Jump to content

Cine si-a resegmentat motorul


the_rifle

Recommended Posts

Ai dreptate paul, insa aici nu e vorba de cat consuma un motor, caci sunt sigur ca daca merg cu a 3-a la 6000 rpm, consuma exact ca si cum as merge cu a 4-a la 6000rpm.

E si normal ca in sarcina motorul sa consume mai mult. Insa nu inseamna ca daca tin la ralanti motorul in 6700 rpm, si ii aplic brusc sarcina prin debreiere in viteza 1, nu-mi ramane in 6700 rpm pana schimb viteza 2.Daca puterea ar fi jumate, cum s-a zis mai sus, e clar ca nu ar fi destul de puternic incat sa nu simta cuplarea la transmisie. Asta la motorul meu.

Altceva, fiindca la e36, nu e acceleratie electronica, cand sunt blana cu pedala de acceleratie, 100% e deschisa clapeta de acceleratie, fie ca e in sarcina sau NU.

Edited by roco123
Link to comment
Share on other sites

In cazul debreierii bruste de la 6700 la care faci referire, se manifesta in primul rand inertia motorului si a volantei, nu puterea motorului.

 

Daca tu accelerezi motorul tau de E36 cu pedala apasata la maxim, in gol, scoti pistoanele prin capota :) . Turatia tinde sa creasca indefinit, si daca nu intervine limitarea electronica de turatie distrugi motorul. In sarcina turatia este limitata chiar de sarcina, in gol intervin doar fortele de frecare din motor si anexe.

Link to comment
Share on other sites

"Daca tu accelerezi motorul tau de E36 cu pedala apasata la maxim, in gol, scoti pistoanele prin capota " :)

 

Paul scuza-ma ca-ti zic dar p-asta s-o crezi tu... In fiecare zi motorul meu primea zeci de abuzuri de genul asta si a tinut 3 ani in conditiile in care de cand l-am luat mergea in 5 pistoane... Daca ar fi fost in mintile lui de cand l-am luat tinea si astazi foarte bine. Sunt extren de rezistente M50-urile...

 

Cand se va incalzi voi desface motorul si merg la pariu ca zgomotul care a aparut in motor ( zgomotul pt care am schimbat motorul ) se auzea din distributie nu din pistoane sau biele...

Edited by the_rifle
Link to comment
Share on other sites

"Daca tu accelerezi motorul tau de E36 cu pedala apasata la maxim, in gol, scoti pistoanele prin capota " :)

 

Paul scuza-ma ca-ti zic dar p-asta s-o crezi tu...

Scuza-ma, am crezut ca stii si tu ca la motoarele moderne exista un limitator de turatie care taie injectia cand turatia tinde sa creasca prea mult. Tocmai ca sa nu distrugi motorul.

 

Daca anulezi protectia sau daca faci incercarea la un motor fara protectie, scoti linsitit pistoanele prin capota :lol:.

 

De altfel, am si zis asta in postul meu:

[...] Turatia tinde sa creasca indefinit, si daca nu intervine limitarea electronica de turatie distrugi motorul.
Link to comment
Share on other sites

Scuza-ma dar nu te inteleg... De fapt nu inteleg termenii pe care-i folosesti...

Ce intelegi prin "motor modern " , "protectie " , "turatia tinde sa creasca indefinit"...

Normal ca motorul nu o sa se tureze la infinit. Va fi plafonat in 6500-6700 de ture indiferent daca e in sarcina sau pe liber fara sa-i sara pistoanle prin capota... Garantat.

Edited by the_rifle
Link to comment
Share on other sites

Mai fac o incercare :)

 

Motor modern - motor cu injectie, nu cu carburator. Deci cam toate motoarele existente azi, cu exceptia daciei.

 

Protectie : un sistem electronic, inclus acum in orice DME, care impiedica ca turatia motorului sa depaseasca o anumita turatie de siguranta impusa de proiectant. Se poate realiza prin taierea injectiei si/sau a aprinderii. Uneori cei ce fac chip tuning ridica putin aceasta turatie sa mai castige cativa cai. Nu o ridica prea mult ca s-ar distruge motorul.

 

Plafonarea pe care ai observat-o si tu pe la 6500-6700 este EXACT manifestarea acelei protectii.

 

Indefinit inseamna care nu poate fi definit :lol:. Adica turatia creste pana cand fortele de frecare egaleaza cuplul produs de motor sau pana se distruge motorul. Este indefinit deoarece pragul nu poate fi prevazut apriori :)

 

 

Daca scoti protectia scoti pistoanele prin capota. Garantat :)

Link to comment
Share on other sites

DA ! 100% ai dreptate. Sigur daca scoti limitarea ai de tot sar pistoanele... Eu credeam ca spui ca-i sar pistoanele in 6500 de ture... Credeam ca zici de motoare moderene adica dupa 2005 sa zicem care au o protectie ca atunci cand nu sunt in sarcina sa nu depaseasca 3-4000 de ture dar in sarcina sa ajunga intr-adevar la peste 6500 de ture... Cum ar fi motoarele cu turbo de exemplu...

Credeam ca zici de motoarele de pe E36 ca sunt prea vechi sa mai reziste la 6500 de ture... Asta era perceptia mea la ce spuneai tu...

Bine ca ne-am inteles :)

Edited by the_rifle
Link to comment
Share on other sites

Ce discutii.... Luciane, nu ai luat in considerare ca masina trage mai bine cu a 2-a decat cu a 5-a din pricina rapoartelor cutiei, si nu a puterii motorului?

 

Puterea si cuplul este evident ca se masoara la o anume turatie.

Nu ai sa vezi cat traiesti vreun producator care sa zica:

 

135CP la 120km/h

110CP la 145km/h

70CP la 200km/h

 

 

Ci va zice 150cp la 5500rpm si cuplu 200nm la 3500rpm. INDIFERENT DE TREAPTA DE VITEZA.

Intelegi ideea?

 

Inteleg f bine ideea dar faci confuzie intre Puterea pe care o poate dezvolta (sau puterea disponibila) motorul si puterea absorbita de autovehicol pt a se deplasa

 

Prima este intr-adevar aproape fixa - cea data de producator.

A doua este variabila si este determinata in principal de fortele de frecare daca miscarea este neaccelerata.

 

repet p=f*v

 

Problemele astea se pot rezolva prin metoda puterii sau a fortelor - a puterii e mai la indemana pt oricine.

 

De exemplu:

 

Folosind motorul dat ex de tine si un vehicul de 1000kg pt simplitatea calculelor, presupunand suma fortelor rezistente la deplasare cu viteza de 100km/h: 1000N (cam mare dar e doar de exemplu)

 

Tot pt simplitate ignoram forma curbei de putere in imediata vecinatate a exemplelor date

 

- rulezi cu 100kmh intr-o treapta cu 3500rpm - motorul tau are disponibil 200Nm => puterea totala disponibila la aceasta turatie- 73303w sau 99,66 Cp

 

Puterea absorbita pt aceasta deplasare este f*v=27.7kw => Puterea disp (pt accelerare) = 73303-27777=45526w sau 61Cp

p=f*v f= p/v = > F disponibila = 1639.39N

f=m*a => a=f/m => a max = 1,639 m/sec^2

 

- daca la aceasi viteza esti intr-o treapta in care ai 5500rpm si, asa cum ai spus, 150Cp (110kw) => Puterea disponibila pt accelerare = 110325-27777=82548w sau 112Cp

Fdisp= 2971.8N

a max=2.971m/sec^2

 

P.S. In realitate trebuie luati in considerare f multi factori printre care unul f important si care a pus in dezavantaj dieselul pana nu demult: inertia proprie motorului.

 

Nu am pretentia ca nu am gresit la calcule , dar daca vrea cineva sa verifice trebuie sa foloseasca totul in SI

 

Aproape dublu ca in cazul anterior.

 

Folosind de la inceput P=f*v se poate rezolva si prin metoda fortelor

 

Pe asta se bazeaza determinarea experimentala a puterii utile la roti pe un interval dat de turatie.

 

Reductorul de turatie practic face exact acelasi lucru ca o parghie.

 

El nu este magic - in cazul ideal:

 

Pin=Pout sau: moment motor intrare*turatia intrare = moment motor iesiere*turatia iesire

 

Raportul de transmisie arata de cate ori scade turatia si de cate ori creste momentul sau cuplul

 

Reductorul de turatie adapteaza doar , nimic mai mult. De aia un tractor de 65CP poate ara, smulge stalpi si trage dupa el zeci de tone pe cand un bmw de 200Cp cu cutia lui nu poate

 

Probaabil ca merit sa fiu sanctionat pt off-topic si imi asum riscul dar aveam acest reply scris deja si nu am apucat sa-l trimit.

 

On-topic.

N-are nici o importanta cum ii zici din moment ce toti pricem despre ce e vorba: segmentare ar fi ceva mai corect dar cel mai corect este "schimbare/inlocuire set motor"

 

Daca nu mi-ar fi fost frica ca-mi "turtesti mutra" te-as fi ajutat eu gratis daca munceai si tu :) - cred ca ti-era benefic la cat de des schimbi motoarele :lol:

Edited by lucian81v
Link to comment
Share on other sites

presupun ca imi este adresata ultima propozitie...

 

Sincer credeam ca esti un dobitoc dar incep sa-mi schimb parerea...

Stii cu mult mai multe decat mine in acest domeniu. Si cu mult mai mult decat voi sti vreodata.

Imi pare rau ca te-am judecat gresit. Dobitocul am fost eu...

 

Oricum la faza cu viteza si cuplu am mari rezerve...

Edited by the_rifle
Link to comment
Share on other sites

presupun ca imi este adresata ultima propozitie...

 

Sincer credeam ca esti un dobitoc dar incep sa-mi schimb parerea...

Stii cu mult mai multe decat mine in acest domeniu. Si cu mult mai mult decat voi sti vreodata.

Imi pare rau ca te-am judecat gresit. Dobitocul am fost eu...

 

Oricum la faza cu viteza si cuplu am mari rezerve...

 

 

Iti era adresata pt ca iti apartine topicul dar era in gluma deoarece nu sunt in tara pana in martie poate aprilie.

 

Esti tare ca poti sa scrii asta, eu in locul tau n-as fia vut taria asta de caracter, recunosc.

 

Fiecare are dreptul la opinie.

 

Sincer iti zic ca pe un topic nici n-am realizat ca tot cu tine ma 'contram" decat dupa o vreme si atunci mi-am dat seama ca poate fi interpretat dar era cam tarziu.

 

Daca vre-o data te intereseaza documentatie despre calculul termic sau cinematic motoarelor, oricand cu placere cu precizarea ca ce am eu este pt motoare f mari de ordinul miilor de kw dar principiile sunt tot alea.

Tre sa ies

Link to comment
Share on other sites

Ma bag si eu in vorba...

Daca anulezi protectia sau daca faci incercarea la un motor fara protectie, scoti linsitit pistoanele prin capota :).

Am vazut niste filmule, pe youtube parca, unde turau astia motoarele pana in 20.000 rpm.

Cum e asta

Cum reusesc asa ceva?

Link to comment
Share on other sites

@lucian81v - merci pt documentatie dar din pacate cu toate ca mi-ar placea nu am curte sa pot pune in practica ce citesc acolo... Nu am terminat o scoala politehnica deci nu am studii temeinice asupra fenomenului. Sunt doar pasionat... Cu timpul poate voi invatza mai multe...

 

 

 

Merci

Edited by the_rifle
Link to comment
Share on other sites

Ma bag si eu in vorba...
Daca anulezi protectia sau daca faci incercarea la un motor fara protectie, scoti linsitit pistoanele prin capota :).

Am vazut niste filmule, pe youtube parca, unde turau astia motoarele pana in 20.000 rpm.

Cum e asta

Cum reusesc asa ceva?

Ala e motor de formula 1 :lol: . Nu are sens sa le comparam.

Si asa ceva - 20.000rpm - reusesc cu adevarat EXTREM de greu. De exemplu distributia nu este pe lant, ci pe roti dintate! Un lant nu ar rezista la turatia aia si nici nu ar fi suficient de precis.

Link to comment
Share on other sites

E misto in 6000 :) cu a3-a...

pai asta inseamna ~150km/h, daca zici ca schimbi des in 6000 si tr3 inseamna ca mergi des cu aceasta viteza, ..... in oras?

 

sunt curios.. cat ti-a consumat cel mai mult?

 

Mi se intampla si ziua pe trafic aglomerat cand prind un segment de drum liber ( doua semafoare ) sa-i dau 160...puteti sa credeti sau nu conteaza mai putin...

In general ziua merg pe acelasi segment de drum. Daca sunt primul la un anumit semafor, pana in urmatorul semafor ( chiar daca e trafic ) prind o portiune libera... Pe portiunea respectiva o duc in 160. Adica ajung sa-i dau a 4-tra dupa care incep sa franez...

 

Eu merg mai mult noaptea... Ziua in principiu dorm... Acum e o exceptie...

In forja imi lua 15 noapte in oras... Ziua in trafic mers bara la bara lua cam 23...

 

In 230 consuma 23%

Deci la drum lung mers in treapta de viteza corespunzatoare ( la 3000 de ture ) consuma un litru la 10 km/viteza... Deci la 160 16% iar in 230 23%...

La 90 in a 5- a cosuma cam 6.5%

 

 

 

Uite din cauza asta mor oameni nevinovati.

Ca mori tu ca mergi ca nebunu prin oras PUTIN IMI PASA, dar pentru ca imi pui mie si altora viata in pericol atunci meriti cel putin BAN de pe acest forum.

 

HAI PA

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.