Jump to content

La cati km trebuiesc schimbate bujiile ?


Recommended Posts

Am 116i din 2007 motor N45

Uneori la relanti mai tremura motorul.

Am deja cu ea 54000 km .

Si ma gandesc ca poate ar trebui schimbate Bujiile.

Sau ar putea fi de la altceva.

Bujiile cred ca sunt cele puse din fabrica .. nu am idee ce marca sunt .

Aveti idee la acest motor cu cati nm trebuiesc stranse ?

 

Multumesc !

Link to comment
Share on other sites

pai de el vorbeam. Cum sa dai asemenea sfaturi? asemenea ineptii, doamne fereste!

 

 

poate s-au inventat bujii lifetime si noi nu am aflat

orice e posibil...

 

 

am spus te sfatuiesc si daca ai chef sa faci jigniri te rog fa'o in alta parte nu la adresa mea ca nu am marunt

 

eu am bujiile originale de fabrica pe seria 3 de 10 ani si nu am nici o problema cu ele

 

multi amici care le'au schimbat si au pus chiciuri acum le schimba foarte des

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Dap ... bujiile se schimba.

Cele cu iridium tin cam 30000-40000 km

Cele cu platina tin cam 90000 km

 

Intrebarea este .. cine stie ce fel de bujii sunt puse pe e87 din fabrica ... ?

Majoritatea producatorilor recomanda schimbarea bujiilor la 60000 km.

Deci daca e cineva avizat pe aici sa imi spuna eventual ce fel de bujii sunt pe e87 ca sa nu mai desfac eu ... si eventual cu cati nm se strang ..

 

Multumesc !

Link to comment
Share on other sites

Tot 116i insa din 2004.

Am 59500 km pe bord

Si eu cam ar trebui sa le schimb,nu am avut insa problemele de care zici tu,la relanti merge uniform

Ce am observat e ca ,cateodata undeva intre 1500 si 2700-3000 rpm cand accelerez mai tare(nu la podea) aud si simt usor o acelerare neuniforma,cu toate ca acul turometrului urca constant.E ca si cand ar fi o accelerare in suturi,doar intre valorile alea de rpm,f rar se intampla si de-abia se simte.Nu pot sa imi dau seama daca e vreun gunoi prin filtrul de benzina,bujii,benzina proasta,daca e de la motor rece sau cald,etc sau altceva.Nu e deranjant oricum,dar totusi o sa incerc sa aflu care e cauza.

Link to comment
Share on other sites

Dap i know .. e prima chestie pe care trebuie sa o faci ..

Mai ales ca s-ar putea sa nu dea eroare ... ma rog .. ar trebui sa dea ..

Oricum la ceva relanti neuniform sau smuceli la accelerare se schimba bujiile .

E cel mai ieftin si usor de facut.

De abia dupa aia .. mergem mai departe .. injectoare .. pompa de benzina .. debitmetru .. etc ...

Dar oricum bujiile sunt consumabile, deci se schimba periodic.

Oricum o sa iau iridium NGK ... chiar daca au viata mai scurta .. :)

Au scanteie mai puternica .. decat cele cu platina pentru lectura asa ...

bujii ngk si tehnologia folosita

Link to comment
Share on other sites

Ce am observat e ca ,cateodata undeva intre 1500 si 2700-3000 rpm cand accelerez mai tare(nu la podea) aud si simt usor o acelerare neuniforma,cu toate ca acul turometrului urca constant.E ca si cand ar fi o accelerare in suturi,doar intre valorile alea de rpm,f rar se intampla si de-abia se simte.Nu pot sa imi dau seama daca e vreun gunoi prin filtrul de benzina,bujii,benzina proasta,daca e de la motor rece sau cald,etc sau altceva.Nu e deranjant oricum,dar totusi o sa incerc sa aflu care e cauza.

Am si eu ceva asemanator la e46. Cand accelerez mai voinic (nu neaparat blana), cam in incelasi interval de turatii specificat de tine, se simte o mica intrerupere, o singura data. Exact ca si cum ar fi un gunoi. Se simte foarte usor. Ma gandesc ca daca ar fi fost gunoi ar fi trecut in 2000km. Acum banuiesc bujiile (masina are 112k km posibil reali; am cumparat-o la 98k). Nu cred sa fie de la benzina pentru ca folosesc numai 99+, sau Carerra 100. Ma pregatesc sa fac revizia (am aproape 13k km), poate fi din cauza uleiului sau a filtrelor? Multumesc pentru sfaturi.

Link to comment
Share on other sites

Eu schimb uleiul la 10000 e mai bine pentru motor .. Stiu ca cei de la bmw spun sa fie schimbat la 15000 km .

Odata cu uleiul schimb si toate filtrele ...

Am inteles ca pentru aceste oscilatii la relanti .. ar fi furtunul si Valva de recirculare gaze arse ei ii spun PCV...

Dar pentru intreruperi in acceleratie .. recomand schimbarea bujiilor.

De obicei atunci cand nu da scanteie pe un piston ... da in nas .. un pic .. dar se simte .

Unii mai spun ca ar fi apa in benzina .. ma rog ... se poate si asta .. dar nu ai cum sa verifici acest lucru ...

Edited by new
Link to comment
Share on other sites

Cei de la bmw, in cazul meu iDrive-ul spune 30.000 intervalul de schimare ulei. Bineinteles ca nu am ajuns la limita, dar in Germania, fostul proprietar, a facut primul schimb la circa 20.000 km.

 

Referitor la oscilatii la relanti ... la fosta masina (VW Polo) am patit exact aceeasi chestie. De vina era valva (o chestie mica de plastic) de recirculare gaze.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Ce am observat e ca ,cateodata undeva intre 1500 si 2700-3000 rpm cand accelerez mai tare(nu la podea) aud si simt usor o acelerare neuniforma,cu toate ca acul turometrului urca constant.E ca si cand ar fi o accelerare in suturi,doar intre valorile alea de rpm,f rar se intampla si de-abia se simte.Nu pot sa imi dau seama daca e vreun gunoi prin filtrul de benzina,bujii,benzina proasta,daca e de la motor rece sau cald,etc sau altceva.Nu e deranjant oricum,dar totusi o sa incerc sa aflu care e cauza.

Am si eu ceva asemanator la e46. Cand accelerez mai voinic (nu neaparat blana), cam in incelasi interval de turatii specificat de tine, se simte o mica intrerupere, o singura data. Exact ca si cum ar fi un gunoi. Se simte foarte usor. Ma gandesc ca daca ar fi fost gunoi ar fi trecut in 2000km. Acum banuiesc bujiile (masina are 112k km posibil reali; am cumparat-o la 98k). Nu cred sa fie de la benzina pentru ca folosesc numai 99+, sau Carerra 100. Ma pregatesc sa fac revizia (am aproape 13k km), poate fi din cauza uleiului sau a filtrelor? Multumesc pentru sfaturi.

 

 

mai bine verifica vanos-ul, eventual scoate ambele mufe de la solenoizii de ulei(!atentie nu de captorii de pozitii axe cu came) si fa-i o tura. Mai mult ca sigur nu vei mai avea acea pierdere de cuplu in jurul turatiilor specificate de tine. Daca vrei si axplicatii ti le pot da, dar mai intai incearca.

Link to comment
Share on other sites

Pai stai un pic, ca al meu e din 99 si n-are face lift; e cel de 118hp. Din cate stiu eu n-are vanos. Sau vorbeai cu AdrianHH?

Eu am mai observat ca daca accelerez la 3000 de ture, sa zicem, si apoi iau piciorul de pe acceleratie fara sa o scot din viteza, turatia scade normal, dar cand ajunge intre 2000 si 1800 de ture se aude sunetul mai pronuntat. Ca si cum sunetul motorului intra in rezonanta cu ceva. Nu-mi dau seama ce poate fi.

Link to comment
Share on other sites

mai bine verifica vanos-ul, eventual scoate ambele mufe de la solenoizii de ulei(!atentie nu de captorii de pozitii axe cu came) si fa-i o tura. Mai mult ca sigur nu vei mai avea acea pierdere de cuplu in jurul turatiilor specificate de tine. Daca vrei si axplicatii ti le pot da, dar mai intai incearca.

 

 

Daca scoate mufele de la solenoizii pentru Vanos computerul de injectie trece in avarie si aprinderea este intarziata, respectiv masina va pierde mult din putere.

Oricum, interesant sfatul. :)

Link to comment
Share on other sites

mai bine verifica vanos-ul, eventual scoate ambele mufe de la solenoizii de ulei(!atentie nu de captorii de pozitii axe cu came) si fa-i o tura. Mai mult ca sigur nu vei mai avea acea pierdere de cuplu in jurul turatiilor specificate de tine. Daca vrei si axplicatii ti le pot da, dar mai intai incearca.

 

 

Daca scoate mufele de la solenoizii pentru Vanos computerul de injectie trece in avarie si aprinderea este intarziata, respectiv masina va pierde mult din putere.

Oricum, interesant sfatul. :)

 

Intradevar va trece in avarie dar fara sa te avertizeze cu un check sau ceva de genul asta(doar pe tester vei vedea ca nu mai sunt activi cei 2 solenoizi), motorul va fi mai zgomotos un pic in accelerari dar ideea e sa vezi de ce se innoada, daca ai probleme cu vanosul si ii dezactivezi solenoizii nu vei mai avea acele socuri in timpul plecarilor sau in accelerarilor. Normal ca vei pe perde din cuplu pe toata plaja de turatii si incarcari(practic te joci cu umplerea motorului) dar motorul ar trebui sa mearga 'smooth'. La recuplarea solenoizilor ECU-ul ii va recunoste din nou pentru cei ce se tem ca ar face ceva probleme. Daca e sa vorbim despre putere, ca tot ai adus vorba, pozitia 'default' a decaloarelor pentru axele cu came este pentru putere, in caz ca ai ceva probleme cu vanos-ul nu vei simti in jurul turatiei de putere si in sarcina mare!

 

p.s. motoarele atmo sunt deficitare la umplere, cu ajutorul vanos-ului, al admisiei bitubulare si bicircuit, precum si cu multele teste de acustica a admisiei si a esapamentului (mai sunt multe altele)proiectantii de motoare atmo reusesc sa creasca randamentul umplerii (ceea ce se traduce prin cresterea cuplului pe toata plaja de turatii si incarcari), pe de alta parte motoarele supralimentate nu suferea de aceasta problema, randamentul umplerii pentru un supralimentat este peste 1(inca nu s-a vazut vanos pe motor diesel supralim :lol:_).

Edited by Gago
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.