Jump to content

BMW M3 GTR at Nurburgring Hans-Joachim Stuck


Gabi_323i

Recommended Posts

De vreo ora am venit de la un "drivetest" cu un Mitsu Evo 8. E incredibil, nu mi-am putut inchipui asa masina, drept e ca nu am avut ocazia sa conduc ceva asemanator.

M-am suit in ea cu impresii, ca doar de, am avut si eu 535 si era forjos (pot sa ii dau foc). Am butonat asa un pic, am studiat-o inauntru, am accelerat-o asa la relantiu ca un "expert" m-am asezat bine in scaun, si i-am dat o talpa. Tre sa va spun ca s-a rupt filmu, nu mai gaseam schimbatoru si imi jucau cifrele de la cadrane prin fata ochilor de nu mai stiam ce turatie sau ce viteza am, plus o senzatie de gol in piept ca si la decolarea avionului. Noroc ca are hasurata o zona rosie de la 7 mii in sus si mi-am dat seama pe unde am ajuns. I-am dat pana la urma a2a, a3a si am tras pe dreapta sa imi revin un pic. Ala a cui era masina radea de se spargea, zicea ca am o fatza de speriat de bombe. Am reanalizat situatia, am mestecat un pic cu schimbatoru ca sa ma prind pe unde sunt vitezele, am studiat atent cadranul turometrului ca dupa cifre nu ai nici o sansa sa te iei, mi-am pus centura ca treaba era serioasa, si i-am dat o talpa adevarata de data asta.

Nu stiu ce viteza am prins dar stiu ca am reusit sa ii dau a 4a, cred eu ca am ajuns cel putin pe la 180 intr-o portiune de nici un kilometru, in oras. La fiecare schimbare de viteza, imi venea senzatia aia de gol in piept, ca la roller coaster cand cobori. Noroc ca e foarte foarte scurta cursa de la schimbator, ca altfel nu stiu cum naiba ai putea sa schimbi vitezele si sa tii amandoua mainile pe volan, pentru ca trebuie sa te cramponezi in el, ca altfel te pierzi.

 

Si masina avea doar 3500 de km, probabil motorul nu e inca la capacitatea lui maxima.

 

Oricum, cred ca ma apuc de un proiect de genul lui Butcky, un M5 de 340 de cai, ca dupa ce m-am suit in basina mea de 316 m-a luat o frustrare si o invidie de imi venea sa ii dau foc la masina.

Link to comment
Share on other sites

Am mers asa un pic cu ea la viteza mica, ca sa imi mai revin, si aveam impresia ca ii bat rotule, bucsi, telescoape, ceva zgomote foarte ciudate de dedesubt. A zis ca asa face de cand a luat-o si nu stie ce are. Oricum e ca si cum te dai cu sania, nu ai nici un pic de amortizare, nu e masina de mers prin oras pe gropi, ai mari sanse sa iti pierzi vreun dinte. Iar ca finisaje, in afara de volan, schimbator si scaune, e la fel de jenant ca un Logan. Cadranele alea sunt prea mici, nu stiu cum naiba le vad japonezii cu ochii aia mici ai lor, ca eu nici dupa ce mi se facusera ochii cat cepele, nu le vedeam bine. De asta BMW-ul e BMW, ca ai nene lux in masina, nu doar iti da un motor si gata. Interesant ca dupa ce am tras pe dreapta, i-a dat niste sprituri la turbina ca sa se raceasca de la un buton dintre scaune. Si avea un alt buton cu care selectai suspensia pentru tarmac, snow si inca ceva dar nu mai retin.
Link to comment
Share on other sites

Si ploaie probabil. E o masina ft avansata cu diferentialele alea oricum. Ft usor sa o conduci rapid si sa pari pilot cu experienta in ea. Pacat ca nu ai pic de confort in ea si consuma de te rupe. Mers normal noaptea ia 16 iar daca ii dai blana ia vreo 30-35. Mi se pare enorm pt 2 litrii, chiar daca e turbo. Oricum, parerea mea e ca sigur ti s-a parut mult mai rapida decat e ea defapt din cauza turbinei. De ex. daca mergeai cu un M3 dupa aia ti se parea ca fuge EVO-ul mult mai bine cand defapt ii arata M3-ul stopurile fara drept de apel. Edited by Kane
Link to comment
Share on other sites

M3-u nu are cum sa arete stopurile unui evo 8.nu are rost sa fim asha de subiectivi.chiar zilele trcute am vazut pe Topgear(cea mai de succes emisiune auto)un documentar despre evo 8.

Acolo se arata ca se poate tzine dupa un Lamborghini(mai ales pe curbe),singura problema a lui evo este un lag destul de mare la intrarea turbinei in functiune

Link to comment
Share on other sites

in linie drepta eu zic ca n-are ce discuta m3-ul cu evo.. are suta cu 1 sec mai bine..

47913[/snapback]

 

Evo asta facea in 6.1 si M3 E36 face in 5.9 (asa tin minte).

 

Ideea e ca in M3 nu ai senzatia asta ca si in EVO, pentru ca M3-ul la plecare iti patineaza rotile, fuge un pic de fund, nu se infinge asa de tare ca si asta cu 4x4. Dupa ce ai apasat pe pedala de acceleratie la EVO, in prima secunda ti se pare totul normal, dupa aia te ia prin surprindere TURBO si imediat 4x4 face sa zboare masina de sub tine efectiv. Daca il conduci pentru prima data, te nauceste.

Link to comment
Share on other sites

... Acum ma felicit ca nu am iesit aseara in oras. Credeam ca a batut vantul...

Unde ai prins viteza asta in Cj?

48046[/snapback]

 

Am fost la fotbal la Cotton Club. Din fata de la terenul de fotbal si pana putin mai inainte de intersectia de langa Shell. Si era si o curba si o trecere de pietoni, era 10 seara si nu era multa lume prin zona. Masina e mereu in parcare la Flamingo pe Victor Babes, tipul lucreaza la Motrans si are birourile in cladirea cu Flamingo.

 

Nu stiu exact cat am prins, dar teoretic ar fi trebuit sa ajung la 170-180. Adica la 535-ul meu schimbam din a3a in a4a la 155 la ora. La EVO am schimbat a 4a si am mai accelerat un pic.

Link to comment
Share on other sites

ehh... wlf .. cind iti ziceam de lancia :blink: ... aveam ceva mai multi cai pe ea decat un evo de fabrica si nici un sistem de tractiune, si 3-400 de kile mai putin :)

 

data viitoare ,daca mai ai ocazia :) sa tii masina la 3000 rpm cateva secunde si sa debraiezi exact cind o calci, sa fii atent sa nu iti scada deloc turatia tot timpul si sa schimbi vitezele cu acceleratia in podea .

(poti sa pleci si la 7000rpm dar probabil o sa te certi cu propietarul)

 

iti garantez ca pana la 100 km/h nu are cum sa te faca nici un M, nu are tractiunea necesara, dupa 100 trece pe linga tine

Link to comment
Share on other sites

ehh... wlf .. cind iti ziceam de lancia :blink: ... aveam ceva mai multi cai pe ea decat un evo de fabrica si nici un sistem de tractiune, si 3-400 de kile mai putin :)

 

data viitoare ,daca mai ai ocazia :) sa tii masina la 3000 rpm cateva secunde  si sa debraiezi exact cind o calci, sa fii atent sa nu iti scada deloc turatia tot timpul si sa schimbi vitezele cu acceleratia in podea .

(poti sa pleci si la 7000rpm dar probabil o sa te certi cu propietarul)

 

iti garantez ca pana la 100 km/h nu are cum sa te faca nici un M, nu are tractiunea necesara, dupa 100 trece pe linga tine

48150[/snapback]

 

Prima oara am facut totul haotic, iti dai seama. A doua oara am plecat cu ea de pe loc, turata aproape de maxim. Si schimbarile oricum le faceam cu pedala la fund pentru ca are cursa la schimbator foarte foarte mica si nu pierzi mult timp. Exact la chestia asta m-am gandit si eu, ca pana la 90-100 e imposibil sa te faca, dar peste 100, deja e pe langa tine.

Link to comment
Share on other sites

Prima oara am facut totul haotic, iti dai seama. A doua oara am plecat cu ea de pe loc, turata aproape de maxim.

48153[/snapback]

 

incearca sa pleci la 3 mii dar dupa ce turbina e pe + ... ar trebui sa aiba ceas de turbo (sper ca nu are vre-un sistem care sa nu te lase sa faci asta decat in sarcina)

Link to comment
Share on other sites

nu prea cred.....sa fim seriosi

48162[/snapback]

 

:blink:

Cum ma sa nu crezi? 343 de cai vs 280 sau cat dracu are evo-u care in plus are si tractiune integrala (se stie ca tractiunea integrala pierde la viteze peste 120 fata de un tractiune spate sau fata). Pana la 100 e evo in fata dupa 100 se duce m3-u de ii sar usile la evo :)

Link to comment
Share on other sites

incearca sa pleci la 3 mii dar dupa ce turbina e pe + ... ar trebui sa aiba ceas de turbo (sper ca nu are vre-un sistem care sa nu te lase sa faci asta decat in sarcina)

48173[/snapback]

 

Nu am sesizat nici un ceas pentru Turbo, e destul de simpla la capitolul asta. Oricum, nu ai timp decat prima secunda sa fii constient de ceea ce faci, pentru ca dupa aia 4x4 si turbina te ia pe sus. Vorbesc dpdv al unui novice, pentru ca mi-ar trebui mai multe incercari ca sa prind tehnica si sa fac totul cu cap.

 

Avem meciuri de 2 ori pe saptamana, seara cand nu prea mai e lume pe strada, asa ca o sa am multe ocazii sa ii mai dau in gura. Numai sa ma mai lase proprietaru, ca mirosea a ambreiaj cand am oprit, de nu puteai sta in jurul masinii.

Link to comment
Share on other sites

nici pana la 100 nu e in fata evo.. Evo 0-100 6.1s, m3 e46 0-100 5.2s :blink:

48179[/snapback]

 

Ba da. Nu te lua dupa numerele din reviste ca nu au nici o legatura. Un EVO scoate ft usor un 5.2-5.5 pana la 100 (turezi la 6k si dai drumu la ambreiaj) pe cand sa scoti 5.2 cu un M3 este ft dificil (cauciucurile trebuie sa fie incalzite, sa giugiulesti pedala de acceleratie ca sa prinzi tractiune...), bine, asta daca nu vorbim de un M3 cu SMG2 ca atunci il pui pe Launch Control si face el toata treaba :) Dar oricum... raman la parerea mea ca la o cursa cu start de pe loc un M3 trece de un EVO8 la putin timp dupa ce soferul M-ului a schimba a-2-a. Deci pe la vreo 100-110km/h.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.