Jump to content

Ajutor Bmw e38 728 i bloc motor m52 Nikasil terminat


secagold

Recommended Posts

Recent am achizitionat un Bmw 728 i e38 fabricatie 96 din Germania.Totul parea perfect , interiorul foarte intretinut masina rula extraordinar de bine, 180 mii km., un singur proprietar, TUV ok.Nu am avut posibilitatea sa ma deplasez pentru a ridica masina din Germania si am trimis un prieten impreuna cu tatal meu. Masina s-a comportat extraordinar pina in Austria dupa aproximativ 1000 de km. de rulaj, a crescut temperatura apei.L-a sosirea in tara au constatat ca este arsa garnitura de chiulasa.Cand a fost desfacut motorul s-a constat pe linga garnitura de chiulasa arsa si blocul motor "nikasil" cu uzura mare si segmenti si etc.....

Daca stiti cumva unde as putea gasi un bloc motor sau un motor intreg la un pret rezonabil.

Ne-am deplasat la Constanta pentru ca cineva avea acolo de vinzare o masina cu totul si cind am desfacut motorul pentru a vedea ce cumparam , am constatat ca are uzura foarte mare.

 

Stiti cumva unde as putea gasi un bloc motor "M52 2800 cc" sau un motor intreg ?

Blocul motor de pe motoarele fabricate dupa anul 98 poate fi folosit pe cel din 96 ? ( cel din 98 are dublu vanos ).Exista bloc motor fara nikasil pe motoare fabricate pina in 98 ?

Avind in vedere taxa de mediu care trebuie platita pentru prima inmatriculare si costul ridicat al componentelor noi o sa ajung la un pret imens si nu sunt interesat sa achizitionez bloc motor nou decit daca se v-a elimina cu certitudine taxa de mediu. Multumesc anticipat si astept un raspuns caci im vine sa ma dau cu capul de pereti !!!!

Link to comment
Share on other sites

Daca era din cauza nikasil-ului murea pe la 80-90.000 asa la 180.000 mai mult ca sigur l-a distrus proasta intretinere. Pe e38 poti sa pui cam ce motor vrei...m52, m54, m62...dar avand in vedere greutatea masinii cauta unul de minim 3000, care pe e38 e v8 (fata de L6 cum e pe restul).
Link to comment
Share on other sites

Momentan masina este cu numere de germania expirate si cu motorul afara desfacut.Voi intimpina dificultati in eventualitatea in care voi face prima inmatriculare in romania cu alt motor decit cel din acte ?.Exista varianta m54 de 2800 cc si in cazul in care nu sunt probleme de conectare cu cutia si cu alte componente inclusiv suporti motor etc.., in mod sigur vor fi probleme cu controlul vanosului de catre DME ( banuiesc caci nu ma pricep prea bine ). M54 are dublu vanos.Sau ar exista posibilitatea achizitionarii unui motor m54 si folosirea chiulasei de la m52 impreuna cu single vanos?Sau as putea pur si simplu sa folosesc doar blocul de la un m54 de de 2.800.

multumesc pentru sfaturi !!!

 

Acum am vazut ca nu exista varianta m54 de 2800 cc.Exista de 3000 cc care ar fi cel mai apropiat de ce am momentan, si automat nu stiu ce ar putea fi compatibil de la m52 de 2,8 .offfff.Si totusi am gasit pe internet ca ar exista in europa si blocuri alusil de m52 dar probabil sunt greu de gasit pe piata second hand sau la dezmembrari undeva.

Link to comment
Share on other sites

PROBLEMA ALIAJULUI NIKASIL

 

Aliajul Nikasil a fost folosit deoarece prezenta la acel moment o solutie tehnica inovatoare datorita faptului ca oferea o lubrifiere superioara, frecari reduse si uzura redusa.

 

Nu a fost folosit doar de BMW, prima data a fost folosit de Mercedes, apoi de Audi, BMW, Porsche si Jaguar. Porsche a folosit acest aliaj in modelul lor turbo de curse 917 - 935.

Acest aliaj a fost folosit chiar si in Formula 1.

 

De ce este o problema?

BMW nu a descoperit in timpul testelor nici o problema legata de acest aliaj deoarece au folosit numai combustibil de buna calitate cu continut redus de sulf.

 

Dupa ce au aparut cazurile de motoare cazute datorita nikasil-ului, BMW a inlocuit blocurile motor si a incercat sa amelioreze problema reprogramand DME-ul (Engine Management System) pentru a asigura temperaturi de combustie superioare.

 

Nikasil-ul a fost folosit pe motorul V8 M60 folosit pe 530i si 540i E34. 530i E34 cu motor M30 in 6 pistoane nu a fost afectat de aceasta problema.

 

In concluzie problema Nikasil afecteaza masinile cu motor M52 fabricate intre 1995-1998.

 

Daca alegeti totusi sa cumparati o masina cu un motor Nikasil, faceti neaparat un test leakdown pentru a verifica compresia.

Datorita compresiei scazute motoarele cu Nikasil mananca ulei, pornesc foarte greu iarna, oscileaza la relanti si le scad performantele.

 

http://www.bavarian-board.co.uk/nikasil.htm

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

E foarte mare problema,ar fi trebuit rechemate toate masinile pe vremea aceea si sa se fi schimbat toate ca doar e vina fabricantului nu al cumparatorului.Parerea mea ca masina asta e terminata si daca schimbi motorul cu altul nu mai e original ca si de fabrica.Nici nu pot sa cred ca la BMW a existat o asemenea problema candva si cred ca cele mai bune 7-uri sunt E65-urile chiar daca is scumpe.
Link to comment
Share on other sites

draga gustav te contrazic in privinta seriei 7 e65. Daca ai putina rabdare sa dai click pe linkul care este postat aici si sa vizionezi citeva minute ai sa-ti faci o idee in ceea ce priveste seria 7 fabricata dupa 2001 sau 2002. Se pare ca BMW a dat multe rateuri cu masinile care ar trebui sa reprezinte cel mai bine firma caci sunt numite "Flagship".Sunt foarte dezamagit de firma BMW si multa lume nu stie ca masinile bmw au avut in decursul anilor multe probleme chiar daca citeva modele au excelat.Acordati 5 minute in timpul vostu si ascultati ce spune acest om de afaceri din australia care a achizitionat mai multe limuzine bmw pentru inchiriere si a avut probleme de la bun inceput cu ele.

 

 

Astept citeva pareri dupa ce ati vizionat acest reportaj.

multumesc pentru atentie !!!

Link to comment
Share on other sites

Cred ca asta a fost gandit de la inceput de catre ei sa se strice cat mai multe asa pe langa vanzarile de masini sa mai vanda si o gramada de piese,pt ca bmw-urile sunt cumparate de bogatasi si oameni de afaceri.Dar nici asa nu se poate sa se strice dupa 7 luni computerul de injectie (in videoclip) si bobina de inductie.....Bmw-urile astea noi sunt foarte sensibile si au in constructie foarte multa electronica,tot timpul apare ceva prin bord (eroare).Eu am un E32 din 1990 motor M30 3000 cm care mi l-am cumparat-o anul trecut cu 3200 de euro dar nu mi se pare o masina sensibila.Cand am facut revizia am bagat o gramada de bani (1600 eura pana azi) dar nu prea mai am ce sa schimb pt ca restul sunt foarte bune. Nu is chiar asa scumpe piesele ca si la astea noi dupa 2001.Nu stiu ce dracu as face cu un E65 daca as avea atatea probleme ca si aia din videoclip.De aceea cred ca au scazut asa mult preturile la ele in germania,deja cu 16000 de euro cumperi E65 din 2002-2003 dar la revizie te ia dracu si nu ca sunt sigur,sunt foarte sigur de asta mai ales daca are multi km (peste 200.000 )
Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...
  • 1 month later...

cu nikasilul au fost probleme in UK si SUA datorita nivelului ridicat de sulf din benzina

 

odata cu introducerea aliajului alusil in blocul motor au disparut si problemele

 

pentru cei cu nikasil , recomand instalatie de GPL (nu contine sulf), sau bagati benzina cu cifra octanica mare( alto 101 6.4 ron litru frantics.gif)

 

In prezent cica ar fi un mit, pentru ca benzina care strica acele motoare avea cifra octanica sub 90 (in america) cu continut ridicat de sulf.

 

La noi asta de 95 , o fi de 92 deci mergi la limita.

 

 

In america se vinde si acum benzina de 89.

Edited by ak_47
Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.