Jump to content

Acceleratie 0-100 km/h


ciprycus

Recommended Posts

Inseamna ca m-ati inteles gresit. Eu vreau sa stiu la ce turatie se schimba viteza cel mai eficient, pentru o acceleratie cat mai buna.

64475[/snapback]

 

nu sunt un super expert in asta (cineva cu o licenta de pilotaj ar ajuta mai mult sau un eventual racer pro...:) ) dar in primul rand ca sa pleci bine trebuie sa nu-ti scartaie aproape deloc rotile... orice scart implica o alunecare a rotii in gol si automat tractiune mai mica pe roata respectiva deci timp pierdut... motorul trebuie sa fie aproape de zona de cuplu maxim (la benzinare cu vreo 1000 turatii sub) dar puterea trebuie dozata foarte atent sa nu aluneci in plecare... plecarea se face mai mult din ambreiaj si acceleratia se apasa dupa ce simti ca masina are aderenta si cuplul se transmite bine la sol... se schimba destul de sus....

toate chestiile astea se aplica in functie de masina pe care o ai sub fund...:blink: citeste si tu un manual de driving technics...:)

Link to comment
Share on other sites

daca ai tu un manual (nu am gasit pana acum) si dai si un upload, ti-as fi recunoscator :).

64480[/snapback]

 

eram grabit cand am scris ce e mai sus dar in linii mari cam aia e treaba... oricum nu te astepta sa scoti timpii pe care tii dau baietii aia prin specificatiile masinii pentru ca aceia sunt scosi de piloti profesionisti... apropos (sper ca nu incalc nici o regula) am gasit pe forumul de mai jos o gramda de raspunsuri vis-a-vis de drivingul de perfomanta:

http://www.vcmc.ca/forum/archive/index.php/f-8.html

 

PS- vezi pe unde exersezi si cum faci sa nu te vedem la stiri... got the point? :blink:

Edited by crisjohn
Link to comment
Share on other sites

Inseamna ca m-ati inteles gresit. Eu vreau sa stiu la ce turatie se schimba viteza cel mai eficient, pentru o acceleratie cat mai buna.

64475[/snapback]

 

Pai cu anumite masini, se prea poate a nu mai fie nevoie de schimbat vitezele pana la 100. Altfel, parerea mea este ca trebuie sa simtit masina. Eu am facut o gramada de liniute si nu m-am luat dupa nici un manual ca sa schimb. Dupa cateva experiente mi-am dat seama ca daca o duc la rosu (6500) intr-a I-a de exemplu, o omor degeaba. Adica desi urla nu mai trage. Asa ca schimb la 5500.

 

In plus, cum a mai spus cineva nu trebe sa pleci cu scartz de roti ori sa dai in nas. si trebuie sa faci corect jocul abreiaj acceleratie la schimbare. Altfel poate iesi cu scartz si intr-a II-a

Link to comment
Share on other sites

Ideea de a o duce pana la 6500 e de a pica in turatie cat mai aproape de cuplul maxim. Intr-adevar, masina nu mai trage pe la 6000-6500, dar daca schimbi mai devreme, iti va cadea turatia prea jos, sub 3000 poate, si pierzi in urmatoarea treapta. Asa poti schimba si la 4500 dupa ce ai trecut de cuplul maxim, dar ce faci, incepi urmatoarea treapta de la 2000, cand nu are putere?
Link to comment
Share on other sites

pai n-auzi ca schimb pe la 5500.....caci si cu dusul la rosu daca te joci te pomenesti ca=ti taie alimentarea. Si barem intr-a I-a, acul la turometru sare in sus instant si nu prea poti sa controlezi situatia ca intr-a III-a de exemplu cand urca mai incet si ai timp sa corelezi mana cu ce vede ochiul. Totusi nu am bagat de seama pana la cat scade turatia cat schimb eu viteza, insa chiar si la 2000 are putere caci una e sa accelerezi de la 2000 de ture cand masina se misca cu 20 la ora si alta e cand ai deja 50km/h.
Link to comment
Share on other sites

pai n-auzi ca schimb pe la 5500.....caci si cu dusul la rosu daca te joci te pomenesti ca=ti taie alimentarea. Si barem intr-a I-a, acul la turometru sare in sus instant si nu prea poti sa controlezi situatia ca intr-a III-a de exemplu cand urca mai incet si ai timp sa corelezi mana cu ce vede ochiul. Totusi nu am bagat de seama pana la cat scade turatia cat schimb eu viteza, insa chiar si la 2000 are putere caci una e sa accelerezi de la 2000 de ture cand masina se misca cu 20 la ora si alta e cand ai deja 50km/h.

64551[/snapback]

 

La BMW in general taie putin peste 6000. Deci cand ai ajuns la 6000 schimbi viteza.

Fiind masini grele, nu prea au forta la 2-3000, deci e important sa cazi la o turatie cat mai aproape de cuplu maxim, care in general e pe la 4200, depinde de model.

Link to comment
Share on other sites

mai baieti

ce trebuie este un grafic de putere cuplu pt motorul pe care il are fiecare pe masina lui.

il luam ca exemplu pe cel de mai jos care este pt un megane II cu motor de 1,4 16v si 98 de caluti.

plaja de turatie care ii place e intre 4000 - cand are cuplu maxim si 6000 cand apare puterea maxima.

ideal ar fi sa schimbi la 6000 si sa cada in 4000 si tot asa.

la plecarea de pe loc nu putem invata pe nimeni nimic ca depinde f mult de caucioace si de suprafata de pe care se face plecarea.

post-128-1137992453_thumb.jpg

Edited by COObra
Link to comment
Share on other sites

Chiar as fi curios cat scade turatia intre schimburi, caci turometrul nu ma ajuta cu nimic. M-am uitat azi dimineatza si daca schimb la 3000 intr-a III-a nu coboara acul mai deloc. Maxim o gradatie. Si am obs ca, cu cat turez mai mult cu atat acul ala sta mai tzeapan intre schimburi.
Link to comment
Share on other sites

Chiar as fi curios cat scade turatia intre schimburi, caci turometrul nu ma ajuta cu nimic. M-am uitat azi dimineatza si daca schimb la 3000 intr-a III-a nu coboara acul mai deloc. Maxim o gradatie. Si am obs ca, cu cat turez mai mult cu atat acul ala sta mai tzeapan intre schimburi.

64602[/snapback]

 

cred ca e important si cat de repede schimbi... un e sa pierzi cateva milisecunde si alta e sa ajungi chiar si la o secunda...:blink: si apropos, se aude si la ureche cum scade turatia (de fapt zgomotul de mers al motorului care se schimba in functie de turatie si tractiune) deci chiar daca acul nu reactioneaza poti sa simti asta... eu consider ca plecarea tare este o chestie pe care o simti si tine de masina... la masina mea 316 motor 1.9 an 2000 cuplul (atat cat e vreo 165 Nm) se simte de la turatii joase pentru un benzinar (in jur de 2500) si automat de pe la vreo 3000 la vreo 5000 masina trage foarte bine... deci daca vreau sa merg in forta o tin in zona asta de turatii si incerc sa schimb in asa fel inct niciodata sa nu cobor sub 2500... fac asta cand vreau sa depasesc scurt in orice conditie... masina trage bine si peste 5000 dar nu mi se pare eficient sa ma duc atat de sus avand in vedere castigul relativ mic si prefer sa schimb... banuiesc ca fiecare dintre voi aveti stilul vostru adaptat la masinuta voastra si chiar as vrea sa mai vad comentarii pe tema asta daca tot o discutam...:)

Edited by crisjohn
Link to comment
Share on other sites

eu am cutie automata.. :blink: , aa ca schimba cand trebuie si cand vrea ea...daca vreau sa ma joc bag pe steptronic si schimb cand "simt" ca trebuie...oricum, desi am avut numai cutii manuale pe toate masinile, si am zis ca astea automate sunt vax, acum dupa ce am vazut cum e cu asta nu mai vreau decat automate....si mai e ceva:daca vrei sa fii nervos o bagi pe "sport" si atunci sa vezi senzatii si liniute...am umilit niste audiA6, 2.5 quatro, IN PANTA,pe 'sport" de m-a uns la suflet...
Link to comment
Share on other sites

eu am cutie automata.. :) , aa ca schimba cand trebuie si cand vrea ea...daca vreau sa ma joc bag pe steptronic si schimb cand "simt" ca trebuie...oricum, desi am avut numai cutii manuale pe toate masinile, si am zis ca astea automate sunt vax, acum dupa ce am vazut cum e cu asta nu mai vreau decat automate....si mai e ceva:daca vrei sa fii nervos o bagi pe "sport" si atunci sa vezi senzatii si liniute...am umilit niste audiA6, 2.5 quatro, IN PANTA,pe 'sport" de m-a uns la suflet...

64610[/snapback]

 

cutia nu are nimik cu umilitu... sa vezi cum trage un 530d manual... (nu o sa mai vrei automatic... :blink:)

Link to comment
Share on other sites

cred ca e important si cat de repede schimbi... un e sa pierzi cateva milisecunde si alta e sa ajungi chiar si la o secunda...:blink: si apropos, se aude si la ureche cum scade turatia (de fapt zgomotul de mers al motorului care se schimba in functie de turatie si tractiune) deci chiar daca acul nu reactioneaza poti sa simti asta

 

asta cu urechea am constatat-o si eu :) ...dar eram curios cam cat scade in cifre la un schimbat omenesc caci aia cu milisecundele e de domeniul SMG-ului

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.