Jump to content

De ce preturile se fac in functie de masina ?


oSerX

Recommended Posts

Cand m'am dus sa fac pivotu .... pt ce masina ???

 

Daca ma duc sa fac nu stiu ce ... pt ce masina ??

 

Daca ma duc sa schimb antigelul .... pt ce masina ???? ( 400-500mii )

 

De ce peste tot unde te duci se face pretul dupa masina ??? La faza cu bascula de ce ala cu dacia plateste 150 de mii lei/pivot ... si noi cu bmw platim 700+ ?

 

De ce daca faci nu stiu ce verificare la un service costa nu stiu cat la dacie/opel/vw si la bmw (poate si mercedes) costa dublu chiar ???

 

Poate sa'mi explice si mie cineva de ce preturile sunt diferite cand operatiunea e aceeasi sau chiar mai simpla ??? ( la bmw sau unele bmwuri ?? )

Link to comment
Share on other sites

hehe...la fel si eu cabd m-am dus sa intreb cat costa un sablat pt 2 oglinzi - 20 ron.

Cand am venit cu fizic cu ele: " Aaa, sunt de BMW - 30 RON". ce sa-i mai amintesc de ce-mi spusese cu 2 ore mai devreme... :blink:

asta e vali, balcanism curat murdar!

Link to comment
Share on other sites

am intrebat si eu de niste folii .... la un service ... cica pt ce masina..... eu ce dracu sa zic .... pt ...... cielo :blink: ... 2mil sau 2,2 mil.... aha intreb apoi .... dar pt pejo ... cica tot atat... aha .... si pt bmw .... 2,3mil .... ma rog ... oameni cinsititi oarecum.... dar daca ziceam din prima pt bmw ? influenta raspunsul ? in fine .... Edited by oSerX
Link to comment
Share on other sites

sa va zic cum e in service-ul unde lucrez eu :

Ora de manopera pt. dacie (indiferent de serviciul prestat) este de 18 Ron

Ora de manopera pt. "Alte auto" este de 28 Ron. Asa este mai prin toate service-urile de prin iasi (ma refer strict la diferenta la ora de manopera). Sunt 2 normative distincte care sunt aceleasi in orice service din tara asta, difera doar pretul pe ora, atat.

Si chiar nu e normal asa ceva deoarece la o dacie se poate munci de 2 ori mai mult ca la orice alta marca deoarece pot aparea diferite piese care sunt ruginite, piulite "sudate" etc. si sunt foarte frecvente aceste impedimente. Problema e ca un posesor de dacia de 30 de ani nu o sa aiba niciodata bani sa bage 'jde milioane in reparatie "masinii".

Link to comment
Share on other sites

pai nu da mai mult, asta-i ideea. De exemplu el trebuie sa-si schimbe un pivot. Pe normativ are 1,30. Asta inseamna ca se inmulteste 1.30 x 18 ron = 23.4 ron. Atat i se cere clientului, chiar daca nu a stat o ora si 30 pt. k era nush ce surub blocat si a stat 3 ore...Se lucreaza dupa normativ in toata tzarisoara asta (cei care lucreaza corect si legal) difera doar ora de manopera...La "alte auto" pt ca totul e mai usor se poate face aceasta operatiune in 50 min dar tot 1.10 (cat e in normativul cu masini straine) i se ia . Asta este treaba, unii sunt avantajati, altii nu....acum depinde si de mecanic (daca este mai lent sau mai rapid) Edited by cipus
Link to comment
Share on other sites

in locul vostru as fi fericit sa fie preturile mai mari la BMW..................cand vreti sa vindeti masina le ziceti ...........masina costa 10000 euro dar pt ca e BMW mai da 2000 euro ca deh e BMW :blink:
Link to comment
Share on other sites

Ceva similar se intampla si cu mesterii care pun faianta sau gresie. Cer pe metrul de manopera cam cat costa si metrul de gresie. Care o fi legatura ?

 

In alta ordine de idei preturile diferentiate ar putea avea si o explicatie logica, si anume riscul.

Daca mecanicul greseste ceva, patronul trebuie sa te despagubeasca. Si cum la BMW costurile sunt mai mari, implicit si riscurile asumate sunt mai mari, asa ca preturile sunt mai ridicate.

Din pacate, in realitate nu te despagubeste nimeni. Doar iti ia bani mai multi ...

Edited by paul
Link to comment
Share on other sites

In alta ordine de idei preturile diferentiate ar putea avea si o explicatie logica, si anume riscul.

Daca mecanicul greseste ceva, patronul trebuie sa te despagubeasca. Si cum la BMW costurile sunt mai mari, implicit si riscurile asumate sunt mai mari, asa ca preturile sunt mai ridicate.

Din pacate, in realitate nu te despagubeste nimeni. Doar iti ia bani mai multi ...

97260[/snapback]

mi-ai luat vorbele din gura...

Link to comment
Share on other sites

La genul asta de servicii,pus folie pe geamuri,spalat masina,reconditionat pivotii de BMW :) ,nu mi se pare corect sa existe un pret mai mai mare.Este mai mare deoarece se pleaca de la premiza ca respectivul are bani multi,deci trebuie sa plateasca mai mult :)

 

Ceva de genul,uite-l si pe asta,are BMW :blink:

 

In schimb ,in service-uri(dealeri) mi se pare foarte normal ca preturile sa fie mai mari.Nu poate fi acelasi tarif si la Daewoo,de exemplu.

 

 

PS

 

Cine stie cat este manopera in Romania si cat este in Germania?Sa facem o comparatie :)

Link to comment
Share on other sites

si daca ma duc cu un ferrari sa'mi pun folie ma costa 50 de milioane ? :)

97267[/snapback]

 

 

Pui si cu 500 de mii. :)

De exemplu ,uneori trebuie sa dai geamurile jos.Daca ii lasi pe baietii de acolo sa le dea jos(se pricep sigur :blink: ),platesti 500 de mii si poate scapi cu atat ,poate nu.

 

Cat platesti atata face .Este adevarat,uneori platesti foarte mult si tot degeaba :)

Link to comment
Share on other sites

Singura explicatie este incercarea de a stoarce bani cat mai multi de la clienti, fapt idiot care tinde sa devina normalitate in Romania.

 

"De la unu' sarac nu poti cere mult ca nu are de unde" dar, desi adevarat, este total incorect. Nu iti permiti sa tii masina o vinzi, egalitatea este o chestie comunista, oricum ati cantari-o.

 

Tarifele in service-uri ar trebui sa fie aceleasi, indiferent de masina, si sa se calcueze dupa numarul de ore/om si costul pieselor (asta apropo de normative).

 

Si eu am patit, cand m-am dus pentru alarma, m-a intrebat ce masina am si cand a auzit BMW mi-a oferit cea mai scumpa pe care o aveau. I-am intrebat de ce aia si nu alta, sa imi spuna avantaje si dezavantaje ca aveau vreo 7 modele de alarme dar singurul raspuns a fost: "pentru o masina scumpa, o alarma scumpa". Tineti cont ca nu stia nici modelul nici anul de fabricatie al masinii.

 

Astept cu gust amar ziua cand preturile vor fi reale si calitatea serviciilor nu va depinde de fata clientului si a masinii sale. Din pacate dupa atatia ani de "libertate" in RO, tot serviciile proaste si preturile "dupa ureche" sunt majoritare.

Link to comment
Share on other sites

In alta ordine de idei preturile diferentiate ar putea avea si o explicatie logica, si anume riscul.

Daca mecanicul greseste ceva, patronul trebuie sa te despagubeasca. Si cum la BMW costurile sunt mai mari, implicit si riscurile asumate sunt mai mari, asa ca preturile sunt mai ridicate.

Din pacate, in realitate nu te despagubeste nimeni. Doar iti ia bani mai multi ...

97260[/snapback]

 

Asa ceva a patit un prieten cu un BMW M5. S-a dus omul la service pentru un simplu schimb de ulei. A platit suma respectiva, s-a urcat in masina si a plecat. Dupa cativa kilometri masina a inceput sa mearga foarte prost, pana cand la un momentdat s-a auzit o bubuitura puternica, motorul incetand sa mai functioneze. A ridicat capota si surpriza - motorul distrus in totalitate. :blink: S-a intors la service cu masina tractata si le-a aratat "meseriasilor" de acolo ce patise. Dupa multe investigatii s-a cionstatat ca pe langa faptul ca cantitatea de ulei nu era cea specificata de fabricant (era mult mai putin) era si ulei de cutie de viteze automata. Patronul service-ului a recunoscut vina si a fost nevoit sa cumpere un motor nou.

Lipsa specialistilor este unul din factorii care conduc la practicarea acestor preturi diferentiate in functie de producator

Link to comment
Share on other sites

Chestia cu riscu'... nu sunt de acord cu ea. Daca ar fi corecti NU ar intervenii la o masina la care NU se pricep !

 

Apropo de chestia cu uleiul, este o mostra de idiotenie tipica. Trebuie sa fi analfabet sa nu stii sa citesti ce scrie pe bidoane, sau prost cu adevarat sa nu te uiti ce faci. Un om normal trebuie sa fie responsabil. De asemenea, patronul service-ului este vinovat nu ca angajeaza oameni fara experienta (unii, prin alte parti, au inventat manuale si cursuri de instruire) ci ca lasa un novice nesupravegheat si se mai si bazeaza pe el sa faca treaba. Este o lipsa majora de respect fata de client. Pentru ca justitia merge bine, un gaz sarin cineva ? :blink:

Link to comment
Share on other sites

ca mi-am adus aminte de unde vine treaba asta ... de ce preturi diferite la masini la vulcanizare ??? de ce directia se verifica cu 80ron la bmw, 70ron la passat si dzeu stie cat la dacie .... de ce sa'ti verifice nivelul de freon .. costa x la bmw si alte preturi la alte masini ...??
Link to comment
Share on other sites

Chestia cu riscu'... nu sunt de acord cu ea. Daca ar fi corecti NU ar intervenii la o masina la care NU se pricep !

 

Apropo de chestia cu uleiul, este o mostra de idiotenie tipica. Trebuie sa fi analfabet sa nu stii sa citesti ce scrie pe bidoane, sau prost cu adevarat sa nu te uiti ce faci. Un om normal trebuie sa fie responsabil. De asemenea, patronul service-ului este vinovat nu ca angajeaza oameni fara experienta (unii, prin alte parti, au inventat manuale si cursuri de instruire) ci ca lasa un novice nesupravegheat si se mai si bazeaza pe el sa faca treaba. Este o lipsa majora de respect fata de client. Pentru ca justitia merge bine, un gaz sarin cineva ? :blink:

98716[/snapback]

 

La ce service s-a intamplat ?

 

PS

 

VX-ul este muuuult mai eficace :)

Link to comment
Share on other sites

Chiar daca spunea cineva ca manopera se calculeaza altfel daca e dacie sau masina straina, e clar ca toti vor sa te cojeasca daca aud de Bmw, nici macar nu ii intereseaza cat de veche e masina, in capul lor e un singur lucru: a venit pomana la noi, ca asta e jmeker cu Bmw. De ce nu intreaba daca e dacie sau marca straina?! Nuuu, ei vor sa stie exact marca, apoi au grija de buzunarele tale cum se cuvine.

Pana si mecanicii sustin dacia, ce sa ne mai miram de producator si guvernanti :blink:

Edited by turnerbj
Link to comment
Share on other sites

La genul asta de servicii,pus folie pe geamuri,spalat masina,reconditionat pivotii de BMW :blink: ,nu mi se pare corect sa existe un pret mai mai mare.Este mai mare deoarece se pleaca de la premiza ca respectivul are bani multi,deci trebuie sa plateasca mai mult :)

 

97263[/snapback]

 

O observatie: daca lucrezi pe un bmw (sau alta masina scumpa) si nu stii exact ce faci poti sa strici diverse lucruri - senzori, computere (exista si in portiere) instalatii audio, finisaje etc. La o Dacie chiar n-ai ce sa strici sau daca se strica e o piesa de 10 euro. Deci partea cu riscul mentionata de cineva mai devreme se aplica si aici si la majoritatea serviciilor din orice domeniu.

 

Cu cat lucrezi la ceva mai scump, cu atat este mai riscant orice faci si ai nevoie de mai multa atentie si informatie.

 

Iar ca sa reduci riscul ai nevoie de proceduri, pregatire si supraveghere + oameni de calitate, ceea ce inseamna automat costuri mai mari.

 

Si chiar daca STII ce faci si te straduiesti sa eviti orice probleme, tot pot aparea situatii neprevazute.

 

 

PS: Iar referitor la masinile scumpe - nu cred ca pretul reflecta numai calitatea. O buna parte din pret il constituie brandul si primul care iti cere mai mult pentru produs/serviciu este producatorul. Ceilalti il urmeaza (mai mult sau mai putin justificat) si cu mai mult sau mai putin bun simt.

Link to comment
Share on other sites

daca eu ma duc la un mecanic si imi strica nu stiu ce..... garantat ca nu-mi da nimeni chestia aia noua .... sunt niste PORCI .... am fost la o spalatorie cu pejo ... si am plecat de acolo cu o zgarietura pe hayon de vreo 5 cm se vedea de la o posta ca era "atunci" facuta ... pt cei din CT - spalatoria TROMPI ... dupa ce m-am certat cu aia ... eu nu aveam ce face .... ei o tineau cum dle - la noi nu se intampla asa ceva... acum cine a facut-o . nu stiu .... dar se vedea clar ca atunci fusese zgariata vopseaua ...
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.