Jump to content

Martor Motor


catalin_moto

Recommended Posts

m-am uitat in cartea masinii si cica e martorul motor. nu stiu ce anume a patit, insa stiu cand mi sa aprins. Am plecat putin mai tare de la stop, nu brutal ci suficient sa ma bag in fata autobozului fara sal jenez. dupa care l-am vazut aprins. Tin sa va zic ca masina o am de pe 2 august. A facut doar germania - bucuresti, si prin bucuresti 2-300 km, nu am avut timp sa-i schimb consumabilele (ulei, filtru de ulei, filtru aer, bujii eventual), am ramas cu un pitic pe creier cu bujiile de la fosta masina (cielo) m-au lasat 2 instant si imi mergea masina ca un trabant. Imi puteti spune orientativ de la ce anume ar putea sa fie? motorul e super ok, cel putin la cum merge, are cuplu, forta, nu face nici un zgomot ciudat. mai putin curelele de transmisie care fac un sunet putin ascutit.

 

Va astept parerile, mai ales daca imi puteti recomanda si ce marci ar trebuii sa cumpar la consumabile eventual si un service care sa nu ma lase in curu gol.......mai trebuie sa platesc si taxa de poluare daca ma intelegeti.

Link to comment
Share on other sites

m-am uitat in cartea masinii si cica e martorul motor. nu stiu ce anume a patit, insa stiu cand mi sa aprins. Am plecat putin mai tare de la stop, nu brutal ci suficient sa ma bag in fata autobozului fara sal jenez. dupa care l-am vazut aprins. Tin sa va zic ca masina o am de pe 2 august. A facut doar germania - bucuresti, si prin bucuresti 2-300 km, nu am avut timp sa-i schimb consumabilele (ulei, filtru de ulei, filtru aer, bujii eventual), am ramas cu un pitic pe creier cu bujiile de la fosta masina (cielo) m-au lasat 2 instant si imi mergea masina ca un trabant. Imi puteti spune orientativ de la ce anume ar putea sa fie? motorul e super ok, cel putin la cum merge, are cuplu, forta, nu face nici un zgomot ciudat. mai putin curelele de transmisie care fac un sunet putin ascutit.

 

Va astept parerile, mai ales daca imi puteti recomanda si ce marci ar trebuii sa cumpar la consumabile eventual si un service care sa nu ma lase in curu gol.......mai trebuie sa platesc si taxa de poluare daca ma intelegeti.

 

Filtre MANN (sunt foarte rezonabile la pret), ulei castrol.

 

Cand iti apare in bord tie becul,se inregistreaza in memorie eroare despre felul erorii, tie iti arata simplu un bec (martorul de la motor), dar in realitate testerul iti spune in detaliu unde este problema, stie ciupanezu un service,

Link to comment
Share on other sites

bobo: da am alimentat de la benzinaria din Baneasa, unde faci dreapta spre Ikeea. 50 Ron. dupa un drum pana in militari si innapoi pe 1 mai, mi s-a aprins faimosul martor.

 

mai pe seara am bagat vreo 20 litrii de la mol (cea de pe langa udriste). apropo de benzina cam am venit cu ea din Timisoara, i-am facut plinul. cand am ajuns in bucuresti mai aveam aproape jumatate de rezervor. zic aproape fiindca acul era putin mai in stanga. prin bucuresti cat ma plimb vad cu ochii cum se misca acul de benzina, se poate oare ca in capitala sa avem o benzina atat de proasta?

 

Lifestyle : pe mine m-ar interesa si un magazin. sau chiar mai multe.

 

am mai citit topicuri cu martori aprinsi, o solutie era sa se scoata borna si in felul urmator se reseteaza calculatorul. Ce implica resetarea calculatorului?

mai am alt martor "beat", se aprinde cand vrea el, faimosul martor pt aibarguri. Am inteles cum ca ar fii un senzor pe sub scaunul pasagerului, insa pana la asta sa incerc sa rezolv cu martorul de motor.

 

ps: am zis intr-un post mai demult, ca o sa devin cicalitor......(sunt curios din fire si as vrea sa ma pot mandrii ca-mi cunosc masina) sper sa nu va enervez prea tare.

Edited by catalin_moto
Link to comment
Share on other sites

bobo: da am alimentat de la benzinaria din Baneasa, unde faci dreapta spre Ikeea. 50 Ron.

 

si mai pe seara am bagat vreo 20 litrii de la mol. (si apropo de benzina cam am venit cu ea din Timisoara, i-am facut plinul. cand am ajuns in bucuresti mai aveam aproape jumatate de rezervor. zic aproape fiindca acu era putin mai in stanga.) se poate oare ca in capitala sa avem o benzina atat de proasta?

 

Lifestyle : pe mine m-ar interesa si un magazin. sau chiar mai multe.

 

am mai citit topicuri cu martori aprinsi, o solutie era sa se scoata borna si in felul urmator se reseteaza calculatorul. Ce implica resetarea calculatorului?

 

 

ps: am zis intr-un post mai demult, ca o sa devin cicalitor......(sunt curios din fire si as vrea sa ma pot mandrii ca-mi cunosc masina) sper sa nu va enervez prea tare.

 

man esti din bucuresti eu din cluj, nu prea am ce magazine sa-ti recomand, in cluj stiu vreo 2-3 magazine, dar iau piesele de la groza dan de aici de pe forum, intamplator e tot din cluj dar are preturi mai mici decat la magazinul de la care luam eu inainte si avea preturile cele mai mici din cluj, astazi am fost la magazinu respectiv mi-a spus ca filtru de motorina Mann e 180 lei da mi-l da la 160 lei, l-am luat de la grozadan cu 130, are topic pe forum si trimite si in tara pe langa asta are multe optiuni pentru o piesa, original si 2-3-4 producatori, e baiat serios, mai multa reclama de atata nu pot sa-i fac.

 

"resetarea calculatorului" - cum spui tu, nu implica nimic, adica nu se intampla nimic rau inafara de faptu ca radiou "uita" setarile si posturile radio, teoretic s-ar sterge memoria de erori, dar nu stiu daca se sterg toate, si oricum daca eroarea este reala, adica este o problema, indicatorul se va reporni, masina "scaneaza" la pornirea, diferitele calculatoare ale masinii, plus ca in mers, daca masina nu este in parametrii se porneste.

 

PS: la "tester" pentru o diagnoza si o resetare se plateste 50 lei, este si cineva aici pe forum care face treaba asta, si tot cam atata taxeaza, aia e cea mai buna solutie, scapi si tu de o grija.

Edited by Lifestyle
Link to comment
Share on other sites

mersi pt promptitudine. nu m-am uitat de unde esti :twoup:, dar oricum macar am aflat o marca de filtre. e greu sa nu stii :twoup:

 

Pai mai sunt si alte marci de ex Mahle... cam acelas lucru cu MAnn , in general sunt de evitat firmele italiene/turcesti in pozitii cheie ale masinii, de ex, daca pui filtru de polen italian sau turcesc nu e foarte mare bai, dar pe filtru ulei/combustibil/aer as merge pe orice dar sa fie nemtesc..

Link to comment
Share on other sites

Stai linistit aceeasi problema o am si eu,si ma chinui de vreo 2 luni sa-i dau de cap si nu reusesc...Poate daca se mai uita vreun cunoscator pe aici imi spune si mie cum pot sa-i scot ledul de la martor sa nu se mai aprinda????cum desfac ceasurile??????niste poze daca se poate ....MUlTAM ANTICIPAT!!!
Link to comment
Share on other sites

eu am avut noroc, se pare ca a fost o alarma falsa, datorita unei alimentari de 50 ron pe care si acum o regret. o benzina care dupa cum sa consumat imi dadea de inteles ca masina imi consuma 20 la suta in oras....am bagat niste carburant de la mol si nu mai sunt probleme. oricum preventiv o voi baga si la un tester. apropo, zilele astea vreau sai schimb consumabilele, lucru pe care vreau sa-l fac yo cu mana mea. daca aveti sfaturi vi le astept. stau si ma gandesc totusi cum sa scot restu de ulei din motor. am citit aici pe undeva un mic truc ce implica o seringa si un furtun :twoup:.

 

 

ceaun parerea mea e sa cauti cu insitenta problema si sa o rezolvi, orice led pus pe bord presupun ca e pus cu un scop, doar nu erau nemtii beti cand le-au pus. si eventual sa se aprinda de craciun, asa sa treci mai vesel prin sarbatori. yo am avut noroc, insa nu ma las pana nu aflu ce anume a cauzat aprinderea martorului. sper sa fie doar benzina de proasta calitate. insa as dormi mai bine noaptea sa stiu daca am vreo problema decat sa dau cu presupusu si sa-mi sara motoru in are cand apas accelaratie intr-o depasire.

Link to comment
Share on other sites

Stiu de cineva care a schimbat piese de 4000 roni(debitmetru,sondele lambda,supape,injectoare....) ca sa afle exact acelasi lucru si tot nu la aflat,si becul tot aprins e...Plus ca ma tot baraie o "cioara" sa il vand,asa ca ii scot becul si il dau si imi iau un e39....Dupa ce-l ia n-are decat sa sara in aer ca si asa sunt destui.. :twoup: Asa ca daca ma poate ajuta cineva cu desfacutul ceasurilor sa-i scot ledul raman mai mult decat dator!!!
Link to comment
Share on other sites

baga Efix 98 de la Rompetrol... se pare ca tine steagul sus la calitate !!!

daca nici atunci nu se stinge, e posibil sa ai nevoie de tester...

de fapt oricum va trebui sa treci pe acolo (la reprezentanta sau service specializat/autorizat) sa iti stinga martorul.

Link to comment
Share on other sites

eu am avut noroc, se pare ca a fost o alarma falsa, datorita unei alimentari de 50 ron pe care si acum o regret. o benzina care dupa cum sa consumat imi dadea de inteles ca masina imi consuma 20 la suta in oras....am bagat niste carburant de la mol si nu mai sunt probleme. oricum preventiv o voi baga si la un tester. apropo, zilele astea vreau sai schimb consumabilele, lucru pe care vreau sa-l fac yo cu mana mea. daca aveti sfaturi vi le astept. stau si ma gandesc totusi cum sa scot restu de ulei din motor. am citit aici pe undeva un mic truc ce implica o seringa si un furtun :twoup:.

 

 

ceaun parerea mea e sa cauti cu insitenta problema si sa o rezolvi, orice led pus pe bord presupun ca e pus cu un scop, doar nu erau nemtii beti cand le-au pus. si eventual sa se aprinda de craciun, asa sa treci mai vesel prin sarbatori. yo am avut noroc, insa nu ma las pana nu aflu ce anume a cauzat aprinderea martorului. sper sa fie doar benzina de proasta calitate. insa as dormi mai bine noaptea sa stiu daca am vreo problema decat sa dau cu presupusu si sa-mi sara motoru in are cand apas accelaratie intr-o depasire.

 

Pai ce sfaturi ai dori.. :twoup: ?

Daca vrei iti spun cum am facut la e39.....

 

Am ridicat masina de fata pe o rampa improvizata, am desfacut busonul de la ulei (ala pe unde se completeaza), si am desfacut dedesubt surubu de la baia de ulei, am lasat sa se scurga uleiu, in timpul asta, am desfacut filtru de ulei, iti trebuie ceva cheie, eu am folosit ceva cheie din trusa de scule a masinii, la filtru de ulei cand scoti capacu scoti cu o "tija" filtru propriuzis ramane in compartimetnu ala, pe capac + tija aia ai 3 garnituri, la filtru de E46 am vazut ca vine cu garnitura de pe filat, si 2 garnituri mici pe varful tijei, (la e 39 in cutia de la filtru este doar garnitura de pe filet), scoti filtru, inlocuiesti cu filtru nou (poti pune langa cutia in care e filtru ceva carpe sa nu murdaresti masina...).

 

Filtrul de combustibil, la e39 diesel era prins cu un "colier mare" am slabit surubul sa-l pot misca, am scos mufa de la senzoru ala de deasupra, am scos surubu de la clema ce tine mufa de la senzor, am desfacut colierele de la furtune, si ma asteptam ca cel putin printr-un furtun sa tasneasca motorina cand il scot, dar nu s-a intamplat asa... oricum cica se scoate nustiu ce siguranta PE ALEXXXX l-a improscat cu benzina in fata in atelier la cel putin 1 M distanta !!!... poate e numa la masinile pe benzina., am pus la loc filtru nou, i-am montat "eu ii zic senzor) e ca un capac in care intra mufa aia, am pus clema, furtunele , colierele stranse, si surubu de la colieru ce tine filtru.

La filtru de aer ajungi daca scoti carcasele de plastic.... il scoti prin smulgere :D, si pui celalalt la loc.

pana se termina de scurs uleiul eu zic ca termini de schimbat filtru de motorina si de ulei si chiar si filtrul de aer :D.

 

Ps: la sf am strans surubu din baia de ulei si am turnat ulei pe deasupra, vro 6,5 L,si apoi am urmarit nivelu si am turnat putin cate putin, am completat pana la maxim,

am pornit masina am lasato sa mearga 2 minute, am oprit , dupa 10 min i-am verificat din nou nivelu, si daca a fost nevoie am completat pana la maxim, si asta a fost..

Edited by Lifestyle
Link to comment
Share on other sites

:twoup: pe Alexxx ? nici nu ne miram !

 

in filtrul de combustibil exista presiune atata timp cat pompele de comubstibil sunt amorsate... deci prietenul Alexxx lasase cheile in contact, daca masina avea asa presiune pe tur...

no comment in rest!

 

colegul Lifestyle ti-a explicat foarte bine cum sa schimbi filtrele.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.