Jump to content

Cum stupid ne functioneaza creierul sau E60 vs E39


aphedrone

Recommended Posts

M-am gandit sa impartasesc cateva concluzii pe care le-am tras in decursul celor 2 ani de cand conduc bimuri, si mai exact sa va spun parerea mea despre E39 vs E60. Sau invers. Cum vreti voi.

 

Intai un pic de background, ca sa intelegeti "de unde vin". In trei ani am avut trei 5-uri bimuri proprietate + un al patrulea pe care l-am condus vreo luna, deci pot sa spun ca stiu cu ce sa mananca cat de cat. Am avut un 03 520i, un 03 530i si un 01 530iA. Cel cu care m-am dat o luna este un 528iA.

 

Pe scurt comparatia E39 vs E60 din umilul meu pct de vedere. Atentie la doua amanunte: 1. vorbesc de E60 pre LCI. Adica pana in facelift. 2. nu ma iau de design, asta e personal, tine de gustul fiecaruia. Incerc sa fiu cat mai obiectiv cu putinta.

 

Aranjamentul interior.

Desi se cunoaste ca e conceptie veche, interiorul E39 e mult mai prietenos, cald, afectuos si primitor decat la E60. E mai lux, cu fasiile de lemn pe usi, curbura usilor la imbinarea cu bordul, felul cum e aranjata pielea pe usi etc. Nu mai vorbesc de consola inclinata usor catre sofer, care iti da un sentiment de cocoon, de control, comfort si incredere.

E60 e rece, parca au montat o placa de surf acolo, au dat trei gauri ca sa iasa robinetele de la AC si gata. Forma consolei si bordului respinge, nu invita. Ca in autobuz.

 

Designul exterior.

Aici nu m-as baga. Personal imi place mai mult E60, dar nu exista o concluzie universala.

 

Comportament dinamic.

Amandoua mi se par la fel de ok. Nu gasesc nici o diferenta si Domnu mi-e martor, le-am rupt in gura pe toate fara mila. Amandoua E60-urile au avut Dynamic Drive. Suna super bine pe hartie insa daca incerc sa compar cu un E39, sa mor daca pot sa-mi dau seama de diferenta. Nu zic ca nu exista, insa eu nu imi pot da seama. Nu o simt. Si ceva imi spune ca asa e cu 98% dintre soferi.

 

Comfort.

La fel de ok amandoua, cu un minus pentru E39 la care se aude motorul un pic mai tare. Asta poate fi un avantaj pentru unii, un dezavantaj pentru altii. Mie imi placea mai mult E60, in care se auzea motorul numai cand ii dadeai in bot. In rest era cuminte si nu stiai de el. In E39 nu te lasa sa uiti ca e acolo. Iar eu personal, prefer sa nu stiu de el decat cand am chef.

 

Gizmouri.

Singurul lucru care mi-a placut la E60 si imi lipseste pe E39 sunt scaunele ventilate. Nu ca unde locuiesc ar fi foarte cald (nu creste temperatura peste 25C) dar pe piele mereu ma cam incalzesc. Iar ventilatia aia in scaune chiar era belea. Belea.

 

Pe E39 imi place ca ai control total asupra AC-ului, fara sa fie nevoie sa sapi ca un dement prin iDrive. Asta e un mare minus la E60. Acelasi lucru e valabil si pentru diverse alte comenzi. Nu zic ca nu-mi place iDrive sau ca nu ma descurc, dar pur si simplu au complicat unele comenzi foarte mult si fara logica. Aia cu AC-ul era cea mai enervanta.

 

Nu duc dorul bixenonului adaptiv, gasesc ca poti trai la fel de bine si frumos si fara bi adaptiv. Asta simplu de pe E39 isi face treaba foarte bine.

 

Un alt gizmo care am avut pe E60 si mi-ar fi placut si acum este Adaptive Steering. Nu zic ca ii simt lipsa, dar era o treaba sa invarti o data din volan si sa se suceasca rotile la maxim :)

 

In concluzie, nu am vazut nici un motiv pentru care sa dau $30k pe un E60 530i cand pot sa-mi iau E39 530i cu doar $11k. Sigur, nu vorbim de imagine aici, ci de a fi realist si practic, de aspectele cotidiene.

Majoritarea deciziilor pe care le luam sunt influentate (negativ) de marketingul pe care il fac companiile, exagerand lucrurile si creandu-ne nevoie inchipuite, pe care nu le avem. Iar eu am fost una dintre victime, nu puteam concepe sa conduc un E39. Mi se parea o vechitura, un gunoi. Nu puteam trai daca nu avem bi xenon adaptiv, DD, AS, iDrive etc.

Dar dupa ce am mers cu E39 528i timp de o luna, am zis, bai stai asa ca nu e asa de rau. Nu e deloc gunoi, ba dimpotriva, gunoaie sunt multe dintre chestiile despre care credeam ca nu pot trai fara ele.

 

Am E39le 530i de 6 luni si sunt super happy cu el. Simt ca masina are valoare, ca isi merita fiecare cent pe care l-am dat. Ceea ce nu am simtit despre nici unul dintre cele doua E60uri. Mereu am avut impresia ca parca nu fac banii, ca parca asteptam mai mult pentru banii aia si am fost semi-inselat.

 

Cam asta e. Sper sa va ajute un pic reviewul asta si pe viitor sa va ganditi de doua ori pana sa dati banii pe cine stie ce Mega-Adaptive-Supra-Giga-Triplu-Xenon :lol:

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Guest poleposition

Nu am inteles nimic din titlul ala... foarte confuz.

 

In schimb, interesant review si in opinia mea destul de aproape de adevar... cel putin din punctul meu de vedere.

Link to comment
Share on other sites

Exact! Eu cand mi-am luat masina puteam sa mai pun ~2000€ sa iau un E46 mai chel si cu motor mic. Am mers f.mult cu E46 325i al unui prieten, chiar cu destul de multe dotari si SINCER nu vad diferenta fata de a mea!

Singurul lucru care imi place la E46 si eu nu il am este trapa de sticla :)

Link to comment
Share on other sites

Frumos reviewul.

Ar mai merge adaugat un paragraf despre fiabilitate.

 

p.s.: 335-ul din semnatura o sa il iei pt cele 2 turbine, nu pt gizmo-uri, nu? :)

 

Well, despre fiabilitate nu stiu ce sa spun, pentru ca n-am avut probleme cu nici o masina. Inclin sa cred ca E60 ar putea avea POTENTIAL mai multe probleme, din cauza abundentei de electronice. Ambele E60 mi-au dat erori cu carul si culmea - cam acelasi erori. Ceea ce doveste ca are ceva defecte cronice ... din familie.

 

La 335i ma atrage puterea. 305cp cu 400Nm stoc, nu-i de colo. Mai pui $2k pentru un mod Dinan si ajungi la 400 cu 500. Iute, intr-un cuvant, la fel de iute probabil ca un E90 M3 sau E60 M5.

 

 

aphedrone excelent. Sunt mai multi care gandesc similar dar nu o spun de teama ipocriziei celorlalti, afirmatii de genul "vulpea zice ca strugurii sunt acrii...", nu-ti permiti mai mult etc.

 

Mersi de apreciere. Stiu ce spui despre ipocrizie. Insa nu le gasesc vina pentru ca asa gandeam si eu inainte. Daca mi-ar fi zis un posesor de E39 ca nu-i place E60 as fi zis, yeaaah, suuure, n-ai bani de E60 si te dai in barci cu vechitura ta. Dar m-am convins pe pielea mea cum stau lucrurile asa ca daca viitoare o sa fiu mai atent cum ii judec pe altii :lol:

Link to comment
Share on other sites

Exact asa si banuiam. Pai era interesant sa le fi testat pe aceleasi drumuri si acelasi trafic. Ca in proportie de 90% in US mergi pe autostrada, unde daca nu prinzi ambuteiaje, o tii constant cu 130. Eu as zice ca s-ar fi comportat diferit E39 in Bucuresti spre exemplu, sau pe soselele din tara. In afara de chestiile de aspect unde tine de gusturile fiecaruia, as zice ca sunt cam irelevante parerile despre tinuta de drum.

 

Eu in State am avut un Audi. Mi s-a parut excelent, am facut vreo 5-6 mii de mile cu el, 90% pe autostrada. Aici cred ca acelasi Audi ar fi prastie.

Link to comment
Share on other sites

Explica te rog. Ce diferente majore crezi ca ar fi, in favoarea/devafoarea cui si de ce :)

 

Eu cand am spus de tinuta de drum m-am referit la doua aspecte: rulaj normal, de familist, pe freeway si la rulaj agresiv, pe drumuri gen Valea Oltului (si echivalentul US). Si inca o chestie: jumate din km cu cele doua E60-uri cred ca le-am facut in Eu. Sunt fan de vacante lungi cu masina.

Asa ca cred ca am acoperit 90% dintre posibilitati.

Edited by aphedrone
Link to comment
Share on other sites

@aphedrone

 

E60 este peste E39 ... ca si orice alt model ... E90 fata de E46 ...

 

e clar ca orice trecere la un nou model vine si cu modificari , optiuni in plus ....

 

de ex Dynamic Drive , Active Stearing , etc ... care-l fac pe E60 net superior lui E39 ...

 

 

daca vrei se poate discuta si la concret ... dar dupa parerea mea si a multora ... E60 este peste E39 ... nu spun asta pentru ca sunt posesor de E60 dar am citit mult despre bmw , ce inseamna o trecere la un nivel nou , superior ...

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

@aphedrone

 

E60 este peste E39 ... ca si orice alt model ... E90 fata de E46 ...

 

e clar ca orice trecere la un nou model vine si cu modificari , optiuni in plus ....

 

de ex Dynamic Drive , Active Stearing , etc ... care-l fac pe E60 net superior lui E39 ...

 

 

daca vrei se poate discuta si la concret ... dar dupa parerea mea si a multora ... E60 este peste E39 ... nu spun asta pentru ca sunt posesor de E60 dar am citit mult despre bmw , ce inseamna o trecere la un nivel nou , superior ...

 

Tocmai asta incercam sa explic, discutand concret, pe puncte: una e ce citesti, marketingul facut de companii pentru a-si vinde produsele si alta e in realitate. Lucrez in marketing de multi ani si stiu foarte bine ce bullshit inseamna.

 

Am o intrebare: am vazut in semnatura ta "extra full". Ce inseamna aia? Exista un full si un extra full? Sau cum?

Edited by aphedrone
Link to comment
Share on other sites

mult superior . e cam exagerat . Multe din sistemele alea sunt si marketing. Mult superior se vede pe un tur de circuit ...si din cate stiu la motorizari similare nu prea e ...

Eu unul cu design-ul asta nou gen e60 chiar nu ma impac, dar ma rog asta nu se discuta......

Link to comment
Share on other sites

@xfil3s:

Nu cred că poţi să spui că E60 este NET SUPERIOR faţă de E39.

E60 are unele gadget-uri, are un plus la confort din cauza Active Steering-ului, ĂŽnsă şi pe E39 ai o direcţie foarte uşoară dacă ai servotronic.

E60 este o maşină superioară faţă de E39, ĂŽnsă nu este vreo revoluţie, nu este un mare pas ĂŽnainte.

 

@aphedrone: Foarte bun review-ul tău, ĂŽţi ĂŽmpărţăşesc părerile.

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

da @ciupanezule , nu e un pas mare , dar este un pas inainte ...

 

@domi la motorizari similare , e60 bate ... parerea mea ... cum si la seria 3 e90 bate detasat e46

 

@aphedrone ... : extra full , insemana ca e un pic mai extra decat full :) ... asa a ramas semnatura de 2 ani ... o sa schimb din extra full in royal flush :lol:

Edited by xfil3s
Link to comment
Share on other sites

E60 este o maºinã superioarã faÞã de E39, Însã nu este vreo revoluÞie, nu este un mare pas Înainte.

 

Exact. Aici ai pus punctul pe I. O spun din postura unuia care are ambele modele ... pe mana.

Link to comment
Share on other sites

Vad pareri ca E60 este o masina superioara. Ok, nu va contrazic. Dar poate imi explica si mie cineva cum se simte superioara in traficul de zi cu zi.

 

Va rog sa nu-mi citati din cataloage sau sa-mi spuneti de vreun gizmo pe care E39 nu il are :) Spuneti-mi din experienta voastra: bai, io am avut ambele masini si uite x si uite y.

Link to comment
Share on other sites

da @ciupanezule , nu e un pas mare , dar este un pas inainte ...

 

Dar ce demonstrează asta?

 

Că mulţi oameni şi-au cumpărat E60 pentru că este "cinciar nou", nu pentru că ar fi o maşină superioară.

 

Nu generalizez, ĂŽnsă există destule cazuri.

 

Nu e bine să ne ĂŽmbătăm cu apă rece.

Să dai câteva mii ĂŽn plus doar ca să cumperi o maşină mai recentă dar chelioasă este o mare prostie.

Este mai bine să cumperi o maşină mai dotată şi mai ĂŽntreţinută decât să cumperi anul de fabricaţie mai recent.

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

Vad pareri ca E60 este o masina superioara. Ok, nu va contrazic. Dar poate imi explica si mie cineva cum se simte superioara in traficul de zi cu zi.

 

Va rog sa nu-mi citati din cataloage sau sa-mi spuneti de vreun gizmo pe care E39 nu il are :) Spuneti-mi din experienta voastra: bai, io am avut ambele masini si uite x si uite y.

 

eu le-am condus pe amandoua ... echipari cat de cat echivalente ... atat in oras cat si afara ... atat sportiv cat si crusin` : E60 este peste E39 nu cu mult , dar este peste

 

 

@ciupanezule : acum vorbim deschis ... suntem posesori de E39 si E60 .... dar ... tine cont de faptul ca sunt cativa ani diferenta intre ele ... acei ani ii poti regasi in uzura unor piese , furtune , bla bla bla ... deci iti zic sincer ... cu cat e mai noua , chiar si cu dotari mai putine , e altceva ... bagi mai putini bani in ea ... partea cu dotarile sunt de acord , eu nu-mi iau o masina fara sa aibe ce-mi doresc si ce folosesc , nu iau nimic in plus ceea ce nu folosesc

 

sper ca am fost coerent dupa 8 beri :lol:

Edited by xfil3s
Link to comment
Share on other sites

La dinamicĂŁ este foarte greu sĂŁ-Ăži dai seama.

 

Depinde cu ce jante Âşi pneuri erau echipate cele douĂŁ maÂşini, ce suspensie aveau, sunt mulĂži factori.

 

 

sunt multe aspecte aici de discutat , la o comparatie ... jante , gume , etc ... vorbeam la general ...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.