Jump to content

Merita cip pe 530d 2001?


AR99RMS

Recommended Posts

Ca sa-ti raspund simplu: tuning-ul este testat pe noi :blink:

Masina mea, Audi A4 are tuning de la 115HP la 135HP de peste 1 an, eu conduc sportiv si n-am nici o problema.

Masina prietenului meu, Passat, de la 130HP la 150HP, aceeasi experienta,nici o problema.

Alte masini pe care le-am facut de-a lungul timpului, la fel nici o problema.

De unde stiu? Pentru ca datorita service-ului auto ce-l detinem, putem verifica la revizii "satisfactia clientului".

Link to comment
Share on other sites

Ca sa-ti raspund simplu: tuning-ul este testat pe noi  :blink:

Masina mea, Audi A4 are tuning de la 115HP la 135HP de peste 1 an, eu conduc sportiv si n-am nici o problema.

Masina prietenului meu, Passat, de la 130HP la 150HP, aceeasi experienta,nici o problema.

Alte masini pe care le-am facut de-a lungul timpului, la fel nici o problema.

De unde stiu? Pentru ca datorita service-ului auto ce-l detinem, putem verifica la revizii "satisfactia clientului".

77418[/snapback]

 

Nu crezi ca un an e o perioada prea scurta sa poti trage o concluzie ?

Daca dupa un singur an ar aparea probleme sesizabile ar fi chiar rau.

Link to comment
Share on other sites

Nu vreau sa intru in polemici, dar hai sa dau lamuriri, si sa impart explicatia in 2:

- cei de la TCM-Fahrzeugtechnik, provider-ul nostru, fac soft de multi ani, iar din 2001 sunt considerati lideri pe piata germana, si au cel mai bun review, datorita faptului ca nu au "failures on the field";

- eu fac foarte multi kilometri pe an. Am facut peste 60oookm de cand am tuning-ul si nu am nici o problema, tinand cont ca merg ore in sir pe autostrada sau ca, asa cum am precizat, conduc sportiv, ceea ce inseamna depasiri in forta, cu turatii pana la 4500rpm (zona rosie la mine), logic astea insemnand ca turbina si ambreiajul sunt solicitate

Din punct de vedera al soft-ului, modificarile parametrilor se fac de la aprox. 70% din maxim in varianta stock (maxim dat de producator) la 90% din maxim-ul dat de producator, existand inca 10% toleranta pana la maximul posibil.

 

LATER EDIT: modificare facuta pentru o mai multa claritate a mesajului

Edited by Alexander
Link to comment
Share on other sites

Din punct de vedera al soft-ului, modificarile parametrilor se fac de la aprox. 70% din maxim in varianta stock (maxim dat de producator) la 90% din maxim-ul dat de producator, existand inca 10% toleranta pana la maximul posibil.

 

 

77424[/snapback]

 

 

De unde stii ca BMW-ul face softul la aprox 70% din maxim?

Nu cumva il face la 90% din maxim?

 

Daca ai date oficiale, poate ni le arati si noua :blink:

Link to comment
Share on other sites

Imi pare rau ca sunt nevoit de a da explicatii legate chiar de integritatea mea morala. De ce spun asta? Pentru ca fara a ma cunoaste, cineva ma acuza si ma face mincinos.

Intr-adevar schimb si la 4000-4500rpm atunci cand ii dau "blana", pentru ca impiedica depunerea de calamina in turbina, dar asta nu inseamna ca merg constant asa . Multi cei care au diesel TDI merg subturat, din aceasta cauza la un anumit moment vor avea probleme cu turbina. Chiar eu cand am cumparat masina a trebuit sa curat turbina deoarece mi-a dat cateva "limp mode-uri" iar eroarea stocata este de "17965 - Charge Pressure Control Positive Deviation

P1557-35-00" si aparea din cauza ca turbina "agata" datorita mizeriei, boala comuna TDI-urilor care sunt conduse "batraneste".

La fel, am scris ca de felul meu conduc sportiv si am dat acest exemplu cu turatiile ridicate pentru a arata daca era nevoie ca-mi fac acest lucru chiar cu chiptuning, ca doar nu sunt idiot sa-mi distrug propria masina.

Ca sa inchei, fiecare face ceea ce-si doreste, dar recomand sa se documenteze inainte de a respinge sau aproba o idee.

BMW-uri am mai facut, si acel aprox. 70% de care am pomenit se vede la citirea map-elor masinii.

Ca profesie sunt inginer electronist si faptul ca lucrez si in service auto, iar asociatul meu este mecanic la un dealer local Volkswagen, ma face sa fiu mai bine documentat in mecanica si electronica auto.

Fac tuning din pasiunea pentru masini, pentru ca activitatea principala este service-ul auto. Nu sunt un necunoscut care face si el "ceva" la colt de strada.

Mi-as dori ca cine si-a facut tuning de pe acest forum sa descrie din experienta proprie.

 

LATER EDIT: Ca sa fie foarte clar, noi facem OBD chiptuning, care inseamna remapare a soft-ului, adica soft-ul original este copiat, trimis la modificat in Germania si apoi rescris, totul prin interfata OBD a masinii, fara desfacere/dezlipire/lipire.

 

EDIT: Cei care vor sa se documenteze si pe net pentru a vedea review-uri: tipu' din Germania se numeste Markus Gerz, firma TCM-Fahrzeugtechnik, iar in Romania TCM-Turbo Bucuresti (Dragos Voinea).

Edited by Alexander
Link to comment
Share on other sites

ok hai sa nu intram in contre dure si sa pastram un mic bun simt pt munca omului de care eu unul sincer sunt interesat

 

Eu am discutat cu un amic si acesta are un 530d cu chip dar el cica are montate doua sau trei boxuri separate si pt motor si pt cutie ca are si el tot steptronic.....si zicea ceva de o firma T chip sau ceva de genul si cica are undeva la 225 CP

 

Eu unul as dori mai multe detalii deoarece chiar ma bate rau gandul .....si as vrea sa stiu si aproximativ un pret........ca pana la urma totul se plateste :blink:

mersi

Link to comment
Share on other sites

BMW-ul 530d, in functie de anul de "nastere" are 193 sau 204 sau 218HP.

Daca masina prietenului tau este de 193 HP, atunci acesti 225HP la care a ajuns sunt peste limita normala, si din descrierea ta imi dau seama ca are Power-Box, chestie complet diferita de ce facem noi, si in acelasi timp nociva pentru motor, pentru ca nu face altceva decat sa "pacaleasca" ECU-ul prin modificarea semnalelor pe care le primeste acesta.

Cresterea maxima pe care o face TCM prin soft pentru motorul de 193HP este de 216HP.

Link to comment
Share on other sites

BMW-ul 530d, in functie de anul de "nastere" are 193 sau 204 sau 218HP.

Daca masina prietenului tau este de 193 HP, atunci acesti 225HP la care a ajuns sunt peste limita normala, si din descrierea ta imi dau seama ca are Power-Box, chestie complet diferita de ce facem noi, si in acelasi timp nociva pentru motor, pentru ca nu face altceva decat sa "pacaleasca" ECU-ul prin modificarea semnalelor pe care le primeste acesta.

Cresterea maxima  pe care o face TCM prin soft pentru motorul de 193HP este de 216HP.

77579[/snapback]

 

daca tot esti in domeniu ce sfat pot sa imi dai daca as pune o turbina stage 2 si as modifica toata evacuarea sa fie mai mare si din inox.....asta face unul in arad si cica se ajunge pana la 250 cp

dar tot nu miai spus nimic de costuri estimative..... :blink:

Link to comment
Share on other sites

Pentru BMW-uri nu am facut o astfel de modificare de "hardware", dar la VW am facut un Passat: schimbat turbina de la VNT15 la VNT17, evacuare sport dar, si aici cred ca se aplica si in cazul BMW, am schimbat si injectoarele (PD) cu altele cu debit marit si discul de ambreiaj cu unul sport, precum si discurile si placutele de frana, si nu in ultimul rand jentile si cauciucurile. Ideea e ca nu e de ajuns sa ajungi la asa multi "caluti" daca nu ai cum sa-i si opresti in conditii de siguranta. Aaaa, sa nu uit de suspensia sport cu garda la sol micsorata.

La ce te referi prin "costuri estimative"? Daca e la operatiunea de OBD tuning, cu discount-ul de 10%, pretul este de 270EUR.

Link to comment
Share on other sites

(altfel nu vad de ce v-ar trebui cip-uri) sa iasa o dara de fum groasa de 1 km in spate)

77664[/snapback]

 

 

Nici vorba de asa ceva :blink:

 

Putere mai mare ,consum mai mic :)

 

 

Intrebarea nr1:

 

Poate ne spune cineva de ce persoanele care se ocupa de chiptunning ,sunt foarte irascibile,cand nu toti sunt de acord cu ceea ce fac.

Niste explicatii bazate pe fapte concrete,nu vorbe,ar fi un bun inceput.Nervii sau explicatiile:"este ca mine ca eu stiu mai bine" nu ajuta nimanui.

 

Intrebarea nr2:

 

BMW -ul are garantie 4 ani sau 80.000km ,in anumite tari.De ce garantia este anulata in urma unei interventii chiptunning ,daca nu afecteaza in nici un fel fiabilitatea motorului?

Link to comment
Share on other sites

Daca masina prietenului tau este de 193 HP, atunci acesti 225HP la care a ajuns sunt peste limita normala, si din descrierea ta imi dau seama ca are Power-Box, chestie complet diferita de ce facem noi, si in acelasi timp nociva pentru motor, pentru ca nu face altceva decat sa "pacaleasca" ECU-ul prin modificarea semnalelor pe care le primeste acesta.

Cresterea maxima  pe care o face TCM prin soft pentru motorul de 193HP este de 216HP.

77579[/snapback]

 

 

Stai ca nu inteleg!

 

Deci cei cu Power-Box cresc puterea la 225hp(peste limita normala :blink: ).Asta inseamna 81,6% din puterea maxima admisa de BMW,70%(dupa cum ai declarat).

 

Tu maresti la 216 cp ,care inseamna 78,3% din puterea maxima admisa.

 

Ai spus ca pana la 90% este ok.Asta inseamna 248 cp( fiind limita maxima :) ).De ce la 225 cp ,cum fac cei care utilizeaza Power Box ,este nociv?Pana la limita mai este mult!

 

 

Deci,care este treaba?

Link to comment
Share on other sites

Ce inseamna injectoare PD?

77685[/snapback]

 

Pump Duse?

 

Daca e sa raspund la intrebarea din titlul topicului: DA, MERITA!

 

- Avem "n" exemple ca producatorii de mashini nu dau tot ce pot din motoarele lor din motive de marketing, etc. Chiar shi BMW a facut-o cel putzin o data (523 vs 528). Shi daca a facut-o o data... :blink:

- Din momentul conceptiei unui motor pana la punctul in care un utilizator se intreaba "ce pot sa fac sa il imbunatatzesc" trec cativa ani buni. In care nishte baietzi deshteptzi pot face nishte analize + upgradeuri pe softul motorului respectiv. Shi nu ma refer la baietzii de dupa blocuri.

 

Am shi un Passat TDI-PD 115CP ( de aici am dedus ca PD inseamna pump duse) din 2000, pre-facelift. In acelashi an s-a facut faceliftul, shi motorul meu a devenit TDI-PD de 131CP printr-un simplu chiptuning. ATAT! Credetzi-ma, am studiat problema.

Edited by MuadDib
Link to comment
Share on other sites

Lucreaza cineva de aici la bmw sau stie careva ceva date technice despre turbina stage 2 pt motor 3000d 193cp?????

sunt in dubii......sa merg pe varianta rescriere de soft sau pe varianta cu turbina si evacuare modificata???

mersi

Link to comment
Share on other sites

Cati ani de experienta ai in chiptunning?

Facem tuning de peste 1 an.

 

Intrebarea nr1:

 

Poate ne spune cineva de ce persoanele care se ocupa de chiptunning ,sunt foarte irascibile,cand nu toti sunt de acord cu ceea ce fac.

Niste explicatii bazate pe fapte concrete,nu vorbe,ar fi un bun inceput.Nervii sau explicatiile:"este ca mine ca eu stiu mai bine" nu ajuta nimanui.

Imi pare rau daca am lasat impresia ca sunt irascibil :blink: . Poate datorita pasiunii pentru masini si a faptului ca mai tot timpul trebuie sa ma lupt cu rezistenta la schimbare m-a facut sa iau uneori lucrurile prea in serios. Imi cer scuze si fac "mea culpa" :)

Asa cum am zis si intr-un al post, vreau doar ca cine vrea sa respinga sau sa aprobe o idee sa se documenteze inainte. Nu-mi place sa obtin ceva fara un pic de challenge :)

Ideea e ca aprox. 70% din clientii care i-am avut au incercat tuning-ul abia dupa ce le-am explicat cu lux de amanunte tot ce se intampla. Oricum, toti clientii de pana acum au fost foarte multumiti de ce au primit prin tuning :)

 

Intrebarea nr2:

 

BMW -ul are garantie 4 ani sau 80.000km ,in anumite tari.De ce garantia este anulata in urma unei interventii chiptunning ,daca nu afecteaza in nici un fel fiabilitatea motorului?

Partea cu garantia poate fi indelung discutata si poate nu sunt eu cel mai in masura sa-mi dau cu parerea. Ce stiu e ca in Germania ceea ce facem noi are TUV-ul si se trece noua putere in talonul masinii. La noi nu exista reguli pentru asa ceva. Oricum, la orice tip de scanare nu se vede modificarea de putere, ci doar daca se face dyno-test-ul.

 

daca producatorul putea sa scoata 225+ cp din 3.0d varianta 184/193 cp sigur o facea.

Producatorul (BMW) a scos din motorul de 530d urmatoarele variante: 192CP, 204CP si 218CP, cu puterile 159Kw, 176KW, 191KW, si cu cuplul motor 410Nm, 420Nm si 500Nm.

Stai ca nu inteleg!

 

Deci cei cu Power-Box cresc puterea la 225hp(peste limita normala smile.gif ).Asta inseamna 81,6% din puterea maxima admisa de BMW,70%(dupa cum ai declarat).

 

Tu maresti la 216 cp ,care inseamna 78,3% din puterea maxima admisa.

 

Ai spus ca pana la 90% este ok.Asta inseamna 248 cp( fiind limita maxima smile.gif ).De ce la 225 cp ,cum fac cei care utilizeaza Power Box ,este nociv?Pana la limita mai este mult!

Poate nu am fost explicit de aceea s-a inteles asa. Operatiunea de tuning soft presupune schimbarea parametrilor pe curba de acceleratie: injectia, presiunea de supra-alimentare, momentul producerii aprinderii. Acesti parametrii se modifica in general pana la 90% din maximul dat de producator.

 

Cum adica disc de ambreiaj sport?Care este diferenta intre cel OEM si cel sport?

De obicei ambreiajele de tip sport sunt mai dure decat cele stock.

 

De fapt care este diferenta intre PD si celelalte?

VW a folosit sistemul cu pompa distribuitoare pentru modele cu 90CP si 110CP, iar apoi a introdus sistemul Pumpe Duse, ce inseamna pompa-injector, putand obtine astfel o injectie mai mare la presiune mai mare.

Edited by Alexander
Link to comment
Share on other sites

pana la urma .....nu sa inclinat balanta nici pro nici contra!!!!!!

 

eu cam pe majoritatea persoanelor cu care am vb si care au pus chiptuning sunt foarte multumiti singura problema e ca toti au ceva box care se ataseaza....intradevar si pretul e pe masura....600 700 800

 

Dar as vrea sa stiu daca cunoasteti pe cineva sau are cineva chiptuning dar sa fie rescris !!!!!! nu sa aiba box separat!!!!

mersi

Link to comment
Share on other sites

am un e34 m20 si am pus un alt chip care teoretic imi mai da 14,8 cai sau asa ceva, concluzia e ca schimbarea e mica si ce e mai rau.... te obisnuiesti repede cu ea, am mai spus-o si in alte topicuri masina creste putin mai repede in ture iar pedala de acceleratie o simti putin mai sensibila. treaba interesanta e ca inainte imi taia gazul pe la 6500, acum nu se mai intampla asta (dar nu am incercat decat de 2 ori ca mi-a fost frica, ai sentimentul ca se rupe ceva acolo, nici nu mai incerc 5500 max ajunge). altceva mai doream sa zic de chip tuning sau alte forme de acest gen, diferenta nu o simti pe strada in fiecare zi , dar probabil la curse face diferenta aia de cativa centimetri care te face castigator, in rest te simti tu foarte foarte bine ca ai CHIP TUNING.

 

P.S. - am si chipul original si pot sa-l schimb cand vreau inapoi , daca nu era o mutare reversibila nu faceam tuningul. :blink:

Edited by cotti
Link to comment
Share on other sites

deci ....tu zici ca merita????sau nu???

si cipul tau e rescris sau e schimbat complet????

78593[/snapback]

 

e schimbat, se schimba foarte usor, e ca si cum ai demonta si monta la loc un bios de PC, in legatura cu meritatul eu zic "asa si asa" depinde cat de mult iti doresti si cum raportezi asta la costuri, oricum orgoliul ti-l gadila semnificativ :blink: .

Link to comment
Share on other sites

fratilor , cand doriti puteri de 200+ CP alegeti motorizari pe benzina. e penibil cand te intreci cu cineva (altfel nu vad de ce v-ar trebui cip-uri) sa iasa o dara de fum groasa de 1 km in spate)

77664[/snapback]

:blink: ... are dreptate... daca blanuiesti un DIESEL esti ca o afumatoare pe roti...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.