Jump to content

De ce porneste greu...


Recommended Posts

e46,116cp din 2004 ,160.000 diesel la Sighisoara -24 la ora 8 dimineata,mot Rompetrol nu am reusit sub nici un chip sa pornesc.Imi iese si de motor un fum alb de parafina si ,cum au spuso si altii, un miros intepator .Am incercat si cu un pic de pedala , ca anii trecuti mai mergea si asa, dar acum pauza...duminica la -17 de abia am pornit cu alta baterie mai incarcata.Oricum maine o bag inauntru , undeva sa o pot porni si la service cu ea sa schimb filtru si un check la bujii.Intrebare pt cei cu 318d ... Si ale voastre pornesc asa greu iarna?Apropo ,am auzit ca astea cu Euro 4 pornesc mai greu iarna ca le alimenteaza calculatoru numai pe un piston sa nu scoata fum la pornire...

 

Mie, azi dimineata la -21(Bucuresti, Prelungirea Ghencea, mai in camp), nu mi-a pornit. Adevarat este ca am imprumutat ieri bateria unui prieten de la birou si mi-a slabit-o putin(noroc ca s-a oferit sa imi ia alta). La -17 imi pornea fara probleme. Insa azi dimineata a avut draci pe ea si nu a vrut sub nicio forma...parerea mea este ca desi bateria tragea putin putin mai greu ar fi tb sa porneasca...am prieteni cu A4 diesel care se plangeau ca la -28(la munte) nu le porneau...dar la -21 nu i-am auzit sa faca probleme chiar si cu bateria mai slabita. Nu stiu ce Dumnezeu au E46 iarna. La E39 nu am intampinat problemele astea. La -25 mi-o lua in cel mai rau caz de la a doua cheie(am patit-o de 2 ori). Insa azi am rosit putin cand am vb cu un tip cu A4 si lui i-a pornit din prima...si el ma tot batea la cap sa renunt la BMW ca-s pretentioase...ce argumente sa mai am in fata lui cand am fost prins cu pornirea-n sac :) ?

Link to comment
Share on other sites

motorina este de vina! si eventual filtrul de motorina neschimbat. mie imi porneste din prima fara nici o problema. insa am filtrul si bijiile schimbate si am bagat de la omv motorina. cred ca am avut noroc ca a fost buna motorina din cate plangeri vad ca sunt aici pe forum. la mine la birou majoritatea nu si-au putut porni masinile zilele astea, ba mai rau unui coleg i-a crapat si parbrizul.
Link to comment
Share on other sites

Azi dimineata la -17 garde a luat-o din prima fara preincalzire, doar martorii au facut ca la un pom de craciun s-au stins si aprins alternativ, dupa o secunda maxim 2 a pornit. Eu am verificat in toamna bujiile 4 bucati beru noi.

 

Eram cam nemultumit de ezitarea de la pornire dar cand vad aici atatea cazuri am impresia ca sunt printre norocosi.

 

La VW Passat 2001 la -35 de grade in Ucraina numai i-am aratat cheia si a luat-o.

Link to comment
Share on other sites

A mea(e46 320d 150cp 2001)are astazi 7 zile de cand nu am mai pornit-o pentru ca este blocata in zapada si locuiesc foarte aproape de birou. Citind acest topic m-am hotarat sa o "pornesc" diseara cand voi ajunge acasa. Mai aveam vreo 15 litri in rezervor de la OMV. Sper sa nu intru in grupul celor care nu le-a pornit masina dar cred ca am sanse foarte mari. :) Edited by deka
Link to comment
Share on other sites

A mea(e46 320d 150cp 2001)are astazi 7 zile de cand nu am mai pornit-o pentru ca este blocata in zapada si locuiesc foarte aproape de birou. Citind acest topic m-am hotarat sa o "pornesc" diseara cand voi ajunge acasa. Mai aveam vreo 15 litri in rezervor de la OMV. Sper sa nu intru in grupul celor care nu le-a pornit masina dar cred ca am sanse foarte mari. :)

 

Mda...am vb cu un mecanic acum putin timp si mi-a spus ca filtrele la E46 se infunda rapid daca motorina nu e de buna calitate si apuca sa-si modifice densitatea pe temp foarte scazute. Asa se formeaza un dop si motorul nu mai primeste combustibil. Si tind sa-l cred avand in vedere ca azi dimineata dadeam la la cheie si nu parea sa se alimenteze.

Link to comment
Share on other sites

A mea(e46 320d 150cp 2001)are astazi 7 zile de cand nu am mai pornit-o pentru ca este blocata in zapada si locuiesc foarte aproape de birou. Citind acest topic m-am hotarat sa o "pornesc" diseara cand voi ajunge acasa. Mai aveam vreo 15 litri in rezervor de la OMV. Sper sa nu intru in grupul celor care nu le-a pornit masina dar cred ca am sanse foarte mari. :)

 

Mda...am vb cu un mecanic acum putin timp si mi-a spus ca filtrele la E46 se infunda rapid daca motorina nu e de buna calitate si apuca sa-si modifice densitatea pe temp foarte scazute. Asa se formeaza un dop si motorul nu mai primeste combustibil. Si tind sa-l cred avand in vedere ca azi dimineata dadeam la la cheie si nu parea sa se alimenteze.

 

Ups, :lol:, eu am pe 318d filtrul de motorina pe masina mai bine de 30.000km....ok , deci stiu ce am de facut, daca nu se rezolva, trec pe lista suspectiilor si releul.

Link to comment
Share on other sites

A mea(e46 320d 150cp 2001)are astazi 7 zile de cand nu am mai pornit-o pentru ca este blocata in zapada si locuiesc foarte aproape de birou. Citind acest topic m-am hotarat sa o "pornesc" diseara cand voi ajunge acasa. Mai aveam vreo 15 litri in rezervor de la OMV. Sper sa nu intru in grupul celor care nu le-a pornit masina dar cred ca am sanse foarte mari. :)

 

Mda...am vb cu un mecanic acum putin timp si mi-a spus ca filtrele la E46 se infunda rapid daca motorina nu e de buna calitate si apuca sa-si modifice densitatea pe temp foarte scazute. Asa se formeaza un dop si motorul nu mai primeste combustibil. Si tind sa-l cred avand in vedere ca azi dimineata dadeam la la cheie si nu parea sa se alimenteze.

 

Ups, :lol:, eu am pe 318d filtrul de motorina pe masina mai bine de 30.000km....ok , deci stiu ce am de facut, daca nu se rezolva, trec pe lista suspectiilor si releul.

 

Filtrul de motorina se verifica/schimba la diesel atunci cand masina nu porneste iarna.

 

La unele filtre exista un buson de golire pentru reziduri(cred ca e util la temperaturi pozitive), la BMW nu cred ca e cazul cel putin E46 are fitrul pozitionat dezavantajos sub masina.

 

Motiv:

 

Daca il schimbi si nu s-a rezolvat problema esti impacat ca ai un filtru nou la masina, in fond e consumabil, nu costa o avere deci nu ai pierdut nimic.

 

In filtru se aduna apa din motorina si in conditiile astea se transforma in gheata.

Link to comment
Share on other sites

Cand mai aveti probleme cu pornirea la dieseluri,verificati si daca aveti curent pe firul care va alimenteaza bujiile in momentul in care puneti contactul pe bujie(cel putin stiti daca va vine curent pana la bujii),fir care uneori se rupe,se desprinde din cauza vechimii,a trepidatiilor motorului,a drumurilor foarte bune :) .Am patit-o cu un Audi 1,9td,seara am venit acasa cu masina,totul ok, iar dimineata cand s-o pornesc,chinul de pe lume.Dupa nspe chei a pornit insa din compresia motorului(bujiile nu au functionat,firul fiind smuls).Cat despre fumul albastru,orice diesel cu o anumita vechime afuma putin cand porneste(cateva secunde,minute chiar in functie de uzura).Sper ca v-am ajuta cu ceva!Salut!
Link to comment
Share on other sites

Cand mai aveti probleme cu pornirea la dieseluri,verificati si daca aveti curent pe firul care va alimenteaza bujiile in momentul in care puneti contactul pe bujie(cel putin stiti daca va vine curent pana la bujii),fir care uneori se rupe,se desprinde din cauza vechimii,a trepidatiilor motorului,a drumurilor foarte bune :) .Am patit-o cu un Audi 1,9td,seara am venit acasa cu masina,totul ok, iar dimineata cand s-o pornesc,chinul de pe lume.Dupa nspe chei a pornit insa din compresia motorului(bujiile nu au functionat,firul fiind smuls).Cat despre fumul albastru,orice diesel cu o anumita vechime afuma putin cand porneste(cateva secunde,minute chiar in functie de uzura).Sper ca v-am ajuta cu ceva!Salut!

 

La BMW e o adevarata placere sa ajungi pana la bujii, daca la VW/Audi bujiile incandescente dunt aproape la fel de usor de gasit ca la un motor pe benzina la BMW (de fapt in genereal la dieselurile comonrail) e o adevarata aventura.

Link to comment
Share on other sites

sunt si eu un posesor de e46 320d si tristul adevar este ca daca te prinde iarna fara sa faci revizia necesara la masina este cam trista situatia dar daca schimbi bujiile incandescente ai baterie noua nu o baterie care invarte asa si asa la motoarele diesel este necesar sa invarta repede motorul pt a face autoaprinderea motorina de iarna si filtre schimbate la timp si in general verificarea de iarna facuta bine nu cred ca nu va porni motorul indiferent de temp treaba cu senzorul de temperaura care nu permite sa porneasca motorul e o poveste parerea mea.....am trei ierni pe care le am trec cu brio fara sa schimb nimik la masina si 165000 de km reali dar iarna asta m a cam luat pe nepregatite...iar drept urmare nu mi a pornit masina ieri dimineata...dar am sa schimb bateria care nu mai invarte la capacitatea cu care ar trebui si bujiile pe care nu le am schimbat niciodata si sunt sigur ca voi porni in ori ce dimineata geroasa la fel de bine ca si iernile tecute! Succes la toata lumea
Link to comment
Share on other sites

asa zic si eu......unele testere arata ca sunt bune bujiile dar ele nu lucreaza la capacitate maxima sunt obosite moral si trebuiesc schimbate in cazul meu cred ca le ajunge si lor au aproape 6 ani si 165000 km in legatura cu bateria pe timp de iarna ea invarte motorul dar nu l invarte la o turatie la care sa faca autoaprinderea si degeaba o invarte de 10 ori daca nu o invarte de 2 ori si bine cu turatie sa declanseze si bujiile degeaba incalzesc daca nu lucreaza la capacitate maxima mai ales la temp care au fost!in legatura cu oamenii depe forum care sustin ca masinile BMW e 46 320d sunt proaste iarna la pornire le sugerez sa faca o revizie mai amanuntita la masina si mai cu simt de raspundere...o sa vada ca nu s chiar asa de proste cum sustin!asa este vine iarna si trebuie o revizie cu simt de raspundere niste bani investiti in piese necesare si la drum...sunt sigur ca nu or sa ne lase la greu :)
Link to comment
Share on other sites

Se pare ca sunt totusi mai multi factori care influenteaza pornirea la temperaturile astea; astazi am avut aceeasi problema si dupa ce i-am schimbat bateria cu una noua tot nu a vrut sa porneasca; mai mult ca sigur motorina e praf, si sincer nu cred ca mai aveam 10 l in rezervor. Cat despre filtre si bujii sunt schimbate prin octombrie, asa ca deocamdata exclud. Oricum daca porneste o sa o duc la revizie, cu toate ca e clara situatia.

 

p.s. daca completez cu niste motorina-omv alpin diesel- am ceva mai multe sanse sa o fac sa porneasca, sau astept sa vina vara? :)

Link to comment
Share on other sites

nu stiu ce sa zic ....imi vine greu sa cred ca ai si bujii noi si baterie noua si nu porneste atunci cred ca e de la alimentare.....sau releul de la bujii mie nu mi a pornit dupa cea mai geroasa nopte am dat patru chei si a inceput sa se slabeasca bateria apoi am chemat pe cineva am alimentat de la cabluri si a pornit la trei chei dar eu nu am schimbat bujiile niciodata....si totusi cu o bat mai buna imi porneste ...nuj ce sa ti zic..
Link to comment
Share on other sites

salut

nu am citit tot insa dau si eu cateva idei

 

 

in primu rand tre sa ai motorina curata nu de prin cine stie ce bidoane cu apa

bateria tre sa fie f buna. eu i am luat de 80 amperi

bujiile tre sa stea la astfel de temperaturi in jur de 10 secunde din cate am numarat eu pana se sting din bord. daca nu se intampla e releul. plus ca si bujiile trebuie sa fie bune. si nu cred ca au fost schimbate. o alta parere ar fi uleiul sa fie adaptat pentru astfel de conditii.daca ai toate aceste lucruri puse la punct eu garantez ca o pornesti la minus 35 grade la prima cheie si nu se opreste. masina mea are 240.000 km si o ia instnat la minuis 23 grade cata a fost maximul de temperatura negativa in zona mea. bafta

Link to comment
Share on other sites

La mine se pare ca a fost bateria. Pe acel mic hublou de deasupra bateriei se vedea foarte putin verde(verde-incarcat, negru-slab, galben-inlocuire). Am lasat-o in casa vreo 9-10 ore si acum se vede verde binisor. A pornit la -14 fara sa zica nimic. Nici nu am dat bine de cheie ca a si luat-o...deci grija mare la baterie inainte de toate...e cel mai simplu de verificat.

 

Si ca veni vorba de bujii. Din cate am observat la mai toate masinile diesel pe vreme de iarna indicatorul de la bujii(acel arculetz pe galben) sta mai mult decat vara....uneori mult mai mult. Mie indiferent ca sunt +30 sau -20 imi sta la fel de mult...poate juma de secunda mai mult la temp scazute. Imi poate explica si mie cineva de ce? Am mai intrebat pe ici pe colo pe forum insa nimeni nu mi-a raspuns.

Link to comment
Share on other sites

S ar putea sa aveti dreptate si cu bujiile; stiu ca au fost schimbate(fostul proprietar), dar nu pot garanta ca mcanicul le-a pus pe cele care trebuie. Se stie ca se mai fac chestii din astea. Al doilea lucru e ca si ieri si azi cand am incercat sa o pornesc martorul de bujii nu a stat mai mult de 2 secunde aprins avand in vedere temp de afara. Din ce am inteles de la mai multi posesori, la astfel de temperaturi ar trebui sa stea mai mult timp aprins. In fine, daca e sa fie releu cam cat ma costa unul si unde gasesc?
Link to comment
Share on other sites

si eu am tot un 318d 160.000km e46, la a 5-a cheie a pornit,masina lasata de 2 zile nepornita,-25-30 grade in 2 zile,motorina 15l in rezervor.....filtre neschimbate inca....mah eu zik ca la temperaturile astea e normal,adika e si diesel nu e benzina,si nah acuma si voi,vreti sa va porneasca la prima cheie,daca la toate fac asa inseamna ca nu din vina noastra ca nu intretinem masina calumea...e frig de crapa pietrele,mie in ziua aia mia inghetat schimbatoru de viteze facuse turturi si portierele pe interior,au fost cam 2 zile de -30grade,ce sa facem si noi acuma,asteptam primavara si sa ne multumim ca ne se deschid macar portierele....
Link to comment
Share on other sites

Se pare ca sunt totusi mai multi factori care influenteaza pornirea la temperaturile astea; astazi am avut aceeasi problema si dupa ce i-am schimbat bateria cu una noua tot nu a vrut sa porneasca; mai mult ca sigur motorina e praf, si sincer nu cred ca mai aveam 10 l in rezervor. Cat despre filtre si bujii sunt schimbate prin octombrie, asa ca deocamdata exclud. Oricum daca porneste o sa o duc la revizie, cu toate ca e clara situatia.

 

p.s. daca completez cu niste motorina-omv alpin diesel- am ceva mai multe sanse sa o fac sa porneasca, sau astept sa vina vara? :)

Ce masina ai?

De exemplu la masinile cu IBS (Intelligent Battery Sensor) la operatiunea de schimbare a bateriei trebuie facuta o operatiune de recunoastere a noii baterii, cel putin asa scrie in TIS.

Mai ales daca difera amperajul, CAS-ul trebuie codat cu noul amperaj.

battery_replacement.jpg

Edited by IulianC
Link to comment
Share on other sites

La mine se pare ca a fost bateria. Pe acel mic hublou de deasupra bateriei se vedea foarte putin verde(verde-incarcat, negru-slab, galben-inlocuire). Am lasat-o in casa vreo 9-10 ore si acum se vede verde binisor. A pornit la -14 fara sa zica nimic. Nici nu am dat bine de cheie ca a si luat-o...deci grija mare la baterie inainte de toate...e cel mai simplu de verificat.

 

Si ca veni vorba de bujii. Din cate am observat la mai toate masinile diesel pe vreme de iarna indicatorul de la bujii(acel arculetz pe galben) sta mai mult decat vara....uneori mult mai mult. Mie indiferent ca sunt +30 sau -20 imi sta la fel de mult...poate juma de secunda mai mult la temp scazute. Imi poate explica si mie cineva de ce? Am mai intrebat pe ici pe colo pe forum insa nimeni nu mi-a raspuns.

S-ar putea sa fie releul busit.

La temperaturi scazute, cum au mai zis si altii, trebuie sa stea indicatorul de la bujii cam 10 sec aprins.

Link to comment
Share on other sites

La mine se pare ca a fost bateria. Pe acel mic hublou de deasupra bateriei se vedea foarte putin verde(verde-incarcat, negru-slab, galben-inlocuire). Am lasat-o in casa vreo 9-10 ore si acum se vede verde binisor. A pornit la -14 fara sa zica nimic. Nici nu am dat bine de cheie ca a si luat-o...deci grija mare la baterie inainte de toate...e cel mai simplu de verificat.

 

Si ca veni vorba de bujii. Din cate am observat la mai toate masinile diesel pe vreme de iarna indicatorul de la bujii(acel arculetz pe galben) sta mai mult decat vara....uneori mult mai mult. Mie indiferent ca sunt +30 sau -20 imi sta la fel de mult...poate juma de secunda mai mult la temp scazute. Imi poate explica si mie cineva de ce? Am mai intrebat pe ici pe colo pe forum insa nimeni nu mi-a raspuns.

S-ar putea sa fie releul busit.

La temperaturi scazute, cum au mai zis si altii, trebuie sa stea indicatorul de la bujii cam 10 sec aprins.

 

Pai asa face de cand am luat-o(anul trecut). In iarna lui 2009 am pornit-o dupa 5 zile de stat la -25...am pus contactul, a stat aprins indicatorul timp de 2 secunde si i-am dat. A luat-o fara probleme. Ar fi putut sa porneasca la -20(dupa zile bune de stat la -25) doar prin compresie si fara ajutorul bujiilor? Cum se poate verifica daca e busit releul? Din cate am inteles pe tester indica bujii duse insa nu spune nimic de releu. Mie vara trecuta cand am pus-o pe tester imi spunea ca bujiile sunt ok. Daca ar fi fost sa fie dus releul nu-mi indica toate bujiile duse? Oricum aveam de gand sa curat galeria de admisie si din cate am inteles releul e "prin zona". Cam cat ajunge un releu? Multam!

Edited by f1bogdan
Link to comment
Share on other sites

A mea(e46 320d 150cp 2001)are astazi 7 zile de cand nu am mai pornit-o pentru ca este blocata in zapada si locuiesc foarte aproape de birou. Citind acest topic m-am hotarat sa o "pornesc" diseara cand voi ajunge acasa. Mai aveam vreo 15 litri in rezervor de la OMV. Sper sa nu intru in grupul celor care nu le-a pornit masina dar cred ca am sanse foarte mari. :lol:

 

Revin......spre surprinderea mea,aseara la minus 9 grade dupa 7 zile de stat in parcare,a pornit la sfert de cheie. Nu-mi venea sa cred,sunt mandru de masina mea. :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.