Jump to content

BMWurile si dezavantajele RWD


Cumnatu

Recommended Posts

  • Replies 107
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

care o fi distanta de franare de la 150 km/h pe zapada ? :twoup:

 

Nu stiu. Oricum vizibilitatea era mult mai mare decat distanta de franare.

E inconstineta sa mergi cu 150 pe zapada indiferent de ca ai 4matic /quattro /xdrive .... nici o masina nu poate contrazice legile fizici :)

 

....dar e decizia ta

 

bafta oricum

Link to comment
Share on other sites

De curiozitate: Tu ai iesit cu masina din tara iarna? Sa vezi si tu cum se merge in austria sau germania pe autostrada cand e zapada?

Nu vorbesc cand ninge un pic si e drumul uscat. Cand ninge consistent si in ciuda tuturor eforturilor se pune zapada.

 

Sa vezi cati inconstienti sunt acolo... :) :twoup:

Daca in romania unde ~jumatate din masini au anvelope de vara iarna; si 5% au anvelope de vara + probleme tehnice se merge uzual cu 30-40 km/h la prima zapada nu asa se merge peste tot.

 

E adevarat ca si in germania unde sunt restrictii merg cu 80/120 sau 130 sau cat e restrictia. (majoritatea bineinteles).

Edited by MOTANUL
Link to comment
Share on other sites

De curiozitate: Tu ai iesit cu masina din tara iarna? Sa vezi si tu cum se merge in austria sau germania pe autostrada cand e zapada?

Nu vorbesc cand ninge un pic si e drumul uscat. Cand ninge consistent si in ciuda tuturor eforturilor se pune zapada.

 

Sa vezi cati inconstienti sunt acolo... :) :twoup:

Daca in romania unde ~jumatate din masini au anvelope de vara iarna; si 5% au anvelope de vara + probleme tehnice se merge uzual cu 30-40 km/h la prima zapada nu asa se merge peste tot.

 

E adevarat ca si in germania unde sunt restrictii merg cu 80/120 sau 130 sau cat e restrictia. (majoritatea bineinteles).

 

.... da am iesit chiar de multe ori din tara ... si nu stiu pe ce autostrada ai fost tu in germania ca de fiecare data cand am fost pe autostrada in orice tara si ningea nimeni nu mergea mai mult de 70 - 80 km/h .....

 

..... dar repet nu am zis ca e bine sau ca nu e bine modul in care tu conduci , era doar strict o parere .

PS eu cand ninge sau e polei pe jos merg cu 40 km/h dar asta sunt eu imi place viata :)

 

bafta

Link to comment
Share on other sites

PS eu cand ninge sau e polei pe jos merg cu 40 km/h dar asta sunt eu imi place viata :)

Tare asta! :)

 

 

Eu n-as face slalom printre masini la 150 la ora pe drum uscat. Poate cu vreun supercar cu frane ceramice, dar nici cu asa o masina asa... nu pe zapada.

 

Dar daca zice motanul.... trebuie sa-l credem ca la cate masini a condus el... e expert. Si stie la ce sa se uite la o masina. La greutatea usilor. :twoup:

Link to comment
Share on other sites

majoritatea celor care sunt pe acest forum spun ca nu au avut probleme pe zapada cu tractiunea spate daca masina este incaltata corespunzator,inclusiv eu,dar sa fereasca D-zeu sa aveti vreodata in mers(nu la plecatu de pe loc),e f bine ca nu ati avut probleme dar sa nu aveti incredere niciodata 100% ca nu stii ce se poate intampla nu trebe mers ca pe uscat trebe un pic de prudenta,si atentie.

 

si mie imi place sa fac drifturi controlate pe zapada chiar si pe drum cand este liber dar daca scapa o data poti sa platesti destul de scump,deci grija mare

Link to comment
Share on other sites

ra ... si nu stiu pe ce autostrada ai fost tu in germania ca de fiecare data cand am fost pe autostrada in orice tara si ningea nimeni nu mergea mai mult de 70 - 80 km/h .....

 

..... dar repet nu am zis ca e bine sau ca nu e bine modul in care tu conduci , era doar strict o parere .

PS eu cand ninge sau e polei pe jos merg cu 40 km/h dar asta sunt eu imi place viata :twoup:

 

bafta

Pacat ca vine unu cu 150 km/h la care nu ii place viata si loveste pe altu care circula regulamentar.

Link to comment
Share on other sites

Nici vorba sa merg cat poate masina. Eu merg tare doar cand conditiile de drum sunt challenging. (asta inseamna fie un drum cu serpentine; fie un drum cu serpentine + zapada si gheata).

Mai merg cu gazul la fund doar la karting. In rest imi vad de treaba.

 

.... da am iesit chiar de multe ori din tara ... si nu stiu pe ce autostrada ai fost tu in germania ca de fiecare data cand am fost pe autostrada in orice tara si ningea nimeni nu mergea mai mult de 70 - 80 km/h .....

 

Eu ziceam cand e zapada pe jos si afara e soare (adica sa ai vizibilitate foarte buna chiar daca sunt -15 grade). Eu de conditiile astea vorbesc. Se merge in coloana cu 130-140. (si tirurile merg cu 80-90 pe prima banda).

 

Daca ninge foarte tare evident ca lumea merge mai incet - dar eu nu la conditiile astea m-am referit.

Link to comment
Share on other sites

Eu am mers toata viata aproape numai cu masini cu tractiune spate; cea mai simpatica mi s-a parut broscuta VW care avea si motorul pe spate. Am mai avut mercedesuri si bmw, nu m-a deranjat tractiunea spate, eu zica ca daca iti cunosti limitele tale si ale masinii, vei merge corect. Cand am condus un Golf pe zapada mi s-a parut de-a dreptul bizara tractiunea fata... Deci e si chestie de cu ce te obisnuiesti...
Link to comment
Share on other sites

De pilda, o frana de motor la un rwd te ajuta pe zapada, la fwd nu prea...

Zici matale ca asa e? Cand descarci puntea spate cu frana de motor si nu mai ai apasare pe puntea care franeaza? Sau poate te refereai la mersul cu spatele... atunci scuzele mele.

Link to comment
Share on other sites

Cred ca se refera la un fenomen gen torque steer. Dar iti trebuie ceva turatie ca sa-ti miste motorul rotile intr-o parte. Eu inca n-am simtit asa ceva si mai degraba as da vina pe masina ca nu are directia ok.

 

La RWD frana de motor te ajuta cat timp nu smucesti masina. Daca accelerezi si apoi iei brusc piciorul de pe pedala transferul de greutate brusc face ca rotile pe spate sa piarda aderenta, insa daca lasi acceleratie incet si lin chiar te ajuta (si nu doar pe zapada, ci in orice conditii).

Link to comment
Share on other sites

Din punctul meu de vedere (mentionat anterior) RWD te ajuta mai putin la frana de motor. Asta ar fi singurul mare dezavantaj.

 

Eu nu vorbesc de cazul in care cobori dar mergi constant cu 5-10 km/h si stai cu masina in frana de motor. Vorbesc in cazul in care ai 40-50 km/h si vrei sa reduci la 10 km/h in distanta cea mai scurta cu putinta pe zapada/gheata.

FWD are toata greutatea pe fata si reusesti sa franezi doar din motor.

RWD nu are aderenta sa opresti doar din frana de motor. (sau poti sa franezi - dar intr-o distanta mult mai mare pentru ca 7-% din greutate e pe fata si doar 30% pe spate).

 

Basca ca daca intrii in curba si mai ai inca frana de motor pe spate (RWD) faci pe titirezul.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.