Jump to content

La cati cai putere rezista arborele cotit?


russul

Recommended Posts

In cazul unei conversii turbo a unui motor aspirat se schimba pistoanele cat si biele stock cu unele forjate, nimeni nu aduce in discutie arborele cotit. Va rog sa imi lamuriti si mie enigma "Cati cai suporta maxim un arbore cotit stock, de exemplu la S52 sau S54?".Rog numai raspunsuri productive fara certuri sau contradictii puerile, va multumesc anticipat pentru raspunsuri.
Link to comment
Share on other sites

Guest poleposition

Pai presupun ca un arbore cotit pt un motor S54 de M3 E46 de exemplu, rezista la cel putin 340 de cai... probabil mai mult decat atat, insa cine poate sa stie pana la urma ?

 

crezi ca a stat cineva sa vada la cati CP s-a rupt arborele la un M3 ? si eventual sa masoare pe dyno ?

Link to comment
Share on other sites

banuiesc ca s-a gandit cineva la un moment dat, am cautat si nu am gasit o explicatie. Alta chestie peste tot se gasesc pistoane si biele forjate de toate felurile dar pentru aplicatii extreme arbore mai rar... mai foarte rar.

 

LE: uitasem sa iti raspund la intrebare, anume ca poate unii oameni si-au facut o configuratie fara sa schimbe arborele si s-a intamplat sa cedeze din cauza puterii.

Edited by russul
Link to comment
Share on other sites

In cazul unei conversii turbo a unui motor aspirat se schimba pistoanele cat si biele stock cu unele forjate, nimeni nu aduce in discutie arborele cotit. Va rog sa imi lamuriti si mie enigma "Cati cai suporta maxim un arbore cotit stock, de exemplu la S52 sau S54?".Rog numai raspunsuri productive fara certuri sau contradictii puerile, va multumesc anticipat pentru raspunsuri.

Suporta destui :)) bielele si pistoanele sunt pb :)

Edited by duxter
Link to comment
Share on other sites

Rabane (RBN-tuning ) a dus un 328 E36 in 520 de cai... Acum fa-ti un calcul la cat ar trebui sa tina un M3 si sigur nu vei avea atatia bani incat sa rupi arborele din tuning...

 

O intrebare pusa cat sa nu ne apuce somnul... Presupun ca nimic concret.

Edited by the_rifle
Link to comment
Share on other sites

eu personal nu imi permit atat realizarea cat si intretinerea unui asemenea proiect, dar ma gandeam pentru cei care pot sa-si puna de exemplu garrett gt47 pe o masina ce ar trebui sa faca in linii mari si o luasem pas cu pas si eram curios in priviinta asta.

 

LE: Rbn a modificat un 320 deci la baza e un arbore cotit care era menit sa suporte 150 de cai dar limita de sus care ar fi?

 

eu personal nu imi permit atat realizarea cat si intretinerea unui asemenea proiect, dar ma gandeam pentru cei care pot sa-si puna de exemplu garrett gt47 pe o masina ce ar trebui sa faca in linii mari si o luasem pas cu pas si eram curios in priviinta asta.

Edited by russul
Link to comment
Share on other sites

Arborele prorpiu-zis e limitat in principal de momentul motor (cuplu) si nu prea se pomeneste deoarece e piesa cea mai generos dimensionata dintr-un motor de bmw, din ultimii zece ani, cel putin dupa spusele unor oameni care au ca principala activitate rectificari arbori, blocuri, chiulase.

Parca totusi motoul ala era de la un 328.

 

Teoretic daca ii pastrezi cuplul maxim original, dar il duci pana la redline cu o turbina, pentru arbore ar trebui sa nu fie nici o diferenta ca solicitare.

 

P[kw]=M*rpm*0.1047

P[Cp]=M*rpm*0.1423

 

Intr-adevar solicitarile sunt mult mai mari in umerii pistonului si in piciorul bielei, iar la nivelul arborelui ar trebui verificati cuzinetii din cand in cand in cand.

 

Este un proiect pe net in care la un 320i i s-a transplantat un vibrochen de 320d.

Link to comment
Share on other sites

LE: Rbn a modificat un 320 deci la baza e un arbore cotit care era menit sa suporte 150 de cai dar limita de sus care ar fi?

 

Doar blocul motor a ramas de 320 dar a fost alezat si are arbore si pistoane STOCK de 328 ( arborele si pistoanele sunt acelasi de 323 sau 328 doar ca bielele sunt altele la 328 ) admisia de M3 si daca imi aduc bine aminte si chiulasa era tot de M3... Practic un M facut pe un bloc motor de 320...

Chiar spune in textul respectiv pe care insa nu l-am mai gasit pe siteul lui ca internele nu sunt modificate.

 

Daca nu imi aduc bine aminte rog pe cineva sa ma corecteze...

Edited by the_rifle
Link to comment
Share on other sites

Ca si configuratie motorul nu are nici un fel de modificari peste asamblarea standard de fabrica, este un motor stock de 2.8 litri
- din linkul dat de tine

 

 

... depinde ce vrei sa citesti sau sa citezi... ai omis sa spui ca are turbo. Deci ceva in plus...

 

Citatul complet este : "Evolutia actuala a acestui motor s-a referit la marirea cilindreei la 2.8 litri, instalarea unei admisii cu clapete individuale pe fiecare cilindru de la modelul M3 de 3.2 litri, o turbina mai mare model T70, galerie de evacuare din fonta, wastegate extern, intercooler mai mare, injectoare de 550cc, pompa benzina de 255 lph, radiator ulei, planetare modificate, grup diferential cu raport mai mic, cutie de M3 in 5 trepte, frane fata-spate de M3 ventilate, suspensie reglabila pe inaltime si duritate D2 Racing. De asemenea au fost aduse modificarile aferente la traseul de admisie si tubulatura precum si la partea de evacuare masina pastrand insa normele de poluare date de fabricant precum si un nivel de zgomot redus. Ca si configuratie motorul nu are nici un fel de modificari peste asamblarea standard de fabrica, este un motor stock de 2.8 litri. Presiunea de lucru a ramas in continuare aceeasi de 0.6 bar la un raport de comprimare de 10.1:1. Puterea dezvoltata de acest motor este de circa 450 de cai la presiunea mai sus mentionata. Precizam ca masina este echipata cu ambreiaj Stage 4 ceramic complet. "

 

 

 

Am si spus ca nu-mi amintesc in totalitate articolul. Chiulasa de M3 era pe alt proiect de BMW cu compresor al lui Cristian de pe celalalt forum... Le-am incurcat... Nu am cum sa memorez tot internetul...

 

Ma gandesc ca este evident ca nu are cum sa aiba 450 de cai fiind identic cu unul "stock de 2.8 litri". Chiar daca e descantat tot nu ajunge la caii aia...

Edited by the_rifle
Link to comment
Share on other sites

Si eu m-am referit la 320 nu la 2.0 in ultimul post "Una dintre masinile oficiale RBN Tuning, BMW E36 320i fabricatie 1997"

 

 

Stai ca se incurca treburiele :)

Eu dau replici unde nu e treaba mea iar tu nu stii ca 320 reprezinta seria 3 cu motor de 2000 de cm :)

328 e aceeasi masina din seria 3 cu motor de 2800 si tot asa...

Link to comment
Share on other sites

Si eu m-am referit la 320 nu la 2.0 in ultimul post "Una dintre masinile oficiale RBN Tuning, BMW E36 320i fabricatie 1997"

Rabanne a alezat blocul de 2.0 la 2.8 deci e 328i turbo acum....daca ai bani il faci si de 3.2....

Link to comment
Share on other sites

Si eu m-am referit la 320 nu la 2.0 in ultimul post "Una dintre masinile oficiale RBN Tuning, BMW E36 320i fabricatie 1997"

 

 

Stai ca se incurca treburiele :)

Eu dau replici unde nu e treaba mea iar tu nu stii ca 320 reprezinta seria 3 cu motor de 2000 de cm :)

328 e aceeasi masina din seria 3 cu motor de 2800 si tot asa...

"Asa parere iti faci dumneta despre mine?" din B.D.

Link to comment
Share on other sites

exact ce spuneam in primul post, fara contradictii puerile, tipic pt forumul asta fiecare se da mai destept ca altul, nu vreau sa jignesc pe nimeni dar in loc sa spuneti ceva pertinent incepem sa ne contrazicem aiurea... ma refeream ca s-au inceput modificarile pe un 320 care a ajuns la 300 si ceva de cp si abia apoi a fost dus la 500 cu cilindreea de 2.8. Consider ca discutia pe tema "cilindreea lui rabane" :)) e terminata, daca mai aveti de spus on topic astept, daca nu, multumesc pt raspunsurile deja date si astept alte pareri mai bune.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.