Jump to content

Intrebare jante 17


ciup

Recommended Posts

ideea e ca mi-am luat jante.Am tot citit,am rascitit si am ales jante originale nu replica,model styling 44(http://felgenkatalog.auto-treff.com/).Super multumit,le-am luat ieftin,le-am cosmetizat(indreptat 1,vopsit toate4).Am luat si cauciucuri MARAGONI 225/45ZR17.Am plecat la plimbare,aici s-a schimbat TOTUL:MASINA e rigida CA SI UN TRACTOR in oras,NU MAI AM SPRINTUL care il aveam la peste 2000 ture,pe sosea scot un sunet NEPLACUT,parca si la relantiu are alt sunet,SUNT DEZAMAGIT!!!vreau pareri,vreau sa stiu daca si voua va face la fel.Nu am verificat ce presiune am in cauciucurile noi,am avut inainte jante de tabla.pot face ceva sa nu mai simt tremuratul din masina,sa traga mai bine?am e46 2001. MERSI
Link to comment
Share on other sites

eu am tot pe 17 si se intampla cam la fel nu ai ce sa faci masina este foarte rigida din cauza jantelor ca sunt prea mari si jantele mai mari te ajuta dor la viteza maxima nu si la demaraj in legatura cu sunetul poate sa fie din cauza cauciucurilor Edited by bara'cuda
Link to comment
Share on other sites

Daca ai luat gume de iarna, este normal, daca sunt de vara in general profilu in V, este foarte silentios... dar repet la cele de iarna este normal

 

PS: motorul suna altfel la relanti tot timpul ? sau doar cand e rece ? daca suna altfel la rece.. oare sa conincida schimbarea sunetului cu sezonul rece ? daca iti suna altfel la rece de cand s-a racit, este normal

Edited by Cristi.MD
Link to comment
Share on other sites

eu am tot pe 17 si se intampla cam la fel nu ai ce sa faci masina este foarte rigida din cauza jantelor ca sunt prea mari si jantele mai mari te ajuta dor la viteza maxima nu si la demaraj in legatura cu sunetul poate sa fie din cauza cauciucurilor

 

Hai fratilor fiti seriosi......pe 17 sunt prea mari ? Eu ce sa mai spun pe 19 ? Si nu ma plang......pentru e46 o minima decenta sunt 17, 18 sunt si ele ok......

Link to comment
Share on other sites

Boost-ul este normal sa dispara, si la mine a disparut (nu total dar nu mai avea zvacnirea aceea) cand am schimbat gumele, si la tine este la fel pt ca s-a marit suprafata de aderenta si zvacnirea aceea asta era de fapt lipsa de aderenta, daca puneai si gume mai bune se diminua si mai mult. dar stai linistit ca treaba nu e rea acum masina are aderenta, s-a imbunatatit si manevrabilitatea masinii.
Link to comment
Share on other sites

Odata cu jantele pe 17 dispare foarte putin din demaraj, clar e mai rigida ca nu mai ai asa talon mare care sa amortizeze, iar anvelopele au zgomot mare la rulare(cele pe care le-ai luat tu). Dar ai castigat la stabilitate si la franare.

 

Zgomot le face si la altii, nu numai tie, relax. Tremuratul nu l-am inteles, poate e de la janta indreptata. Cauciucurile mele sunt Continental si tot au zgomot la rulare, intre 30 si 50 la ora.

Link to comment
Share on other sites

Bai, cum naiba sa auzi alt zgomot la relantii? :) Gandeste-te ca masina sta pe loc, nu se misca, n-are frecare, ce treaba au rotile? :)

 

Acum sa revin la subiect... jante d-astea mi-am luat si eu de curand si cu caucuciuri Bridgestone Turanza 245/45/ZR17 (toate noi) si n-am problema. Intr-adevar, masina e mult mai aderenta, inclusiv in curbe la viteza mare sau pe ploaie (e cu totul altceva). Singura problema pe care am avut-o (si inca mai e, dar in mai mica masura) era la franare brusca... Exact inainte sa se opreasca masina, imi tragea de volan cam deranajant in stanga sau in dreapta. Pur si simplu imi stramba volanul :) (eu tocmai mi-am schimbat si placutele de frana, dar deja am facut vreo 2-300 de km cu ele). Am fost sa-mi fac presiunea si ghici ce am constatat: 3 bar pe spate la ambele si 2.8 bar pe fata, ceea ce e f mult. In mod normal cica trebuie sa fie 2.3 pe spate si 2.1 pe fata (daca imi amintesc bine). Deci rotile erau prea umflate si da, intr-adevar, era cam rigida masina. Dupa ce am fost la vulcanizare, nu mai imi trage asa de volan la problema de mai sus, doar putin uneori (mai ramane sa-i fac si geometria la roti, cica e recomandat daca iti schimbi jentile...apoi sa vad daca dispare de tot problema).

 

Deci, verifica presiunea in roti sa fie in regula si apoi fa-ti si geometria. Legat de sprint, eu nu observi o diferenta notabila, trage cam la fel. Poate la plecare de pe loc e mai rau putin, tocmai din cauza aderentei bune la roti (sunt si noi), exact ce spunea un coleg mai sus.

 

Bafta!

Link to comment
Share on other sites

m-am exprimat gresit:motorul are parca un alt sunet la relantiu, 2000 disel

 

cum poti sa spui asemenea prostie?

doar daca motorul si-ar da seama ca ai schimbat jantele si, si-ar exprima indignarea facand un zgomot ciudat :)

Link to comment
Share on other sites

probabil ca doar ti se pare. sa vezi dupa ce te obisnuiesti cu ele ce nasol o sa ti se para sa treci inapoi pe jante de 15 sau 16. si eu am 225/45/17 si asta iarna cand am pus jentile de iarna 205/55/16 am plecat direct din vulcanizare pana la iasi. vreau sa ti spun ca pana in cluj m-am oprit de 2sau 3 ori sa umflu rotile. aveam o senzatie constanta ca merg pe pana. plus ca mi se parea ca-mi iau zboru in curbe. e normal sa fie mai rigida masina cu cauciucuri cu talon mai mic . in ceea ce priveste diferenta la acceleratie , practic e insesizabila, masina are suficient cuplu ca sa compenseze . cred ca e un simplu caz de paranoia normal pentru cineva care tine la masina.
Link to comment
Share on other sites

Bai, cum naiba sa auzi alt zgomot la relantii? :) Gandeste-te ca masina sta pe loc, nu se misca, n-are frecare, ce treaba au rotile? :)

 

Acum sa revin la subiect... jante d-astea mi-am luat si eu de curand si cu caucuciuri Bridgestone Turanza 245/45/ZR17 (toate noi) si n-am problema. Intr-adevar, masina e mult mai aderenta, inclusiv in curbe la viteza mare sau pe ploaie (e cu totul altceva). Singura problema pe care am avut-o (si inca mai e, dar in mai mica masura) era la franare brusca... Exact inainte sa se opreasca masina, imi tragea de volan cam deranajant in stanga sau in dreapta. Pur si simplu imi stramba volanul :) (eu tocmai mi-am schimbat si placutele de frana, dar deja am facut vreo 2-300 de km cu ele). Am fost sa-mi fac presiunea si ghici ce am constatat: 3 bar pe spate la ambele si 2.8 bar pe fata, ceea ce e f mult. In mod normal cica trebuie sa fie 2.3 pe spate si 2.1 pe fata (daca imi amintesc bine). Deci rotile erau prea umflate si da, intr-adevar, era cam rigida masina. Dupa ce am fost la vulcanizare, nu mai imi trage asa de volan la problema de mai sus, doar putin uneori (mai ramane sa-i fac si geometria la roti, cica e recomandat daca iti schimbi jentile...apoi sa vad daca dispare de tot problema).

 

Deci, verifica presiunea in roti sa fie in regula si apoi fa-ti si geometria. Legat de sprint, eu nu observi o diferenta notabila, trage cam la fel. Poate la plecare de pe loc e mai rau putin, tocmai din cauza aderentei bune la roti (sunt si noi), exact ce spunea un coleg mai sus.

 

Bafta!

 

 

Nu conteaza presiunea in roti, deja la 225 latime cu 17" apare fenomenul de "tramling" = iti fug rotile in functie de denivelarea drumului.

Link to comment
Share on other sites

Nu conteaza presiunea in roti, deja la 225 latime cu 17" apare fenomenul de "tramling" = iti fug rotile in functie de denivelarea drumului.

 

 

Da, sa stii ca m-am gandit si eu la asta, parea destul de logic. Oricum, tot trebuie sa ma duc sa-mi fac geometria, deoarece mi s-a zis

ca e necesar daca am schimbat jentile si cauciucurile.

Link to comment
Share on other sites

Cum sa nu conteze presiunea in roti? :) Conteaza si inca f. mult. Daca ai presiune prea mare, o sa sara ca o capra peste toate denivelarile, indiferent de cauciucuri. Presiunea corecta e data de producator si e inscriptionata pe stickerul de pe stalpul stang al masinii.
Link to comment
Share on other sites

Am citit topicul si m-a mirat foarte tare o chestie. Nu sunt expert, dar imi exprim si eu parerea: Cum vine asta ca daca ai aderenta mai mare nu mai simti sprintul?! Vreo 2 sau 3 useri au spus ca adunci cand treci la 17" ai aderenta mai mare si prin urmare nu mai simti "zvacul" pe care il simti cu rotile de 15", care au o aderenta mai mica. Pai cum vine asta? Tocmai ca atunci cand ai aderenta mai mica se pierde din sprint (deoarece se pierde un pic din putere, alunecand). Cand ai roti cu o aderenta mai mare, puterea motorului ar trebui sa se reflecte mai bine in senzatia de sprint!

 

In realitate nu se mai simte la fel de bine sprintul din alte motive legate, bineinteles, de fizica (incearca sa invarti cu un motor o roata de masina, si apoi cu acelasi motor o roata de tractor), nicidecum din cauza plusului de aderenta. Cei care spun asta vorbesc ca sa n-adoarma. Sau ca sa para ca stiu si ei ceva.

 

Parerea mea, desigur.

 

turnerbj, reciteste postul. Brandex a zis ca nu conteaza pt treaba cu franarea, nu pentru ce spui tu. Te-ai bagat ca musca-n lapte.

 

Conteaza si la franare, presiunea. Daca ai o diferenta de peste 0.4 bar intre rotile din fata, s-ar putea sa-ti sara volanul din mana cand pui frana..

Link to comment
Share on other sites

turnerbj, reciteste postul. Brandex a zis ca nu conteaza pt treaba cu franarea, nu pentru ce spui tu. Te-ai bagat ca musca-n lapte.

Dar tu ce ai inteles? Nimic, se vede bine. Rotile late imprima miscari in volan si la franare si la mers normal. Userul El Mundo a scris clar ca problema s-a rezolvat in mare parte dupa ce a avut presiunea corecta in roti. De fapt, s-ar putea sa ai dreptate, bagati cat mai mult in roti, neamtul a pus de prost sticherul pe stalp, iar presiunea mai mare face bine si la articulatii, mai ales pe drumurile de la noi drepte ca in palma.

Edited by turnerbj
Link to comment
Share on other sites

Pune tu presiune mica sa vezi cum o sa muste jantele tale asfaltul. Pofta mare

Eu sunt baiat cuminte si pun cat zic aia de la bmw. Din pacate la noi nu putem avea decat surprize neplacute rezultate din combinatia balon mic anvelopa+presiune mare+drumuri rele. :)

Link to comment
Share on other sites

ok,problema cu relantiul se pare ca a fost de la motorina,am alimentat de la o benzinarie "no name" cu putin timp inainte sa pun jantele.presiunea a fost in roti de 2.5 in fiecare roata,am pus exact cum scrie pe stalp,1.8 fata si 2.2 spate.sper sa ma obisnuiesc incet-incet.mersi la toti care mi-ati raspuns
Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.