Jump to content

flash cu xenon


0VDU

Recommended Posts

Salut !

Este posibil , prin interfata de diagnoza sau ceva de genu sa se poata face flash cu xenonul de la faruri ?

Masina in cauza este un E90 cu faruri Bi-Xenon neadaptative. Am obs ca flashurile sunt facut numai cu becurile din mijloc, iar cand e faza lunga pusa complet se ridica si xenonul. A incercat cineva asa ceva ? Sau inginerii de la BMW au avut un motiv bun pentru care sa faca asta si nu se merita oboseala?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 100
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

1. Flashu-ul se da cu faza lunga.

2. Dc ai bixenon asta inseamna ca ai xenon si pe faza lunga si pe scurta deci cand dai flash-uri ar trebui sa dai cu xenon.

 

Se pare ca nu am fost de clar in problema mea. Am observat la mine , dar si la alte BMW ca flash se face cu halogenul , chiar daca varurile sunt bi-xenon.

La mine , cand fac flash se aprinde halogenul (becurile dinspre grila) iar cand dau pe faza lunga(impins maneta de semnalizare in fata) cand sunt pornite farurile pe faza scurta(xenon) se aprinde atat halogenul si se deschid si farurile complet (daca nu stiti cum func xenon pe fz lunga , in far este o clapeta care obtureaza lumina pt faza scurta , pt forma V , iar pe faza lunga se deschide).

Deci intrebarea mea este daca este posibil , prin reprogramare calculator sa se faca flash cu faza lunga . In final m-ar interesa pentru a face flash cu faza lunga de la xenon si sa folosesc becurile din mijloc pentru Day light running , cu alte becuri un pic mai slabe bineinteles.

Link to comment
Share on other sites

Nu e posibil sa ai in acelasi bec si halogen si xenon , dar in acelasi far , care are 2 becuri , se poate , dupa cum e in poza . Becurile din mijloc sunt halogen , si farurile normale xenon. Pentru a avea xenon pe faza lunga , este nevoie de existenta unui mecanism complex care presupune existenta unei clapete in far , care se deschide cand este comutata faza lunga . Faza e ca nu numai la E90 dar si la 5ar mai vechi am observat faza asta. Flashul se face numai cu halogenul , si pe faza lunga se aprinde si halogenul si se misca si xenonul. La Audi mai vechi A4 antepenultimul model de exemplu , si pe flash se aprind amandoua. Nu vad ce e atata confuzie.

 

@MYX : eu nu vreau sa mai folosesc deloc halogen pt faza lunga. Vreau sa am acolo alte becuri pentru DRL si sa folosesc numai farurile xenon. Stiu ca momentan la DRL sta mereu pe faza-scurta(xenon)

@r0n1n : ia sa te uit tu atent ca e posibil si la modelele mai vechi sa fie aceeasi faza ; eu am observat asta recent cand ma jucam cu farurile pe un perete si am masina de aproape un an :))

post-26930-1267734426_thumb.jpg

Edited by 0VDU
Link to comment
Share on other sites

1. Flash-ul se da cu faza lunga? Da sau nu? La mine da.

2. Ce inseamna bixenon? Si care este diferenta intre faruri cu xenon normal si bixenon?

3. Din poza inteleg ca ai xenon doar pe faza scurta, corect?La fel am si eu.

Edited by r0n1n
Link to comment
Share on other sites

1. Flash-ul se da cu faza lunga? Da sau nu? La mine da.

2. Ce inseamna bixenon? Si care este diferenta intre faruri cu xenon normal si bixenon?

3. Din poza inteleg ca ai xenon doar pe faza lunga, corect?

 

1. Da , doar cu becurile cu halogen indiferent daca e pornita sau nu faza scurta(xenon)

2. Bi-Xenon inseamna ca e lumineaza atat pe faza lunga cat si pe faza scurta. Diferenta este ca la cele nonBi-Xenon acea clapeta de care am zis in posturile anterioare este fixa si deci nu comuta. Ideea e ca nu se aprinde ceva in plus , ci e doar o chestie mecanica in plus.

3. Xenon e si pe faza lunga si pe faza scurta. Cand e faza lunga pusa de tot ( nu flash) se aprinde si halogenul si se ridica si Xenonul.

Edited by 0VDU
Link to comment
Share on other sites

1. Flash-ul se da cu faza lunga? Da sau nu? La mine da.

2. Ce inseamna bixenon? Si care este diferenta intre faruri cu xenon normal si bixenon?

3. Din poza inteleg ca ai xenon doar pe faza lunga, corect?

 

1. Da , doar cu becurile cu halogen indiferent daca e pornita sau nu faza scurta(xenon)

2. Bi-Xenon inseamna ca e lumineaza atat pe faza lunga cat si pe faza scurta. Diferenta este ca la cele nonBi-Xenon acea clapeta de care am zis in posturile anterioare este fixa si deci nu comuta. Ideea e ca nu se aprinde ceva in plus , ci e doar o chestie mecanica in plus.

3. Xenon e si pe faza lunga si pe faza scurta. Cand e faza lunga pusa de tot ( nu flash) se aprinde si halogenul si se ridica si Xenonul.

 

Ai xenon, nu bi. Acea clapeta de care zici tu exista si la farurile cu xenon si lucreaza, un amic cu seria 1 cand da flash misca repede de maneta spate-fata si efectul este este de "blitz" exact ca la bi-xenon.

Link to comment
Share on other sites

Deci la becurile de langa nari ai si halogen si xenon.

 

Nu pot sa cred cat de greu iti este sa intelegi , se pare ca poza nu a fost de ajuns. :)

 

Becuri mijloc , langa nari , scrie pe ele halogen pe poza , cele din stanga pozei atasate , au DOAR UN BEC CU HALOGEN

Bedurile dinspre exteriorul masinii , scrie pe ele xenon in poza , in dreapta pozei , au DOAR UN BEC CU XENON + mecanism faza scurta-faza lunga.

 

Dar scopul topicului nu era sa intelegi tu ce inseamna xenon , bi-xenon si halogen si daca este posibil si daca a incercat cineva sa faca ce am propus eu.

Nu lua in nume rau dar te rog sa nu mai postezi asemenea aiureli. Ti-am explicat cat am putut de bine cu cea mai mare placere.

Link to comment
Share on other sites

Nu cumva asta este un far cu bi-xenon?

 

Faptul ca are lupa si pe mijloc nu inseamna neaparat ca are si xenon acolo. Ideea de BI-xenon se refera mai mult ca are atat pe faza scurta cat si lunga , nu neaparat ca exista 2 becuri cu xenon in far. Poate la modelul ala de far si flashurile sunt cu bec xenon , facute in aceeasi maniera , numai ca becul dinspre masca e xenon :)

 

Ala pare sa fie un far de coupe care are altcumva aranjamentul : DRL pe angel-eye-ul mai mic , lumina de directie pe mijloc si Faza scurta+Lunga+Flash in farul principal.

Edited by 0VDU
Link to comment
Share on other sites

Nu cumva asta este un far cu bi-xenon?

 

Faptul ca are lupa si pe mijloc nu inseamna neaparat ca are si xenon acolo. Ideea de BI-xenon se refera mai mult ca are atat pe faza scurta cat si lunga , nu neaparat ca exista 2 becuri cu xenon in far. Poate la modelul ala de far si flashurile sunt cu bec xenon , facute in aceeasi maniera , numai ca becul dinspre masca e xenon :)

 

Ala pare sa fie un far de coupe care are altcumva aranjamentul : DRL pe angel-eye-ul mai mic , lumina de directie pe mijloc si Faza scurta+Lunga+Flash in farul principal.

 

Posibil... ideea este ca toate masinile echipate cu bi-xenon pe care le-am vazut eu atunci cand dai flash nu se aprinde nici un halogen iar efectul este de "blitz''.

Link to comment
Share on other sites

Eu am inteles DVDU, aceeasi chestie este si la E46 facelift cu bixenon.

Nu cred ca se poate reporgrama ca la flash sa nu se mai aprinda halogenul si sa lucreze doar mecanica cu clapeta de opturare... Insa am vazut flashuri date doar cu xenonul la alte marci de masini, Mercedes, Lexus... parca si la seria 7 insa lucrau doar cu clapeta de opturare de pe faza scurta.

 

Sau poate ..miscau rapid in sensul de aprinde faza lunga :) desi ma indoiesc.

Nu am inteles logica sa mai puna si halogen si acel dispozitiv de opturare mecanic :) desi efectul este vizibilitate sporita ...

 

parerea mea este ca ar trebui sa gasesti ceva custom .. un computer de lumini aftermarket care sa comande astfel farurile. ..adica sa poti controla ce vrei si ce nu vrei sa se aprinda in fiecare dintre cazuri

Uite un exemplu pentru e38

Link to comment
Share on other sites

sa-mi fie cu iertare offtopicul dar ma termin de ras.

se chinuie ovdu sa explice lui r0n1n cum functioneaza bixenonul si baiatul nu intelege... saracul a intors-o si pe fata si pe dos si problema tot nu a rezolvat-o :))))) rad cu lacrimi... (no offence, chiar nu intentionez sa ofensez pe nimeni)

 

nu e nici o rusine sa nu stii cum lucreaza bixenonul dar poti da o cautare pe google si prinzi foarte repede. uite

... e simplu.

 

cat despre pb ta ovdu... am vazut e60 ce aveau bixenon si dadeau flash cu clapeta pe scurta iar faza lunga era halogen + clapeta.. dar am intalnit si unul ce dadea flash cu halogenul iar lunga era clapeta+halogen. mi s-a parut ciudat dar sincer nu am intrebat atunci de diferenta. in logica mea mi se pare normal sa dai flash cu bixenonul si lunga sa fie bixenonul si halogenul.

 

pt a incheia subiectul offtopic...

bixenon nu inseamna bec de halogen pt faza lunga.

masinile ce au bixenon NU au 2 becuri de xenon ci doar 1 bec pe faza scurta + sistemul mai sus mentionat cu clapeta.

farurile ce au xenon si pe scurta si pe lunga se numesc "faruri cu xenon pe faza scurta si pe faza lunga" :) (din fabrica masinile NU vin cu xenon pe faza lunga).

Edited by CuzKo
Link to comment
Share on other sites

Ce tare este acest modul . Se gaseste la noi asa ceva?

 

habar nu am daca se gaseste ..insa am vazut ceva similar cu un device care se conecta pe mufa de diagnoza obc2 si controla in modul asta computerul de lumini .

Trebuie cautat pe forumuri pe afara ....cei care au montat un astfel de sistem

Link to comment
Share on other sites

vad tot felul de confuzii si unele posturi scrise fara acoperire tehnica sau in necunostinta de cauza......

 

incerc sa va lamuresc eu ...

bixenon : xenon cu lupa pe faza scurta iar intre becul D2S si lupa exista o clapeta care se ridica atunci cand dai faza lunga permitand intregii suprafete a lupei sa lumineze, clapeta actionata de un solenoid (un fel de electromagnet care se armeaza prin regula mainii drepte - legea inductiei electromagnetice) care o trage in sus. in mod faza scurta lumina de la bec spre lupa e obturata de aceasta clapeta care formeaza un val pe perete daca va uitati pentru protejarea masinilor din sens opus ____/-----____/------. In momentul actionarii modului faza lunga aceasta clapeta se ridica permitand luminii sa circule prin toata suprafata lupei fara restrictii. masinile care nu au bixenon, ci doar xenon simplu cu lupa, au aceat obturator-clapeta, dar nu exista circuitul cu solenoid care sa o ridice la faza lunga (se poate monta de la lupele care au).

 

flashul functioneaza astfel :

cand farurile sunt oprite flashul (blitzul) este facut doar cu becurile de halogen de pe faza lunga, din oglinda interioara (nu de becul cu xenon din lupa de faza scurta).

cand farurile sunt aprinse pe faza scurta atunci flashul va fi format din aprinderea becurilor halogen de la faza lunga + ridicarea clapetei de pe faza scurta cu xenon.

 

pentru upgrade la xenon la bixen nu este nevoie de rescrierea modului de lumini sau mai stiu eu ce improvizatii la acesta. trebuie procurata doar o clapeta cu solenoid pentru lupa de xenon iar firele care vin in mufa acestui solenoid trebuie legate la alimentarea halogenului de faza lunga.

 

sper ca ati inteles.

bafta

Edited by robytza
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.