Jump to content

520 din '77


Recommended Posts

buna domnilor

sunt si eu nou pe aici si nu prea stiu cum sta treaba pe aici si sper ca am postat bine topicul acesta,daca nu imi cer scuze.

am chizitoinat si eu primul bmw din viata mea un 520 din 77 cod motor B20 daca nu gresesc si vreau sa aflu ceva chestii elementare:

-cati litri de ulei intra in motor si ce tip de ulei? pt ca trebuie sa fac schimbul

-ce fel de placute de frana se potrivesc ?

-se poate schimba uleiul in cutie daca da cum si ce tip de ulei?

-are cineva idee din ce cauza nu merge motorul rotund? unde trebuie sa mesteresc :) ?

-distributia este pe lant sau curea ? cate role are?

-pe unde pun atiger in motor? direct prin radiator?

-are cineva cartea tehnica a masinii? daca da il rog sa mi-o dea si mie

ce ar trebui sa verific la masina pt a vedea daca e cat de cat in regula ?

sper sa nu radeti de mine ca pun asa intrebari banale (pt unii) dar chiar nu stiu si este si prima masina si primul bmw

mai am o problema ramne becul de la benzina aprins dar acul indica bine din cate am observat eu stie cineva care ar fi cauza?

multumesc anticipat

o seara frumoasa domnilor

Edited by marius-sorin2
Link to comment
Share on other sites

buna domnilor

sunt si eu nou pe aici si nu prea stiu cum sta treaba pe aici si sper ca am postat bine topicul acesta,daca nu imi cer scuze.

am chizitoinat si eu primul bmw din viata mea un 520 din 77 cod motor B20 daca nu gresesc si vreau sa aflu ceva chestii elementare:

-cati litri de ulei intra in motor si ce tip de ulei? pt ca trebuie sa fac schimbul

-ce fel de placute de frana se potrivesc ?

-se poate schimba uleiul in cutie daca da cum si ce tip de ulei?

-are cineva idee din ce cauza nu merge motorul rotund? unde trebuie sa mesteresc :) ?

-distributia este pe lant sau curea ? cate role are?

-pe unde pun atiger in motor? direct prin radiator?

-are cineva cartea tehnica a masinii? daca da il rog sa mi-o dea si mie

ce ar trebui sa verific la masina pt a vedea daca e cat de cat in regula ?

sper sa nu radeti de mine ca pun asa intrebari banale (pt unii) dar chiar nu stiu si este si prima masina si primul bmw

mai am o problema ramne becul de la benzina aprins dar acul indica bine din cate am observat eu stie cineva care ar fi cauza?

multumesc anticipat

o seara frumoasa domnilor

 

Mergi cu masina la reprezentanta BMW ei cred ca iti vor raspunde cel mai bine la toate intrebarile. Faza cu becul de benzina este de la sondele din rezervor cred. Uleiul din cutie se poate schimba la orice fel de cutie. Restu vezi la BMW.

Link to comment
Share on other sites

buna domnilor

sunt si eu nou pe aici si nu prea stiu cum sta treaba pe aici si sper ca am postat bine topicul acesta,daca nu imi cer scuze.

am chizitoinat si eu primul bmw din viata mea un 520 din 77 cod motor B20 daca nu gresesc si vreau sa aflu ceva chestii elementare:

-cati litri de ulei intra in motor si ce tip de ulei? pt ca trebuie sa fac schimbul

-ce fel de placute de frana se potrivesc ?

-se poate schimba uleiul in cutie daca da cum si ce tip de ulei?

-are cineva idee din ce cauza nu merge motorul rotund? unde trebuie sa mesteresc :) ?

-distributia este pe lant sau curea ? cate role are?

-pe unde pun atiger in motor? direct prin radiator?

-are cineva cartea tehnica a masinii? daca da il rog sa mi-o dea si mie

ce ar trebui sa verific la masina pt a vedea daca e cat de cat in regula ?

sper sa nu radeti de mine ca pun asa intrebari banale (pt unii) dar chiar nu stiu si este si prima masina si primul bmw

mai am o problema ramne becul de la benzina aprins dar acul indica bine din cate am observat eu stie cineva care ar fi cauza?

multumesc anticipat

o seara frumoasa domnilor

 

Mergi cu masina la reprezentanta BMW ei cred ca iti vor raspunde cel mai bine la toate intrebarile. Faza cu becul de benzina este de la sondele din rezervor cred. Uleiul din cutie se poate schimba la orice fel de cutie. Restu vezi la BMW.

pai daca doream sa merg la reprezentanta mai deschideam topicul acesta?

mersi

Link to comment
Share on other sites

pai daca doream sa merg la reprezentanta mai deschideam topicul acesta?

mersi

 

 

Atunci asteapta-te ca cineva deaici sa-ti faca o lista completa de accesorii si sa-ti raspunda la toate intrebarile care le-ai pus.

Eu nu ii inteleg pe unii, e ca si cum ai zice sunt bolnav am urmatoarele simptome dar nu ma duc la doctor postez pe forum, intreb ce pastile sa iau si poate ma fac bine, piesele se gasesc pe baza seriei VIN de unde sa-ti recomande lumea ce piese, ce ulei etc iti trebuie ? Daca eu ti-as zice ca-ti trebuie nustiu ce placute si nu stiu ce ulei si ti le pui si iti strici cutia, discurile pt ca nu sunt cele bune ce faci ? ai asa incredere fara sa mergi la un service ? si cine ti le monteaza te apuci si schimbi singur ? serios fratilor sau inmultit oamenii cu bmw-uri si unii n-au banii nici macar sa faca o costatarea la masina.

Edited by Tetsuzan
Link to comment
Share on other sites

@Tetsuzan: Sunt unii care se pricep sa-si repare singuri masinile. Nu vad de ce trebuie blamati. Daca tu nu esti in stare sa-ti repari masina decat in service, este doar problema ta.

 

 

@marius-sorin2: Cel mai bine baga VIN-ul masinii.

- Daca este in 4 cil este M10B20, daca este in 6 cil motorul este M20B20.

- Distributia este pe lant.

- Intra 4.25L in motor, recomandarea ar fi 10W40.

- Antigel bagi direct prin radiator.

- La placute nu inteleg intrebarea: ce firma este mai buna? Sau daca se potrivesc si de la alte modele?

- Se poate schimba uleiul in cutie: daca e cutie manuala intra 1.0L si poti folosi SAE 80 (part number 81229407305).

- La motor trebuie sa detaliezi putin, ce anume nu merge?

Link to comment
Share on other sites

Reparativa fratilor singuri, doar sa repari un bmw e ca si cum ai repara un ceas. Dupa aia o sa veniti si o sa ziceti ca mi-o sarit in aer motoru, nu mi-o tinut frana si am intrat in copac, mi s-o stricat cutia etc. Aveti bani sa dai cu milioanele in ulei, frane si alte consumabile si nu aveti 50 lei pt o manopera corespunzatoare si o constatare detaliata intr-un service. Good luck.
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
buna domnilor

sunt si eu nou pe aici si nu prea stiu cum sta treaba pe aici si sper ca am postat bine topicul acesta,daca nu imi cer scuze.

am chizitoinat si eu primul bmw din viata mea un 520 din 77 cod motor B20 daca nu gresesc si vreau sa aflu ceva chestii elementare:

-cati litri de ulei intra in motor si ce tip de ulei? pt ca trebuie sa fac schimbul

-ce fel de placute de frana se potrivesc ?

-se poate schimba uleiul in cutie daca da cum si ce tip de ulei?

-are cineva idee din ce cauza nu merge motorul rotund? unde trebuie sa mesteresc :lol: ?

-distributia este pe lant sau curea ? cate role are?

-pe unde pun atiger in motor? direct prin radiator?

-are cineva cartea tehnica a masinii? daca da il rog sa mi-o dea si mie

ce ar trebui sa verific la masina pt a vedea daca e cat de cat in regula ?

sper sa nu radeti de mine ca pun asa intrebari banale (pt unii) dar chiar nu stiu si este si prima masina si primul bmw

mai am o problema ramne becul de la benzina aprins dar acul indica bine din cate am observat eu stie cineva care ar fi cauza?

multumesc anticipat

o seara frumoasa domnilor

 

Poate ca ai sa razi de mine dar iti spun ca placutele de frana sunt cele de pe lamborghini countach:) Le gasesti la piese auto destul de ieftin(Augsburg de ex.)daca vorbim de E12, 2000/benzina

Becul aprins la benzina indiferent de cati litri ai in rezervor e din cauza mecanismului plutitorului care este gidat sus-jos pe niste sarme farte subtiri si de obicei se depune rugina din rezervor pe ele si nu mai permite plutitorului sa culiseze pe ele.daca ai nervi de otel si esti migalos, poti rezolva. Nu uita sa cureti rezervorul dar in niciun caz cu lant cum spun unii fiindca mai rau ai sa faci.toata rugina de pe interior se va desprinde sau, in cel mai rau caz il vei sparge, din cauza ca este foarte vechi si supus la uzura din cauza apei aruncate de roata spate dreapta.spala-l cat debine si atat.

Motorul: daca e cu carburatorWEBER dublu corp , nu are sa-ti mearga rotund niciodata:) (ce incurajare).E vechi si oricat l-ai regla nu vei reusi mare lucru din cauza ca e decalibrat.Nu o data am fost surprins in mijlocul orasului, deasupra pe motor incercand sa conving carburatorul ca trebuie sa ajung si acasa.

Daca e 2000cc in 4 pistoane e M10 si e distributie pe lant(lant dublu pe viata), daca e in 6 cilindri(putin probabil) e M20.

Sper ca nu e masina ta de zi cu zi cu care te deplasezi la serviciu:)).In cazul in care e asa, sper ca ai un program flexibil sau un sef pasionat de masini care sa te inteleaga:D.

Eu iti urez bafta cu E 12-le si sper sa nu ajungi ca mine sa-l parasesti in garaj.Eu am un 520 i din '76, pe care am pus motor de E28, 6 cilindri , injectie.(acolo ai sa ajungi si tu in viitorul apropiat). Am facut asta tot din cauza carburatorului desi motorul original nu prezenta uzura, in schim prezentam eu semne grave de nebunie :)

Daca te pot ajuta cu unele probleme, nu ezita sa ma cauti la tel 0743341999 Bogdan(da un sms sa stiu cine esti, nu rasp la numere care nu le am in agenda)

Eu caut un pasionat care sa se ocupe de E12-le meu, eventual sa-l cumpere.

Multa bafta!

Nu te lasa la el ca tot de om e facut.

Link to comment
Share on other sites

pai daca doream sa merg la reprezentanta mai deschideam topicul acesta?

mersi

 

 

Atunci asteapta-te ca cineva deaici sa-ti faca o lista completa de accesorii si sa-ti raspunda la toate intrebarile care le-ai pus.

Eu nu ii inteleg pe unii, e ca si cum ai zice sunt bolnav am urmatoarele simptome dar nu ma duc la doctor postez pe forum, intreb ce pastile sa iau si poate ma fac bine, piesele se gasesc pe baza seriei VIN de unde sa-ti recomande lumea ce piese, ce ulei etc iti trebuie ? Daca eu ti-as zice ca-ti trebuie nustiu ce placute si nu stiu ce ulei si ti le pui si iti strici cutia, discurile pt ca nu sunt cele bune ce faci ? ai asa incredere fara sa mergi la un service ? si cine ti le monteaza te apuci si schimbi singur ? serios fratilor sau inmultit oamenii cu bmw-uri si unii n-au banii nici macar sa faca o costatarea la masina.

 

Te invit sa iei E 12-le meu din garaj si sa umbli pe la service-uri si mecanici.Vor fugi de tine ca de raie.

Cand am intrat in reprezentanta BMW din cluj cu E 12-le ,se uitau aia la mine de parca as fi intrat cu o vaca la muls.Un singur domn inginer care stia ce model e s-a oferit sa ma ajute la cautat piese , coduri etc.Am si cumparat cateva piese de la ei , pe baza de comanda , la preturi de X5:)).De mecanica nici nu s-a mai pus problema ...Raspunsul lor a fost ''ar sta bine in fata service-ului ca piesa de muzeu''....si-atat.

Asa ca nu sari la jugulara omului ca deah, doar de-aia e forum, sa ceara si el o parere, ca doar nu s-a nascut cu manualul de E 12 in mana in loc de ABCdar.

Mai bine fii mandru , ca de-atunci ai E-ul laBMW..altfel aveai doar BMW....

Nu vreau sa te jignesc, am si eu un E-39, dar nu-l vad bine peste 33 de ani....:)

Link to comment
Share on other sites

Reparativa fratilor singuri, doar sa repari un bmw e ca si cum ai repara un ceas. Dupa aia o sa veniti si o sa ziceti ca mi-o sarit in aer motoru, nu mi-o tinut frana si am intrat in copac, mi s-o stricat cutia etc. Aveti bani sa dai cu milioanele in ulei, frane si alte consumabile si nu aveti 50 lei pt o manopera corespunzatoare si o constatare detaliata intr-un service. Good luck.

 

N-o sa vina nimeni sa-ti spuna nimic, tu te bagi in seama aiurea peste topicul omului. Cred ca ar fi bine sa te linistesti si sa te reintorci la alarma ta Magicar si pagerul ei pentru ca e clar un BMW din '77 nu e de tine. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

El si-a facut cont pe forum ca sa se laude, sa fie in rand cu lumea

El e convins ca in toate serviceurile sunt numai specialisti

El habar nu are de mecanica, decat alimentat si calcat pe pedale, ca la bicicleta

Asa ca nu are rost sa ne obosim in discutii contradictorii cu el.(tetzusan)

Link to comment
Share on other sites

El si-a facut cont pe forum ca sa se laude, sa fie in rand cu lumea

El e convins ca in toate serviceurile sunt numai specialisti

El habar nu are de mecanica, decat alimentat si calcat pe pedale, ca la bicicleta

Asa ca nu are rost sa ne obosim in discutii contradictorii cu el.(tetzusan)

intradevar,pasiunea pt bmw nu este numai in a apasa pe acceleratie.

 

...mai ales cu un clasic ca E 12 , cu care trebuie sa umbli cu salopeta si manusile in portbagaj si sa nu se rade de tine cand esti pe marginea drumului.

Oricum si Tetzusan face ceva ce noua ni s-ar parea rocket science sau plictisitor..de-aia e bine sa fim diferiti...nu ne plictisim unii cu altii

Eu am mesterit la toate masinile straine pe care le-am avut, in schimb la dacie nu faceam nimic.Ce cadea de pe ea acolo lasam

Ex:mi-a furat oglinda laterala partea pasagerului.Rezolvare:am mers fara

mi-a cazut in mers oglinda laterala partea soferului.rezolvare: ati ghicit, am mers fara

mi-a mutilat unu' fata si lateralele fata.Rezolvare:am deschis capota , am vazut ca nu atinge nimic(grav) motorul, am dat cheie si am umblat cu ea 6 luni in halul ala.

mi s-au rupt semilonjeroanele din sudurile de jos si mi s-au cracanat rotile pana mi-au iesit planetarele din cutie(nu aveam splinturi)Rezolvare: le-am legat cu o chinga de camion cu clichet , le-am strans pana am ''reglat'' geometria inapoi si am lasat chinga acolo

. In toata tzigania asta era si o parte haioasa, seara cand o mai dadeam de pamant si manerul metalic al chingii atingea asfaltul, scoateam scantei k la hollywood. :)

Ma durea in fund de ea masina, imi faceam treaba cu ea si atat

Consumabile? zero! doar cand mi s-a fisurat chiulasa o alimentam cu apa de 5-6 ori pe zi, apa rece direct in radiator :) .In total cam 40 litri apa pe zi.ieftin. doar ca nu tragea la parametrii.Cand nu aveam benzinarie in drum ii dadeam cate un bidon de 5 l de minerala sau plata si imi continuam drumul.

In schimb, la E 39 imi schimb/repar singur ce pot in limita sculelor disponibile(ulei, filtre, curele, lichid frana, amortizoare , arcuri, bucsi etc)Deci pasiunea pentru masini exista si ii inteleg pe cei care isi lucreaza singuri la masina.E a lor, le place si se simt relaxati mesterind la ea.Nu dau exemplu pe cai ce-si matuiesc caroseriile cu peria si PETul de 2 litri in spatele blocului ca sa nu dea 20 lei la spalatorie.ei inteleg prin asta COSMETICA.Eu inteleg taranism retadat.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.