Jump to content

Consum de camion, sunt disperat !


Recommended Posts

  • Replies 64
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

hai sa ne-ntalnim ca si io am e34 2.0, 24valve si ma ia capu ca toata lumea zice ca ar fi debitmetru dupa ce am intrat pe ploaie in apele alea mari-schimbam de la unul la altul si vedem-a mea trage bine , dar nu mai sta la relanti!si decat sa cumparam debitmetre noi fara sa stim daca e asa mai bine mai facem teste!

 

m-am dus la unii azi care au masurat intre pinu'nu stiu care(firul galben) de la debitmetru si masa si cica n-are cat trebuie (la relanti tre's aiba un volt) si mi-au luat 500mii pe 10min de munca, dar n-au putut sa-mi spuna de ce face doar cand o apuca si nu tot timpul...uite asa se duc banii...

 

cu curatatul am citit zeci de post-uri in seara asta si sa mor daca m-am dumirit:se vorbeste de clapete de reglaj, suruburi de reglaj samd, da'n-am vazut asa ceva pe al meu-doar 2+3 suruburi pe capacu'afm-ului(debitmetru) inbus in stea-si firu'ala de cupru e cel din interiorul tubului de plastic dintre filtru de aer si admisie?sau care?bagi tot ansamblu in izopropilic sau cum dracu'?ca inbusurile alea degeaba le desfaci-vred ca e sigilat siliconic intre partea de plastic si cea de antimoniu, ca nu se desface(mai bine, cred ca cine stie ce faceam!)

 

meseriasu'de (cine pana mea?!?) parca gasise asta cu izopropilicu', da cum facem, mare sef?

Iulian 0722 12 13 15

Link to comment
Share on other sites

hai sa ne-ntalnim ca si io am e34 2.0, 24valve si ma ia capu ca toata lumea zice ca ar fi debitmetru dupa ce am intrat pe ploaie in apele alea mari-schimbam de la unul la altul si vedem-a mea trage bine , dar nu mai sta la relanti!si decat sa cumparam debitmetre noi fara sa stim daca e asa mai bine mai facem teste!

 

m-am dus la unii azi care au masurat intre pinu'nu stiu care(firul galben) de la debitmetru si masa si cica n-are cat trebuie (la relanti tre's aiba un volt) si mi-au luat 500mii pe 10min de munca, dar n-au putut sa-mi spuna de ce face doar cand o apuca si nu tot timpul...uite asa se duc banii...

 

cu curatatul am citit zeci de post-uri in seara asta si sa mor daca m-am dumirit:se vorbeste de clapete de reglaj, suruburi de reglaj samd, da'n-am vazut asa ceva pe al meu-doar 2+3 suruburi pe capacu'afm-ului(debitmetru) inbus in stea-si firu'ala de cupru e cel din interiorul tubului de plastic dintre filtru de aer si admisie?sau care?bagi tot ansamblu in izopropilic sau cum dracu'?ca inbusurile alea degeaba le desfaci-vred ca e sigilat siliconic intre partea de plastic si cea de antimoniu, ca nu se desface(mai bine, cred ca cine stie ce faceam!)

 

meseriasu'de (cine pana mea?!?) parca gasise asta cu izopropilicu', da cum facem, mare sef?

Iulian 0722 12 13 15

53223[/snapback]

 

Ca sa te convingi daca ai amestecul bogat poti merge la o statie ITP sau undeva unde pot masura continutul de carbon din gazele de esapament.

Daca indica prea mult, e clar ca ai amestecul bogat.

Poate fi cauzat de debitmetru sau de sonda de temperatura. Sau chiar filtru de aer colmatat.

Mai putin probabil poate fi regulatorul de presiune blocat incat sa creasca presiunea de benzina in rampa de injectoare, un injector sau mai multe care curg ( in acest caz ar trebui sa porneasca greu daca o lasi 20-30 minute ).

 

Sonda lambda defecta poate creste consumul dar nu asa mult si poate strica mersul. Calculatorul o ignora daca indicatiile ei nu sint plauzibile si trece in asa numitul LIMP mode.

Nu am retinut anul de fabricatie sa vad daca ai MAS ( masurarea masei de aer ) sau AFM ( masurarea volumului de aer ) . La AFM debitmetru are o clapeta mare ce se deschide in functie de volumul aerului din admisie.

La MAS nu prea ai multe de reparat. Poti sa-l cureti cu o pensula si ceva alcool dar nu ajuta prea mult. La AFM ai putea incerca sa-l desfaci sa-i cureti circuitul rezistiv si cursorul, dar e o operatiune EXTREM de delicata si nerecomandabila daca nu esti sigur de diagnostic si oricum nu mai ai ce pierde.

 

Ca sa fii operativ in testare mergi la un service AB sau undeva unde au tester de BMW complet. Pot diagnostica rapid senzorul de temperatura, sonda lambda, daca calculatorul a fost in LIMP mode si in functie de versiune si debitmetru.

 

Deasemenea pot masura si presiunea in rampa ca sa identifici un regulator de presiune defect.

 

Un AFM sau MAS e destul de scump : 400 - 600 euro nou.

 

Masina porneste usor/greu ? alte manifestari mai are ?

Edited by paul
Link to comment
Share on other sites

Ca sa te convingi daca ai amestecul bogat poti merge la o statie ITP sau undeva unde pot masura continutul de carbon din gazele de esapament.

Daca indica prea mult, e clar ca ai amestecul bogat.

Poate fi cauzat de debitmetru sau de sonda de temperatura. Sau chiar filtru de aer colmatat.

Mai putin probabil poate fi regulatorul de presiune blocat incat sa creasca presiunea de benzina in rampa de injectoare, un injector sau mai multe care curg ( in acest caz ar trebui sa porneasca greu daca o lasi 20-30 minute ).

 

Sonda lambda defecta poate creste consumul dar nu asa mult si poate strica mersul. Calculatorul o ignora daca indicatiile ei nu sint plauzibile si trece in asa numitul LIMP mode.

Nu am retinut anul de fabricatie sa vad daca ai MAS ( masurarea masei de aer ) sau AFM ( masurarea volumului de aer ) . La AFM debitmetru are o clapeta mare ce se deschide in functie de volumul aerului din admisie.

La MAS nu prea ai multe de reparat. Poti sa-l cureti cu o pensula si ceva alcool dar nu ajuta prea mult. La AFM ai putea incerca sa-l desfaci sa-i cureti circuitul rezistiv si cursorul, dar e o operatiune EXTREM de delicata si nerecomandabila daca nu esti sigur de diagnostic si oricum nu mai ai ce pierde.

 

Ca sa fii operativ in testare mergi la un service AB sau undeva unde au tester de BMW complet. Pot diagnostica rapid senzorul de temperatura, sonda lambda, daca calculatorul a fost in LIMP mode si in functie de versiune si debitmetru.

 

Deasemenea pot masura si presiunea in rampa ca sa identifici un regulator de presiune defect.

 

Un AFM sau MAS e destul de scump : 400 - 600 euro nou.

 

Masina porneste usor/greu ? alte manifestari mai are ?

53226[/snapback]

 

 

-anul de fabricatie e 93-cred ca nu e cu clapeta

-itp-ul l-am facut acum 4 luni cand am luat masinatotul era ok-dupa problema cu intrat in apa si relanti discontinuu nu am vazut altfel evacuarea decat acum 4 luni

-filtru de aer e nou(ca si cel de ulei si benzina)-are 2 luni si dupa belea l-am scos si m-am uitat la el- el afel de curat si frumos

-nici injectoarele nu cred-porneste fbine , la sfert de cheie si merge fara probleme pana trec de 2000ture-apoi-uneori moare relanti-ul, alteori sta fara probleme

-sondele cred ca-s ok deoarece s-a uitat cineva ,,renumit,, in bimmere de la un service din Crangasi(fara nume, mai bine!)si a zis ca-s ok-una albastra(lambda?) si una maro(temp?)

-cu consumul nu am probleme-tot 13,5 ia in oras si dupa ce am intampinat aceasta situatie-e frustrant ca tre'sa-i dau cheie la fiecare stop :blink:

Link to comment
Share on other sites

-anul de fabricatie e 93-cred ca nu e cu clapeta

-itp-ul l-am facut acum 4 luni cand am luat masinatotul era ok-dupa problema cu intrat in apa si relanti discontinuu nu am vazut altfel evacuarea decat acum 4 luni

-filtru de aer e nou(ca si cel de ulei si benzina)-are 2 luni si dupa belea l-am scos si m-am uitat la el- el afel de curat si frumos

-nici injectoarele nu cred-porneste fbine , la sfert de cheie si merge fara probleme pana trec de 2000ture-apoi-uneori moare relanti-ul, alteori sta fara probleme

-sondele cred ca-s ok deoarece s-a uitat cineva ,,renumit,, in bimmere de la un service din Crangasi(fara nume, mai bine!)si a zis ca-s ok-una albastra(lambda?) si una maro(temp?)

-cu consumul nu am probleme-tot 13,5 ia in oras si dupa ce am intampinat aceasta situatie-e frustrant ca tre'sa-i dau cheie la fiecare stop :blink:

53241[/snapback]

 

Am incurcat reply-ul Oxide. Era valabil pentru Poleposition , cel cu consumul :)

 

Care e problema la tine deci ? Se opreste motorul din senin ca urmare a trecerii prin apa ?

 

Daca e relantiul cel ce face probleme , cel mai probabil e de vina ICV-ul. Ai curatat-o ?

Edited by paul
Link to comment
Share on other sites

Am incurcat reply-ul Oxide. Era valabil pentru Poleposition , cel cu consumul :blink:

 

Care e problema la tine deci ? Se opreste motorul din senin ca urmare a trecerii prin apa ?

 

Daca e relantiul cel ce face probleme , cel mai probabil e de vina ICV-ul. Ai curatat-o ?

53243[/snapback]

 

aia tre'sa fie fo'valva dupa prescurtare!unde e la mine aia, mare shef?(520i, 93)

Link to comment
Share on other sites

aia tre'sa fie fo'valva dupa prescurtare!unde e la mine aia, mare shef?(520i, 93)

53247[/snapback]

 

E Idle Controll Valve sau Idle Regulating Valve. Recitind posturile tale am inteles ca totusi la un moment dat ai curatat-o si dupa asta si-a revenit.

Poti descrie mai exact manifestarile ? In special :

 

1. Cum porneste rece / cald

2. Cum sta relantiul rece / cald

3. Cum revine relantiul dupa acceleratie brusca - pe loc, nebagata in viteza

4. Cum se manifesta la acceleratie brutala pe loc ? da " in nas" ?

5. Cum se manifesta in sarcina ? Are putere mereu sau numai in anumite regimuri ?

5. Se aud ceva zgomote ?

Ziceai ca se intimpla ceva in jur de 2000 de ture, dar nu am inteles ce exact ...

Edited by paul
Link to comment
Share on other sites

E Idle Controll Valve sau Idle Regulating Valve. Recitind posturile tale am inteles ca totusi la un moment dat ai curatat-o si dupa asta si-a revenit.

Poti descrie mai exact manifestarile ? In special :

 

1. Cum porneste rece / cald

2. Cum sta relantiul rece / cald

3. Cum revine relantiul dupa acceleratie brusca - pe loc, nebagata in viteza

4. Cum se manifesta la acceleratie brutala pe loc ? da " in nas" ?

5. Cum se manifesta in sarcina ? Are putere mereu sau numai in anumite regimuri ?

5. Se aud ceva zgomote ?

Ziceai ca se intimpla ceva in jur de 2000 de ture, dar nu am inteles ce exact ...

53250[/snapback]

 

1.si la rece si la cald porneste ,,la sfert,,

2.la rece sta bine, nemiscat, dupa ce se incalzeste, cand sta, cand nu si de cele mai multe ori,,moare,,

2.nu inteleg intrebarea-,,cum revine relanti-ul,,

4.nu da in nas deloc

5. in sarcina trage la fel de bine ca si inainte-absolut nici o problema

6.nici un zgomot

daca mergi pana in 2000 ture cu ea nu sunt probleme cu relanti-ul

Link to comment
Share on other sites

1.si la rece si la cald porneste ,,la sfert,,

2.la rece sta bine, nemiscat, dupa ce se incalzeste, cand sta, cand nu si de cele mai multe ori,,moare,,

2.nu inteleg intrebarea-,,cum revine relanti-ul,,

4.nu da in nas deloc

5. in sarcina trage la fel de bine ca si inainte-absolut nici o problema

6.nici un zgomot

daca mergi pana in 2000 ture cu ea nu sunt probleme cu relanti-ul

53253[/snapback]

 

Cum adica daca mergi pina in 2000 de ture nu sint probleme cu relantiul ? Mai clar pls .

 

Chestia cu revenitul la relanti e asa :

Stau la rellanti. Sa zicem 800 ture.

Accelerez brusc, ajung la 4000 ture

Iau piciorul de pe acceleratie brusc

Turatia trebuie sa scada frumos la 800 la loc

Conteaza oscilatiile la scadere sau manifestarile anormale, cum ar fi :

- Scade la 600, urca la 900 si in final revine la 800

- Scade la 700 si ramine acolo pina ating din nou acceleratia

- Ramine undeva la 1000-1200 de ture

Link to comment
Share on other sites

Cum adica daca mergi pina in 2000 de ture nu sint probleme cu relantiul ? Mai clar pls .

 

Chestia cu revenitul la relanti e asa :

Stau la rellanti. Sa zicem 800 ture.

Accelerez brusc, ajung la 4000 ture

Iau piciorul de pe acceleratie brusc

Turatia trebuie sa scada frumos la 800 la loc

Conteaza oscilatiile la scadere sau manifestarile anormale, cum ar fi :

- Scade la 600, urca la 900 si in final revine la 800

- Scade la 700 si ramine acolo pina ating din nou acceleratia

- Ramine undeva la 1000-1200 de ture

53255[/snapback]

 

 

daca nu depasesc 2000 de ture mergand nu apare fenomenul de urcare -coborare la relanti(atunci cand opresc, normal)si de oprire a motorului

 

-fenomenul apare cand se incalzeste motorul(dupa 5-7min) si la luarea piciorului dupa accelerare 4000 ture scade frumos(liniar- si pe turometru si la ,,ureche,,) pana moare-repet acest fenomen e aleatoriu-uneori nu se intampla-dupa mers 20-30-50min isi revine si sta de parca n-ar fi avut nimik!

Link to comment
Share on other sites

daca nu depasesc 2000 de ture mergand nu apare fenomenul de urcare -coborare la relanti(atunci cand opresc, normal)si de oprire a motorului

 

-fenomenul apare cand se incalzeste motorul(dupa 5-7min) si la luarea piciorului dupa accelerare 4000 ture scade frumos(liniar- si pe turometru si la ,,ureche,,) pana moare-repet acest fenomen e aleatoriu-uneori nu se intampla-dupa mers 20-30-50min isi revine si sta de parca n-ar fi avut nimik!

53257[/snapback]

 

Ai verificat Throttle Valve Switch ? E un switch montat pe clapeta de acceleratie care informeaza calculatorul cind nu e apasata pedala de acceleratie ca se actioneze el pentru mentinerea relantiului sau cind e apasata la fund pentru a imbogatii amestecul ca sa creasca un pic puterea.

Daca tu nu acelerezi - deci clapeta de aer e inchisa - si calculatorul nu e informat atunci nu stie sa comande regulatorul de relanti ca sa mentina corect relantiul. La relanti si in sarcini mici intreg aerul intra in motor prin acest regulator.

 

Manifestarea exacta e ca uneori motorul se opreste, alteori ramine la o turatie mai mare de relanti 1000 - 1200 . Aleator.

 

Poate sa nu fie chiar Throttle Valve Switch defect ci sa fie contactele oxidate . Sau sa fie ceva cu cablul sau capleta de acceleratie si sa nu se mai inchida complet in repaus.

 

Mai poate fi regulatorul de relanti de vina. Trebuie desfacut , curatat, masurat, uns ca sa se miste usor si fara hopuri. Sau conectorul sau oxidat.

 

Ca o precautie e bine sa dai cu spray contact sau W40 in toti conectorii din compartimentul motor susceptibili a fi intrat apa la ei.

 

Mai verifica si aerul fals. Asculta cu atentie furtunele de aer. Daca trage aer fals se aude un sunet specific uneori.

 

Calculatorul e destul de putin probabil sa fie de vina. Il desfaci si te uiti.

 

Ce nu poate fi e senzorul de pozitie de pe volanta. Prima manifestare cind e defect e pornirea foarte grea. Ceea ce ai zis ca nu e cazul la tine.

La fel nu poate fi lambda. Chiar daca e defecta calculatorul trece intr-un mod de functionare in care o ignora. Merge mai prost dar nu se opreste.

 

Apropo, poti reseta singur calculatorul scotind pentru citeva minute o borna de la acumulator. Asa "uita" toate adaptarile invatate si isi reia ciclul de invatare.

Edited by paul
Link to comment
Share on other sites

Ai verificat Throttle Valve Switch ? E un switch montat pe clapeta de acceleratie care informeaza calculatorul cind nu e apasata pedala de acceleratie ca se actioneze el pentru mentinerea relantiului sau cind e apasata la fund pentru a imbogatii amestecul ca sa creasca un pic puterea.

Daca tu nu acelerezi - deci clapeta de aer e inchisa - si calculatorul nu e informat atunci nu stie sa comande regulatorul de relanti ca sa mentina corect relantiul. La relanti si in sarcini mici intreg aerul intra in motor prin acest regulator.

 

Manifestarea exacta e ca uneori motorul se opreste, alteori ramine la o turatie mai mare de relanti 1000 - 1200 . Aleator.

 

Poate sa nu fie chiar Throttle Valve Switch defect ci sa fie contactele oxidate . Sau sa fie ceva cu cablul sau capleta de acceleratie si sa nu se mai inchida complet in repaus.

 

Mai poate fi regulatorul de relanti de vina. Trebuie desfacut , curatat, masurat, uns ca sa se miste usor si fara hopuri. Sau conectorul sau oxidat.

 

Ca o precautie e bine sa dai cu spray contact sau W40 in toti conectorii din compartimentul motor susceptibili a fi intrat apa la ei.

 

Mai verifica si aerul fals. Asculta cu atentie furtunele de aer. Daca trage aer fals se aude un sunet specific uneori.

 

Calculatorul e destul de putin probabil sa fie de vina. Il desfaci si te uiti.

 

Ce nu poate fi e senzorul de pozitie de pe volanta. Prima manifestare cind e defect e pornirea foarte grea. Ceea ce ai zis ca nu e cazul la tine.

La fel nu poate fi lambda. Chiar daca e defecta calculatorul trece intr-un mod de functionare in care o ignora. Merge mai prost dar nu se opreste.

53261[/snapback]

 

unde e throttle valve switch asta?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
s-a rezolvat ca la prosti, dupa ce-am dat bani degeaba pe diverse service-era cablul de acceleratie... :blink:

54453[/snapback]

 

Dar ce avea cablul ? Era prea intins si nu revenea la relanti ? Ca banuiesc ca daca era rupt te-ai fi prins ! :)

Link to comment
Share on other sites

Pai daca nu te-ai dus la un service unde au un tester. :blink:

 

In 5 minute era rezolvata problema.

 

Oricum,bine ca ai rezolvat :)

54454[/snapback]

 

 

pai tocmai aia e ca m-am dus si au incercat sa ma ,,intepe,, ca e debitmetrul(atentie ca asta e teapa cea mai folosita-iti dam noi unul,, ca nou,, si daca ni-l dai pe ala tau mai scadem din pret) cand stiam clar ca nu e , deoarece pusesem unul de pe un 525i care mergea si tot asa facea...

poate ar trebui sa facem un topic special cu tzepe-cum propunea cineva acu'fo luna-stiu ca ar isca multe controverse, dar cred ca multi ar avea de castigat ferindu-se de ,,meseriasii,, dubiosi!

Link to comment
Share on other sites

Dar ce avea cablul ? Era prea intins si nu revenea la relanti ? Ca banuiesc ca daca era rupt te-ai fi prins ! :blink:

54457[/snapback]

 

nu , nu era rupt!cred ca prin rotirea acelei piulite lungi de plastic(asa e la mine) l-am mai tensionat, ciudat e ca acum relanti-ul ingheata la 800 si inainte, cand apareau problemele de instabilitate, era reglat pe la 1000-oricum, sunt bucuros ca am rezolvat-o caci imi statea pe creier, mai ales ca am gasit cumparator, un prieten, pe care o sa-l invit sa devine membru bmwclub!

Link to comment
Share on other sites

Pai daca nu te-ai dus la un service unde au un tester. :)

 

In 5 minute era rezolvata problema.

 

Oricum,bine ca ai rezolvat :)

54454[/snapback]

 

 

si sa-ti mai spun cum e ,,la Romania,, cu testeru'de cartier:

5 minute de masurat cu un minivoltmetru, cautat pe calculator model, an fabricatie, bla/bla...si o duma de genul:trebuie ca firul galben de pe debitmetru sa aiba 1vol la relanti si la tine n-are!-deci debitmetrul e de vina!,, te costa 500mii-adica fo'18dolari!

adica daca statea o ora si-mi zicea acelasi kkt trebuia sa fie fo 200de dolari? :blink:

 

am platit ca nu vroiam scandal, dar ala nu ma mai prinde pe la el!

Link to comment
Share on other sites

nu , nu era rupt!cred ca prin rotirea acelei piulite lungi de plastic(asa e la mine) l-am mai tensionat, ciudat e ca acum relanti-ul ingheata la 800 si inainte, cand apareau problemele de instabilitate, era reglat pe la 1000-oricum, sunt bucuros ca am rezolvat-o caci imi statea pe creier, mai ales ca am gasit cumparator, un prieten, pe care o sa-l invit sa devine membru bmwclub!

54473[/snapback]

 

E clar. Nu era actionat acel switch de relanti deoarece cablul era prea intins si nu permitea inchiderea acelui contact.

Acest defect este clasic si destul de usor de diagnosticat in general.

Edited by paul
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.