Jump to content
Intalnire BMW Club 12-14 Decembrie 2025 - Resort 7 Crai, Zarnesti (Brasov). Hai si tu cu noi la intalnire! ×

Pierdere ulei 420d


Recommended Posts

Salutari, 

De aproximativ o luna sunt proprietar al unui BMW 420d, cu cod motor B47, din 2016.

Auto are 77.000km(reali).

In prima zi cand am adus-o in tara, am iesit cu ea la revizie direct, i-am schimbat ulei/filtre, si dupa am plecat in treaba mea.

Dupa aproximativ 50km, dintre care 10-15km condusi sportiv, incepe sa miroasa a ulei ars in habitaclu, si in spate nori denşi de fum albastru. Ma opresc, merg inapoi la mecanic, dam jos ansamblu pana la turbina sa vedem, turbina are o pelicula destul de groasa de ulei inainte de palete, pe partea din fata. 

Mi-a zis sa plec, sa circul cu ea si sa o monitorizez. Dupa alti 50km, imi cere 1l ulei, dupa fum albastru iar, destul de des.

 

Completez, de frica o iau pe platforma, am dus-o la alt mecanic, undeva in afara Bucurestiului. Concluzia lui e ca nu se baga, segmentii fiind problema(a zis ca a facut anumite teste, dar n-a specificat ce).

Am plecat s-o iau, pe roti, am parcurs aprox. 300km, i-am pus 300ml de ulei, si dupa acea completare am circulat aprox. 1200km pana ca pe joja electronica sa nu mai apara nivel maxim, si doar o data a scos fum albastru, si foarte putin. 

Acum urmeaza sa schimb capac culbutori, impreuna cu epurator gaze si furtunul aferent. Intrebarea mea este, s-a mai confruntat cineva cu situatii de genul? In total am fost la 6 mecanici, cu 6 opinii diferite, cea mai neagra posibilitate fiind segmentii pistoanelor. 

Daca s-a intalnit cineva cu ceva similar, sau are o sugestie, multumesc pentru eventualele replici :).

 

Link to comment
Share on other sites

@AlexandruStanciu In mecanica auto exista coincidente, dar acestea sunt foarte rare. Faptul ca imediat dupa ce ai schimbat uleiul a inceput sa scoata fum este un semn de intrebare.
Ar fi bine sa reanalizezi tipul si calitatea uleiului utilizat la acel schimb, precum si istoricul masinii. Nu este deloc imposibil ca un 420d din 2016 sa fi rulat doar 77.000 Km pana acum, adica in medie cca. 8500 Km/an. Dar este foarte atipic (cu exceptia unui Cabrio) si ar putea indica multe deplasari scurte - exact ceea ce nu ii prieste unui motor Diesel. Obs: masina ar fi trebuit sa fie la cumparare semnificativ mai scumpa decat alte 420d cu rulaje mai mari (ex: > 100k Km).

Cand ai situatii in care mai multi mecanici vin cu solutii diferite, atunci o diagnoza realizata la un service din reteaua BMW - chiar daca este mai scumpa - s-ar putea ca per total sa fie solutia cea mai economica. Inainte sa incepi sa schimbi piese, iti recomand sa faci acest lucru.

Link to comment
Share on other sites

Multumesc pentru replica! 

La Bavaria am fost, am cerut o diagnoza clara, mi s-a spus ca trebuie imobilizata la Bavaria aprox 2-3 saptamani, in conditiile in care ar putea fi nevoie de demontat/ inlocuit / montat piese din motor, pe langa costul de 10.000-15.000 lei / manopera. Din pacate momentan nu puteam sa o las, deoarece vineri am RAR-ul.

 

Cat despre Kilometri, masina are istoric doar la Bavaria Milano, 2 rapoarte cu kilometri reali, tester pus pe motor si pe cutie indicând kilometri aferenti.

 

Despre ulei, am pus ulei original BMW 5W30, Long-Life. 

Problema este ca are “simptome” intermitente. 

Just now, alex230ro said:

Fum albastru = consum ulei , de curiozitate consumul de motorina cum este? Uleiul scos din motor cum arata ?Teoretic segmentii dusi=probleme compresie care ar trebui sa se vada la un test de compresie .

Consum de motorina extraurban 6.3-6.5 la mers sportiv/normal.

 

Consum urban, 8l/100km aprox.

 

Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, alex230ro said:

Poti incerca sa faci test compresie, mai poti verifica daca PCV/CCV functioneaza corect daca sunt blocate poti trimite ulei in admisie .DPF , EGR nu au erori banuiesc ? 

EGR e schimbat recent, a avut rechemare la Bavaria acum aproximativ un an si jumatate. 

Problema este ca in carter este o presiune mare, am scos furtunul de la epuratorul de gaze, am tinut degetul unde trebuia sa iasa aerul prin el, si dupa ce l-am scos, a suflat aer cu putere. 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, FiveThreeFive said:

@AlexandruStanciu In mecanica auto exista coincidente, dar acestea sunt foarte rare. Faptul ca imediat dupa ce ai schimbat uleiul a inceput sa scoata fum este un semn de intrebare.
Ar fi bine sa reanalizezi tipul si calitatea uleiului utilizat la acel schimb, precum si istoricul masinii. Nu este deloc imposibil ca un 420d din 2016 sa fi rulat doar 77.000 Km pana acum, adica in medie cca. 8500 Km/an. Dar este foarte atipic (cu exceptia unui Cabrio) si ar putea indica multe deplasari scurte - exact ceea ce nu ii prieste unui motor Diesel. Obs: masina ar fi trebuit sa fie la cumparare semnificativ mai scumpa decat alte 420d cu rulaje mai mari (ex: > 100k Km).

Cand ai situatii in care mai multi mecanici vin cu solutii diferite, atunci o diagnoza realizata la un service din reteaua BMW - chiar daca este mai scumpa - s-ar putea ca per total sa fie solutia cea mai economica. Inainte sa incepi sa schimbi piese, iti recomand sa faci acest lucru.

 

Multumesc pentru replica! 

La Bavaria am fost, am cerut o diagnoza clara, mi s-a spus ca trebuie imobilizata la Bavaria aprox 2-3 saptamani, in conditiile in care ar putea fi nevoie de demontat/ inlocuit / montat piese din motor, pe langa costul de 10.000-15.000 lei / manopera. Din pacate momentan nu puteam sa o las, deoarece vineri am RAR-ul.

 

Cat despre Kilometri, masina are istoric doar la Bavaria Milano, 2 rapoarte cu kilometri reali, tester pus pe motor si pe cutie indicând kilometri aferenti.

 

Despre ulei, am pus ulei original BMW 5W30, Long-Life. 

Problema este ca are “simptome” intermitente. 

 
Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, AlexandruStanciu said:

 

Cat despre Kilometri, masina are istoric doar la Bavaria Milano, 2 rapoarte cu kilometri reali, tester pus pe motor si pe cutie indicând kilometri aferenti.

 

eu unul sunt foarte sceptic, ce inseamna mai exact test pe motor si cutie?

exista bavaria milano?

Link to comment
Share on other sites

Stiu ca la vag puteai citi din cutia dsg un parametru si cumva deduceai nr de km, mai era cat reziduu ai in dpf, genul asta de parametri si poti sa ti faci o idee, presupun ca se poate si la bmw.
Cred ca este vreun dealer bmw din Italia Milano. 
Ma gandesc ca segmentii sau turbina poate fi problematica, o turbina crapa si mai repede daca nu ai grija de ea, drumuri scurte si i dai "blana" cu motorul rece. 

Edited by lillejhon
Link to comment
Share on other sites

7 minutes ago, lillejhon said:

Stiu ca la vag puteai citi din cutia dsg un parametru si cumva deduceai nr de km, mai era cat reziduu ai in dpf, genul asta de parametri si poti sa ti faci o idee, presupun ca se poate si la bmw.
Cred ca este vreun dealer bmw din Italia Milano. 
 

nu spun ca km nu sunt adevarati, dar e  improbabil. stiu ca la motor se pot vedea orele de funcționare

Link to comment
Share on other sites

22 minutes ago, Viper05 said:

nu spun ca km nu sunt adevarati, dar e  improbabil. stiu ca la motor se pot vedea orele de funcționare

Tester pus pe cutie, sa se vada datele din aceasta. Plus ca sunt alte lucruri care dovedesc kilometri, uzura in interior 0, tiple pe praguri, pe portbagaj, pe scaunele din spate, etc.

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.