Jump to content
Intalnire BMW Club 12-14 Decembrie 2025 - Resort 7 Crai, Zarnesti (Brasov). Hai si tu cu noi la intalnire! ×

Problemă Tehnică Actulă (Injectoare DPF) - BMW E90 320d (M47N2)


Recommended Posts

Vehicul:

  • BMW E90 320d, 163 CP (M47N2), 209.000 km, an 2005, manual.

Operațiuni Efectuate Recent la Service:

  • Galerie de admisie nouă (cea veche a fost găsită fisurată).
  • Furtun turbo nou (cel vechi prezenta pierderi de presiune).
  • Senzor de pe arborele cotit nou.
  • Filtru epurator nou.
  • Toate cele 4 injectoare au fost verificate pe banc profesional și declarate "OK"; specific, injectoarele 3 și 4 au fost și calibrate.
  • Filtru de particule (DPF) curățat chimic.
  • Schimb de ulei și filtru.

Simptome Persistente (După Reparațiile de mai sus):

1. Dezechilibru la Ralanti și Simptome Mecanice:

  • Context (Valori înainte de service): Înainte de intervenții, corecțiile la ralanti erau foarte mari și dezechilibrate. O citire arăta: Cilindru 1: +1.41, Cilindru 4: -1.04. După o pornire grea la rece, valorile au atins chiar extreme de +2.01 (Cil. 1) și -1.96 (Cil. 4).
  • Starea Actuală (Valori după service): Dezechilibrul la ralanti (motor cald) persistă. O citire recentă arată:
    • Injector 1: +0.83
    • Injector 2: -0.13
    • Injector 3: +0.06
    • Injector 4: -0.74
    • (Notă: La turații mai mari, ~2000 RPM, toate corecțiile sunt perfecte, sub +/- 0.5).
  • Simptome Mecanice: Persistă un zgomot metalic ("clănțănit") la ralanti și trepidații la plecarea de pe loc.

2. Problemă Software DPF:

  • Calculatorul motor (DDE) arată o valoare incorectă pentru masa de cenușă (Ash Mass: 2.2g), ca urmare a unei resetări anterioare greșite la 200.000 km.
  • Deși filtrul este fizic sănătos (presiune 12-13 mbar la ralanti și atinge 600-610°C în regenerare), managementul regenerărilor este haotic (încercări dese, validare inconstantă a ciclurilor). 

Sisteme Verificate și Găsite în Parametri:

Sistem DPF (Hardware): Funcționează excelent. Presiunea la ralanti este de 12-13 mbar, iar temperatura în regenerare atinge 600-610°C.

Log în Mers: A fost efectuat un log de date în mers care a arătat că următorii parametri funcționează normal și reacționează corect la comenzi: EGR, clapeta de accelerație, comanda actuatorului turbo și citirile debitmetrului de aer (MAF).

 

Urmează săptămână viitoare să dau jos filtrul și să îi fac o curățare profesională, dar până atunci are cineva alte idei? 

Edited by Sebi.pkd
Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Sebi.pkd said:

Simptome Mecanice: Persistă un zgomot metalic ("clănțănit") la ralanti și trepidații la plecarea de pe loc.

Trepidatiile sunt de la volant uzat, putin probabil de la motor. Trebuie schimbat volantul. Se schimba si kitul de ambreiaj de obicei.

Pentru clantanit iti sugerez sa trimiti injectoarele la un test pe bank de injectoare Bosch.. Numai asa iti faci o idee despre starea lor.

Poti sa incerci un test cu eprubete dar s-ar putea sa nu fie relevant.. dar e mai precis decat ce, compensari face ISTA.

Senzorul MAF, ce valoare arata la 2000rpm?

 

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.