adica). Asa stii sigur ca e intreg si va comunca CASului ce trebuie daca e functional modulul.

Vezi ca antena parese ca e in geam.. aia e antena modulului. Eu nu am E60 dar ma uit in TIS (documentatia lor) pentru tine.

Asta e tot ce trebuie modulului sa functioneze.

Ca sa te lamuresti daca insusi modul e inca in mintile lui conecteaza si verifica ca e alimentat (si comunica, deschide usi, dezarmeaza..) cum ti-am zis mai sus.

Apoi treci la pasul 2 aranjatul/pozatul cablurilor.

Bafta si sa spui ce ai gasit, sau daca ai rezolvat.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Acum 22 de ore, bimmer90f30 a spus:

Siguranta F59 trebuie sa fie de 5A. Poti sa te uiti si direct in panou ca ar trebui sa fie stanta cu F59.

Alimenteaza pinul 1 din conectorul cu 3 fire, nu 4. Nu ar trebui sa aiba 4 fire conectorul ala negru. Daca are 4 raman numai 3 pentru ca masina ta e facuta dupa Martie 2007.

Vezi ca pe plasticul conectorului sunt state numerele. Asa ar trebui.

Maro e masa, in pozitia 5 in conector.. verifica si masa sa fie.

Conectorul ala din dreapta are 5 sloturi pt cabluri?

Pozitia 2 din conector e pentru comunicarea cu modulul CAS, de control access..

In conectorul din CAS acelasi fir trebuie sa fie in locatia 33 din conector. Modulul CAS e in zona coloanei de directie a masinii. Iti recomand sa cauti in conectorul CAS pozitia 33 si de acolo sa ii cauti capatul (firului) in conectorul ala de la modului diversity (sa il "suni" adica). Asa stii sigur ca e intreg si va comuna CASului ce trebuie daca e functional modul.

Vezi ca antena parese ca e in geam.. aia e antena modulului. Eu nu am E60 dar ma uit in TIS (documentatia lor) pentru tine.

Asta e tot ce trebuie modulului sa functioneze.

Ca sa te lamuresti daca insusi modul e inca in mintile lui conecteaza si verifica ca e alimentat (si comunica, deschide usi, dezarmeaza..) cum ti-am zis mai sus.

Apoi treci la pasul 2 aranjatul/pozatul cablurilor.

Bafta si sa spui ce ai gasit, sau daca ai rezolvat.

Asta am găsit după ce am desfăcut. La siguranțe, doar cea de 4.0 amperi are curent, celelalte nu. Sus la haion se vede clar că a mai fost reparat,la mufa cea neagră, lată,ultimul.fir nu are curent. O să merg mai departe cu verificarea cînd îmi permite vremea . Între timp o să caut un meseriaș care are și spațiu de lucru și nu ia nici pielea de pe mine să rezolv problema. 

IMG_20250905_160214.jpg

IMG_20250905_160142.jpg

IMG_20250905_160112.jpg

Link to comment
Share on other sites

20 minutes ago, Cătălin Candidatu said:

Asta am găsit după ce am desfăcut. La siguranțe, doar cea de 4.0 amperi are curent

Ce este in poza, acolo ce ai incercuit sunt asa: 7.5, 40, 20, 20 si 5A.

Ce ti-am explicat mai sus, F59 este 90-100% inscriptionat pe plasticul negru al panoului de sigurante. Cauta cel putin F59 sau 59, ca vad ca sunt si doar cifre.. iar acolo o sa trebuiasca sa gasesti o siguranta tot portocalie, de 5...

Cu, ce ai verificat curentul? Pune numele modelul aparatului, domeniu de masura pe care erai.. pune o poza eventual cu aparatul si ce ai setat (domeniu) pe aparat sa masori.

Apoi, pune codul culorii fiecarui cablu in ordine de la grupul cu 3 si apoi al 4-lea. Ce culori sunt acolo; combinatia de pe fiecare cablu.

Alimentarea (+) din panou e pe cablul Rosu cu Negru.

Negru cu Albastru e cablu ce trimite comanda spre CAS.

Maro este masa.

Vad ca acolo ai 3 cabluri ramase.. doua din ele ar trebui sa fie antena. Daca pui multimetru pe cabluri cate doua din cele 3 ramase.. ar trebui ca multimetru sa iti indice o valoare de cativa ohmi.. acolo e antena conectata in modul cand bagi conectorul.

Celalalt conector nu imi este cunoscut. Intra pe partea celalalta a modului? Ar vreun cod trecut pe el?

(Asta e mai mult pentru mine:

BL=blue
BR=brown
GE=yellow
GN=green
GR=grey
OR=orange
RT=red
SW=black
VI=violet
WS=white (ALB) )

 

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

On 05.09.2025 at 16:22, bimmer90f30 said:

Ce este in poza, acolo ce ai incercuit sunt asa: 7.5, 40, 20, 20 si 5A.

Ce ti-am explicat mai sus, F59 este 90-100% inscriptionat pe plasticul negru al panoului de siguranta. Cauta cel putin F59 sau 59, ca vad ca sunt si doar cifre.. iar acolo o sa trebuiasca sa gasti o siguranta tot portocalie, de 5...

Cu, ce ai verificat curentul? Pune numele modelului aparatului, domeniu de masura pe care erai.. pune o poza eventual cu aparatul si ce ai setat (domeniu) pe aparat sa masori.

Apoi, pune codul culorii fiecarui cablu in ordinea grupului cu 3 si apoi al 4-lea. Ce culori sunt acolo; combinatia de pe fiecare cablu.

Alimentarea (+) din panou e pe cablul Rosu cu Negru.

Negru cu Albastru e cablu ce trimite comanda spre CAS.

Maro este masă.

Vad ca acolo ai 3 cabluri ramase.. doua din ele ar trebui sa fie antena. Daca pui multimetru pe cabluri cate doua din cele 3 ramase.. ar trebui ca multimetru sa iti indice o valoare de cativa ohmi.. acolo e antena conectata in modul cand bagi conectorul.

Celalalt conector nu imi este cunoscut. Intra pe partea celalalta a modului? Ar vreun cod trecut pe el?

(Asta e mai mult pentru mine:)

BL=albastru
BR=maro
GE=galben
GN=verde
GR=gri
OR=portocaliu
RT=roșu
SW=negru
VI=violet
WS=alb (ALB )

 

Salutare. Revin cu noutățile și răspuns totodată la întrebările tale. Siguranțele funcționează toate. Le-am verificat cu un creion de tensiune cred că-i spune,are aspectul unui creion,o siguranță în interior ca cea de la brichetă de exemplu,un cablu cu un crocodil la capăt care se atașează la masă. Sigur știi despre ce e vorba,nu am poze pentru că le-am împrumutat. Curentul l-am măsurat cu un voltmetru. Nu știu ce marcă,am setat pe volti, curent continuu la valoarea de 20. Firele de la mufa cea neagră lată au fost așa: roșu-alb,albastru-alb, violet -alb,verde-galben și maro. Nu am înțeles clar la care al doilea modul te referi. Cum s-a putut vedea în poze,cablurile au fost reparate,curent vine, siguranțele sînt in ordine. Singura rămasă după o verificare făcută de un băiat mai priceput la electronică și parte electrică la mașini ar fi modulul acela de antena diversity. La prima vedere nu pare afectat,nu are scurgeri de lichid sau altceva doar că trebuie să-l dau jos și mers cu el la verificat și măsurat. Apoi reparat sau înlocuit în funcție de cît de afectat este. Am făcut o programare pe 15 septembrie pentru asta. Posibil ca ceva circuite sau alte piese electronice să fie afectate de umezeală,praf..etc. dar asta mă depășește. Plăcuța aia trebuie verificată de un electronist. Prețul pentru una nouă și originală e foarte piperat,in jur de 400€. Am de ales în a o repara dacă este posibil sau la mîna a doua cu riscul să nu aibă durată mare de viață. 

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Cătălin Candidatu said:

La prima vedere nu pare afectat,nu are scurgeri de lichid sau altceva doar că trebuie să-l dau jos și mers cu el la verificat și măsurat.

In conditiile date daca pe placuta din interior nu sunt semne vizibile de umezeala (trebuie verificata si pe interior..) si cel sau au cei care au incercat o reparatie (pentru ca e clar ca altii si-au bagat nasul acolo) si nu le-a iesit din moment ca tu ai zis ca ai luat masina asa..

Acum e clar ca tu trebuie sa incerci sa o repari ceea ce e foarte, foarte bine!

Experienta mea este ca am trecut prin ambele situatii cu aceiasi masina: modul ars de la apa care a reusit sa intre la el, dupa cativa ani de la repararea cablurilor intrerupte in manson evident. Multe cabluri au fost. Merg si azi..

Modulul l-am gasit ieftin de pe ebay.. la vremea aia. Al meu era ars in zona antenei.. si nu mai prelua semnal dar nici radio nu mai functiona..

Modulul nu se codeaza pe masina.

La oricine o sa mergi o sa trebuiasca sa mergi cu masina sa il conecteze la cablurile ei.. de aceea ti-am aratat mai sus ordinea in care trebuie sa fie cablurile in conectorul acela cu 4/5 cabluri. Acolo e alimentarea modului si antena lui. Pe maro e masa. Si pe rosu/negru e plusul de la panou.Dar tu spui ca acolo sunt alte coduri pe cabluri.. iar necesita obligatoriu verificarea continuitatii lor de unde pleaca.. de la masa de la siguranta si de la modulul CAS.. de acolo se pleaca in reparare..

Poti sa faci si tu asta, sa verifici ca firele ajung si sunt intregi de la masa, de la panou si de la modulul CAS. Pui aparatul de masura pe continuitate, siimbolul ala de rezistenta/ohms..

Si cu un cablul lung cat masina de la modul pana la bord in fata, pe un capat sa ai o clema crocodil.. sa fie atasat unui din fire de pe mufa aia (cablurile alea se pot si scoate din conector, sau poti sa bagi un ac, fara a forta de grosimea unuia din pinii unde intra modulul.. sau intri cu un ac atasat crocodilului.. prin spatele conectorului.. asiguri sa nu se miste in conector sau de pe metalul cablul atasat..

Cauti si scoti siguranta mentionata, parca F59.. si o sa vezi ca (daca masina primeste curent ..) in panou pe o parte a sigurantei (scoase) o sa gasesti tensiune.. in partea celalalta nu o sa gasesti tensiune. Practic de acolo pleaca cablul care TREBUIE sa ajunga sa alimenteze modulul din haion. Iar acest fir indiferent de culoare trebuie sa  fie pe pinul 1 din conector. Apoi treci la masa sa o verifici si la conectorul din CAS (parca pe pinul 32) sa vezi ca si acolo ajunge un cablu de la modul. Si asa faci ce ar putea face altul contra cost.

A, deconecteaza bateria masinii inainte de a cauta pe unde ajung cabluri in masina.

Spor la treaba.

 

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

On 9/4/2025 at 12:09 PM, Cătălin Candidatu said:

C144313

Acum numai ce am vazut o neconcordanta in ce spun in scris si ce arata pe cablajul electric ca si cod al culorilor.

Conectorul cu 4 cabluri care in ordine de la 1 la 4:

1. Brown

2. Brown

3.White/Brown 

4. Red/yellow

Pe cablaj sunt asa:

1. RT/WS red/black

2. WS/BL white/blue

3. - rear window 

4. - rear window

5. Brown.

 

Iar tu zici ca ai gasit in conectorul cu 5: Albastru/Alb. Acela ar trebui sa ajunga la CAS.

Maro e masa. 

pe Rosu/Alb s-ar putea sa fie cel ce vine de la panou. Ai tensiune acolo? Intre masa (caroserie) si cablul acela. Poti sa masori intre Maro si el mai apoi.

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.