Jump to content

E39, E46, E38, X5 E70: Schimbarea cheii de prefacelift cu o cheie de facelift


Recommended Posts

Din cauza faptul cĂŁ nu este posibilĂŁ achiziĂžionarea unei chei facelift pentru o maÂşinĂŁ prefacelift, iar cheile prefacelift sunt foarte inestetice, puteĂži sĂŁ faceĂži chiar dumnevoastrĂŁ aceastĂŁ conversie.

 

Cheie prefacelift:

http://img98.imageshack.us/img98/1525/2f8211b5329box1.jpg

 

Cheie facelift:

http://img149.imageshack.us/img149/2420/13b711b64e6bmv4.jpg

 

1. Se demonteazĂŁ cheia prefacelift:

 

Se scoate capacelul de pe spatele cheii cu ajutorul unei ÂşurubelniĂže Âşi apoi se scot cele 2 suruburi.

 

http://img181.imageshack.us/img181/6462/18062008211yu2.jpg

 

http://img256.imageshack.us/img256/5922/18062008214ut3.jpg

 

2. Se scoate cipul:

 

http://img108.imageshack.us/img108/5549/18062008215jr1.jpg

 

Cip-ul intrĂŁ ĂŽntr-un mic spaĂžiu din carcasa cheii facelift:

 

http://img293.imageshack.us/img293/6241/18062008217zn2.jpg

 

3. AveĂži nevoie Âşi de o cheie sh pe care sĂŁ o desfaceĂži pentru a lua placa de contacte.

Cheile facelift aftermarket de pe piaÞã nu vin cu placã de contacte.

Cheia sh se taie cu ajutorul unui cutter.

 

http://img443.imageshack.us/img443/6547/172921284lddbf26af1.jpg

 

4. ScoateĂži cip-ul original al cheii sh, ĂŽn caz contrar placa de contacte nu va funcĂžiona.

 

http://img371.imageshack.us/img371/1049/18062008219ld3.jpg

 

http://img256.imageshack.us/img256/8514/18062008218ri4.jpg

 

5. MutaĂži placa de contacte Âşi cip-ul ĂŽn noua cheie.

Cheia poate fi achiziĂžionatĂŁ de pe ebay, preĂžul mediu fiind de 30 $.

 

6. TĂŁiaĂži lama cheii la un centru specializat.

 

7. ReiniĂžializaĂži cheia conform documentaĂžiilor pe care le puteĂži gĂŁsi pe forum.

 

http://img383.imageshack.us/img383/1914/07072008345uc7.jpg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

O fi...

 

Acum eu vorbesc din experienĂža proprie:

 

Eu am ĂŽncercat cu cheie de e46 Âşi e39.

 

IniĂžial am ĂŽncercat cu o cheie de e46 din 2004, am scos bobina aia Âşi nu a mers.

 

Atunci am incercat si cu cheia de e39 din 2000 Âşi tot nu a mers.

 

Am desfĂŁcut o bobinĂŁ Âşi i-am rupt miezul - e o feritĂŁ simplĂŁ.

 

Am scos cipul mic cu 8 pini Âşi surprizĂŁ... a mers. Se pare cĂŁ "vedea" doua cipuri Âşi de aceea nu pornea.

 

Am lipit bobina la loc Âşi merge de aproape doi ani.

 

Placa fĂŁrĂŁ bobinĂŁ "papĂŁ" acumulatorul in 2-3 luni.

 

Uite Âşi o pozĂŁ cu cheia pe care o am la mine - are cipul din cheia micĂŁ de plastic (scuze pentru calitate, dar e fĂŁcutĂŁ cu telefonul).

post-7898-1252496199_thumb.jpg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

din propria experienta din ce am facut pana acum pot spune asa:

cheile cu comenzi pe ele au / nu au cip in ele (la renault, peugeot) cipul e numai in cheia fara comenzi. cealta cheie are bobina aia cum ii ziceti voi care practic ii da frecventa si cipul de pe placa care e o memorie si are codurile si toate cele in ea. merg impreuna doar alimentate de la bateria de pe placa. faza ca se descarca bateria mai repede nu o cred deoarece bateria nu se incarca wireless iar lamela nu e conectata la placa electronica din cheie...

daca se descarca bateria prea repejor inseamna ca e ori vreo chinezarie de baterie ori e prea statuta :)

Edited by bmwkey
Link to comment
Share on other sites

bobina aia ii da frecventa cheii tale. cipul cum ii spui tu in cazul cheilor cu comenzi pe ele este toata placa (circuit integrat cu 8 picioruse) iti dau si codurile de piesa de la ele daca vrei. cert e ca merg doar impreuna, bobina, integrat, placa electronica.
Link to comment
Share on other sites

corect, dar nu intotdeauna! tocmai ti-am spus ca am gasit si chei cu comenzi fara cip in ele la care toata treaba o face tot montajul adica circuit integrat si bobina!

asta e unul din transponderele folosite 7935 transponder (for BMW and Mecedes Benz)

mai sunt si altele. de fiecare data cand ma uit pe catalog ma ia capu cu denumirile si astea....

Edited by bmwkey
Link to comment
Share on other sites

Am si eu o intrebare ,de unde imi pot procura o cheie facelift pentru a face aceasi treaba cum ai facut tu ?

multumesc !

cumperi o cheie de la dezmembrari...sau,,Cheia poate fi achiziţionată de pe ebay, preţul mediu fiind de 30 $,,

Edited by batory
Link to comment
Share on other sites

corect, dar nu intotdeauna! tocmai ti-am spus ca am gasit si chei cu comenzi fara cip in ele la care toata treaba o face tot montajul adica circuit integrat si bobina!

asta e unul din transponderele folosite 7935 transponder (for BMW and Mecedes Benz)

mai sunt si altele. de fiecare data cand ma uit pe catalog ma ia capu cu denumirile si astea....

 

Tu ai desfăcut vreodată "bobina" aia?

 

E de fapt un cip ĂŽnfăşurat ĂŽn liţă din cupru, cel puţin aşa cred.

 

Eu am trecut de la cheia de prefacelift la cheia de facelift.

Am luat o placă de contacte sh dintr-o cheie originală sh, am scos acea bobină care-i de fapt cip de pe placa de contacte şi am ĂŽnlocuit-o cu cip-ul din cheia mea.

Cheia funcţionează perfect, dacă ar fi cum spui tu maşina nu ar porni, cip-ul nu este lipit pe placa de contacte, l-am pus ĂŽn locaşul din carcasa cheii.

 

 

 

 

 

Am si eu o intrebare ,de unde imi pot procura o cheie facelift pentru a face aceasi treaba cum ai facut tu ?

multumesc !

 

Dacă citeşti topicul, ĂŽnţelegi tot ce trebuie.

 

Ai nevoie de o cheie nouă de pe eBay sau de la Silka Key Service.

Costă 100 Ron cu tot cu transport, respectiv 60-70 Ron.

 

Aceste chei nu au nimic ĂŽn interior, este doar lama şi carcasa cheii.

 

Ai nevoie şi de o cheie originală de la dezmembrări ca să iei placa de contacte din interior, ĂŽn caz contrar vei putea porni motorul dar nu vor funcţiona butoanele de pe cheie.

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

bobina aia de care zici tu nu face altceva decat sa-i dea frecventa de lucru a placii electronice (433 MHz cred ca este frecventa cheilor de bmw care se fac pt Europa si 315MHz cele de USA, Canada, Mexic). coduri de transpondere de bmw sunt: 7930,7931,7935
Link to comment
Share on other sites

Eu am luat una de la Cora Militari.

 

bobina aia de care zici tu nu face altceva decat sa-i dea frecventa de lucru a placii electronice (433 MHz cred ca este frecventa cheilor de bmw care se fac pt Europa si 315MHz cele de USA, Canada, Mexic). coduri de transpondere de bmw sunt: 7930,7931,7935

 

Ămi pare rău, ĂŽnsă nu ai dreptate, ţi-am explicat mai sus.

 

Am scos acea bobină şi am ĂŽnlocuit-o cu cip-ul meu, motorul porneşte şi merg şi butoanele.

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

tu chiar nu intelegi ca bobina aia nu are nicio treaba cu motorul si pornirea masinii? aia e de la inchiderea centralizata, bobina aia ii da cheii tale frecventa de comunicare cu modulul receptor din masina.

pt imobilizator e cipul sau circuitul integrat (depinde de model de cheie)

Link to comment
Share on other sites

Tu nu ĂŽnĂželegi cĂŁ eu am scos acea bobinĂŁ Âşi merge keyless entry?

 

Acea bobinĂŁ este de fapt cip-ul.

Cheile de facelift de E39 nu au cip-ul pus În carcasa cheii ci este prins de placa de contacte ºi Înfãºurat cu liÞã de cupru.

 

Am luat cip-ul din cheia mea de prefacelift, am scos cip-ul original al cheii de facelift, adicĂŁ acea "bobinĂŁ", Âşi apoi am luat placa de contacte Âşi cip-ul meu Âşi le-am pus ĂŽn cheia de facelift noua pe care am cumpĂŁrat-o.

Pot porni motorul, pot ĂŽnchide Âşi deschide maÂşina din telecomandĂŁ.

Link to comment
Share on other sites

E de fapt un cip Înfãºurat În liÞã din cupru, cel puÞin aºa cred.

 

Eu am trecut de la cheia de prefacelift la cheia de facelift.

Am luat o placĂŁ de contacte sh dintr-o cheie originalĂŁ sh, am scos acea bobinĂŁ care-i de fapt cip de pe placa de contacte Âşi am ĂŽnlocuit-o cu cip-ul din cheia mea.

Cheia funcĂžioneazĂŁ perfect, dacĂŁ ar fi cum spui tu maÂşina nu ar porni, cip-ul nu este lipit pe placa de contacte, l-am pus ĂŽn locaÂşul din carcasa cheii.

 

 

bobina aia de care zici tu nu face altceva decat sa-i dea frecventa de lucru a placii electronice (433 MHz cred ca este frecventa cheilor de bmw care se fac pt Europa si 315MHz cele de USA, Canada, Mexic). coduri de transpondere de bmw sunt: 7930,7931,7935

 

Nu se vede mare lucru din poza aia dar niciunul nu are dreptate 100% :

 

1. ce se vede in poza este o bobina. Posibil insa ca Ciupanezul sa aiba dreptate ca este "chipul" in sensul ca chipul este la interior si bobina la exterior. Bobina in acest caz este folosita la comunicatie cat si la alimentarea transponderului. Asa construiesc transponedere si cei de la NXP (fostul Philips Semiconductors) cat si cei de la Texas Instruments, cu chipul la interior si cu bobina la exterior.

 

2. bobina aia da o frecventa dar e frecventa joasa care este de cele mai multe ori in jur a 125KHz. Aceasta frecventa este folosita doar la comunicatia transponderului cu masina sau la comunicatia masina -> cheie la sistemele Komfort Access (passive entry).Frecventa de 434MHz sau 315 Mhz sau 868MHz (in functie de piata sau model) este data de un cu totul alt element: SAW sau un ansamblu: PLL + cuartz

Link to comment
Share on other sites

Eu nu sunt electronist, aÂşa cĂŁ nu vreau sĂŁ trag concluzii pripite, ĂŽnsĂŁ eu spun ceea ce am fĂŁcut eu.

 

Am pus cip-ul din cheia mea de prefacelift, am eliminat acea bobinĂŁ Âşi cip-ul din interior Âşi totul funcĂžioneazĂŁ normal. :)

 

Probabil cĂŁ funcĂžioneazĂŁ pentru cĂŁ eu am pus cip-ul vechi care comunicĂŁ cu modulul EWS fĂŁrĂŁ sĂŁ fie nevoie de o bobinĂŁ suplimentarĂŁ.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.