Jump to content

M42 COP conversion


cristimm

Recommended Posts

Placa o fac saptamana viitoare.

Pe moment sunt blocat...am luat niste bobine de la roscatu m3...eu am cerut Bremi 8018, el mi-a trimis Bosch....

I le trimit inapoi si incerc sa fac rost de Bremi.

Cu schema....am jumulit cablajul de 6 cilindri si am distrus o bobina de M43 ca sa ii iau conectorul.

M-am uitat sa vad care e corespondenta pini-culoare (ma refer la pinii conectorului rotund care intra in bobina)

pin1 - alb

pin2 - verde

pin3 - maro

pin5 - galben

pin6 - albastru

pin7 - rosu

 

According to Bentley, avem asa:

Cilindru 1 - alb

Cilindru 2 - rosu

Cilindru 3 - galben

Cilindru 4 - albastru

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Oare la un 316 nu merge facuta modificarea asta?

 

 

Nu prea merge decat la motoarele cu 16 valve unde bujiile stau deasupra. La cele cu 8 valve bujiile sunt in lateral si nu prea vad cum ai putea fixa bobinele acolo.

 

 

Iata ca un tip a reusit sa faca modificarea si la un motor cu 2 supape pe cilindru:

 

http://www.e30tech.com/forum/showthread.php?t=63504&page=13

 

http://i379.photobucket.com/albums/oo239/BMW738/M50%20CoilPack%20Bracket%20V2/P1010102.jpg

Link to comment
Share on other sites

So...

Azi mi-au venit bobinele....

Cu ocazia asta am vazut ca la bobina de pe cilindrul 1 trebuie facuta o modificare...

Ramane sa fac plate-ul si cablajul.

PS

Desenul de plate de la cristimm trebuie putin modificat...o gaura de fixare a bobinei 1 e diferita ca si pozitie de gaurile de la celelalte bobine...

post-14794-0-21153200-1307564966_thumb.jpg

Edited by Cristi B
Link to comment
Share on other sites

Le-am refuzat pt ca nu erau codul cerut de mine. Nu mi se pare corect sa cer una si sa primesc alta....:getlost:

Ca si diferenta: Bosch nu au tolele protejate si ruginesc in timp.

Cei de la Bremi au dat cu o vopsea speciala peste tole, ca sa le protejeze de umezeala.

Cauta poze si ai sa vezi diferenta.

Am un amic cu un Mondeo, care avea un mers neregulat al motorului.....intr-un final a vazut ca bobina lui (coil pack) avea carcasa fisurata.

M-am apucat sa o desfac si am ramas masca de ce am gasit inauntru...... plin de rugina!

Link to comment
Share on other sites

So...

Azi mi-au venit bobinele....

Cu ocazia asta am vazut ca la bobina de pe cilindrul 1 trebuie facuta o modificare...

Ramane sa fac plate-ul si cablajul.

PS

Desenul de plate de la cristimm trebuie putin modificat...o gaura de fixare a bobinei 1 e diferita ca si pozitie de gaurile de la celelalte bobine...

 

Desenul e bun, acum am verificat cu bobinele in mana :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Azi trebuie sa-mi ajunga si mie bobinele, si m-am documentat putin inainte despre conversia la M44, am cateva intrebari:

Mecanica:

1) Placa adaptoare nu se incinge? Capacul culbutori stiu ca se incinge f tare si probabil toata zona aia de sub placa o sa fie f fierbinte si poate distruge bobinele sau fisa aia de cauciuc. Niste gauri in placa nu ar ajuta mai bine la racire?

2) Gaurile de prindere a bobinelor in placa banuiesc ca trebuie sa aibe filet, iar filet in aluminiu nu suna deloc bine...chiar daca are 5mm grosime, probabil dupa 3-4 montari-demontari e dus...Voi ce solutii a-ti folosit?

Electrica:

Mufa de la bobina are 3 pini:

pin 1- return care vine de la DME (white)- individual pe fiecare bobina

pin 2- return care se leaga la GND (brown)- comun

pin 3- tensiune +12V (pe contact)(green)- comun

Va rog sa ma corectati daca gresesc.

Mufa rotunda are 7 pini din care doar 5 folositi???:

pin 1 - return bobina 1 de la DME

pin 6 - return bobina 2 de la DME

pin 7 - return bobina 3 de la DME

pin 5 - return bobina 4 de la DME

pin 2 - tensiune +12V (pe contact)

Din ce inteleg eu cablul bobine-mufa rotunda(la DME)trebuie sa aibe 5 fire legate ca mai sus.

Va rog cine a mai facut conversia la M44 sa-mi zica si mie daca am dedus bine legarea firelor sau daca gresesc ceva.

Din ce am vazut tensiunea de la DME nu e "fuse protected" si nu vreau sa dau foc la masina :)) Multam

post-22874-0-51604000-1321960131_thumb.jpg

post-22874-0-57223500-1321960146_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

1. Placa se incinge la temperatura motorului, la fel si bobinele dar nu este problema, au fost proiectate sa functioneze asa.

2. Filetul rezista foarte bine (eu am facut pentru suruburi de 6), daca ar fi sa fac din nou as face-o cu suruburi de 5 pentru ca permit un mic joc al bobinelor si s-ar centra mai bine.

Link to comment
Share on other sites

Dar cu firele care ies din bobine cum sunt trase, ating placa? Ca pozele alea mai vechi nu se mai vad si nu imi dau seama...Am vz la altii pe net ca le-au tras printre bobine si placa, deci ating placa.

Nu mi se pare ok si am vz ca nici un fir la masinile "din fabrica" nu atinge capacul culbutori sau _chiulasa_, probabil in timp se vor praji. De ex senzorul ala care intra in _chiulasa_ sau bobinele la E46...toate au un suport de protectie...

post-22874-0-32771800-1321970403_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.