Jump to content

bmw e34 termostat


cata precup

Recommended Posts

salut.am un e34 din90 motor m20 si am schimbat termostatul.cel vechi era de 80.cel nou cumparat de mine la fel.insa am vazut ca se poate pune si de 90 de grade.as vrea mai multa caldura ca mi se pare insuficienta.si cred ca termostatul este de vina pentru ca restul este totul functional la motor si clima.imi poate zice cineva care stie daca este indicat?nu as vrea sa ard garnitura.din cate am vazut si alte motoare de bmw functioneaza cu termostat de 90
Link to comment
Share on other sites

Corect. Cauta sa pui ce iti apare pe realoem pt masina ta, fara inventii. Vezi ca pe original e Wahler, cauta sa pui d-asta, e usor mai scump dar nu vei avea probleme. Probleme cu caldura le ai sigur din alta parte nu din mica diferenta de deschidere a termostatului. Nu te apuca sa reinventezi masina, ca poate iesi prost. Bafta!
Link to comment
Share on other sites

Eu in vara am am avut probleme cu termostatul si prima oara am pus Vernet, dupa 2 saptamani aveam iar probleme. L-am schimbat cu Wahler si s-au rezolvat. Sigur pe E34 original e Wahler si intr-adevar e bun, fapt confirmat de multi colegi de pe forum care au pus asa ceva. Diferenta era de vreo 40RON in plus pt Wahler.
Link to comment
Share on other sites

Pe realoem apare ca-ti trebuie de 80gr, deci e bine ce ai luat. Nu incerca sa-i pui unul care deschide mai tarziu. Lasa-l asa cum a fost gandit de fabricant. Lasa-l mai mult, poate se incalzeste mai greu sau poate nu e bun. Multi "mecanici" umplu capacul de la termostat cu silicon negru termic si cand il dai jos te miri ce cauta silicon pe buza termostatului, acolo unde inchide. La mine ieftineala pe care am pus-o prima oara imi ridica apa usor peste acul de mijloc. L-am schimbat cu Wahler si si-a revenit, acum sta cu 1mm sub acum de mijloc si acolo zace chiar daca merge 1ora la ralanti sau daca merge masina cu 180.

Daca ai incredere in acele de bord atunci nu poate fi decat termostatul care nu inchide complet circuitul pt ca motorul sa ajunga la temperatura nominala de lucru.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...
Am si eu aceeasi problema nu stiu de care termostat imi treubie , am luat unul de la BEHR de pe forum de 92 ca asa aparuse in program , dar mia multi mecanici m-au sfatutit ca ar fi mai bun cel de 88.Pe realoem apar ambele variante , ce parere aveti ?
Link to comment
Share on other sites

nu stiu de care aveam initial, dar cu cel de 92 de grade acul stat fix la verticala. Cu cel vechi, chiar si cand inca era bun, statea la 1-2 mm in stanga, banuiesc ca era cel de 88 de grade, si din seria asa face toate, credeam ca e ok. Pe real oem apar ambele la masina mea, motor M50TU.

Daca ai vascul bun, si rezistenta pentru ventilatorul auxiliar buna, ( sa cupleze cand e nevoie, la majoritatea sunt arse si apoi se plang toti ca in trafic se incalzeste prea tare) nu ai treaba... am vazut pus V10 pe radiatorul original de M50.

Ventilatorul auxiliar ajuta vascul cand stai blocat la 40 de grade de exemplu..si daca ai probleme vara sunt convins ca ai si cu termostat de 88 si cu cel de 92..

totusi daca stai sa te gandesti sunt doar 4 grade, mai important e sa mentina circuitul o temperatura constanta.

La e34 cele mai bune termostate sunt Wahler, aproape orice altceva cedeaza repede, sau nu se pupa cum trebuie. . chiar daca Behru in general sunt foarte ok, mai ales la alte modele de BMW..

Poate ti-l schimba la magazin, daca e nou..sfatul meu e ca orice alegi.. 88 sau 92 de grade pune Whaler..

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

da, se poate, faci scurt la sonda aia din radiator, din dreapta, partea opusa vasului de expansiune. Sonda aia verifica temperatura apei de la iesirea din radiator si in caz ca e nevoie da drumul la ventilatorul auxiliar.

Totodata, daca ai pornit AC, trebuie sa porneasca si ventilatorul auxiliar indiferent de temperatura exterioara sau a motorului, pe prima treapta.

uite aici un DIY..

http://www.bmw4life.com/auxFanR.htm asta e la un resistor magna, exista si Bosch, locatia e identica dar nu pot fi schimbate intre ele. Nu poti pune Mgana daca ai Bosch si viceversa, au valori diferite.

cand ala e dus se intampla urmatoarele.. Nu iti porneste Ventilatorul auxiliar cand pornesti AC, iar in trafic, la stop, cand e caldura foarte mare, porneste pentru perioade foarte scurte direct pe treapta a doua. E un kkt de piesa foarte importanta, daca nu merge cum trebuie vara omori si compresorul de AC in primul rand..

Aia Bosch costa vreo 20 de euro.. nu o gasesti decat OEM sau BOsch..e o porcarie de rezistenta ca la resou invelita in ceramica..La mine cand am scos-o s-a faramitat toata si era complet praf resistorul..

a trebuit sa dau jos bara fata sa ajung la ea si am albit incercand sa desfac suruburile care erau complet sudate.. pana la urma am scos firele din ea si am fortat-o, suruburile de prindere nu am reusit sa le desfac nici in ziua de azi..

 

 

Am impresia ca RMQ spunea ca a gasit una compatibila de la un renault.. a scapat mai ieftin...

 

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

e nasol, nu trebuie asta. Saraca masina :) . Daca iti porneste odata cu AC, inseaman ca resistorul ala e bun.

 

In mod normal scoti mufa din sonda si faci un scurt cum e descris acolo, pe culorile alea. Sper sa mai ai mufa aia pe undeva. Sonda aia nu stiu cum se testeaza.. in principiu daca iti porneste cand face scurt dar totusi la temperaturi mari nu porneste, inseamana ca sonda aia e defecta. Dar de sonda daca e defecta o sa afli in vara.. :).

ori un meserias a uitat sa o reconecteze, ori a fost o problema si cine a avut masina inainte a deconectat-o

Link to comment
Share on other sites

Eu am pus rezistenta de Renault la plezneala, pt ca asta am avut la indemana. Oricum mi-a placut mai mult aia de Renault ca forma o avantajeaza sa se raceasca mai bine.

Pana la urma masina ce probleme are? Ca nu m-am prins...

Link to comment
Share on other sites

shiftfan.. ? saracul are multe de tras.. a schimbat motorul ca celalt era praf facut si acum trage sa o puna la punct.. multe si marunte si cum e.. daca ai ghinion sa prinzi o masina neingrijita..

 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

shiftfan.. ? saracul are multe de tras.. a schimbat motorul ca celalt era praf facut si acum trage sa o puna la punct.. multe si marunte si cum e.. daca ai ghinion sa prinzi o masina neingrijita..

 

Asa este, sunt o gramada de chestii de inlocuit , de cumparat....

 

Azi de ex am avut o prob cu aerisirea...la care tot nu i-am dat de cap.Am pus problema intr-un topic separat.

Edited by shiftfan
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.