Jump to content

Recommended Posts

Am urmatoarea problema:

 

Am transferat un Motronic 1.3 de pe un ursulet bushit pe un E12.Ambele cu motoare de 1.8, E12 motor M10, E30 motor M40. Tot sistemul de injectie/aprindere e cel original de pe ursulet, cu exceptia:

-distribuitor - de M10, curatat de toate corectiile mecanice.

-bujii: NGK, noi

-pompa benzina: BOSCH, noua

-galerie de admisie: de la alt ursulet cu motor M10

-corp clapeta si TPS - cu galeria.

Restul:ECU, injectoare, AFM, ICV, senzori (temp, CID shi turatie/TDC) de pe M40.

In plus, adaugat senzor O2.

 

Totul e OK, doar ca:

1. Undeva intre 1500 si 2000 RPM face ca trenu. Pe loc, ajunge acolo, cade la 1500, urca inapoi shi o ia de la capat. In sarcina se blocheaza la 1500 si nu mai urca in turatie. Daca ma dau la ea si trec repede prin zona periculoasa, nici o problema.

2. Turatia e limitata la 4000-4500

 

Ce nu are: senzor de viteza (de pe diferential)

 

In rest, pompa e noua, regulatoru de presiune e OK, injectoarele OK, curatate si verificate, toti senzorii OK, AFM OK, bujii noi, arderea OK, amestec OK.

Am incercat si cu alt ECU, absolut identic.

Nu da nici un cod de eroare - am incercat cu codurile de pedala si primesc doar 1444- totul OK dupa reset, sau ceva gen 1000, care ar fi sfarsit lista erori.

 

Vreo parere?

Link to comment
Share on other sites

eu cred ca ai facut o mare porcarie, cel mai indicat era sa pastrezi motronicul complet cu modului de aprindere inclus ca sa iti functioneze cum trebuie

44225[/snapback]

 

N-ai inteles, modulul de aprindere e inclus in ECU si nu l-a scos nimeni de acolo. Comanda aprinderii o face tot Motronicu.

Am schimbat distribuitorul care la M40 e montat in capul axei cu came si care nu face nimic altceva decat sa distribuie scanteia la bujii si am lasat un distribuitor de M10 la locul lui si care acum ,fara corectii centrifugale si vacuumatice, face exact acelasi lucru.

 

P.S. Mai ai jantele alea pe 13? Ca pe E21 am niste table ingrozitoare.

Edited by Vico
Link to comment
Share on other sites

ah, scuze, sunt tampit, nu am fost atent

dar ... totusi, de ce nu ai pastrat delcoul din cap si galeria de m40?

44232[/snapback]

 

Nu merg pe M10. Iar M40 nu pun pe E12 din mai multe motive:

- n-am chef sa am probleme cu politia

- masina pierde la greu la capitolul "piese originale"

- ursuletul a fost lovit in fata si avea capacele de fata (la cureaua de distributie) sparte.

 

La M40 "gurile" de la admisie sunt grupate 2 cate 2 ca sa incapa corpul de clapeta pe mijloc. La M10 sunt distantate egal.

La M40 distribuitorul e montat in fata, cu pipa in prelungirea axei cu came. La M10 distribuitorul e in spate, montat vertical.

 

Poate ne vedem maine in spate la Junior, ma bate gandu sa vin.

Link to comment
Share on other sites

stai asa ca eu sunt varza azi vad :blink:

tu ai pus injectia doar, eu am crezut ca tot motorul

cum ai montat sezorul/senzorii care comanda injectia? distanta intre ei si volanta este corecta? daca zici ca ai delco mecanic mai mult ca sigur ca se produce o schimbare a avansului la turatia respectiva

Link to comment
Share on other sites

:blink: Am avut o intrerupere de curent si-am pierdut tot ce scrisesem :)

 

Ideea e: senzorii sunt pusi ca la carte. Ar fi o posibilitate pe care sper s-o elimin maine:

Senzorul de RPM/TDC "citeste" o roata dintata aflata in fata motorului - asa e la Motronic 1.3. Problema e ca la mine senzorul a ajuns mult mai departe de motor decat la M40 si se cam balangane uneori ceea ce poate diuce la citiri gresite. Maine il rigidizez si vad daca s-a schimbat ceva.

Mai am un dubiu: conform documentatie de la Mitchell, informatia de la senzorul de viteza de pe distribuitor ajunge si in Motronic. Mi-e teama ca limitarea vine de acolo - Motronicu nu are semnal de viteza de deplasare si zice ca stau ca bou pe loc si ma dau la motor asa ca imi taie alimentarea la 4000 sa-mi iasa prostiile din cap.

Simptomele nu par de avans, porcaria aia intre 1500-2000 pare ca se pacaleste cumva si intra economizoru (se crede in frana de motor)

Link to comment
Share on other sites

N-ai inteles, modulul de aprindere e inclus in ECU si nu l-a scos nimeni de acolo. Comanda aprinderii o face tot Motronicu.

Am schimbat distribuitorul care la M40 e montat in capul axei cu came si care nu face nimic altceva decat sa distribuie scanteia la bujii si am lasat un distribuitor de M10 la locul lui si care acum ,fara corectii centrifugale si vacuumatice, face exact acelasi lucru.

 

P.S. Mai ai jantele alea pe 13? Ca pe E21 am niste table ingrozitoare.

44230[/snapback]

VERIFICA SENSUL DE ROTATIE-LA M10 cu aprindere electronica,luleaua se invarte in sens invers acelor de ceasornic?nu?la m40 era la fel?

di cate stiu eu ,comanda aprinderii la motronic este data in ecu de catre senzorul aflat jos care citeste un sector dintat?ai montat acel sector dintat pe motorul m10?

ma pricep bine la injectii-da mai multe detalii

Link to comment
Share on other sites

Am avut mai multe motive sa pun Motronic.

Sigur, motivul principal a fost ca asta mi-a cazut in mana. Mai sunt insa cateva amanunte deloc de neglijat:

-sistem mai modern decat Jetronic, full digital

-injectie semi-secventiala, nu batch

-controlul aprinderii

-nu are binecuscutele generatoare de probleme de la Jetroic: thermo-time switch + cold start valve :)

-am AFM de 1.8 nu facatura de 2.5 sau 3.0

-pot sa trec usor la Megasquirt!

 

Incerc sa ajung si eu diseara la intalnire.

M-am uitat pe poll-ul cu virsta, sa nu va speriati de mine. Am 44 :)

Cred ca asta ma face decanul de varsta :blink:

Link to comment
Share on other sites

In principiu ai dreptate. Dar pe principiul asta cel mai simplu era un carburator bun. :blink:

 

Am rezolvat problema ezitarii, era din senzor. A ramas problema limitarii care in acest moment este mai mult ca sigur de la VSS. O sa incerc sa-l pacalesc.

Link to comment
Share on other sites

Salut

Nu pre cunosc motoarele in amanuntime da eu tot motronic 1.3 am

Hai sa te intreb ceva. Normal la motoarele in 6 ai 2 senzori pe volata de la cutie si un senzor pe volanta din fata aia dintata care are 2 dinti lipsa daca nu ma insel normal ar trebui sa mai fie pe una din fise un senzor care citeste ipulsul de pe una din buzjii la mine e pe 6 daca nu ma insel. Tu ai spus ca folosesti aprindera electonica? nu cumva fisa ta nu are senzorul asta cuplat? ai folosit fisele de pe m40? sau alea vechi?

Sar putea ca la motoarele in patru cilindri sa nu fie dar daca e motronic cred ca ar trebui sa existe

Link to comment
Share on other sites

Are CYL ID pe cil. 4. Functzioneaza practic la fel cu sau fara. Din cate am reusit sa aflu, senzorul asta este folosit pentru a comanda injectia semi-secvential. Daca nu exista trece in mod batch si da pe toti injectorii. Cum eu am senzor de oxigen, se ocupa el de corectarea amestecului, care altfel ar fi ceva mai bogat in conditiile lipsei CIS.

Oricum, senzorul este la locul lui si functioneaza.

Am ramas practic in 2 posibilitati pentru limitarea in turatie:

 

1. Lipsa VSS si ECU protejeaza motorul prin limitatrea turatiei la ceea ce el crede ca e mers in gol.

2. Roata dintata insuficient de bine centrata duce la turatii mari la pierderi de semnal

 

Tb. sa pun unosciloscop sa vad cum arata semnalul de la senzorul de RPM/TDC la turatii mici si la turatii mari.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.