Jump to content

ati vazut asta?nu se poate asa ceva


22.VYC

Recommended Posts

Se speculeaza ca masinile inmatriculate pe Bulgaria vor fi confiscate. In ce masura este adevarat? Stiti ceva?

au fost confiscate masini inmatriculate in bulgaria.

motivul era ca au fost inmatriculate pe firme din bulgaria, iar patronii desi au dat procuri la romani de circulatie, le-au girat la banca si nu au mai platit.

 

cati sunt in aceasta situatie? cum au fost depistati in trafic? si cum au facut itp-ul fara "acte si masina"?

Link to comment
Share on other sites

Eu stiu? Mi se pare cam greu...Ca doar cei care au inscris in Bulgaria masinile nu le-au lasat actele respectivilor patroni. Iar fara acte la masina nu prea poti sa pui gaj masina, cu atat mai mult ca o masina pusa gaj trebuie sa fie asigurata full, asigurare care fara acte iarasi e dificil de facut.Plus ca mai trebuie si poze facute la masina, cand ii faci casco, nu?

 

Eu vad alte probleme ce ar putea aparea. De exemplu patronul ar putea sa aranjeze sa vanda masina, si sa te trezesti ca vine si iti ia masina sa o dea. Apoi firmele respective, daca ajung cu datorii ff mari la stat, sau intra in procedura de faliment, sau se inchid pur si simplu.....Aici vad eu riscul cel mai mare.

 

Insa nu cunosc legislatia din Bulgaria, deci este si posibil sa ma insel.

 

Daca masina e inscrisa in Bulgaria, ITP-ul nu trebuie facut tot in Bulgaria?

Edited by denti_marius
Link to comment
Share on other sites

Eu am masina inscrisa pe bulgaria si nu sta treaba chiar asa ..... masina e pe numele meu si inmatricuata pe firma acolo in bulgaria....si firma cand o inmatriculeaza o cumpara de la tine si apoi ti-o vinde inmatriculata. In final numai numerele sunt ale lor .
Link to comment
Share on other sites

Eu am masina inscrisa pe bulgaria si nu sta treaba chiar asa ..... masina e pe numele meu si inmatricuata pe firma acolo in bulgaria....si firma cand o inmatriculeaza o cumpara de la tine si apoi ti-o vinde inmatriculata. In final numai numerele sunt ale lor .

 

 

Vezi ca ceva nu in regula. Cel putin la noi in tara, actele de vanzare-cumparare sunt valabile doar 30 zile de la data incheierii. Ele isi pierd valabilitatea daca in acest timp masina nu este inscrisa pe numele noului proprietar. Banuies ca o astfel de lege trebuie sa fie si la bulgari, ca altfel ar fi haos total cu masini proprietatea cuiva, inscrise pe numele altcuiva....Iti dai seama ce debandada ar fi.

Nu vreau sa te sperii, dar daca ai vanzare-cumparare pe numele tau si masina e inscrisa in Bulgaria ceva nu e in regula. Ar trebui sa verifici daca acel contract mai e valabil.Si daca contractul isi pierde valabilitatea tu nu mai esti proprietarul masinii, prin urmare bulgarul poate sa vina oricand sa iti ia masina, ca doar e a lui.<_<

 

Sa ne gandim putin si la impozitul pe masina. Tu ai vanzare-cumparare, masina e inscrisa pe numele bulgarului...Impozitul cine il plateste? Eventualele amenzi care vin acasa prin posta , cine le plateste?

Link to comment
Share on other sites

BMW 535 BERLINA 3,5 I 260CP ALBASTRU

Pret: 10,500 EURO Prima Inmatriculare: 09/2002 Carburant: Benzina

Rulaj: 190,000 km Capacitate: 3,500 cmc Putere: 260 CP

Locatie:VALCEA Inmatriculabila

Dotari:

EURO 3; CUTIE STEPTRONIC; 4 GEAMURI ELECTRICE; OGLINZI ELECTRICE INCALZITE HELIOMATE; SERVO-DIRECTIE; 12 AIRBAGURI; DUBLU CLIMATRONIC; PILOT AUTOMAT; COMPUTER BORD; XENON; JANTE ALIAJ; PROIECTOARE; TAPISERIE PIELE; INCHIDERE CENTRALIZATA;

SISTEM AUDIO JBL, CARTE SERVIS, NAVIGATIE MARE, JANTE ALIAJ ORIGINALE BMW 19".

Pret CIP(fara taxa vamala si fara TVA)

Taxa de mediu:11,280 E considerand norma de poluare EURO 3, emisie CO2 150g/km, prima inmatriculare 9/2002. ( Detalii )

Pentru masini cu provenienta NON-UE se adauga 10% din pretul in vama. DECI TAXA DE MEDIU E 11 de EURO? ..probabil e o confuzie

MOSULE IN 2002 NU SE FACEA E60

Link to comment
Share on other sites

Eu am masina inscrisa pe bulgaria si nu sta treaba chiar asa ..... masina e pe numele meu si inmatricuata pe firma acolo in bulgaria....si firma cand o inmatriculeaza o cumpara de la tine si apoi ti-o vinde inmatriculata. In final numai numerele sunt ale lor .

 

 

Vezi ca ceva nu in regula. Cel putin la noi in tara, actele de vanzare-cumparare sunt valabile doar 30 zile de la data incheierii. Ele isi pierd valabilitatea daca in acest timp masina nu este inscrisa pe numele noului proprietar. Banuies ca o astfel de lege trebuie sa fie si la bulgari, ca altfel ar fi haos total cu masini proprietatea cuiva, inscrise pe numele altcuiva....Iti dai seama ce debandada ar fi.

Nu vreau sa te sperii, dar daca ai vanzare-cumparare pe numele tau si masina e inscrisa in Bulgaria ceva nu e in regula. Ar trebui sa verifici daca acel contract mai e valabil.Si daca contractul isi pierde valabilitatea tu nu mai esti proprietarul masinii, prin urmare bulgarul poate sa vina oricand sa iti ia masina, ca doar e a lui. <_<

 

Sa ne gandim putin si la impozitul pe masina. Tu ai vanzare-cumparare, masina e inscrisa pe numele bulgarului...Impozitul cine il plateste? Eventualele amenzi care vin acasa prin posta , cine le plateste?

vezi ca altceva e in neregula!

la noi in tara ai obligatia sa o inmatriculezi in 30 de zile , altfel iti dau domnii o amenda, dar tot o inscrii.

nu expira contractul de vamzare-cumparare. acesta e valabil tot anul calendaristic.

Link to comment
Share on other sites

Mie de un birou de copiat acte mi-au spus ca actele isi pierd valabilitatea dupa 30 zile , daca nu depuse actele pentru inmatricularea pe numele cumparatorului.

Si stampilele de la Directia de taxe, isi pierd valabilitatea in 30 zile. Eu am avut surpriza sa simt pe pielea mea acest lucru. De la politie m-au intors cu dosarul pentru ca facusem autentificarea la RAR prea tarziu si trecusera mai mult de 30 zile.Prin urmare a trebuit sa refac tot dosarul.

 

Ce-i drept asta se intampla acum 2 ani. Posibil sa se fi schimbat intre timp, desi ma cam indoiesc. Am sa ma interesez exact si am sa revin cu informatiile noi.

 

 

In cazul masinilor actul care atesta dreptul de proprietate nu este contractul de vanzare-cumparare de la biroul de copiat acte, ci tocmai certificatul de inmatriculare impreuna cu cartea de identitate a masinii cu datele cumparatorului si stampila de la politie. Din acest motiv si toate asigurarile si taxele pentru masini se fac pe baza certificatului de inmatriculare. Pana si in declaratiile si procesele verbale de la accidente se iau datele tot din certif de inmatriculare. Nicaieri nu se cere contractul de vanzare-cumpare, decat la politie in vederea inmatriularii. Din punct de vedere legal, masina este proprietatea celui pe numele caruia este inmatriculata. Drept dovada, cand vinzi o masina ti se cere contractul de vanzare-cumparare sau certificatul de inmatriculare ?

Link to comment
Share on other sites

In cazul masinilor actul care atesta dreptul de proprietate nu este contractul de vanzare-cumparare de la biroul de copiat acte, ci tocmai certificatul de inmatriculare impreuna cu cartea de identitate a masinii cu datele cumparatorului si stampila de la politie. Din acest motiv si toate asigurarile si taxele pentru masini se fac pe baza certificatului de inmatriculare. Pana si in declaratiile si procesele verbale de la accidente se iau datele tot din certif de inmatriculare. Nicaieri nu se cere contractul de vanzare-cumpare, decat la politie in vederea inmatriularii. Din punct de vedere legal, masina este proprietatea celui pe numele caruia este inmatriculata. Drept dovada, cand vinzi o masina ti se cere contractul de vanzare-cumparare sau certificatul de inmatriculare ?

actul care atesta dreptul de proprietate este contractul de vanzare cumparare dactilografiat si semnat de vanzator si cumparator+actele pe numele vanzatorului. masina este a noului proprietar chiar daca nu este trecut pe certificatul de inmatriculare, ci din momentul radierii de la sectia financiara,de pe numele vanzatorului si nu de la politie cum era ininte acum cativa ani.

Link to comment
Share on other sites

In cazul masinilor actul care atesta dreptul de proprietate nu este contractul de vanzare-cumparare de la biroul de copiat acte, ci tocmai certificatul de inmatriculare impreuna cu cartea de identitate a masinii cu datele cumparatorului si stampila de la politie. Din acest motiv si toate asigurarile si taxele pentru masini se fac pe baza certificatului de inmatriculare. Pana si in declaratiile si procesele verbale de la accidente se iau datele tot din certif de inmatriculare. Nicaieri nu se cere contractul de vanzare-cumpare, decat la politie in vederea inmatriularii. Din punct de vedere legal, masina este proprietatea celui pe numele caruia este inmatriculata. Drept dovada, cand vinzi o masina ti se cere contractul de vanzare-cumparare sau certificatul de inmatriculare ?

actul care atesta dreptul de proprietate este contractul de vanzare cumparare dactilografiat si semnat de vanzator si cumparator+actele pe numele vanzatorului. masina este a noului proprietar chiar daca nu este trecut pe certificatul de inmatriculare, ci din momentul radierii de la sectia financiara,de pe numele vanzatorului si nu de la politie cum era ininte acum cativa ani.

ACTUL ATESTA PE VECI CA AI CUMPARAT-O DAR DACA NU O DECLARI LAFINANTE IN 30 ZILE IEI AMENDA.SI A TA E ATUNCI CAND E PE NUMELE TAU.

Link to comment
Share on other sites

Hm, aici ajungem in Romania iar. Sectiile financiare functioneaza in diferite judete in diferite moduri, efectiv in functie de ceea ce crede operatorul de la ghiseu. Spre exemplu, in Piatra Neamt, o masina nu se readiaza de pe numele fostului pana cand nu sunt depuse actele pentru inscrierea pe numele noului proprietar.

 

In Bacau(la doar 60 km) o masina se poate radia in baza unei declaratii pe propria raspundere data la un notar. Pana aici prin radiere si inscriere m-am referit strict la sectiile financiare pentru plata impozitelor.

 

La politie, certificatul pe numele noului se face doar dupa ce se depune documentatia pentru anularea certificatului fostului proprietar, si evident nu fara stampilele de la sectiile financiare.

 

Prin urmare o masina nu poate sa aiba un proprietar in contractul de vanzare-cumparare si altul in certificatul de inmatriculare. Deci cei cu masinile inscrise in Bulgaria, cred ca nu ar strica sa verificati legislatia de acolo.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Eu am o masina cumparata in 2007. Am facut actele, contract de vanzare-cumparare, am inmatriculat-o la financiar ( aici tre sa o inmatriculezi in termen de 30 de zile de la data semnarii contractului, altfel amenda), dar nu am inmatriculat-o la politie... si nu exista nicio lege care sa ma oblige sa o inmatriculez la politie. De atunci merg cu numerele vechi si talonul vechi cu numele fostului proprietar. Am sunat la politie in vederea inmatricularii in circulatie pe numele meu, si mi s-a zis ca nu-i nicio problema ca nu am inmatriculat-o pana acum, doar tre sa duc dovada de plata a impozitului pe 2007 si 2008.

Masina in mod legal este a mea, dar inmatriculata pe numele fostului proprietar...probabil ca asa e si in bulgaria.

 

 

Hm, aici ajungem in Romania iar. Sectiile financiare functioneaza in diferite judete in diferite moduri, efectiv in functie de ceea ce crede operatorul de la ghiseu. Spre exemplu, in Piatra Neamt, o masina nu se readiaza de pe numele fostului pana cand nu sunt depuse actele pentru inscrierea pe numele noului proprietar.

 

In Bacau(la doar 60 km) o masina se poate radia in baza unei declaratii pe propria raspundere data la un notar. Pana aici prin radiere si inscriere m-am referit strict la sectiile financiare pentru plata impozitelor.

 

La politie, certificatul pe numele noului se face doar dupa ce se depune documentatia pentru anularea certificatului fostului proprietar, si evident nu fara stampilele de la sectiile financiare.

 

Prin urmare o masina nu poate sa aiba un proprietar in contractul de vanzare-cumparare si altul in certificatul de inmatriculare. Deci cei cu masinile inscrise in Bulgaria, cred ca nu ar strica sa verificati legislatia de acolo.

 

---------------------------------

 

 

in bucuresti sistemul este astfel: semnezi contrac v-c, fiecare merge la circa financiara de care apartine, se face radierea si inscrierea pe rol - pasul 1

- pasul 2 - luat toate actele rezultate din pasul 1 plus asigurare si se inscrie in circulatie pe numele noului proprietar.

 

se poate face doar pasul 1 si pasul 2 mai tarziu.

 

Din cauza timpului meu f limitat, sunt la a doua masina cu pasul 1, acizitionata acum 4 luni.

Dar nu incurajez sa faceti la fel...ma duc si le inmatriculez pe amandoua...poate exista vreo lege care sa sanctioneze neinscrierea in circulatie...dar nu cand te duci sa o inscrii, poate dc te prinde in circulatie...

daca ajuta la cineva cele de mai sus...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.