Jump to content

De ce porneste greu...


Recommended Posts

A mea(e46 320d 150cp 2001)are astazi 7 zile de cand nu am mai pornit-o pentru ca este blocata in zapada si locuiesc foarte aproape de birou. Citind acest topic m-am hotarat sa o "pornesc" diseara cand voi ajunge acasa. Mai aveam vreo 15 litri in rezervor de la OMV. Sper sa nu intru in grupul celor care nu le-a pornit masina dar cred ca am sanse foarte mari. :)

 

Revin......spre surprinderea mea,aseara la minus 9 grade dupa 7 zile de stat in parcare,a pornit la sfert de cheie. Nu-mi venea sa cred,sunt mandru de masina mea. :)

 

:lol: Bravo...inseamna ca ai intertinut-o ca la carte in timpul anului!

Link to comment
Share on other sites

Insa de puf-ul de fum albastru ce spui? E ok pe temp astea, la o pornire mai chinuita? Pentru ca la temp normale eu stiu sigur ca un diesel nu e bine sa scoata fum albastrui.

 

Am tot cautat pe forum dar nu am reusit sa gasesc nimic.

 

In ceea ce priveste puf-ul de fum albastru, este posibil sa fie si rezultatul filtrului epurator, in cazul in care acesta este imbacsit si nu mai opreste vaporii de ulei?

 

Cum ne dam seama ca acest filtru trebuie schimbat (inainte de vreme), ce simptome apar?

Link to comment
Share on other sites

Insa de puf-ul de fum albastru ce spui? E ok pe temp astea, la o pornire mai chinuita? Pentru ca la temp normale eu stiu sigur ca un diesel nu e bine sa scoata fum albastrui.

 

Am tot cautat pe forum dar nu am reusit sa gasesc nimic.

 

In ceea ce priveste puf-ul de fum albastru, este posibil sa fie si rezultatul filtrului epurator, in cazul in care acesta este imbacsit si nu mai opreste vaporii de ulei?

 

Cum ne dam seama ca acest filtru trebuie schimbat (inainte de vreme), ce simptome apar?

 

 

 

nu

fumul albastru este de la injectoare sau pompa

Link to comment
Share on other sites

Multumesc pentru raspunsul promt.

 

Ok injectoare si pompa (care pompa?), dar ce se intampla exact acolo, ce conduce la formarea puf-ului albastru? Ce efecte pot aparea pe termen lung?

 

ori injectoaree nu mai pulverizeaza cum trebuie; ori pompa de injectie nu mai da presiunea necesara

Link to comment
Share on other sites

Imi pornea foarte greu dupa vre-o 30 secunde dat la automat abia pornea si imi arunca efectiv motorina nearsa pe evacuare mai rau ca un tractor, am omorat astfel bateria.

Dupa ce am schimbat bateria originala care era din 2002 cu una banner extra calciu, multumesc pavel :) ..... am fost la TAU si am pus masina pe tester... a aparut eroare la toate 4 bujiile incandestente si la releul de bujii..... astept pana vineri sa imi aduca releul si bujiile si sa mi le schimbe.

In schimb am observat un lucru amuzant intr-un fel.... daca nu las masina sa se raceasca complet si anume maxim 8 ore... porneste la sfert....astfel pana vineri cand am programare la "doctor"... o sa evit sa o las sa se raceasca :lol: .

Link to comment
Share on other sites

nu cred ca e de la bujii si releul.........mie pe tester mi-a aparut exact ca la tine toate bujiile si releul dupa ce am bagat benzina in loc de motorina. nu e obligatoriu sa fie si bujiile si releul, ar putea fi doar releul......

 

Da este posibil ..... cand o sa vina bujiile si releul o sa vedem exact..... prin excludere

Link to comment
Share on other sites

Se pare ca sunt totusi mai multi factori care influenteaza pornirea la temperaturile astea; astazi am avut aceeasi problema si dupa ce i-am schimbat bateria cu una noua tot nu a vrut sa porneasca; mai mult ca sigur motorina e praf, si sincer nu cred ca mai aveam 10 l in rezervor. Cat despre filtre si bujii sunt schimbate prin octombrie, asa ca deocamdata exclud. Oricum daca porneste o sa o duc la revizie, cu toate ca e clara situatia.

 

p.s. daca completez cu niste motorina-omv alpin diesel- am ceva mai multe sanse sa o fac sa porneasca, sau astept sa vina vara? :)

Ce masina ai?

De exemplu la masinile cu IBS (Intelligent Battery Sensor) la operatiunea de schimbare a bateriei trebuie facuta o operatiune de recunoastere a noii baterii, cel putin asa scrie in TIS.

Mai ales daca difera amperajul, CAS-ul trebuie codat cu noul amperaj.

 

 

De curiozitate la E46 2002 320d are IBS ?.... sau ma rog trebuie facuta operatiunea de recunoastere a noii baterii???

Link to comment
Share on other sites

Salutari.

Am e90 320d si am avut aceleasi probleme cu pornitul foarte greu dimineata la -15 grade. Dupa metoda prosteasca si in necunostinta de cauza am schimbat bujiile chit ca operatiunea este destul de complicata si totul s-a dovedit degeaba fiindca toate bujiile erau ok (se incingeau puse pe direct la baterie) :) . In dimineata aceasta masina a pornit la fel de greu si am decis sa merg la baietii de la Filaret care au concluzionat ca este releul devina. Aveam fault pe toate bujiile...?

Link to comment
Share on other sites

Imi pornea foarte greu dupa vre-o 30 secunde dat la automat abia pornea si imi arunca efectiv motorina nearsa pe evacuare mai rau ca un tractor, am omorat astfel bateria.

Dupa ce am schimbat bateria originala care era din 2002 cu una banner extra calciu, multumesc pavel :) ..... am fost la TAU si am pus masina pe tester... a aparut eroare la toate 4 bujiile incandestente si la releul de bujii..... astept pana vineri sa imi aduca releul si bujiile si sa mi le schimbe.

In schimb am observat un lucru amuzant intr-un fel.... daca nu las masina sa se raceasca complet si anume maxim 8 ore... porneste la sfert....astfel pana vineri cand am programare la "doctor"... o sa evit sa o las sa se raceasca :lol: .

 

 

cat te costa releul?, manopera acolo?

Edited by papitza
Link to comment
Share on other sites

Imi pornea foarte greu dupa vre-o 30 secunde dat la automat abia pornea si imi arunca efectiv motorina nearsa pe evacuare mai rau ca un tractor, am omorat astfel bateria.

Dupa ce am schimbat bateria originala care era din 2002 cu una banner extra calciu, multumesc pavel :) ..... am fost la TAU si am pus masina pe tester... a aparut eroare la toate 4 bujiile incandestente si la releul de bujii..... astept pana vineri sa imi aduca releul si bujiile si sa mi le schimbe.

In schimb am observat un lucru amuzant intr-un fel.... daca nu las masina sa se raceasca complet si anume maxim 8 ore... porneste la sfert....astfel pana vineri cand am programare la "doctor"... o sa evit sa o las sa se raceasca :lol: .

 

 

cat te costa releul?, manopera acolo?

Releul mi-au spus ca ar fii 400 ron iar diagnoza m-a costat 75. Voi incerca sa-mi cumpar de altundeva releul dar desi stiu codul de produs si cum arata nu stiu unde este situat.?

Link to comment
Share on other sites

Nu stiu de ce va alarmati asa tare , la temperaturile astea normal sa nu functioneze corespunzator masinile diesel . Eu nu am schimbat nimic , si acum ca totusi sa mai incalzit putin , nu mai sunt temp foarte scazute , porneste ok. Dar e o problema , cum mama naibii sa proiecteze masini sa nu reziste la temp scazute . Ce bine de cei care au masini pe benzina , la sfert de cheie :)
Link to comment
Share on other sites

Nu stiu de ce va alarmati asa tare , la temperaturile astea normal sa nu functioneze corespunzator masinile diesel . Eu nu am schimbat nimic , si acum ca totusi sa mai incalzit putin , nu mai sunt temp foarte scazute , porneste ok. Dar e o problema , cum mama naibii sa proiecteze masini sa nu reziste la temp scazute . Ce bine de cei care au masini pe benzina , la sfert de cheie :)

 

Mie E39 525d imi pornea fara sa maraie la -28, si nu aveam mai mult de 9-10 l de motorina in rezervor(inconstienta incepatorului). Am fost la munte cu ea si la fel de usor a pornit si la -30. Deci faptul ca e normal ca un diesel sa nu porneasca sau sa nu se comporte normal la temp scazute spun eu ca este un fals. Dieselul este mai pretentios pe timp de iarna. Orice revizie facute pe scurtatura se va cunoaste la temp scazute. La mine s-a dovedit a fi bateria de vina...invartea dar nu destul de repede. A 3-a zi de la intamplare, dupa ce a stat pe redresor bateria, la -17 dimineata(-19 in timpul noptii) a pornit la sfert iar la prietenul din iasi despre care am vb in deschiderea topicului s-a dovedit a fi intradevar releul de la bujii iar fumul albastrui de la neinlocuirea la timp a filtrului epurator!....deci nu...eu zic ca nu este normal ca un diesel intretinut bine sa nu porneasca la temp scazute.

Edited by f1bogdan
Link to comment
Share on other sites

fumul albastrui de la neinlocuirea la timp a filtrului epurator

 

Pana la urma fumul albastrui este de la filtrul epurator neschimbat.

 

La cati km sau cati ani se schimba acest filrtu epurator?

 

Eu am facut toate reviziile numai la reprezentanta si pana acum nu mi-au spus ca trebuie sa-l schimb. Mi-au spus ca asta se schimba pe la 150 de mii de km.

Link to comment
Share on other sites

fumul albastrui de la neinlocuirea la timp a filtrului epurator

 

Pana la urma fumul albastrui este de la filtrul epurator neschimbat.

 

La cati km sau cati ani se schimba acest filrtu epurator?

 

Eu am facut toate reviziile numai la reprezentanta si pana acum nu mi-au spus ca trebuie sa-l schimb. Mi-au spus ca asta se schimba pe la 150 de mii de km.

 

Daca iti scoate fum albastru, deci papa ulei, nu-i mussai sa fie de la epurator. Aceasta a fost cauza pentru masina aflata in discutie. Dupa inlocuirea epuratorului(masina avea 162.000km) puf-ul de fum albastru a disparut la pornirea la temp scazute. Daca nu a mai fost inlocuit eu te sfatuiesti sa o faci...e ieftin(un mil si ceva) si destul de simplutz de montat. Exista 2 tipuri de care poti cumpara...cu pasla(care se inlocuieste) sau din plastic(decantor parca e numea) pe care il poti curata.

Link to comment
Share on other sites

b-69-tau, contactii rupti, erau rupti sau i-ai rupt tu incercand sa dai la o parte acel material transparent.

 

Contactii erau rupti ca nu se mai aprindeau bujiile, acum l-am reparat si merge perfect :)

pai si de exemplu la tine acum ca zici ca merge bine cat sta becul de la bujii aprins.?.mai multi vor sa stie ..merci

Link to comment
Share on other sites

Mie E39 525d imi pornea fara sa maraie la -28, si nu aveam mai mult de 9-10 l de motorina in rezervor.

 

Si E46 320D porneste la sfert (nu e ca vara - acum tin poate juma de secunda nu dau doar cheie scurt de tot). Nici vorba de 2,3 6 incercari.

Masina mea are ~170.000 km.

 

Fum si troncanit + pornit la a 2-a sau a 3-a cheie inseamna destul de des incalzitoarele defecte (bujii este impropriu spus)

Fie ele in sine fie nu primesc comanda de la releu.

Link to comment
Share on other sites

Mie E39 525d imi pornea fara sa maraie la -28, si nu aveam mai mult de 9-10 l de motorina in rezervor.

 

Si E46 320D porneste la sfert (nu e ca vara - acum tin poate juma de secunda nu dau doar cheie scurt de tot). Nici vorba de 2,3 6 incercari.

Masina mea are ~170.000 km.

 

Fum si troncanit + pornit la a 2-a sau a 3-a cheie inseamna destul de des incalzitoarele defecte (bujii este impropriu spus)

Fie ele in sine fie nu primesc comanda de la releu.

 

incalzitoarele defecte <<<la ce te-ai referit cand ai specificat de incalzitoare?

Link to comment
Share on other sites

Se pare ca sunt totusi mai multi factori care influenteaza pornirea la temperaturile astea; astazi am avut aceeasi problema si dupa ce i-am schimbat bateria cu una noua tot nu a vrut sa porneasca; mai mult ca sigur motorina e praf, si sincer nu cred ca mai aveam 10 l in rezervor. Cat despre filtre si bujii sunt schimbate prin octombrie, asa ca deocamdata exclud. Oricum daca porneste o sa o duc la revizie, cu toate ca e clara situatia.

 

p.s. daca completez cu niste motorina-omv alpin diesel- am ceva mai multe sanse sa o fac sa porneasca, sau astept sa vina vara? :)

Ce masina ai?

De exemplu la masinile cu IBS (Intelligent Battery Sensor) la operatiunea de schimbare a bateriei trebuie facuta o operatiune de recunoastere a noii baterii, cel putin asa scrie in TIS.

Mai ales daca difera amperajul, CAS-ul trebuie codat cu noul amperaj.

 

 

nu uita de topic.. e ptr E46 deci nu exista asa ceva...

 

si da fffffff important... BATERIA SI MOTORINA... APOI BUJIILE, FILTRUL SI ULEIUL DIN MOTOR

 

LA -29 DE GRADE A LUAT-O DIN A DOUA CHEIE... DAR TREBUIE LASATA MAI MULT PE CONTACT SAU CHIAR PUS DE 2 ORI

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.