Jump to content

sonda lambda universala, filtru combustibil + diverse piese


shogunE21

Recommended Posts

In sfarsit m-am apuc de intretinerea masinii mele.

 

Intrucat am un consum ridicat (14-15 in oras), am hotarat sa-mi schimb piesele, ce pot cauza acest consum, respectiv relanti oscilant la motorul incalzit. Oricum, majoritatea acestor piese sunt consumabile si e indicat sa fie schimbate.

 

Am schimbat bujiile (NGK cu 2 electrozi), cele vechi erau uzate.

Urmeaza sonda lambda, am cumparat o sonda Bosal universal cu 4 fire, fabricat in Belgia, m-a costat 190 lei fata de 450 lei pentru cea originala.

Am luat si senzori temperatura, pe M43 sunt 2 bucati, unul pentru temperatura motor DME, altul pentru ceasul (ca nu functioneaza). Au culori diferite, mufa e aceeasi, dar au valori de rezistenta diferite.

 

Au sosit si restul pieselor: placute de frana (ATE), un tampon motor, filtru combustibil, garnitura capac motor.

 

Intrebarile mele:

1. Unde este locat filtrul de combustibil la E36 Compact?

2. La schimbare tampon motor (partea dreapta, fata) trebuie sa ridic un pic motorul sau e suficient daca demontez bratul ce leaga motorul de tampon?

3. Debitmetrul deocamdata ramane, eventual stie cineva daca poate fi testat fara soft de diagnoza?

4. Are cineva experienta cu sonda lamba universala?

post-24726-1263838158_thumb.jpg

post-24726-1263838167_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 57
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

eu am pe M42 sonda lambda NTK universala si se pare ca suntem prieteni pana acu. O am din vara si totul e ok. Atunci am preferat-o din cauza finantelor scazute. A mea am rupt-o pe un drum de macadam din neatentie.

 

 

pt @Rhaziel: ambii senzori sunt pe _chiulasa_.

 

Debidmetrul cred ca e si la M43 de tip mecanic care nu are ce pati. E doar un potentiometru. Bentley-ul da exact cum pot fi verificate si cele mecanice si cele Hot-wire.

Link to comment
Share on other sites

1. Unde este locat filtrul de combustibil la E36 Compact?

Te bagi sub masina, si cam sub scaunul sofer ai o carcasa de plastic. Dai aia jos, si vezi filtrul.

Sau mai bine te uiti dupa conducte, si gasesti sigur.

Link to comment
Share on other sites

debitmetrul in sine poate ca este mai greu sa se duca pe apa sambetei, dar ce ne face noua zile fripte este acel senzor din interiorul debitmetrului ... ala cedeaza.

E vorba de filamentul ala? Sau altul e senzorul?

Link to comment
Share on other sites

asta incerc sa va explic. Debidmetrul mecanic NU are filament. E un potentiometru (o rezistenta variabila) la care sansele sunt mult mai mici sa se strice. La cele cu filament (hot wire) se poate verifica daca mai sunt ok in felul urmator: Se desface debidmetrul dinspre filtrul de aer si va uitati inauntru in el. La circa 2 secunde dupa ce opriti motorul (aveti nevoie de cineva sa-l opreasca) acel filament se aprinde pt cateva zecimi de secunda pentru a arde eventualele mizerii de pe el. Poate va intrebati de ce nu se foloseste cel mecanic odata ce se defecteaza mai des. Ideea e ca cel mecanic nu este la fel de precis ca cel cu hot wire sau cel cu film. Deschideti manualul Bentley si vedeti cum se pot verifica ambele tipuri... Bafta si astept raspunsuri!
Link to comment
Share on other sites

imi spui te rog si la ce pagina ai gasit chestiile alea??? eu nu reusesc sa le gasesc, desi m-am benoclat pe manualul respectiv cateva ore bune ...

multumesc.!

 

:) cateva ore bune zici? 160 pt cel volumetric (mecanic) si 163 pentru cel hotwire -Pagina PDF_ului. Folositi functia search.

PS: Mi-a luat 2 minute sa gasesc.

 

Enjoy

Link to comment
Share on other sites

Kine spune-mi si mie unde se afla senzorul pentru temperatura motorului ,am impresia ca e dus ca am consum de 15 % in oras, si cum pot sa verific daca este bun.

 

cum stai cu fata spre capota, pe partea dreapta a motorului, sub galeria de admisie, in partea din fatza a motorului. Se insurubeaza in motor. Daca scoti mufa cu cablaj, se vede mufa albastra a senzorului. Acela da semnal catre ECU... si poate duce la un consum crescut. La pagina 161 in bentley se poate gasi tabelul D cu valorile de test.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.