Jump to content

probleme cu climatronicul ,ajutor


Recommended Posts

deschid acest topic in speranta ca cineva sa ma poata indruma ce sa fac cu aceasta problema.

de catva timp clima a inceput sa-mi faca probleme in sensul ca dimineata cand plec cu masina si dau drumu la clima pe racire totul este ok,pana cand se incalzeste motorul la 90 grade, apoi clima se opreste pentru vreo 10 min,apoi iar merge iar se opreste ,iar merge.cand spun ca se opreste ma refer la compresor si gmv ca mie imi afiseaza ca merge adica becul cu steluta este aprins.am incarcat instalatia cu freon ,am schimbat gmv-ul si ea tot asa face.se taie cand e foarte cald afara ,baga-nu baga,baga iar nu baga.....mentionez ca atunci cand plec dimineata si dau drumu la clima gmv-ul porneste,dar pe parcurs aerul devine mai caldut nu ramane asa rece cum ar trebui iar in bmrd se aude un fel de jajait.

pentru cunoscatori ,care este rolul senzorului de temperatura de pe compresor si care este rolul supapei de presiune de pe instalatie?cui dau ele comenzi?

 

masina esta un e 46 din 2000 cu motor de 136 cai diesel

va multumesc anticipat

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 50
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Vezi daca iti functioneaza ventilatorul din fata, in primul rand, apoi vezi daca radiatorul de la clima nu a strans mizerii (frunze, noroi) intre aripioare si intre el si radiatorul de apa.

 

Si la mine se intampla o chestie asemanatoare (E46 330d), pe ultima treapta de ventilatie nu facea fata in zilele foarte calduroase si baga putin aer rece si apoi devenea din ce in ce mai cald. Am dat jos ventilatorul si intercoolerul, am curatat bine totul pe acolo (era extrem de murdar) cu jet de apa si acum totul merge OK, si clima si motorul care simteam ca are o usoara pierdere de putere cand erau peste 30C afara.

Edited by razvanfatu
Link to comment
Share on other sites

deschid acest topic in speranta ca cineva sa ma poata indruma ce sa fac cu aceasta problema.

de catva timp clima a inceput sa-mi faca probleme in sensul ca dimineata cand plec cu masina si dau drumu la clima pe racire totul este ok,pana cand se incalzeste motorul la 90 grade, apoi clima se opreste pentru vreo 10 min,apoi iar merge iar se opreste ,iar merge.cand spun ca se opreste ma refer la compresor si gmv ca mie imi afiseaza ca merge adica becul cu steluta este aprins.am incarcat instalatia cu freon ,am schimbat gmv-ul si ea tot asa face.se taie cand e foarte cald afara ,baga-nu baga,baga iar nu baga.....mentionez ca atunci cand plec dimineata si dau drumu la clima gmv-ul porneste,dar pe parcurs aerul devine mai caldut nu ramane asa rece cum ar trebui iar in bmrd se aude un fel de jajait.

pentru cunoscatori ,care este rolul senzorului de temperatura de pe compresor si care este rolul supapei de presiune de pe instalatie?cui dau ele comenzi?

 

masina esta un e 46 din 2000 cu motor de 136 cai diesel

va multumesc anticipat

Compresor nou si asta trebuia spus de desteptii care ti-au incarcat instalatia cu freon.

Link to comment
Share on other sites

azi am fost la un alt service care se ocupa si de ac si am verificat freonul.totul era ok doar ca respectivul de acolo mi-a spus ca mi se face presiune prea mare pa instalatie si deaia se opreste si ca s-ar putea ca radiatorul sa fie imbacsit cu mizerie , traseul freonului infundat sau o piesa care se afla in bord (64116981100 expansion valve)http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL71&mospid=47634&btnr=64_0819&hg=64&fg=30.

de inceput am apalat radiatorul climei cel din fata motorului si surpriza:nu mai pleaca clima de loc.

 

astept in continuare sfaturi pentru ca momentan nu dispun de suficienti bani sa ma duc la o reprezentanta bmw ptr diagnoza

 

multumesc

Link to comment
Share on other sites

am fost la un service si am lasat in instalatie 550 g freon in loc de 680 g cat este normal. tot asa face.in schimb dupa ce am curatat mizeria dintre radiatoare cand imi functioneaza clima vine aerul mult mai rece,deci a meritat.dar de oprit se opreste tot cand vrea ia.am schimbat unitatea din bord cu comenzile de clima si nimic,face la fel.mai raman 4 variante:

senzorul de de presiune pret 270ron

releul de putere care comanda gmv-ul si compresorul

senzorul de temperatura de pe compresor pret 350ron

sau supapa aceea care se afla in bord langa radiator si pe cere nu pot sa o accesez ca nu stiu pe unde. pret 430 ron

daca mai aveti idei le astept ca mi-e greu sa le schimb pe toate

multumesc

Link to comment
Share on other sites

pana sa dai banii pe toate chestiile de mai sus, verifica senzorul de temperatura exterioara...

il gasesti sub bara fata, pe partea soferului... e posibil sa il fi agatat cu ceva, si sa nu iti mai comande corect, caz in care pt o scurta perioada iti arata temperatura exterioara -40 C (asta daca ai comp de bord si schimbator semnalizare cu BC)...

senzorul se verifica usor cu un aparat de masura, ca sa vezi daca nu sunt intrerupte firele pe undeva, sau daca nu s-au oxidat contactele de la umezeala.

cost: 10 ron la orice electrician mai priceput !

plus o bere la baiatu' daca asta era cauza...

bafta :twoup:

Link to comment
Share on other sites

am fost la un service si am lasat in instalatie 550 g freon in loc de 680 g cat este normal. tot asa face.in schimb dupa ce am curatat mizeria dintre radiatoare cand imi functioneaza clima vine aerul mult mai rece,deci a meritat.dar de oprit se opreste tot cand vrea ia.am schimbat unitatea din bord cu comenzile de clima si nimic,face la fel.mai raman 4 variante:

senzorul de de presiune pret 270ron

releul de putere care comanda gmv-ul si compresorul

senzorul de temperatura de pe compresor pret 350ron

sau supapa aceea care se afla in bord langa radiator si pe cere nu pot sa o accesez ca nu stiu pe unde. pret 430 ron

daca mai aveti idei le astept ca mi-e greu sa le schimb pe toate

multumesc

Trebuie sa fie un senzor de temperatura si in interior care face probleme.

Link to comment
Share on other sites

am citit in mai multe topicuri pe aici despre legatura dintre senzorul de temperatura exterioara si climatronic si partea naspa e ca nu au nici o legatura,adica functioneaza perfect unul fara celalalt.

multam de sfat.

vorbesti serios ???

 

si tu chiar ai crezut ce ai citit acolo?

 

este o foarte mare legatura colega, pentru simplul fapt ca daca senzorul de temperatura exterioara e defect, motorul tau si implicit sistemul de climatizare lucreaza ca la o temperatura de -40C ...

 

nu ti se pare normal ca la astfel de temperatura (nereala, de altfel) sa nu iti mai porneasca nici compresorul ca sa "iti faca frig"?! ramai doar cu ventilatia, care baga de afara aer... cald :twoup: (uneori la +40C)...

 

cum spunea si colegul @swimmer, mai exista un senzor de temperatura interioara, incorporat in unitatea de control a climatronicului, acolo unde sunt acele mici bride de aer (stg/dr display)... daca opresti toate sistemul audio, iar clima e pe prima treapta de ventilatie si asculti foarte atent in acea zona, vei auzi un mic ventilator in miscare care induce aer din masina in senzorul de temperatura interioara...

 

in functie de cei comunicarea intre cei doi senzori se realizeaza aclimatizarea masinii...

 

bafta ...

 

PS: nu tot ce citesti pe acest forum se si potriveste cu realitatea... incearca sa faci selectii si sa accepti idei, nu neaparat solutii, doar de la cei care iti par mai priceputi... oricum rezolvarea este tot la service, in 99% din situatii !!!

Link to comment
Share on other sites

am citit in mai multe topicuri pe aici despre legatura dintre senzorul de temperatura exterioara si climatronic si partea naspa e ca nu au nici o legatura,adica functioneaza perfect unul fara celalalt.

multam de sfat.

vorbesti serios ???

 

si tu chiar ai crezut ce ai citit acolo?

 

este o foarte mare legatura colega, pentru simplul fapt ca daca senzorul de temperatura exterioara e defect, motorul tau si implicit sistemul de climatizare lucreaza ca la o temperatura de -40C ...

 

nu ti se pare normal ca la astfel de temperatura (nereala, de altfel) sa nu iti mai porneasca nici compresorul ca sa "iti faca frig"?! ramai doar cu ventilatia, care baga de afara aer... cald :twoup: (uneori la +40C)...

 

cum spunea si colegul @swimmer, mai exista un senzor de temperatura interioara, incorporat in unitatea de control a climatronicului, acolo unde sunt acele mici bride de aer (stg/dr display)... daca opresti toate sistemul audio, iar clima e pe prima treapta de ventilatie si asculti foarte atent in acea zona, vei auzi un mic ventilator in miscare care induce aer din masina in senzorul de temperatura interioara...

 

in functie de cei comunicarea intre cei doi senzori se realizeaza aclimatizarea masinii...

 

bafta ...

 

PS: nu tot ce citesti pe acest forum se si potriveste cu realitatea... incearca sa faci selectii si sa accepti idei, nu neaparat solutii, doar de la cei care iti par mai priceputi... oricum rezolvarea este tot la service, in 99% din situatii !!!

 

am circulat fara senzor de temp. ext. vreo doua saptamani cu fostul e39. Absolut nici o problema. Credca rolul lui este pur si simplu informativ

Link to comment
Share on other sites

am citit in mai multe topicuri pe aici despre legatura dintre senzorul de temperatura exterioara si climatronic si partea naspa e ca nu au nici o legatura,adica functioneaza perfect unul fara celalalt.

multam de sfat.

vorbesti serios ???

 

si tu chiar ai crezut ce ai citit acolo?

 

este o foarte mare legatura colega, pentru simplul fapt ca daca senzorul de temperatura exterioara e defect, motorul tau si implicit sistemul de climatizare lucreaza ca la o temperatura de -40C ...

 

nu ti se pare normal ca la astfel de temperatura (nereala, de altfel) sa nu iti mai porneasca nici compresorul ca sa "iti faca frig"?! ramai doar cu ventilatia, care baga de afara aer... cald :twoup: (uneori la +40C)...

 

cum spunea si colegul @swimmer, mai exista un senzor de temperatura interioara, incorporat in unitatea de control a climatronicului, acolo unde sunt acele mici bride de aer (stg/dr display)... daca opresti toate sistemul audio, iar clima e pe prima treapta de ventilatie si asculti foarte atent in acea zona, vei auzi un mic ventilator in miscare care induce aer din masina in senzorul de temperatura interioara...

 

in functie de cei comunicarea intre cei doi senzori se realizeaza aclimatizarea masinii...

 

bafta ...

 

PS: nu tot ce citesti pe acest forum se si potriveste cu realitatea... incearca sa faci selectii si sa accepti idei, nu neaparat solutii, doar de la cei care iti par mai priceputi... oricum rezolvarea este tot la service, in 99% din situatii !!!

 

am circulat fara senzor de temp. ext. vreo doua saptamani cu fostul e39. Absolut nici o problema. Credca rolul lui este pur si simplu informativ

Logic la asta ma gindeam si eu. Arata temperatura exterioara si sub 3 grade porneste si alarma de avertizare polei.

Link to comment
Share on other sites

este informativ pt noi, dar si motorul si climatronicul au nevoie de aceeasi informatie...

 

daca motorul isi mai ia si alte valori importante despre aerul de afara din senzorii de dupa filtrul de aer, compresorul climatronicului nu mai are alt mod de a percepe temperatura exterioara, decat prin acel senzor.

 

eu am comentat afirmatia lui @andrey_in "am citit in mai multe topicuri pe aici despre legatura dintre senzorul de temperatura exterioara si climatronic si partea naspa e ca nu au nici o legatura,adica functioneaza perfect unul fara celalalt"... iar cele scrise aici sunt cam pe langa realitate, dupa cate stiu eu...

 

poate ca mai infirma/confirma cineva cu state mai vechi in domeniu...

Edited by b50xxl
Link to comment
Share on other sites

nu vreau sa creez discutii in acest topic,nu de asta e motivul pt care l-am deschis.m-am documentat inainte de a posta aici si am aflat ca motorul si climatronicul au senzori separati de temperatura.inainte sa pierd senzorul de temperatura exterioara care functiona perfect climatronicul imi facea aceeasi problema cand era foarte cald afara se oprea,iar mai mergea iar se oprea ...etc.

pe instalatia de clima sunt 2 senzori:1 senzor de presiune

1 senzor de temperatura aflat pe compresor care decupleaza compresorul atunci cand sunt sub nu stiu cate grade afara.

 

mai exista o "valva de expansiune" care am inteles ca regleza presiunea sau debitul freonului prin evaporator.

 

cam astea sunt piesele care pot fi cauza defectiunii mele.intrebarea este care dintre ele este piesa cu pricina.

repet climatronicul din bord l-am schimbat cu altul si face la fel.

astept in continuare sfaturi.multumesc

Link to comment
Share on other sites

si totusi ai verificat daca-ti pleaca electroventilatorul?

si totusi ai verificat daca-ti pleaca electroventilatorul?!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! dc el nu porneste,iti baga aer rece pana se creeaza presiune in instalatie dupa care compresorul se taie automat;cel mai probabil nu iti merge electroventilatorul

Link to comment
Share on other sites

nu vreau sa creez discutii in acest topic,nu de asta e motivul pt care l-am deschis.m-am documentat inainte de a posta aici si am aflat ca motorul si climatronicul au senzori separati de temperatura.inainte sa pierd senzorul de temperatura exterioara care functiona perfect climatronicul imi facea aceeasi problema cand era foarte cald afara se oprea,iar mai mergea iar se oprea ...etc.

pe instalatia de clima sunt 2 senzori:1 senzor de presiune

1 senzor de temperatura aflat pe compresor care decupleaza compresorul atunci cand sunt sub nu stiu cate grade afara.

 

mai exista o "valva de expansiune" care am inteles ca regleza presiunea sau debitul freonului prin evaporator.

 

cam astea sunt piesele care pot fi cauza defectiunii mele.intrebarea este care dintre ele este piesa cu pricina.

repet climatronicul din bord l-am schimbat cu altul si face la fel.

astept in continuare sfaturi.multumesc

 

nu vrei sa intelegi si cu asta basta !!!

climatronicul isi raporteaza activitatea si la senzorul de temperatura exterioara din bara fata !

du-o in service si vezi acolo ce e defect, e cel mai sigur !

totusi la tine 75% e defect acel senzor, dar daca tu nu vrei sa intelegi, e problema ta...

am terminat...

Link to comment
Share on other sites

gmv schimbat............................face la fel

climatronic schimbat..................face la fel

valva de expansiune..................face la fel

montat senzor temp exterioara nou....face la fel

 

azi am fost si am incercat din nou instalatia cu freon

problema prima data a bagat uleiul,nu stiu in ce cantitate

apoi a bagat freonul ...si cand a ajuns la 450 grame bagate ne-am oprit, presiunea in instalatie era de 20 bari pe instalatia de inalta si de 2,5 bari pe instalatia de joasa. in bmw intra normal 680 grame freon si presiunea pe inalta trebuie sa fie 14-15 bari la 680 g freon. drept urmare nu pot sa umplu instalatia cu cat freon trebuie pt ca bubuie adica presiunea sare de 25 bari.

 

azi am sunat la reprezentanta bmw din baneasa sa le cer cateva sfaturi legate de cantitatea de freon care intra in instalatie si culmea:opus asteptarilor mele oamenii aceia sunt niste amabili,adica tipul de la telefon a stat si mi-a cautat toate detaliile de care aveam nevoie legate de chestia cu freonul.nu ma asteptam la chestia asta mai ales dupa ce am citit diverse pareri pe forum,normal ar fi fost sa nu imi spuna nimic si sa ma cheme sa o incarc la ei ,dar repet,omul acela chiar m-a ajutat.....respect

 

astept in continuare sugestiile voastre.

Link to comment
Share on other sites

opus asteptarilor mele oamenii aceia sunt niste amabili,adica tipul de la telefon a stat si mi-a cautat toate detaliile de care aveam nevoie legate de chestia cu freonul.nu ma asteptam la chestia asta mai ales dupa ce am citit diverse pareri pe forum,normal ar fi fost sa nu imi spuna nimic si sa ma cheme sa o incarc la ei ,dar repet,omul acela chiar m-a ajutat.....respect

 

astept in continuare sugestiile voastre.

pai cu ce te-a ajutat, daca tot nu iti merge jucaria ?

Link to comment
Share on other sites

cu informatia despre freon ,nu este suficient? de unde puteam sa aflu de altundeva?cand ai nevoie de un sfat nimeni nu te ajuta,informatia e cea mai scumpa.

eu de exemplu stiu ce am. La mine nu baga aer foarte rece si compresorul scoate un sunet. Unii spun ca se schimba doar rulmentul altii mai exact cei de la service ca se schimba cu totul. Tot cei de la service au remarcat ca mai lucreaza cu 60% din capacitate. Si nu am intrebat pe forum pentru ca nu era cazul. In schimb am primit informatii pentru probleme mult mai grave si sincer cred ca poti gasi raspunsuri utile pe acest forum.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.