Jump to content

Recommended Posts

Imi poate spune cineva cam ce semnifica codurile de eroare de mai jos ?

Mentionez ca e vorba de un Bmw E36 318i '93, pus pe un tester Bosch, iar problema lui ar fi ca se balbaie motorul la relanti si consuma mult.

 

17 - Supapa de admisie fata stanga defectuos (din cate am inteles ar fi vorba de calculatorul de ABS care raporteaza senzorul fata stanga defect)

201 - Reglare lamda in afara zonei max (aici initial parea o problema cu sonda lamda, dar dupa vreo 2-3 min. cred ca s-a incalzit sonda si a inceput sa varieze mai repede tensiunea, nu stiu daca suficient de repede, aceasta fiind intre 0.2 si 0.7 V). M-ar interesa daca este sau nu defecta sonda. Din ce zicea mecanicul n-ar fi. Este relevant testul cu scoaterea mufei de la sonda pentru a vedea daca functioneaza mai "bine" motorul ?

73 - Semnal viteza de deplasare. Semnal fals/fara semnal. (aici n-am primit nici o explicatie)

29 - Regulator EWD Intrerupere/scurt circuit masa. (aici am inteles ca ar fi de la faptul ca a fost curatata clapeta de acceleratie)

41 - Ap. de masurat cantitatea aer/masa aer. Semnal prea mic jos. (aici n-am primit nici o explicatie)

 

Din ce zicea mecanicul una din cauze ar putea fi faptul ca au ruginit supapele si nu se mai inchid cum trebuie (trece aer/benzina), dar altceva n-a zis ca ar trebui schimbat.

 

Orice sfat/informatie mi-ar fi de ajutor. Multumesc.

Edited by zalnam
Link to comment
Share on other sites

daca masina a stat intr-un lac foarte mult timp cu motorul este foarte posibil sa fii "ruginit" dar din pacate nici asa nu se poate, daca ar fii "ruginit" supapele ar insemna ca ai fii primul sofer care conduce masina in care intra si banzina si apa in acelasi timp. eventual scaunul la spape sa nu mai fie drept din cauza ca un mers subturat rau si cu o benzina de foarte prosta calitate = niste bujii de tot rahatul + motorul sa aiba cam 500 mii km, nu de alta dar eu am desfacut motor care avea cel putin 350mii km si nu avea nici pe dreaq, erau perfecte scaunele la supape. tea vazut ca nu te pricepi si ca sa traga bani pe tine gaseste tot felul de motive ca sa mai scoata un ban.
Link to comment
Share on other sites

Asa la prima vedere, nefiind de meserie, pare ca ai probleme cu debitmetrul (41), ceva probleme la clapeta de acceleratie sau la poentiometrul de la pedala acceleratie si ca merge cu amestec bogat iar sonda lambda simte acest lucru.

Aia cu supapa de admisie e o prostie, probabil a fost tradusa eroarea defectuos. Daca aveai probleme cu senzorul, aveai aprins in bord becul de ABS. Plus ca nu ai fi avut functional ABS-ul.

Era bine daca puneai codurile de eroare date de tester.

Link to comment
Share on other sites

Becul de la ABS este aprins si nu functioneaza ABS-ul, asta fiind si una din cauzele pentru care am mers la tester.

 

Erorile sunt exact cele date de tester (Bosch), stiu ca suna cam ciudat, dar astea sunt (asa apareau pe ecran).

 

Faza cu supapele... din ce am retinut eu, a stat mai mult timp nefolosita masina si au ramas unele dintre ele deschise si au prins ceva rugina cat sa nu se mai inchida perfect. Cica ar fi o pasta abraziva cu care se "reconditioneaza".

 

Si eu am banuit ca e vorba de debitmetru la eroarea 41, dar omul n-a zis ca ar fi probleme (eventual de schimbat filtrul de aer).

 

Stiu ca erorile acestea au diferite interpretari si diferite cauze, de asta am zis poate "a mai avut cineva de a face cu ele".

Edited by zalnam
Link to comment
Share on other sites

Eu stiu ca Bosch-ul dadea codurile de eroare gen P0170. Asa puteai gasi pe net o lista cu OBD Codes sau in Autodata si gaseai mai multe explicatii.

Explicatia cu supapele nu sta in picioare oricum ai lua-o. La temperaturile pe care le suporta supapele, zboara rugina instant de acolo. Iar la ghidaje iar nu cred, pt ca exista ulei in zona care se opreste in simeringuri si nu prea are cum sa rugineasca. Iar daca ar fi ruginit in acea zona, ar fi bushit acele simeringuri si ar fi scos fum de ulei la rece.

In plus mecanicul tau ar fi trebuit sa stie ca e de baza verificarea compresiei daca are suspiciuni legate de inchiderea incompleta a camerei de ardere.

Link to comment
Share on other sites

sal si eu am cam aceasi eroare si nu cred ca este de vina ceva din ce ai zis mai devreme singura chestie plauzibila cred ca este sonda landa sau regulatorul de relantiu

Mar interesa si pe mine unde ti-a citit erorile si daca se pot sterge cumva

Edited by lee_lei
Link to comment
Share on other sites

@rmg: merci pentru suport.

 

Spun ca e Bosch tester-ul pentru ca pe modulul in care intra cablul de la masina era scris Bosch, iar acesta se conecta wireless la calculator. Iar service-ul se cheama Bosch service. De asta zic.

 

In plus mecanicul tau ar fi trebuit sa stie ca e de baza verificarea compresiei daca are suspiciuni legate de inchiderea incompleta a camerei de ardere.

Ce sa zic, mecanicul respectiv e obisnuit mai mult cu X5-uri, la astea din mileniul trecut se uita mai "greu" <_<.

 

Mar interesa si pe mine unde ti-a citit erorile si daca se pot sterge cumva

La un service din Iasi, si se pot sterge, dar reapar daca e problema.

 

Intre timp, din lipsa de idei am scos alimentarea de la ICV. Acum nu se mai "balbaie" (nu stiu daca deloc, dar e mult mai bine), in schimb s-a marit turatia la relanti (acum este 1000 rpm cand o pornesc, in loc de 800, iar dupa ce merg putin sta pe la 1200 rpm la relanti).

Metionez ca ICV-ul a fost curatat si nu parea ca e defect, deci e posibil sa "ascund" acum cauza efectiva, dar ea sa nu fi disparut.

 

Cel mai probabil va consuma ceva mai mult daca nu cumva, inainte, consuma mai mult tocmai pentru ca nu putea mentine relantiul.

Stiti cumva ce efecte sunt cand se merge fara ICV alimentat ?

Edited by zalnam
Link to comment
Share on other sites

Banuiesc ca vorbesti de Idle Control Valve ICV aka Idle Air Control Valve IACV. E un motoras cu pas care tine ralanti-ul constant in functie de ce primeste de la senzorii de temperatura motor, debitmetru, senzor turatie prin furnizarea de aer suplimentar in admisie. In afara de momentul in care senzorii spun ECU ca motorul e rece, ralanti-ul este fix reglat de ECU. Orice abatere inseamna probleme. Cand il decuplezi, eu stiu ca in mod normal ar trebui sa moara motorul, mai ales daca e rece. Insa e posibil sa puna o valoare medie ECU atunci cand nu simte acel motorash (ar trebui sa apara eroare in bord) sau pur si simplu masina mergea oricum cu aer mult si de aia nu moare motorul. Din cauza turatiei ridicate nu mai observi nici acea balbaiala. Fara IACV e normal sa consume mai mult, neavand control pe ralanti. Oricum, ciudat ca nu moare motorul la ralanti. Si nu vad motivul pentru care ai merge fara IACV. Rezolva-ti probleme de mers prost al motorului, nu degeaba tipa sonda lambda. Asta daca nu e chiar ea bushita si-ti transmite informatii gresite catre ECU. Sonda se poate masura. Daca mecanicul tau are acces la Autodata, gaseste acolo metoda de masurare/verificare a sondei.
Link to comment
Share on other sites

E destul de simplu. Se scoate fiecare bujie in parte si se inlocuieste cu un manometru care masoara presiunea pe cilindrul respectiv. Ca sa nu porneasca motorul cand invarti la electromotor se scoate fisa centrala. Operatia se repede pe fiecare cilindru in parte. Diferenta intre cilindrii nu trebuie sa fie mai mare de 10%. Apoi se poate merge mai departe, sa vezi din uzura care exista cat e din segmenti si cat e din ghidaje supape sau chiar supape. Se pune putin ulei in capul fiecarui piston. Daca se modifica presiunea cica e problema de segment deci uzura motor, daca nu se modifica inseamna ca e din zona ghidajelor sau a supapelor. Oricum, daca o supapa nu inchide bine sau e fisurata/sparta diferenta pe acel cilindru va fi mare.

Acum, la tine poate nu e cazul sa faci compresia. Eu ti-am amintiti de ea din cauza explicatiei pe care ti-a dat-o mecanicul tau. Inclin sa cred ca la tine problema e din alta parte, din anexele motorului: un senzor, un debitmetru, o aprindere defectuoasa nu din motor si din inchiderea proasta a supapelor. Spor!

Link to comment
Share on other sites

Multumesc, foarte detaliata explicatia.

Azi am mai incercat cu un alt ICV si nu prea s-au vazut diferente, sunt diferente mult mai mari cand merg fara ICV alimentat.

 

Ma gandeam daca problema n-ar putea fi la TPS sau VSS (cam multi senzori de care depinde functionarea corecta, pica unul si strica toata sandramaua <_< ).

TPS-ul nu stiu cum se poate verifica, iar VSS nici n-am gasit unde ar putea fi la masina mea (manifestarile sint insa mai grave cand nu funct. VSS - raporteaza eronat viteza/km parcursi din cate am inteles.)

Dar sint aproape sigur ca la VSS se refera eroarea "73 - Semnal viteza de deplasare. Semnal fals/fara semnal".

Edited by zalnam
Link to comment
Share on other sites

eu am patit la al meu,e36 benzina,`91,anul trecut..imi statea ralanti-ul tot timpul la 1000,iar dupa o perioada de timp umbland cu el asa turatia a urcat la 1500..n-am fost cu ea la test dar m-am tot gandit eu ce sa fie si intr-o zi am descoperit miscand usor de o piesa la admisie..o miscam si in anumite pozitii turatia scadea la normal..o lasam si turatia iar urca singura..era un amarat de... furtun..de la capacul motorului sub admisie,( nu cel de langa busonul de ulei)adica undeva la mijlocul admisiei si intra intr-o piesa(nu stiu cum se numeste)..oricum de cand l-am schimbat n-am mai avut probleme(furtunul era crapat)..asta m-i sa intamplat mie..daca te ajuta cu ceva..
Link to comment
Share on other sites

M-ai omorat cu TPS si VSS, pune denumirile complete. Banuiesc ca e vorba de potentiometrul care citeste pozitia acceleratiei si a senzorului de turatie. Pe tester, acceleratia are 3 pozitii: inchis, deschis si maxim (WOT). Se verifica pe tester. Senzorul de turatie merge sau nu, si acolo se verifica. Se mai intampla ca senzorul de turatie sa se murdareasca, el fiind in zona volantei si sa nu citeasca la fiecare trecere. Nu e mare scofala sa scoti senzorul de turatie si sa-l cureti. Vezi daca dispare eroarea. Ar trebui sa-l gasesti in zona unde este prinsa cutia de motor.
Link to comment
Share on other sites

Multumesc, foarte detaliata explicatia.

Azi am mai incercat cu un alt ICV si nu prea s-au vazut diferente, sunt diferente mult mai mari cand merg fara ICV alimentat.

 

Ma gandeam daca problema n-ar putea fi la TPS sau VSS (cam multi senzori de care depinde functionarea corecta, pica unul si strica toata sandramaua <_< ).

TPS-ul nu stiu cum se poate verifica, iar VSS nici n-am gasit unde ar putea fi la masina mea (manifestarile sint insa mai grave cand nu funct. VSS - raporteaza eronat viteza/km parcursi din cate am inteles.)

Dar sint aproape sigur ca la VSS se refera eroarea "73 - Semnal viteza de deplasare. Semnal fals/fara semnal".

 

 

VSS-ul nu cauzeaza problemele pe care le are masina.Concentreaza-te la problemele reale ale masinii.

Edited by Bavaria
Link to comment
Share on other sites

Cred ca am gasit echivalentul in engleza al erorilor daca va ajuta mai mult:

 

201 - Heated oxygen sensor (HO2S) - range/performance problem

73 - Vehicle speed sensor (VSS) - incorrect/no signal

29 - Idle speed control (ISC) actuator/idle air control (IAC) valve - malfunction

41 - Mass air flow (MAF) sensor/volume air flow (VAF) sensor - incorrect signal

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.