Jump to content

vreau seria 3 coupe, please help


Recommended Posts

Acesta e primul meu post pe acest forum, sper sa nu postez intr-o arie gresit, imi cer scuze si rog moderatorii sa il mute daca e cazul. Momentan conduc un Golf 4 de care incerc sa scap, e o masina buna, am facut-o sa arate relativ bine dar o am de trei ani si a venit momentul sa o schimb pentru ca valoarea ei incepe sa scada ametitor. Fan al masinilor VAG, m-am gandit sa-mi iau o Skoda Octavia RS, masina era 2001, full options (fara Navi) si foarte frumoasa ... intre timp am observat mai de aproape un seria 3 coupe si a durat cam 10 secunde pana sa ma hotarasc ca nici nu se mai pune problema sa imi iau alta masina. Singura chestie mai dubioasa e ca la banii pe care ii am (ii voi avea de fapt) am gasit masini destul de vechi (99-00). Dintre toate m-am hotarat la urmatoarea: 328 Ci 1999. ~150.000 km (reali, verificati dupa VIN). Masina are cam toate dotarile care vin standard pe un 328 ci plus linie audio Harman Kardon, jante pe 18", suspensie sport, trapa, xenon, scaune sport imbracate in piele si incalzite si e fantastic de frumoasa! :blink: Masina costa dupa ce o aduc din Germania si o inmatriculez cam 12500 euro. (Am gasit modele si mai ieftine , 10000-11000, cu mai putini km dar si cu mai putine dotari)

Acum vin si intrebarile mele:

Credeti ca 150.000 km inseamna prea mult pentru acest motor (rulati integral in Germania) ?

Ar trebui sa sacrific optionalele in schimbul pretului/al km/al varstei?

Ce parere aveti despre linia audio HK? (am sa adaug un subwoofer activ Infinity si un headunit mai performant)

Credeti ca e prea veche sau/si ar trebui sa ma orientez la un motor mai mic (taxe mai mici) din 2000?

Cam ce consum inregistreaza acest model intr-un stil de condus relativ moderat (impus de fonduri)?

Orice alta recomandare sau atentionare e mai mult decat binevenita, va multumesc.

Edited by BayerischeMotorenWannabe
Link to comment
Share on other sites

hmmm, da, la chestia asta nu m-am gandit. Ai idee unde pot verifica daca masina e inmatriculabila( in afara de a merge la RAR) ? Din cat am reusit eu sa ma documentez, 328 ci-urile din 99 sunt "Schadstoffklasse D4" ... germana nu ma ajuta prea mult si am presupus ca asta ar fi oarecum ok.

In alta ordine de idei, initial m-am orientat la un 325 ci, dar preturile sunt prohibitive iar apoi la un 323 ci, care in fond e acelasi motor, mai putin performant si paradoxal masina e cu 0.1 sec mai rapida pana la 100km/h dar apoi am dat de 328 si mi se pare cam cea mai tentanta varianta. Exista defecte cunoscute ale motorului acesta? Din ce am citit pe forumurile din afara, pompa de apa si cea de benzina sunt ok, distributia e "rock solid" iar cu partea electrica nu sunt probleme care sa nu apara si la orice alta masina. Ma rog, performantele ma atrag foarte mult la masinile acestea si chiar sunt dispus sa fac un efort financiar in sensul asta ... numai sa o pot inmatricula! :blink:

Link to comment
Share on other sites

pai, imi doresc foarte tare masina asta si probabil am sa astept ... altfel daca reuseam sa-mi vand masina maine, mai pe seara eram in drum spre germania. Eu sunt "din ala" care nu prea are rabdare :) dar masina asta imi place foarte mult. Am sa ma interesez cat mai curand si daca nu se poate inmatricula am sa imi iau altceva , eventual o Octavia Rs pana in august cand am sa incerc sa o vand si eventual sa mai scot un ban in plus, sa nu tin banii degeaba macar si sa nu o ard "pedestrian" toata vara. Multumesc mult de lamuriri ... :blink: parca a cazut toata lumea pe mine ... inca sper ca am sa aflu maine in vreun fel ca pe certificat scrie E3 :)
Link to comment
Share on other sites

ma cam macina problema asta ... normele euro 3 stau intre mine si masina visurilor mele :blink: ... mi-a luat cam 45 de minute dar intr-un final am gasit lista cu motoarele euro3 pe care le accepta rar-ul .. in caz ca mai sunt si altii interesati: www.rarom.ro, la rubrica "Cum fac sa..." gasiti un subcapitol care duce la un *.pdf cu toate motoarele agreate. Din fericire am gasit acolo (uitandu-ma cu emotie mai mare decat la rezultatele de la BAC sau admitere) 328 ci de 142 kw, cutie manuala 5 trepte, cod motor 286s2. Acum, inca o intrebare, stie cineva daca acest motor a fost pus pe 328 dupa 99? Are cineva de pe forum un ?28 din 99? Daca da, il rog muuuult de tot sa se uite in certificat si sa imi spuna ce cod motor are. Orice motor de 2800 cmc de pe un 3,5 sau 7 in orice variante de caroserie, totul e sa nu fie e36 si sa fie fabricat pana in dec 1999. Va multumesc anticipat.
Link to comment
Share on other sites

nuuu, doar e46. Ma consolez cu gandul ca oricat de veche ar fi lista, din moment ce au fost considerate euro3, asa au si ramas motoarele respective. Ba chiar exista motoare care la vremea respectiva au fost catalogate euro3 dar pentru ca noxele emanate sunt atat de mici, aceleasi motoare au fost apoi aprobate si conform euro4 fara nici un fel de modificari. Stiu ca nu e cazul acestui motor, care se fabrica din 98, adica de 8 ani, dar ma gandesc ca poate-poate ... speranta moare ultima. Oricum inainte sa plec masina cer o nota de consultanta de la RAR, care se elibereaza in functie de VIN-ul masinii, just in case, sa nu stau pe plaja la mare si sa ma gandesc la ce masina tare am acasa :blink: Vad ca la 323 au euro3 doua motoare, respectiv cel de 120kW si cel de 125kW ... ma gandesc ca unul e mai nou si celalat mai de prin 99 :)
Link to comment
Share on other sites

Salve, bine ai venit!

 

Ce zici tu cu fan VAG infectat definitiv cu microb bavarez ni s-a intamplat intr-o forma sau alta, sau plecand de la o alta marca la BMW, tuturor :) Shi daca mai ai umbre de indoiala cu privire la "culoarea" sangelui tau automobilistic, asteapta pana ai sa conduci o perioada un BMW. Conversia va fi definitiva :)

 

Seria E36 (pisicutza anilor 90, urmasha ursuletzului) e mai veche decat E46. Regula generala este ca un E mai mare (in serie, nu pe tot spectrul BMW) reprezinta un model mai nou. E90 e noul serie 3.

 

Ne-ai omorat cu nik-ul tau... dai peste cap toate listele unde apari... e prea lung... parerea mea :blink:

Link to comment
Share on other sites

Salutare si bun venit, aceasi dorinta am avut-o si eu acum un an doi vis-a-vis de un Coupe. Dupa lungi discutii cu un prieten de la RAR am descoperit ca singurele modele inmatriculabile de dupa 2000 sunt 320 (ambele motoare), 325 si 330. Din acest motiv 323 si 328 sunt mult mai ieftine in DE - au EURO 2 adica taxe mai mari pentru ei. Succes!
Link to comment
Share on other sites

din 2001 325ci e 3200 euro vama....oricum de la 2001 se incepe cu anu......si dupaia creste usor... :blink:

98660[/snapback]

 

Noah bun, da' acuma nu ne spui si noua cat ai dat pe masina? Ca sa stim cum sa ne incadram...

Link to comment
Share on other sites

daca pe brief nu scrie E3 nu ai nici o sansa sa o inscrii, momentan nu stiu din August cum o fi. deci daca scrie d3/d4 nu se inscrie. de ce nu astepti inca un pic pana in August sa vezi noile reguli ?

98603[/snapback]

 

 

un prieten de-al meu a adus din .de un golf din 2003 si ii scria in brief D4...l-a inmatriculat...nu trebuie sa scrie euro3 sau euro4 in brief, sunt si alte coduri..eu am adus un Sprinter din 2001 si nu scria euro3 in brief si l-am inmatriculat...

Link to comment
Share on other sites

gbu de ce ti-ai vandut masina?

stiam ca aveai un 318i? as vrea sa imi iau si eu unul si m-ar interesa parerea ta legata de ea!

Multumesc!

98739[/snapback]

 

Am vandut-o pt ca vreau sa iau ceva cu mai multe dotari. Arata f bine masina, dar era slab dotata. De mers, mergea f bine. Imi pare un pic rau, pt ca nu gasesc nimic la pret acceptabil care sa fie cat de cat, si am dat o masina foarte buna. Dar asa mi s-a pus mie pata pe moment...

 

Si acum tot astept un coupe 2001-2002... 320-325. Sa vedem ce apare...

Link to comment
Share on other sites

Guest Shobo

hai sa ma bag si eu, ca de-abia am venit din germania cu 2 coupe-uri:

la 320 al meu din 2000 am platit 1670 euro. (brief D4, cu scllusselnr.32)

la 325 din 2002 (adus pt fosta mea) am platit 3600 euro. (brief Euro 4)

 

acum, cu inmatricularea. poti inmatricula si motoare din '99 (chiar cu d4 in brief), dar trebuie sa aibe urmatorul cod de motor:

318CI - 194E1

320CI - 206S4

323CI - 256S4

325CI - 256S5

328CI - 286S2

330CI - 306S3

orice alt cod motor, nu va intra euro 3 !!!

 

ps @ BayerischeMotorenWannabe : cum ai verificat tu kilometrajul dupa VIN ? eu nu am mai auzit de asa-ceva!

 

ps 2 : pretul pe care l-ai bagat tu pentru aducerea acelui 328 in tara este hilar ! :blink: masina aia, cu optiunile alea, nu o aduci sub 17k.

Edited by Shobo
Link to comment
Share on other sites

hai sa ma bag si eu, ca de-abia am venit din germania cu 2 coupe-uri:

la 320 al meu din 2000 am platit 1670 euro. (brief D4, cu scllusselnr.32)

la 325 din 2002 (adus pt fosta mea) am platit 3600 euro. (brief Euro 4)

 

acum, cu inmatricularea. poti inmatricula si motoare din '99 (chiar cu d4 in brief), dar trebuie sa aibe urmatorul cod de motor:

318CI - 194E1

320CI - 206S4

323CI - 256S4

325CI - 256S5

328CI - 286S2

330CI - 306S3

orice alt cod motor, nu va intra euro 3 !!!

98779[/snapback]

 

BELEA INFORMATZIA ASTAAAA!!! Un moderator sa o bage undeva la loc de frunte shi sticky, PLEASEEEEE!!

 

:blink: thanks, Shobo!

Link to comment
Share on other sites

Oameni buni, va multumesc mult pentru sfaturi si pentru promptitudine.

Shobo, masina e 12k, taxele sunt 2k, tva-ul recuperabil e tot 2k, benzina la intoarcere ma costa cam 500 de euro.. Cum am zis sunt 328-uri si mai ieftine de atat. Cat despre numarul real de km, se poate afla doar intr-o forma relativa, adica iei VIN-ul, te duci cu el la reprezentanta, iar acolo, daca sunt "amabili" iti dau vehicle history, si iti spun pe ce date a intrat masina in service-uri, pentru ce operatiuni si cati km avea atunci, asa iti poti da seama de numarul real de km. Daca la ultimul schimb de ulei masina avea 200.000km si acum are pe bord 120.000 e evident ca nu sunt reali. Stii cumva daca in 99 328-ul ci a primit mai multe tipuri de motoare? Eu am impresia ca e vorba doar de 286s2, ceea ce ar fi ok.

Link to comment
Share on other sites

pai: masina are mai mult de 5 ani (impliniti) si o cilindree in clasa 2700-2800 asa ca valoarea de catalog este de 7716 euro. Avand cilindree de peste 2500 cmc accizarea se face la 27% din valoarea de catalog si ajunge cam la 2080 euro. Masina costa 12.000 in germania, iar tva-ul recuperat (16%) este cam de 1920 de euro. Ramane de vazut daca se pot inmatricula aceste masini, in rest mi se pare o afacere foarte bune. Asta e ceea ce stiu eu, sper sa nu fiu in eroare, daca e cazul, va rog frumos sa ma corectati/informati, ca sa nu ma trezesc ca imi iau cine stie ce monstru de masina si raman fara bani de taxe.
Link to comment
Share on other sites

eu mi-am facut calculele (gresite, inteleg) dupa tabelele urmatoare: http://www.gpi.ro/inc/taxevama.php ... poti sa imi spui unde ar trebui sa ma uit de fapt, te rog frumos? Se pare ca aproape orice informatie publica in tara asta pe net care tine de stat e depasita. :blink: Edited by BayerischeMotorenWannabe
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.