Jump to content

De ce porneste greu...


Recommended Posts

b-69-tau, contactii rupti, erau rupti sau i-ai rupt tu incercand sa dai la o parte acel material transparent.

 

Contactii erau rupti ca nu se mai aprindeau bujiile, acum l-am reparat si merge perfect :)

pai si de exemplu la tine acum ca zici ca merge bine cat sta becul de la bujii aprins.?.mai multi vor sa stie ..merci

Multi stiu cat sta aprins, vrei sa spui ca TU vrei sa afli. 7 secunde sta aprins la intensitate maxima,

nu ,sta si la mine aprins daoar ca eram curios cate secumde sta la tine acum ca ai rezolvat problema....

Link to comment
Share on other sites

Aseara tarziu robert a dat jos releul de pe masina mea si stupoare avea 8 fire dezlipite :) .....

Releu de bujii este releu de caca lipit cu caca :lol: .

e naspa rau si pozitia p-arca era criza de cabluri ...putea sa il puna oriunde dar nu acolo..........ma gandesc cum s-or rupe contactele alea..de la socuri?! nu pot sa imi dau seama , ca are si gelatina aia.. :)

Link to comment
Share on other sites

Aseara tarziu robert a dat jos releul de pe masina mea si stupoare avea 8 fire dezlipite :) .....

Releu de bujii este releu de caca lipit cu caca :lol: .

e naspa rau si pozitia p-arca era criza de cabluri ...putea sa il puna oriunde dar nu acolo..........ma gandesc cum s-or rupe contactele alea..de la socuri?! nu pot sa imi dau seama , ca are si gelatina aia.. :)

 

Nu se rup ....se dezlipesc..... sunt fire foarte subtiri..... iar releul este montat in ciuda tuturor mecanicilor :)

Link to comment
Share on other sites

Acum ca ai releul bun, cand e frig sa zic -10 grade cam cat iti sta martorul de la bujii aprins?

 

Gata am rezolvat cu releul de bujii.... multumesc B-69-TAU..... M-i la refacut si merge perfect.

Am schimbat si bujiile ma rog fara una dar asta este alta poveste :lol: .... oricum a pornit imediat motorul iar martorul dde a stat aprins ca inainte adica 2 sec max....dar apoi porneste imediat :) .

Link to comment
Share on other sites

Acum ca ai releul bun, cand e frig sa zic -10 grade cam cat iti sta martorul de la bujii aprins?

 

Gata am rezolvat cu releul de bujii.... multumesc B-69-TAU..... M-i la refacut si merge perfect.

Am schimbat si bujiile ma rog fara una dar asta este alta poveste :) .... oricum a pornit imediat motorul iar martorul dde a stat aprins ca inainte adica 2 sec max....dar apoi porneste imediat :lol: .

 

Oricum esti un fericit ca ai putut repara releul bujii, eu l-am desfacut si nu am avut nici un fir dezlipit. Cred ca s-a ars placa :)

Link to comment
Share on other sites

Acum ca ai releul bun, cand e frig sa zic -10 grade cam cat iti sta martorul de la bujii aprins?

 

Gata am rezolvat cu releul de bujii.... multumesc B-69-TAU..... M-i la refacut si merge perfect.

Am schimbat si bujiile ma rog fara una dar asta este alta poveste :) .... oricum a pornit imediat motorul iar martorul dde a stat aprins ca inainte adica 2 sec max....dar apoi porneste imediat :lol: .

 

Oricum esti un fericit ca ai putut repara releul bujii, eu l-am desfacut si nu am avut nici un fir dezlipit. Cred ca s-a ars placa :)

 

Mai ai releul? Ti-l repar 100% :D

 

 

il mai am dar nu ma mai incanta cu nimic ca deja am luat altul :)( (am dat gelatina jos de langa fire si nu am nici un fir dezlipit dar cine stie o fi alceva, daca il poti repara este bine venita treaba)

Link to comment
Share on other sites

Salut , eu am un 320d din 2000, nu am avut pana acum nici o problema cu pornirea la rece . La -22 grade in Brasov a pornit fara probleme din prima (martorul de preincalzire a stat aprins vreo 6-7 sec) , motorina pun numai Alpin Diesel , bujiile le-am schimbat in toamna ca erau duse.Daca ai motorina de iarna , baterie buna , bujii bune , releu bun cred ca un BMW diesel nu ar trebui sa puna probleme la pornire cand e foarte frig ca doar nu-i Aro sau Raba sa stai cu faclia pe dedesubt .

Iarna trecuta ca un incepator/prost ce eram umblam si cu cativa litri de motorina in rezervor pana mi-a spus cineva ca risc sa imi stric pompa din rezervor. De atunci nu mai las sa scada nivelul sub 15-20 litri mai ales acum iarna.

Link to comment
Share on other sites

Off topic :

 

-de ce esti rautacios? da recunosc, te-am sunat, intradevar am ajuns la un mecanic, care nici nu pot sa ii zic mecanic, ce crezi ca nu se poate intampla asa ceva, te inseli.

-nu am cunostinte de mecanica, ca daca aveam nu te sunam; te-am deranjat puteai sa zici.

-ai inteles bine, asa te vad eu, ca cam tii pentru tine nu vrei sa imparti toate experientele tale (in legatura cu masina) si cu alti colegi, faci un ban, foarte bine.

-vrb in numele lor, de ce? pentru ca suntem multi care suntem nemultumiti de mecanici, de tratamente, de multe altele, si incercam cum putem sa le reparam singuri.

 

daca tu vezi ceva ce nu e in neregula la ce am scris mai sus, te rog sa imi dai pm si sa continuam discutia acolo; chiar credeam ca esti un tip de treaba, poti inca sa imi schimbi aceasta parere, doar ne-am intalnit, si nu erai asa, dar vad ca iti place sa fi rautacios si secretos in unele lucruri (fata-in-fata cu unii colegi), daca ma insel, imi cer scuze, dar numai dupa ce iti ceri si tu.

 

indiferent de ce ai spune, eu acesta discutie am oprit-o aci.

 

 

 

On topic :

 

maine dimineata sunt programat la un mecanic, sa vedem ce fac si revin cu o postare explicita. wish me luck.

Link to comment
Share on other sites

Fiecare are dreptate in felul sau: el si este valabil si in cazul meu, cu putina rabdare si cat de cat indemanare se pot rezolva anumite lucruri fara a ajunge la un mecanic ( asta cu sunat-ull la telefon nici mie nu mi se pare-n regula de a da indicatii cum sa le schimbi mai ales ). Hai ca a sun-o un om si ai cere anumite sfaturi nu cred ca este nimic in regula si il inteleg aici pe Robert si este cu totul alceva de a cere indicatii de a schimba admisia. Acuma si partea mecanicului (cazul lui Robert), care ca orice comerciant mi se pare-n regula pentru a supravietui sa nu de-a totul din casa. Unde nu stii cel mai bine este sa te duci la mecanic si nu a face pe ghicite sau prin auzite ca poti sa faci mai rau decat este.Bafta la amandoi :)
Link to comment
Share on other sites

Fiecare are dreptate in felul sau: el si este valabil si in cazul meu, cu putina rabdare si cat de cat indemanare se pot rezolva anumite lucruri fara a ajunge la un mecanic ( asta cu sunat-ull la telefon nici mie nu mi se pare-n regula de a da indicatii cum sa le schimbi mai ales ). Hai ca a sun-o un om si ai cere anumite sfaturi nu cred ca este nimic in regula si il inteleg aici pe Robert si este cu totul alceva de a cere indicatii de a schimba admisia. Acuma si partea mecanicului (cazul lui Robert), care ca orice comerciant mi se pare-n regula pentru a supravietui sa nu de-a totul din casa. Unde nu stii cel mai bine este sa te duci la mecanic si nu a face pe ghicite sau prin auzite ca poti sa faci mai rau decat este.Bafta la amandoi :)

ROBERT SPUNE LA OAMENI CA SI TU LA RANDUL TAU AI INVATAT SA FACI LIPITURILE ALEA DE LA ... MINE ... :lol:

Link to comment
Share on other sites

Fiecare are dreptate in felul sau: el si este valabil si in cazul meu, cu putina rabdare si cat de cat indemanare se pot rezolva anumite lucruri fara a ajunge la un mecanic ( asta cu sunat-ull la telefon nici mie nu mi se pare-n regula de a da indicatii cum sa le schimbi mai ales ). Hai ca a sun-o un om si ai cere anumite sfaturi nu cred ca este nimic in regula si il inteleg aici pe Robert si este cu totul alceva de a cere indicatii de a schimba admisia. Acuma si partea mecanicului (cazul lui Robert), care ca orice comerciant mi se pare-n regula pentru a supravietui sa nu de-a totul din casa. Unde nu stii cel mai bine este sa te duci la mecanic si nu a face pe ghicite sau prin auzite ca poti sa faci mai rau decat este.Bafta la amandoi :)

ROBERT SPUNE LA OAMENI CA SI TU LA RANDUL TAU AI INVATAT SA FACI LIPITURILE ALEA DE LA ... MINE ... :lol:

Link to comment
Share on other sites

... fumul albicios si intepetor la miros la prima pornire este motorina ce nu sa aprins, unii dintre noi pun contactul de mai multe ori ... ce se intimpla cu motorina care o baga pompa in injectoare si ramine ne arsa? ... iese pe esapament, iar releul si bujiile au o siguranta comuna de 100 A situata in spatele torpedoului sub o carcasa din plastic, care se mai poate arde. Acea lipitura magica pe care o face fabricantul in releu, nu o face cu fludor ca noi, eu unul cred ca este argint, pe care daca il cureti bine bine de preferat cu o freza, (dar si firele ce urmeaza a fi relipite se curta cu atentie sa nu se deslipeasca de placa), se relipesc. Gelul se indeparteaza cu o periuta de dinti si restul operatiei. De preferat sa se verifice fiecare bujie in perte cu fisa aferente ei afara nemontata pe masina pentru a vedea daca se incalzeste bujia. Eu la mine nu am mai pus bujiile de 5V am pus de 11 v care nu se iorosesc asa tare. Asta in cazurile cind nu sau ars componente elecronice din releu. :)
Link to comment
Share on other sites

... fumul albicios si intepetor la miros la prima pornire este motorina ce nu sa aprins, unii dintre noi pun contactul de mai multe ori ... ce se intimpla cu motorina care o baga pompa in injectoare si ramine ne arsa? ... iese pe esapament, iar releul si bujiile au o siguranta comuna de 100 A situata in spatele torpedoului sub o carcasa din plastic, care se mai poate arde. Acea lipitura magica pe care o face fabricantul in releu, nu o face cu fludor ca noi, eu unul cred ca este argint, pe care daca il cureti bine bine de preferat cu o freza, (dar si firele ce urmeaza a fi relipite se curta cu atentie sa nu se deslipeasca de placa), se relipesc. Gelul se indeparteaza cu o periuta de dinti si restul operatiei. De preferat sa se verifice fiecare bujie in perte cu fisa aferente ei afara nemontata pe masina pentru a vedea daca se incalzeste bujia. Eu la mine nu am mai pus bujiile de 5V am pus de 11 v care nu se iorosesc asa tare. Asta in cazurile cind nu sau ars componente elecronice din releu. :)

pai si tie cat curent iti intra in bujiie?? daca motorul tau merge din fabrica cu bujiie de 5v si tu ii pui pe cea de 11v care este la modelul de 136cp crezi ca e suficient curentul sa o inroseasca?....iti zic asta pentru ca la mine imi intra exact 5.95v la fiecare bujie de 5v.....iar daca i-as pune de 11v ca tine este logic ca nu se inroseste la maxim poate doar sa se incalzeasca putin ,..desi nu cred..............aa si apropo de siguranta cum mi-au zis si mie altii si nu am crezut..siguranta la mine era perfect ca noua ,iti dai seama ce scurt tre sa ai sa se arda o siguranta de 100A

Edited by doru_89
Link to comment
Share on other sites

... fumul albicios si intepetor la miros la prima pornire este motorina ce nu sa aprins, unii dintre noi pun contactul de mai multe ori ... ce se intimpla cu motorina care o baga pompa in injectoare si ramine ne arsa? ... iese pe esapament, iar releul si bujiile au o siguranta comuna de 100 A situata in spatele torpedoului sub o carcasa din plastic, care se mai poate arde. Acea lipitura magica pe care o face fabricantul in releu, nu o face cu fludor ca noi, eu unul cred ca este argint, pe care daca il cureti bine bine de preferat cu o freza, (dar si firele ce urmeaza a fi relipite se curta cu atentie sa nu se deslipeasca de placa), se relipesc. Gelul se indeparteaza cu o periuta de dinti si restul operatiei. De preferat sa se verifice fiecare bujie in perte cu fisa aferente ei afara nemontata pe masina pentru a vedea daca se incalzeste bujia. Eu la mine nu am mai pus bujiile de 5V am pus de 11 v care nu se iorosesc asa tare. Asta in cazurile cind nu sau ars componente elecronice din releu. :)

pai si tie cat curent iti intra in bujiie?? daca motorul tau merge din fabrica cu bujiie de 5v si tu ii pui pe cea de 11v care este la modelul de 136cp crezi ca e suficient curentul sa o inroseasca?....iti zic asta pentru ca la mine imi intra exact 5.95v la fiecare bujie de 5v.....iar daca i-as pune de 11v ca tine este logic ca nu se inroseste la maxim poate doar sa se incalzeasca putin ,..desi nu cred..............aa si apropo de siguranta cum mi-au zis si mie altii si nu am crezut..siguranta la mine era perfect ca noua ,iti dai seama ce scurt tre sa ai sa se arda o siguranta de 100A

simplu... nu le-am mai pus de 5 v si gata, Intocmai asta a fost si motivul sa nu se inroseasca, si acum pe gerurile astea a pornit ok.

Edited by dorub98nic
Link to comment
Share on other sites

Din cauza asta se duce dracului tara asta..... toata musca face miere in romanica sau ma rog incearca....tot omul se pricepe la orice... mecanica , fotbal , politica, tamplarie, instalatii sanitare, constructii... si tot asa...

Daca fiecare s-ar concentra pe un domeniu oarecare si sa ajunga sa-l stapaneasca foarte bine.... eu cred ca muuulte lucruri ar fi altfel pe aici.

Poate considerati off topic ce am spus eu dar..... este parerea mea ....respect oamenii care stiu ce fac .... si urasc oamenii "fara meserii" buni la toate :)

Link to comment
Share on other sites

Din cauza asta se duce dracului tara asta..... toata musca face miere in romanica sau ma rog incearca....tot omul se pricepe la orice... mecanica , fotbal , politica, tamplarie, instalatii sanitare, constructii... si tot asa...

Daca fiecare s-ar concentra pe un domeniu oarecare si sa ajunga sa-l stapaneasca foarte bine.... eu cred ca muuulte lucruri ar fi altfel pe aici.

Poate considerati off topic ce am spus eu dar..... este parerea mea ....respect oamenii care stiu ce fac .... si urasc oamenii "fara meserii" buni la toate :)

bine zici........

Link to comment
Share on other sites

Din cauza asta se duce dracului tara asta..... toata musca face miere in romanica sau ma rog incearca....tot omul se pricepe la orice... mecanica , fotbal , politica, tamplarie, instalatii sanitare, constructii... si tot asa...

Daca fiecare s-ar concentra pe un domeniu oarecare si sa ajunga sa-l stapaneasca foarte bine.... eu cred ca muuulte lucruri ar fi altfel pe aici.

Poate considerati off topic ce am spus eu dar..... este parerea mea ....respect oamenii care stiu ce fac .... si urasc oamenii "fara meserii" buni la toate :)

Referitor strict la postul asta.

1.Cred ca fix asta e rolul forumului: sa ne ajutam reciproc sa ne impartasim experintele si un minimum de intretinere sa-l facem singuri. Sfaturile "mergi la service" nu mai trebuie sa le dea nimeni.

2. Trebuie sa ai un nivel de trai destul de ridicat ca pentru absolut orice sa chemi un "specialist" iar la nivelul de trai din romania nu pot sa nu ma intreb cat de interesat e un "specialist" sa-si faca treaba cand el nu poate sa traiasca cu salariu respectiv.

3.Din punctul meu de vedere totul se rezuma la atat (presupunand ca stiu despre ce e vorba): merita sa pierd atata timp cu activitatea asta sau nu? Fac mai multi bani daca fac altceva in timpul asta? Cateodata te preseaza timpul si cea mai banala operatie iti este mai comod sa o faci la specialisti dar totusi de multe ori renteaza sa faci cu manuta ta iar cand am timp , pentru mine e chiar placut.

Link to comment
Share on other sites

Din cauza asta se duce dracului tara asta..... toata musca face miere in romanica sau ma rog incearca....tot omul se pricepe la orice... mecanica , fotbal , politica, tamplarie, instalatii sanitare, constructii... si tot asa...

Daca fiecare s-ar concentra pe un domeniu oarecare si sa ajunga sa-l stapaneasca foarte bine.... eu cred ca muuulte lucruri ar fi altfel pe aici.

Poate considerati off topic ce am spus eu dar..... este parerea mea ....respect oamenii care stiu ce fac .... si urasc oamenii "fara meserii" buni la toate :)

Referitor strict la postul asta.

1.Cred ca fix asta e rolul forumului: sa ne ajutam reciproc sa ne impartasim experintele si un minimum de intretinere sa-l facem singuri. Sfaturile "mergi la service" nu mai trebuie sa le dea nimeni.

2. Trebuie sa ai un nivel de trai destul de ridicat ca pentru absolut orice sa chemi un "specialist" iar la nivelul de trai din romania nu pot sa nu ma intreb cat de interesat e un "specialist" sa-si faca treaba cand el nu poate sa traiasca cu salariu respectiv.

3.Din punctul meu de vedere totul se rezuma la atat (presupunand ca stiu despre ce e vorba): merita sa pierd atata timp cu activitatea asta sau nu? Fac mai multi bani daca fac altceva in timpul asta? Cateodata te preseaza timpul si cea mai banala operatie iti este mai comod sa o faci la specialisti dar totusi de multe ori renteaza sa faci cu manuta ta iar cand am timp , pentru mine e chiar placut.

 

Da asa e pe forum poti obtine multe informatii utile dar mai trebuie sa fii si capabil sa le aplici.

 

Sunt oameni si oameni

 

1. Unii care au inclinatie pe latura tehnica si cu cateva informatii reusesti sa le explici ce trebuie sa faca, omul a mai vazut in viata lui un surub, au nevoie de lamuriri cu privire la o aplicatie pratica (pe BMW spre exemplu). Oamenii astia au un minim de scule necesare pe langa pricepere si inteleg care e rolul unei piese in functionarea unui sistem sau mecanism.

 

2. Unii care nu au vazut un surub in toata viata lor dar de cand au intrat pe forum si au vazut posturi cu DIY au impresia ca pot desface si un motor sa-l puna la loc. Doar e totul alb pe negru sau chiar color. Dupa ce se impotolesc si strica ceva pe acolo incep discutii despre teoria chibritului. Ce poti sa-i zici mergi la mecanic sa-ti rezolve problema. Cel mai "problematici' mi se par insa cei care, nu vor sa dea bani pe piese, nu vor sa cheltuie pe scule, pe intretinere pentru, sunt pe langa domeniu, vor BMW si cred ca forumul le va rezolva orice problema "telepatic" daca se poate.

Edited by ionatan
Link to comment
Share on other sites

Astazi dimineata erau -14 grade celsius.... si a pornit la "sfert" :) ..... asa mai zic si eu sa incepi o noua zi.... cu zambetul pe buze :lol: ...

Iar referitor la posturile de mai sus .... eu mi-am spus parerea si atat..... nu orice musca face miere.

Iar daca ideea forumului este de a "face" lucrari de mecanica in spatele blocului.... atunci am inteles eu prost ideea de forum.

Link to comment
Share on other sites

Victorieeeeeeeee ( cu ajutorul lui Dumnezeu bineinteles ), dupa atatea mahniri, iar cine are nelamurii in ceea ce urmeaza, ori aci ori pm, si va raspund exact ce si cum s-a intamplat la mine. Azi la -4 grade indicate de calculatorul de bord, nu stiu cat era real, martorul de bujii incandescente s-a stins inaintea martorului airbag, nu stiu cate secunde a durat, dar masina a pornit la prima cheie, dupa ce a invartit, nustiu sa zic 2-3 ture, oricum foarte putin, nu stiu sa apreciez cat.

 

Incep prin a spune urmatorul lucru : - Orice piese este conceputa sa reziste un anumit ciclu, in aceste caz intra forate multe printre care si releul care comanda bujiile.

- Daca ar fi sa fac ca alt coleg dupa acest forum, v-as cere bani, si as zice ca ma pricep, si ca stiu ce fac, din fericire sunt unii mai bunii ca mine la acest job si ma bucur

pentru acest lucru, motivul fiind ca pentru o suma mica de bani, unii oameni sunt foarte de treaba, intradevar foarte rari ( am super mecanic, si iti multumesc si pe acesta cale ).

 

 

Probleme avute de mine:

 

1. Pornire grea dimineata.

2. Dupa schimbul de bujii, curatarea admisie si a EGR, nu mai trecea de 3000pm, ii dadea in nas, si oprea motoru.

 

Poate gresesc in pasi urmatori, corectati.

 

1. Aceasta prima problema are mai multe cauze, incepand cu bateria,bujii,releu bujii,siguranta,combustibil,pompa de combustibil,injectoare,compresie, si or mai fi, nu le stiu pe toate.

 

In acest caz, imediat ce ati verificat ca bateria este buna, pasu numarul 2 este TESTERU. DE CE? Pentru ca va ajuta sa eliminati pe rand problemele de mai sus, fara a avea dubii ca e una sau alta, indiferent ca

inainte a mers bine, deoarece cum v-am zis mai sus orice piesa are termen de viata limitat.

 

In cazul meu, bateria buna, bujiile bune, dar eu le-am schimbat pentru ca am sarit pasul testarului, nu imi pare rau dar nu mai cumparam bujii, acum le am noi; apoi a urmat sa iau la rand releu de bujii ( citind aici

pe forum am considerat ca ar fi urmatorul lucru de luat in calcul, inainte de a lua siguranta ) pentru ca am pus testaru pe masina si mi-a dat eroare bujii, si eroare releu bujii, nu stiu daca acest lucru este valabil si

in cazul sigurantei arse.

 

Eliminand siguranta, si ajungand la releu, va spun cu inima deschisa ca dezamageste in primul rand prin pozitionarea acestuia, are o pozitie incomoda, putea fi pus undeva cu acces mai usor, in fine, fiind scos,

afara dupa ce am dat admisia jos, scutul de plastic si 2 metalice ( parca ); a doua dezamagiere, este faptul ca in partea de sus la lipituri, se rup cei doi conductori in timp din cauza vibratiilor, desi are accea gelatina

pentru a proteja acest lucru, consider ca nu trebuia ca conductorul sa fie plin ci din mai multe fire, poate cineva din domeniul mecanic sa poate explica ca fortele care se aplica unui singur conductor cum e in cazul

nostru rezista mai putin decat daca conductorul ar fi fost realizat din mai multe fire pentru ca fortele se distribuie la conductor altfel si se rupe mai greu, decat sa aplici aceasi forta unui singur conductor plin care

cedeaza intr-un punct sigur, revenind la lipiturile din releu, jos conductoru este super bine lipit si mai rezistent pentru ca e la baza lui, fata sus unde atarna in lipitura si se poate rupe; acesta are lipiturile

foarte bine realizare in partea de jos cat si ceea de sus ( partea de jos o sa o vedeti in poze cu rosu, iar de sus cu verde ).

 

Slabiciunea nu consta in lipitura, nu in procedeu de lipire, ci in alegerea conductorului, si gelatina foarte foarte bine aleasa, are o consistenta buna si flexibilitate mai buna ca siliconu.

 

Puteti alege in al repara si salvati niste bani, dar daca sunteti comozi sau din alte motive puteti sa il luati nou si sa il inlocuiti.

 

Acum ca sa desfaceti aceste releu, capacul lui este galvanizat cu cauciuc de foarte buna calitate, nu trage-ti de cele 4 urechi, inainte de a desface intai capacul, cu un briceag su cutit ascutit ( nu cutter ca se rupe

lama ) astfel incat sa scoate cat mai mult din acel cauciu, sau sa despartiti capacul de carcasa 2-4 mm; dupa ce ati facut acest lucru, nu trageti in sus de capac, ci incercati sa eliberati clemele incet sa nu le rupeti

( eu am rupt o clema ) si in acelasi timp satregti in sus de capac, daca opune rezistenta mai bagati pe acolo cutitu si mai curatati de cauciuc unde opune rezistenta; dupa ce ati inlaturat capacul se vede toata

jucaria, se vad contactele, integratul, circuitele;

 

Acum incepe distractia, adica cand va uitati la el sus la contacte si jos, o sa zice-ti ca nu are nimic, dar nu e asa, va inselati amarnic, doar in cazul in care aveti vre-o negreala acolo, ceea ce inseamna ca s-a prajit

ceva, si intradevar trebuie inlocuit; revenind inapoi un pic, daca miscati de gelatina aia sus, la pini, o sa vedeti ca si conductorul se misca odata cu ea si nu sta fix cum ar trebuii, mare grija iluzia optica e foarte

puternica si poate nu o sa vedeti dar asa este sunt toti ( sunt cazuri in care nu toti, dar e de ajuns 1-2-3-4 ca sa te apuci de treaba ) rupti nu DEZLIPITI; sa va explic putin cum functioneaza releu ( daca gresesc,

corectati-ma ), curent de bujii ajunge in bujii cu ajutorul a 4 triace ( greu sa cada, dar se pot arde ), care sunt dedesubtul pinilor de sus unde vin lipiti conductori, adica curentul trece intai prin acesti triaci, si apoi

ajung la pini, prin intermediul conductorilor.

 

Incet dar sigur da-ti la o parte gelatina dupa pini de sus si conductori, si dupa baza conductorului. Dupa ce ati scapat de acesta gelatina foarte lipicioasa, aveti doua posibilitati, 1 ori rupeti de tot acei conductori ( nu

stiu din ce material sunt, nu zic ca din argint, nu cred, oricum un material destul de dur, mai duc ca cuprul ) 2 ori indepartati doar de sus conductorul si incercati sa il decapati si lipiti inapoi; vreau sa va zic ca acest

lucru nu merge decat ori cu letcon cu o inertie termica mai mare ( asta inseamna sa aiba capul letconului grosimea de 5mm minim ) ori cu un pistol de lipit cu ansa groasa exact de 1-1.2mm nu mai groasa pentru

ca inertia termica sa fie stabila intr-un punct, pentru a nu face o lipitura rece, care sare; inainte curatati contactele cu un cuter sau briceag sau cutit, de conductorul ramas lipit, si zgariati cat mai mult suprafata, dar

grija sa nu rupeti ceva, totu cu calm; dupa ce ati dat la o parte conductorul decapati si in acelasi timp puneti si fludor ( ceva mai mult fludor in capul ansei, pentru inertia termica, e nevoie, de ce? caldure se disipa

foarte repede pe suportul de aluminiu de pe spatele cutiei, pentru ca triaci pe spatele lor degaja caldura pe un radiator din aluminiu, si placa la fel caldura o transfera pe aceasi surpafata de aluminiu, de aceea

aceasta operatiune trebuie facuta la CALD, exculs rece ).

 

Tot in pozele atasate de mine o sa vedeti grosimea firelor puse de mine, mai mica nu trebuie sa fie, doarece curenti sunt destui de mari; o sa va ia ceva timp sa puneti fludor pe contacte, dar nu va pierdeti

rabdarea, o sa fiti pe aproape sa o lasa-ti balta, dar daca mie mi-a mers, sigur o sa va mearga si voua; presupunem ca ati terminat de lipit, acum va apucati de sigilat inapoi cutia, puneti silicon universal

transparent, ori silicon rosu sau negru cu punct de temperatura inalt ( eu am pus rosu de la firma 2+2, dar merge si negru de le Wurth, poate si altele ), inauntrul cutiei exact cum era la inceput aceea gelatina,

apoi inainte sa puneti pe margine degresati-o, si puneti acelasi tip de silicon; apoi degresati si capacul, si puneti-l deasupra; clemele prindeti-le la loc cum erau, iar eu pentru siguranta, deoarece am rupt o clema

am pus niste coliere de plastic ( nu incurca cu nimic ).

 

Dupa toti acesti pasi de mai sus, am pus cu ajutorul mecanicului releu la loc. Nu am putut sa il probez, am mers pe risc, pe timp pierdut, ca nu stiam daca electronica din el mergea, si numai dupa ce am terminat si

problema nr.2 am putut sa verific, daca mai da eroare, si tin sa va zic cu bucurie ca nu a mai dat eroare, multumesc lui Dumnezeu.

 

Acum cat o sa tina ceea ce eu am facut nu stiu, sper cat mai mult, sau ever.

 

 

2. Acesta a doua problema, ma dezamagit mai mult ca prima din cauza ca la prima mergea sau nu schimbam releu, cu tot timpul pierdut aveam puterea sa fac acest lucru, dar rezolvarea a fost simpla si fara alte

costuri, ceea ce ma bucurat si mai mult.

 

Problema mea se manifesta in felul urmator: - mergeam cu a-3-a si nu mergea mai mult de 2800 si 60-65km pe ora, ii dadea in nas, imi taia puterea, ziceai ca nu mai are combustibil, asa de brusc facea masina, si

la mai multe incercari de a depasi cifrele de mai sus, masina oprea motoru ( facea acest lucru pentru a proteja motoru ).

 

Acest lucru s-a intamplat dupa ce am curatat admisia si EGR, dar cum eu facand acest lucru nu mi-am dat seama ca trebuia sa curat si SENZORUL DE PRESIUNE DIN ADMISIE, care avea si el printr-un mic orificiu

multa mizerie. Ce sa intamplat de fapt? Curatand cata mizerie am putut, mizeria ramasa, mizeria necuratata din SENZOR si mizeria din canalul prin care vine aerul cu presiune in SENZOR, calculatorul de bord

primea informatie eronata de la senzor, deci la tester nu mi-a zis ca e defect acel senzor ci a zis ca presiune prea mica neatinsa sau ca presiune neatinsa, acest lucru datorandu-se ca aerul nu ajungea in senzor, care

nu stiu principul lui de functionare ( presupun ca are ori o electrovalva ori o membrana, nu stiu ).

 

Dupa ce am curatat acel senzor in interior cu o bucata de sarma neascutita, ca sa fac vreo prostie, in nici un caz cu acul, si am curatat si canulul respectiv, care era plin de mazga care ramasese dupa curatare si era

trimisa in acel canal infundandu-se, am plecat la o proba de test cu masina. Spectaculos pot sa zic, incredibil, mergea ca inainte. Introcadu-ma a pus iar testaru pe ea si nema erori, nik, eram super bucuros, ca un

copil mic care ii iei inghetata.

 

Imi pare rau ca nu am putut sa fac mai multe poze, dar mainele murdare si uitarea aparatului foto acasa, a facut posibil acest lucru.

 

 

 

Cu aceste lucruri de mai sus v-am zis povestea mea, cu masina asta minunata :)) , totusi am parca aud turbina, sau am auzenii, nu stiu acum cat de tare sau incet, sau cat de repede sau incet trebuie sa suiere turbina, sau la ce turatie trebuie sa aiba suieratul mai puternic sau mai putin puternic. Tin sa precizez ca parca inainte nu o auzeam, sau nu am bagat de seama; totusi am o scurgere sau mai bine zis ulei pe sub ea banuiesc, aceea scurgere de ulei imi ajunge si pe baia de ulei si pe compresorul de aer conditionat. Tot ulei am si pe furtunul care intra in intercooler.

 

Rugaminte, cine a patit sa imi zica si mie, pm sau daca este vreun topic. Multumesc.

post-29143-1265275137_thumb.jpg

post-29143-1265275150_thumb.jpg

post-29143-1265275669_thumb.jpg

Edited by Munteanu
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Ai scris un roman aici.

 

Bine ca ti-ai rezolvat problema, Cred ca senzorul s-a infundat atunci cand ai curatat galeria si tu nu ai observat acest lucru.

 

 

Da Ionatan, pentru toata lumea, sa stie toti, am scris un roman, pentru tot romanul; da asa este, pur si simplu nu am vazut, eram prea pasionat de ce facem, si nu mi-am dat seama

post-29143-1265276285_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.