Jump to content

Se invarte greu volanul?


chriss

Recommended Posts

La mine nu e problema ca nu intra in viteza. De intrat, intra foarte bine in orice conditii, dar problema e la scos din viteza in acelasi timp cand fac si frana de motor. Nu stiu daca e problema sau nu, parca ambreajul nu debraiaza complet, daca ridici masina sus, esti in viteza, si ambrajul calcat, rotile tot se invart. In cazul asta, s-ar explica de ce nu iese din viteza, pentru ca opune rezistenta de la cutie pana la roti. Cred :)

De exemplu la 90% din dacii nu putei baga intr-a 1-a daca masina era in miscare.

 

Nu vrea nimeni sa faca un test, sa-mi zica si mie cum se comporta un e36 in urmatoarele conditii:

mers cu a 2-a la 4500 ture, apoi frana de motor (doar de motor), apoi cand se ajunge la 2000-2500 ture, sa ridice ambreajul si sa scoata din viteza, si sa-mi zica si mie daca iese mai greu ca de obicei sau nu ?

 

pyu: pdin avatarul tau am dedus ca ai e36. Pentru o masina veche ce te astepti , sa mearga ca la prima tinerete? Si la mine faca niste figuri, dar consider ca are masina personalitate. :)

Cred ca era mai usor daca te uitai la semnatura. Nu ma astept sa fie perfecta, dar incerc sa aflu mai multe despre fiecare problema, poate vorbesc cu ea si ii fac viata mai usoara, poate mai scapa din riduri :)

(glumeam in ultima parte :))

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 151
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Salut pyu! Acum am ajuns acasa. Am incercat ceea ce ai zis tu, dar la mine se comporta normal. Imi pare rau pt tine, sper sa nu fie o problema grava!

Ms, sper si eu, voi intreba un mecanic atunci cand voi avea timp :)

Link to comment
Share on other sites

Salut pyu! Acum am ajuns acasa. Am incercat ceea ce ai zis tu, dar la mine se comporta normal. Imi pare rau pt tine, sper sa nu fie o problema grava!

 

pt pyu: si la mine se comporta normal, ca si la alexR...

 

pyu: pdin avatarul tau am dedus ca ai e36. Pentru o masina veche ce te astepti , sa mearga ca la prima tinerete? Si la mine faca niste figuri, dar consider ca are masina personalitate. :)

 

Daca E36 e in stare buna, poate sa ruleze ca la "prima tinerete"...

Link to comment
Share on other sites

Sa imi dau si eu cu parerea:

Am un VW Polo 1.2 benzina ca masina de serviciu. Sa nu intelegeti ca acuma fac comparatie intre Polo si e39, in cazul meu, dar:

 

Poi, tocmai asta ai facut :)

 

"Poi" da, dar, nu stiu daca ai observat ca nu m-am referit la clasa, la gabaritul masinilor, la motoare, la calitatea finisajelor si a materialelor...

 

Comparatia a fost doar strict on topic.

 

Nu te-am certat :) Doar am zis.

 

Cand sunt cu a 2-a, putin turat (2500-3000), si iau piciorul de pe acceleratie, pana ajunge la in jur de 1500, apoi calc ambrajul, ca sa scot din viteza, si iese putin mai greu din viteza, trebuie sa trag putin de maneta.

Singura sansa sa iasa usor, e sa accelerez putin in gol.

Sau seara, o bag in garaj, si fiind perioada rece, nu trag frana de mana, mi-e frica sa nu inghete ceva pe acolo, si o las cu a 1-a. Si dimineata inainte sa pornesc, iar tre sa trag putin de schimbator.

 

Este normal?

 

Si eu am observat zilele trecute ceva asemanator. Seara am lasat-o in viteza (de obicei nu o las asa) si urmatoarea zi am observat ca opunea rezistenta cand vroiam sa pun a 1-a. Abia dupa vreo 3-5 min de mers (unde am avut nevoie sa dau a 1-a de vreo 2-3 ori) si-a revenit. Aseara n-am mai lasat-o in viteza, si azi n-am avut nicio problema.

 

Oricum, si cand este cald afara parca simt ceva cand bag a 1-a. Parca atinge de ceva schimbatorul. Ce stiti despre asta?

Edited by chriss
Link to comment
Share on other sites

1. Directia - merge ceva mai greu decat la alte masini dar te obisnuiesti repede si apoi iti dai seama ca e mai bine asa. Am condus un Hyundai Accent al unui coleg si pot spune ca la viteza m-a deranjat ca volanul merge asa de usor - masina pare mai instabila.

 

2. La E36-le meu sunt absolut incantat de cum intra in viteze. Daca e frig intra ceva mai greu in viteze la primele actionari (este absolut normal) dar fara sa agate sau sa simti in schimbator ceva ciudat. Este aceeasi senzatie de inchegat ca si vara numai ca trebuie sa impingi putin mai tare.

Link to comment
Share on other sites

Poate fii uleiul de la cutie....?

 

Si eu m-am gandit la asta. Dar parca ala nu se schimba. Si crezi ca daca ii schimb uleiul ar putea sa-i treaca agatarea asta?

 

Cel mai bine ar fi sa merg si cu un alt bmw, sa vad care este situatia. Poate totul este doar la mine in cap. Trebuie neaparat sa vin la o intalnire..

 

2. La E36-le meu sunt absolut incantat de cum intra in viteze. Daca e frig intra ceva mai greu in viteze la primele actionari (este absolut normal) dar fara sa agate sau sa simti in schimbator ceva ciudat. Este aceeasi senzatie de inchegat ca si vara numai ca trebuie sa impingi putin mai tare.

 

Ca este mai fix (ca sa zic asa) schimbatorul cand este frig, nu-i problema. Este normal.

Link to comment
Share on other sites

E normal sa merga schimbatorul mai greu la frig ca se ingroasa uleiul. Pe mine m-a invatat taica-mio ca inainte sa pornesti masina (iarna) sa te joci putin cu schimbatorul la rece, o sa vezi diferenta.

In legatura cu uleiul de cutie, am inteles de pe un site ca doar la unele modele de bmw nu se schimba uleiul.... poate un mecanic care are habar de bmw sa-ti spuna ce e bine sa faci sau daca e o problema ce nu tine de ulei ci de altceva sau poate nu e deloc problema..

Bafta!

Link to comment
Share on other sites

Si eu am observat zilele trecute ceva asemanator. Seara am lasat-o in viteza (de obicei nu o las asa) si urmatoarea zi am observat ca opunea rezistenta cand vroiam sa pun a 1-a. Abia dupa vreo 3-5 min de mers (unde am avut nevoie sa dau a 1-a de vreo 2-3 ori) si-a revenit. Aseara n-am mai lasat-o in viteza, si azi n-am avut nicio problema.

Oricum, si cand este cald afara parca simt ceva cand bag a 1-a. Parca atinge de ceva schimbatorul. Ce stiti despre asta?

La mine daca o las in viteza, a doua zi iese greu din viteza, dar dupa ce dai 1-2 de cateva ori (pe loc, motorul oprit) isi revine, intra bine.

Cred ca e de la gerul asta, din cauza uleiului care se ingroasa.

Si am verificat mai atent in treapta a doua. Face doar la rece, si doar daca pun frana de motor la vale, pe drum drept nu opune rezistenta.

Link to comment
Share on other sites

Am si eu o intrebare (putin offtopic): cum face ambreiajul cand e pe duca? Si ce se poate intampla. Adica, cum pica un ambreiaj? Poate sa mai strice si alte lucruri daca se intampla in mers, de ex? Chestii d-astea. Multumesc.

 

Pai din cate stiu eu de la 525d-ul pe care l-am avut inainte, mai intai cand accelerezi puternic(mai ales daca esti si in plan inclinat) simti cum parca scapa. La mine simteam asta...scapa de 2-3 ori, ca si cum i-ar fi taiat cineva alimentarea pentru cateva fractiuni de secunda...si nu, nu era DSC-ul. Apoi cand se uzeaza calumea de tot, in momentul in care dai gaz motorul se va tura ceva mai mult decat de obicei insa nu vei accelera prea mult...iti da impresia chiar ca masina sta pe loc. Cel mai simplu ai putea sa iesi pe strada intinsa...ii dai a 5-a, lasi ca turatiile sa scada pana la 1700-1800 si apoi bagi gazul pana la capat. Daca motorul se va tura putin in gol fara sa simti masina accelerand, e clar. Ce ar putea sa afecteze...pai volanta. Insa din cate am inteles, daca vrei sa faci treaba buna, schimbarea lor se face numai impreuna. In rest oricum cu un ambreiaj prea tocit nici nu prea poti merge din cauza lipsei de acceleratie reala a masinei. E ca si cum ai avea un diesel foarte puturos si fara turbina.

Acuma la modelele mai vechi care aveau ambreiaj pe cablu puteai sa-ti dai seama si din pozitia in care 'prindea ambreiajul'. La cele mai noi insa sistemul e hiadraulic si indiferent de gradul de uzura al discului si volantei, pedala va "prinde" in acelasi punct...se regelaza automat. La mine tine aproape de capatul cursei si fostul proprietar din germania mi-a explicat ca asa tinea din fabrica.

Edited by f1bogdan
Link to comment
Share on other sites

Multumesc pentru raspunsul elaborat. Din fericire cred ca mi-am facut griji degeaba ca as avea ambreiajul uzat. La mine trage de n-am treaba. In afara de interventia ASC-ului, n-am patit niciodata sa se tureze fara sa simt ca trage. Cel mai mult imi place cand merg constant la 2000 de ture, cu a 2-a (ca la diesel) si apoi ii dau blana. Se ridica de bot si te impinge in scaun :)

Uneori, la drum lung, la 120-140, cand vreau sa depasesc nici nu-i mai dau a 4-a. O calc asa intr-a 5-a si trage foarte bine.

 

La mine tine cam la jumate, poate putin mai jos.

 

Ce ma deranjeaza insa sunt unele smucituri (cand ridic piciorul de pe ambreiaj) si nu este turatia foarte potrivita. Asta cred ca este de la CDV, pe care as da-o jos. Dar mai intai vreau sa mai merg cu vreun 318i ca sa vad ce si cum.

Edited by chriss
Link to comment
Share on other sites

Ce ma deranjeaza insa sunt unele smucituri (cand ridic piciorul de pe ambreiaj) si nu este turatia foarte potrivita. Asta cred ca este de la CDV, pe care as da-o jos. Dar mai intai vreau sa mai merg cu vreun 318i ca sa vad ce si cum.

continui ºi eu puÞin cu offtopicul: aºa mã deranjau ºi pe smuciturile de la ambreiaj, ºi asta la diesel care are cuplul mai mare ca la benzinã cum ai tu. dar m-am obiºnuit sã schimb repede treptele ºi turaÞia apucã sã scadã exact cât trebuie, adicã pânã la turaÞia la care ºi cupleazã.

ºi la frânã de motor folosesc procedeul rev matching ºi Îmi iese de cele mai multe ori.

cât despre ultimul sfat, "Empiric, se poate face asa: la schimbarea treptei, nu se mai ia piciorul de pe acceleratie si se schimba destul de repede." mi-a zis cineva câ nu e bine sã Þii motorul turat În timp ce schimbi pentru cã nu le face bine sincroanelor din cutie. ideea e sã accelerezi cu ambreiajul apãsat dupã ce ai retrogradat În treapta respectivã.

Link to comment
Share on other sites

Dar mai intai vreau sa mai merg cu vreun 318i ca sa vad ce si cum.

de ce nu vii si tu la o intalnire sambata?

 

Pai as veni (desi mi-e cam aiurea, pt ca voi deja va stiti intre voi; eu nici nu stiu care cum e; cred ca cel mai bine facem cunostinta cu numele de user, ca sa-mi fac o idee despre fiecare :) ). Dar nu mai sunt vinerea intalnirile? Sambata la ce ora? Tot la academie?

Link to comment
Share on other sites

Ficuse, de ce ti-ai cumparat bmw? Intreb pentru ca sunt curios: ai observat "defectele" astea dupa ce ai luat`o? De ce nu te-ai interesat inainte sa o iei? N-am inteles treaba cu optiunile. Tu ti-ai luat masina noua? Ce masina ai? Sigur vorbesti despre bmw, si nu despre vreo rapciuga pe care a scrijelit cineva "BMW"? Adica, "materialele de la interior lasa de dorit"?!

 

E un e 90 din 2005. La Sh si cu optiuni putine din lipsa de bani ( importanta era ideea de a baga orice rahat ca optiune si nu ce are masina mea). Si da , am observat partile proaste dupa ce am luat-o. Am avut incredere ca iau o masina premium, dar nu e chiar asa. Interventia ta este total lipsita de esenta, rautacioasa si clar partinitoare cu masina pe care probabil o ai. Daca studiam acest forum inainte, cred ca tot nu aflam mare lucru. Ca si tine, mai toti de aici sunt foarte subiectivi.

Si cu asta am terminat polemica! Am exprimat doar o opinie, care poate va ajuta pe viitorii posesori de BMW.

Eu in parte iti dau dreptate.La e90 anumite chestii lasa de dorit! Asta e !

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Din cate am citit in acest topic, toata lumea spune ca directia este un pic mai grea la BMW. Este foarte bine asa. Problema este ca la mine dimpotriva este prea moale. Am comparat cu alte 2 masini: e46 2002 si c200 2000. La ambele este mai tare decat la mine. In oras este ok, dar la viteza mare peste 100 parca nu am asa control asupra directiei si trebuie sa stau mult mai atent.

 

Intrebarea este: faptul ca am directia prea moale este un defect? Se poate intari? Exista vreun reglaj, ceva?

 

Multumesc!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.