Jump to content

M42 COP conversion


cristimm

Recommended Posts

Pe scurt: COP = coil on plugs = bobina pe bujie.

 

Avantajul principal este eliminarea fiselor rezultand o scanteie mai puternica, in plus de asta fisele de multe ori cauzeaza probleme. Alt avantaj ar fi un aspect mai aerisit al compartimentului motor.

 

Majoritatea motoarelor in 6 cilindrii de la bmw au deja asa ceva dar nu si cele in 4.

 

Mai jos exemplu de 318is original (mai avea un capac de plastic pe care scrie bmw):

http://img80.imageshack.us/img80/9783/screenshot130m.jpg

 

 

Aici cu conversia COP:

http://img146.imageshack.us/img146/4127/screenshot129y.jpg

 

Intentionez sa fac aceasta modificare si as vrea sa stiu daca mai sunt doritori.

Link to comment
Share on other sites

Pe scurt: COP = coil on plugs = bobina pe bujie.

 

Avantajul principal este eliminarea fiselor rezultand o scanteie mai puternica, in plus de asta fisele de multe ori cauzeaza probleme. Alt avantaj ar fi un aspect mai aerisit al compartimentului motor.

 

Majoritatea motoarelor in 6 cilindrii de la bmw au deja asa ceva dar nu si cele in 4.

 

Mai jos exemplu de 318is original (mai avea un capac de plastic pe care scrie bmw):

http://img80.imageshack.us/img80/9783/screenshot130m.jpg

 

 

Aici cu conversia COP:

http://img146.imageshack.us/img146/4127/screenshot129y.jpg

 

Intentionez sa fac aceasta modificare si as vrea sa stiu daca mai sunt doritori.

N42B20 in 4 pistoane are bobina pe fiecare bujie !

Link to comment
Share on other sites

O conversie reusita aici:

 

http://members.cox.net/henretta/COP%202%20New.JPG

 

Poza cu bobinele necesare:

 

http://dl.dropbox.com/u/649244/_Good%20coil.jpg

 

Poza cu placa de conversie (am desenul la cote daca mai e cineva interesat):

 

http://dl.dropbox.com/u/649244/tmp/cop%20plate.jpg

 

 

Mai multe informatii aici:

http://www.m42club.com/forums/showthread.php?t=9122

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Cum mai merge proiectul, l-ai terminat? Stiu un atelier care cred ca ar putea sa te ajute cu placa aceea adaptoare daca nu ai rezolvat-o deja.

Pacat ca nu exista mai multe thread-uri ca acesta ca m-am saturat sa vad numai subiecte despre tuning optic si ala cu indulgenta numit asa...

Link to comment
Share on other sites

Cum mai merge proiectul, l-ai terminat? Stiu un atelier care cred ca ar putea sa te ajute cu placa aceea adaptoare daca nu ai rezolvat-o deja.

Pacat ca nu exista mai multe thread-uri ca acesta ca m-am saturat sa vad numai subiecte despre tuning optic si ala cu indulgenta numit asa...

ultima oara cand am vb cu el avea placa facut,trebuia doar sa treaca pe la atelier,

daca se comporta motoru bine,urmez eu :twoup: :) :)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Am montat in sfarsit bobinele.

 

La instalatia electrica nu a trebuit facuta nici o modificare, nici macar de lungime a firelor, doar izolatia a trebuit despicata pentru ca firele sa ajunga la cilindrii 1 si 4.

 

Primele impresii: pornire mai usoara la rece si vibratiile motorului la relanti s-au diminuat (mai ales cu A/C pornit cand inainte se simtea in volan o vibratie). Legat de performante n-am apucat sa o testez dar nu ma astept la schimbari. Voi urmari si consumul si voi pune o poza cand termin de re-izolat firele ca acum arata groaznic. :twoup:

Link to comment
Share on other sites

Multumesc pentru apreciere.

 

N-am avut unde sa testez performantele (nu-mi place sa alerg ca dementul prin oras). Teoretic o scanteie mai buna inseamna ardere mai buna si deci mai eficienta, deci posibil si ceva putere in plus.

 

Legat de cost am scris mai sus la care se adauga 10 ron maxim alte suruburi si piulite care au mai trebuit.

 

Pe forumurile straine e foarte populara modificarea asta (cam asa cum e bara de M la noi :twoup: ) si multi spun ca asta impreuna cu un cip sunt cele mai recomandate modificari la motorul asta.

 

Bineinteles daca cineva e interesat ii stau la dispozitie cu sfaturi si cu desenul la cota al placii imbunatatit putin de mine (original era pentru E30 si desenat cu un autocad varianta studenteasca la care nu prea puteai modifica nimic).

Link to comment
Share on other sites

Mi-as face si eu la M44 aceasta modificare dar am inteles ca este mai complicat cu instalatia electrica si nu am gasit inca nimic concret despre cum trebuie facute legaturile.

Vad ca esti din bucuresti, daca vrei poate ne vedem odata sa facem un schimb de experienta, eu iti pot prezenta conversia la volanta usoara de M20 pentru M42/M44 :twoup:

Link to comment
Share on other sites

eu trebuia sa schimb ambreiajul si am zis sa fac si un upgrade daca tot ma apuc de treaba... intradevar nu e ieftin, m-a costat 1500 Ron dar sunt super multumit acum. Ca idee pe treapta 1 stau langa o pisica de 2,5 :twoup: bine, pe treapta a doua ma face dar asta e alta poveste :) Oricum, e clar alt motor pe treptele 1 si 2
Link to comment
Share on other sites

Pe scurt: COP = coil on plugs = bobina pe bujie.

 

Avantajul principal este eliminarea fiselor rezultand o scanteie mai puternica, in plus de asta fisele de multe ori cauzeaza probleme. Alt avantaj ar fi un aspect mai aerisit al compartimentului motor.

 

Majoritatea motoarelor in 6 cilindrii de la bmw au deja asa ceva dar nu si cele in 4.

 

 

Oare are vreo legatura cu urmatoarele coduri din lista de optiuni a masinii mele?

 

1CA SELECTION COP RELEVANT VEHICLES

 

8SP COP CONTROL

 

Chiar nu stiu ce inseamna, intreb si eu...

Edited by Barbierul din Sevilla
Link to comment
Share on other sites

Bineinteles daca cineva e interesat ii stau la dispozitie cu sfaturi si cu desenul la cota al placii imbunatatit putin de mine (original era pentru E30 si desenat cu un autocad varianta studenteasca la care nu prea puteai modifica nimic).

 

felicitĂŁri pentru reuÂşitĂŁ. m-ar interesa sĂŁ fac Âşi eu o modificare ca asta la e30 m20b25. zici cĂŁ se gĂŁseÂşte de cumpĂŁrat placĂŁ din aia adaptoare Âşi pentru e30?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.