Jump to content

Asta iarna


swimmer

Recommended Posts

140 :) eu deja spuneam tatal nostru :)

 

 

Acuma nu ne mai tine cu sufletul la gura si spune ce manevra ai facut :blink:

Am frinat brusc la elementul surpriza. Stii calci pedala de frina fara mila. Asta inainte sa ajung pe pirtie cam cu 100 metri. ABS in prostie si intru cam cu 120 pe pirtie. Fagase de gheata si zapada cum a trecut lama si bravii nostri drumari. Masina incepe sa danseze in jurul axului central si o secunda in plus si ne rasturnam. Am eliberat brusc frina si am apasat ambreiajul in podea. Stiu e o manevra sinucigasa dar masina s-a asezat pe gheata in directia ei de mers. Acum mai ramineau cam 80 m pina in curba. Nu am distantele exacte si ma intelegeti de ce. Din treapta 5 am trecut direct in trepta 3 si am eliberat ambreiajul fara menajamente. In faza finala am actionat si ABS-ul tot fara menajamente dar deja viteza era ok si am intrat la limita in viraj dreapta. No incidents

Link to comment
Share on other sites

140 :) eu deja spuneam tatal nostru :)

 

 

Acuma nu ne mai tine cu sufletul la gura si spune ce manevra ai facut :blink:

Am frinat brusc la elementul surpriza. Stii calci pedala de frina fara mila. Asta inainte sa ajung pe pirtie cam cu 100 metri. ABS in prostie si intru cam cu 120 pe pirtie. Fagase de gheata si zapada cum a trecut lama si bravii nostri drumari. Masina incepe sa danseze in jurul axului central si o secunda in plus si ne rasturnam. Am eliberat brusc frina si am apasat ambreiajul in podea. Stiu e o manevra sinucigasa dar masina s-a asezat pe gheata in directia ei de mers. Acum mai ramineau cam 80 m pina in curba. Nu am distantele exacte si ma intelegeti de ce. Din treapta 5 am trecut direct in trepta 3 si am eliberat ambreiajul fara menajamente. In faza finala am actionat si ABS-ul tot fara menajamente dar deja viteza era ok si am intrat la limita in viraj dreapta. No incidents

treapta 3 si apoi 2 daca mai tin minte bine dar rapid cu smecherii din ambreiaj

 

140 :) eu deja spuneam tatal nostru :)

 

 

Acuma nu ne mai tine cu sufletul la gura si spune ce manevra ai facut :)

Am frinat brusc la elementul surpriza. Stii calci pedala de frina fara mila. Asta inainte sa ajung pe pirtie cam cu 100 metri. ABS in prostie si intru cam cu 120 pe pirtie. Fagase de gheata si zapada cum a trecut lama si bravii nostri drumari. Masina incepe sa danseze in jurul axului central si o secunda in plus si ne rasturnam. Am eliberat brusc frina si am apasat ambreiajul in podea. Stiu e o manevra sinucigasa dar masina s-a asezat pe gheata in directia ei de mers. Acum mai ramineau cam 80 m pina in curba. Nu am distantele exacte si ma intelegeti de ce. Din treapta 5 am trecut direct in trepta 3 si am eliberat ambreiajul fara menajamente. In faza finala am actionat si ABS-ul tot fara menajamente dar deja viteza era ok si am intrat la limita in viraj dreapta. No incidents

treapta 3 si apoi 2 daca mai tin minte bine dar rapid cu smecherii din ambreiaj

The best cookie is that I'm ok. Acum mai e ceva nou. Eram cu un Renault Megane 1 tractiune fata. BMW se comporta altfel in astfel de situatii

Link to comment
Share on other sites

Ce faci cind te trezesti cu masina cu 140km/h pe o pirtie de gheata cu fagase si mai ai cam 200m si trebuie sa iei curba la dreapta in 90 grade? Caz real asta iarna si masina incarcata.

 

Pai ideea e sa nu te trezesti niciodata intr-o situatie. Trebuie sa traiesti prin ea, nu sa dormi si sa te trezesti la capat.

Link to comment
Share on other sites

Ce faci cind te trezesti cu masina cu 140km/h pe o pirtie de gheata cu fagase si mai ai cam 200m si trebuie sa iei curba la dreapta in 90 grade? Caz real asta iarna si masina incarcata.

 

Pai ideea e sa nu te trezesti niciodata intr-o situatie. Trebuie sa traiesti prin ea, nu sa dormi si sa te trezesti la capat.

Important e sa rezolvi acea situatie in timp util si nu sa crezi ca esti stapin pe situatie

Link to comment
Share on other sites

Pai cum ce? :blink:

Iau curba si imi vad de drum.

Eu BMW-ul nu il scot in astfel de conditii. Nu am la el decit DSC care face cit o ceapa degerata. A da imi amintesc era si vale si ca un facut nu au reusit rada tot cu lama exact acolo. Merg 50 km drum ca in palma si capeti incredere apesi acceleratie si surpriza exact unde tre sa fie drumul uscat vezi pirtie. Tipic romanesc

Link to comment
Share on other sites

Pai cum ce? :blink:

Iau curba si imi vad de drum.

Eu BMW-ul nu il scot in astfel de conditii. Nu am la el decit DSC care face cit o ceapa degerata. A da imi amintesc era si vale si ca un facut nu au reusit rada tot cu lama exact acolo. Merg 50 km drum ca in palma si capeti incredere apesi acceleratie si surpriza exact unde tre sa fie drumul uscat vezi pirtie. Tipic romanesc

 

Pana la urma ce ai facut?

Link to comment
Share on other sites

Pai cum ce? :blink:

Iau curba si imi vad de drum.

Eu BMW-ul nu il scot in astfel de conditii. Nu am la el decit DSC care face cit o ceapa degerata. A da imi amintesc era si vale si ca un facut nu au reusit rada tot cu lama exact acolo. Merg 50 km drum ca in palma si capeti incredere apesi acceleratie si surpriza exact unde tre sa fie drumul uscat vezi pirtie. Tipic romanesc

 

L-ai incercat ? Incearca sa faci manevre bruste cu el si fara el si ai sa vezi diferenta...adica mare. :)

Link to comment
Share on other sites

Pai cum ce? :blink:

Iau curba si imi vad de drum.

Eu BMW-ul nu il scot in astfel de conditii. Nu am la el decit DSC care face cit o ceapa degerata. A da imi amintesc era si vale si ca un facut nu au reusit rada tot cu lama exact acolo. Merg 50 km drum ca in palma si capeti incredere apesi acceleratie si surpriza exact unde tre sa fie drumul uscat vezi pirtie. Tipic romanesc

Sigur ai DSC pe e46 sau pe frate-su mai mic ASC?

Bine ca nu s-a intamplat nimic.

Edited by florin33
Link to comment
Share on other sites

Guest poleposition
Ce faci cind te trezesti cu masina cu 140km/h pe o pirtie de gheata cu fagase si mai ai cam 200m si trebuie sa iei curba la dreapta in 90 grade? Caz real asta iarna si masina incarcata.

 

eu cred ca minti.

Link to comment
Share on other sites

Am deschis acest topic in ideea de a nu mai vedea masini incolacite de copaci. Acum fiecare face cum vrea si poate crede ce vrea nu e treaba mea. Ideea este daca ai tractiune spate stai acasa sau iei alta masina cu tractiune fata sau x drive. Iarna. Alta faza si am observat din plin in acea zi este ca drumul e uscat si ofera incredere pina la prima curba unde gasesti gheata. Acolo din nu stiu ce motive nu pot indeparta zapada depusa. Aveam deja 500km facuti in acea zi si in asfel de conditii si iti intra deja in subconstient comportamentul masinii si cum trebuie sa actionezi la mici derapaje controlate dar nu la o asemenea viteza. Esti aproape de casa le 30 km si accelerezi pentru ca esti obosit vrei sa te relaxezi stii ca nu se mai poate intimpla nimic dupa ce ai trecut prin atitea si iata surpriza. Acum fiecare reactioneaza in stil propriu. Unii sunt prea obositi si nu mai reactioneaza, altii devin isterici si bruscheaza volanul si comenzile masinii. Deci repet ce faci cind esti intr-o cutie de conserve de o tona jumate scapata de sub control?
Link to comment
Share on other sites

ieri am fost la balta si am scapat lanterna n apa, aproape de mal da n am putut sa o iau. azi mi am luat un minciog si am tras o afara din apa rece. dar surpriza, lanterna era tot aprinsa.

 

p.s. daca reduci tu viteza sting si eu lanterna.

 

 

nu zic ca e imposibil ce ai facut dar cred ca si tu umflii un pic povestea. oricum esti un pilot bun, numai ca daca ai fi facut exact ce spui ca ai facut azi nu mai aveai masina intrega si poate nici tu printre noi. bafta si sa te tina Dumnezeu departe de probleme. io unu nu pot sa cred asa ca imi cre mii de scuze daca am deranjat

Link to comment
Share on other sites

Am deschis acest topic in ideea de a nu mai vedea masini incolacite de copaci. Acum fiecare face cum vrea si poate crede ce vrea nu e treaba mea. Ideea este daca ai tractiune spate stai acasa sau iei alta masina cu tractiune fata sau x drive. Iarna. Alta faza si am observat din plin in acea zi este ca drumul e uscat si ofera incredere pina la prima curba unde gasesti gheata. Acolo din nu stiu ce motive nu pot indeparta zapada depusa. Aveam deja 500km facuti in acea zi si in asfel de conditii si iti intra deja in subconstient comportamentul masinii si cum trebuie sa actionezi la mici derapaje controlate dar nu la o asemenea viteza. Esti aproape de casa le 30 km si accelerezi pentru ca esti obosit vrei sa te relaxezi stii ca nu se mai poate intimpla nimic dupa ce ai trecut prin atitea si iata surpriza. Acum fiecare reactioneaza in stil propriu. Unii sunt prea obositi si nu mai reactioneaza, altii devin isterici si bruscheaza volanul si comenzile masinii. Deci repet ce faci cind esti intr-o cutie de conserve de o tona jumate scapata de sub control?

ai dreptate.. , pai ce sa faci iti bagi mintile bine in cap cum poti in miimea aia de secunda si incerci sa o stabilizezi sau sa eviti ceva foarte grav...si sa te mai si rogi :blink:

Link to comment
Share on other sites

Se poate o reconstituire?

Reconstituire nu se poate si nici nu ma gindesc la asa ceva. Mai e o problema cera probabil au observat-o majoritatea membrilor. Pe gheata daca accelerezi in forta sau faci frina da motor spatele fuge stinga sau dreapta nu mai tin minte care cum. Dca ai trectiune fata poti anula efectul prin bracarea usoara a rotilor stinga sau dr in functie de cerinte. Ce faci daca ai tractiune spate? Iesi in decor pentru ca nu ai cum altfel

 

Se poate o reconstituire?

Reconstituire nu se poate si nici nu ma gindesc la asa ceva. Mai e o problema cera probabil au observat-o majoritatea membrilor. Pe gheata daca accelerezi in forta sau faci frina da motor spatele fuge stinga sau dreapta nu mai tin minte care cum. Dca ai trectiune fata poti anula efectul prin bracarea usoara a rotilor stinga sau dr in functie de cerinte. Ce faci daca ai tractiune spate? Iesi in decor pentru ca nu ai cum altfel

Este o placere sa conduci BMW iarna pe gheata la viteze mici. Danseaza spatele functie de frina motor sau acceleratie si e senzatie. Nu vreau sa ma gindesc cum ar fi fost in acel moment cu BMW. Regina soselelor e facuta pt drum uscat si aderenta.

 

Se poate o reconstituire?

Reconstituire nu se poate si nici nu ma gindesc la asa ceva. Mai e o problema cera probabil au observat-o majoritatea membrilor. Pe gheata daca accelerezi in forta sau faci frina da motor spatele fuge stinga sau dreapta nu mai tin minte care cum. Dca ai trectiune fata poti anula efectul prin bracarea usoara a rotilor stinga sau dr in functie de cerinte. Ce faci daca ai tractiune spate? Iesi in decor pentru ca nu ai cum altfel

 

Se poate o reconstituire?

Reconstituire nu se poate si nici nu ma gindesc la asa ceva. Mai e o problema cera probabil au observat-o majoritatea membrilor. Pe gheata daca accelerezi in forta sau faci frina da motor spatele fuge stinga sau dreapta nu mai tin minte care cum. Dca ai trectiune fata poti anula efectul prin bracarea usoara a rotilor stinga sau dr in functie de cerinte. Ce faci daca ai tractiune spate? Iesi in decor pentru ca nu ai cum altfel

Este o placere sa conduci BMW iarna pe gheata la viteze mici. Danseaza spatele functie de frina motor sau acceleratie si e senzatie. Nu vreau sa ma gindesc cum ar fi fost in acel moment cu BMW. Regina soselelor e facuta pt drum uscat si aderenta.

Aici nu intra X5,X3, sau orice x drive de la BMW. Nu stiu cum se comporta.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.