Jump to content

TA Technix suspensii sport reglabile


Gully

Recommended Posts

  • 1 month later...

Si eu as fi interesat de un chit complet TA Technix pentru E34-ul meu, insa mai studiez problema, nu's exagerat de pretentios, dar nici sa stau cu masina prin service in fiecare an cu probleme la suspensie. Colegul nostru "pentea" are suspensii TA Technix pe E34 si pare incantat pentru moment.

 

Haideti .... convingeti-ma sa cumpar si eu o suspensie noua pentru "ursoaica" mea !!!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
Un prieten de al meu a avut pe E36, era incantat la inceput, a fost complicat sa o puna , nu mergea cu jantele alea , a trebuit distantiere pe fatza , alti bani , alta distractie , in fine , dupa ce a puso , masina se tinea bine , poate chiar foarte bine , era rigida , cand mergea se vedea cum topaia masina pe sosea, comfort nu mai exista, dupa o vara au inceput belelele, troncanea , a trebuit sa schimbe toate articulatii de pa fatza , a schimbat si suspensia cu una standard, acuma o schimba pe aia de pe spate , o gramada de banii. ce este ieftin , nu e bun. eu nu o sa imi pun niciodata suspensie sport la ce drumuri avem , bafta
Link to comment
Share on other sites

Strees ,

Ce se este aia D2 ?:rolleyes:

 

Si eu am de 1 an motata Ta-Teh daca nu faci convergenta, cabrare...etc ramai fara gume.

Se vor roade pe interior fara sa vezi, sau sa traga in vreo parte.

 

Aceasta operatiune de reglare... o recomand intr-un service fff performant si nu la Nea' Petrica care stie el dupa ochi.

Pt strada si mers norma/sportiv sunt perfecte.... acest lucru se schimba pe circuit unde ai simtii intr-adevar diferenta intre o suspensie Ta-T si una KW

 

Limitele acestei suspensii nu ai sa le atingi f usor ...decat daca te crezi Zmeu.... e atunci ai sa si "zbori" chiar daca ai suspensie OE.

 

Poti sa vezi mai multe detalii la "Masina mea" (in semnatura)

Tinuta de strada si stabilitatea se schimba .... fffff mult.

 

Voie buna...

Link to comment
Share on other sites

Eu am Ta Tehnix pe E46 coupe. O sa fac un mic review;

Trebuie sa recunosc ca pretul a fost elementul decisiv (care pana la urma nu e chiar atat de ieftin...si o sa vedeti de ce) cat si faptul ca totusi de prea mari porcarii "made in germany" nu am avut parte, desi...

1300 ron (am luat-o din magazin ca sa fiu sigur ca voi avea si garantie + factura ok) fac exact cat 4 amortizoare Bilstein B8 (adica modelul standard) si un arc eibach sau poate 2..

Primul neajuns este acela ca inaltatorul pe spate se monteaza sus iar daca nu vrei sa cobori masina cu doar ~1cm cm fata de standard, vei avea surpriza sa observi ca nu mai ai cum sa bagi cheia pt a o mai ridica sau cobori. Asta se traduce prin faptul ca trebuie sa mergi iar la service pt a umbla la acel reglaj; desfacut amortizor de jos, scos arcul, scos inaltatorul care se poate si "lipi" de oala....etc.

Un alt minus este acela ca bieletele antiruliu sunt din plastelina; nu imi pot explica cum o bieleta s-a indoit (!!). Avand in vedere ca nu am lovit masina si nici nu am indoit vreo janta in cele 7 luni de cand am suspensia, verdictul nu poate fi decat unul. Bieleta s-a indoit de la simplul fapt ca am luat cateva viraje f f tare, lucru care pare SF. Am facut poze, le-am trimis la garantie si evident ca am fost refuzat pt inlocuire..

Un alt minus....vine doar cu o cheie de reglaj.

Legat de tinuta de drum si impresii dupa 7 luni de folosinta, cu toate minusurile de mai sus, eu sunt foarte multumit de suspensie. Duritatea ei fiind data de inaltime (sus = moale, jos = tare sau f tare) trebuie sa faci cateva incercari legate de setup. Din propria experienta va spun ca mi-a luat destul de mult sa gasesc inaltimea optima fata/spate si ca acest lucru nu il poti face intr-o zi. 1 mm sau 2 mm de reglaj fac diferenta dintre o setare aiurea si una buna. Abia dupa 5 incercari care au inclus si iesiri din Bucuresti spre Urziceni pot sa spun ca masina sta foarte bine pe drum in comparatie cu suspensia standard, nu zdruncina, nu ma deranjeaza deloc sleaurile de pe banda 1 facute de tiruri avnd roti pe 17. Zic in comparatie cu suspensia standard pt ca poate fi loc si de mai bine pe sosele bune dar este afectat prea mult confortul; singurul inconvenient la capitolul confort este la viteza mica cand spatele are tendinta de a topai pe anumite drumuri cu denivelari scurte.

Un alt lucru important este acela al jantelor; initial am avut 7,5X17 ET 40 (225/45) iar masina era rigida; aveam senzatia cateodata ca amortizorul lucreaza prea putin. Cand am schimbat jantele cu unele mai usoare si ET35 s-a simtit o diferenta imensa si nu am mai avut senzatia ca amortizoarele (in special pe fata) nu lucreaza cat ar trebui (respectiv pe detenta).

Un alt avantaj al suspensiei fata de stabilitate este acela ca mergand prin gropi destul de tare sau tare nu am stiut ce e aia janta indoita sau anvelope deteriorate (galme). Am 225/45/17 si ma gandesc chiar sa trec la jante pe 18.

Legat de pret, cum am si scris mai sus, luati in calcul ca la pretul de achizitie se mai adauga 5 drumuri la geometrie fata/spate + un set de bielete antiruliu. Oricum, e f ieftina.

Mie pana acum nu mi-a stricat nimic la capitolul articulatie/pivotaraie insa cand am montat-o am schimbat tot ce se putea schimba pe fata.

 

Legat de alte experienta cu suspensii sport.

Suspensia adevarata sport nu e nicidecum KW sau H&R sau ... Ta Tehnix. Sau nu cele pana in 1000 eur. Sau nu pt Romania.. Am avut H&R acum 6 ani pe un Ford Focus, a costat cca 800+Eur si era catastrofala, cel putin pt drumurile din Romania. Mult prea rigida si nu pastra contactul cu solul din aceasta cauza. Aveai senzatia ca mergi f tare dar defapt te depaseau toti. Era ceva de genul alergi de unul singur si iesi pe locul 2..Am mai avut o experienta poztiva cu o suspensie sport Bilstein, amortizoare scurte + arcuri -30mm la aproape 1/2 pret din H&R.

Singurul model de suspensie sport pe care il recomand (asta daca nu vrei sa faci nici un compromis la capitolul stabilitate/confort) este cel cu compensatoare pe gaz. Adica amortizor + separat butelie de gaz care se monteaza fie in portbagaj fie langa amortizor. Asta inseamna ca vei avea atat garda la sol reglabila cat si duritatea reglabila separat atat pt compresie cat si detenta amrtizorului. Cu o astfel de suspensie am mers si pot sa va spun ca daca e reglata profi sta absolut exceptional pe sosea chiar daca soseaua e rupta si plina de cratere/plombe... iar confortul este peste suspensia standard. Nasol e ca aceasta minunatie are un pret destul de piperat si nu merita pus chiar pe orice masina.

 

Per total, daca e sa schimb E46 cu un alt e46 tot suspensie Ta Tehnix ia-si pune. Cu putina rabdare pt reglaj e foarte ok pt conditiile din ro.

PS fata e coborata cca 1,5 cm, spatele cca 1 cm fata de standard, asta in mare. Luati in calcul ca E46 coupe oricum e mai lasat decat limuzina.

Edited by asterix___
Link to comment
Share on other sites

Strees ,

Ce se este aia D2 ?:rolleyes:

 

Si eu am de 1 an motata Ta-Teh daca nu faci convergenta, cabrare...etc ramai fara gume.

Se vor roade pe interior fara sa vezi, sau sa traga in vreo parte.

 

Aceasta operatiune de reglare... o recomand intr-un service fff performant si nu la Nea' Petrica care stie el dupa ochi.

Pt strada si mers norma/sportiv sunt perfecte.... acest lucru se schimba pe circuit unde ai simtii intr-adevar diferenta intre o suspensie Ta-T si una KW

 

Limitele acestei suspensii nu ai sa le atingi f usor ...decat daca te crezi Zmeu.... e atunci ai sa si "zbori" chiar daca ai suspensie OE.

 

Poti sa vezi mai multe detalii la "Masina mea" (in semnatura)

Tinuta de strada si stabilitatea se schimba .... fffff mult.

 

Voie buna...

 

Pai Jon da si tu un search pe Google D2 suspensii si vezi acolo, alea sunt cam smecherie!

Poate gasesti in IT la un pret mai sexy!:))

Voie buna:)))))))

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Eu am Ta Tehnix pe E46 coupe. O sa fac un mic review;

Trebuie sa recunosc ca pretul a fost elementul decisiv (care pana la urma nu e chiar atat de ieftin...si o sa vedeti de ce) cat si faptul ca totusi de prea mari porcarii "made in germany" nu am avut parte, desi...

1300 ron (am luat-o din magazin ca sa fiu sigur ca voi avea si garantie + factura ok) fac exact cat 4 amortizoare Bilstein B8 (adica modelul standard) si un arc eibach sau poate 2..

Primul neajuns este acela ca inaltatorul pe spate se monteaza sus iar daca nu vrei sa cobori masina cu doar ~1cm cm fata de standard, vei avea surpriza sa observi ca nu mai ai cum sa bagi cheia pt a o mai ridica sau cobori. Asta se traduce prin faptul ca trebuie sa mergi iar la service pt a umbla la acel reglaj; desfacut amortizor de jos, scos arcul, scos inaltatorul care se poate si "lipi" de oala....etc.

Un alt minus este acela ca bieletele antiruliu sunt din plastelina; nu imi pot explica cum o bieleta s-a indoit (!!). Avand in vedere ca nu am lovit masina si nici nu am indoit vreo janta in cele 7 luni de cand am suspensia, verdictul nu poate fi decat unul. Bieleta s-a indoit de la simplul fapt ca am luat cateva viraje f f tare, lucru care pare SF. Am facut poze, le-am trimis la garantie si evident ca am fost refuzat pt inlocuire..

Un alt minus....vine doar cu o cheie de reglaj.

Legat de tinuta de drum si impresii dupa 7 luni de folosinta, cu toate minusurile de mai sus, eu sunt foarte multumit de suspensie. Duritatea ei fiind data de inaltime (sus = moale, jos = tare sau f tare) trebuie sa faci cateva incercari legate de setup. Din propria experienta va spun ca mi-a luat destul de mult sa gasesc inaltimea optima fata/spate si ca acest lucru nu il poti face intr-o zi. 1 mm sau 2 mm de reglaj fac diferenta dintre o setare aiurea si una buna. Abia dupa 5 incercari care au inclus si iesiri din Bucuresti spre Urziceni pot sa spun ca masina sta foarte bine pe drum in comparatie cu suspensia standard, nu zdruncina, nu ma deranjeaza deloc sleaurile de pe banda 1 facute de tiruri avnd roti pe 17. Zic in comparatie cu suspensia standard pt ca poate fi loc si de mai bine pe sosele bune dar este afectat prea mult confortul; singurul inconvenient la capitolul confort este la viteza mica cand spatele are tendinta de a topai pe anumite drumuri cu denivelari scurte.

Un alt lucru important este acela al jantelor; initial am avut 7,5X17 ET 40 (225/45) iar masina era rigida; aveam senzatia cateodata ca amortizorul lucreaza prea putin. Cand am schimbat jantele cu unele mai usoare si ET35 s-a simtit o diferenta imensa si nu am mai avut senzatia ca amortizoarele (in special pe fata) nu lucreaza cat ar trebui (respectiv pe detenta).

Un alt avantaj al suspensiei fata de stabilitate este acela ca mergand prin gropi destul de tare sau tare nu am stiut ce e aia janta indoita sau anvelope deteriorate (galme). Am 225/45/17 si ma gandesc chiar sa trec la jante pe 18.

Legat de pret, cum am si scris mai sus, luati in calcul ca la pretul de achizitie se mai adauga 5 drumuri la geometrie fata/spate + un set de bielete antiruliu. Oricum, e f ieftina.

Mie pana acum nu mi-a stricat nimic la capitolul articulatie/pivotaraie insa cand am montat-o am schimbat tot ce se putea schimba pe fata.

 

Legat de alte experienta cu suspensii sport.

Suspensia adevarata sport nu e nicidecum KW sau H&R sau ... Ta Tehnix. Sau nu cele pana in 1000 eur. Sau nu pt Romania.. Am avut H&R acum 6 ani pe un Ford Focus, a costat cca 800+Eur si era catastrofala, cel putin pt drumurile din Romania. Mult prea rigida si nu pastra contactul cu solul din aceasta cauza. Aveai senzatia ca mergi f tare dar defapt te depaseau toti. Era ceva de genul alergi de unul singur si iesi pe locul 2..Am mai avut o experienta poztiva cu o suspensie sport Bilstein, amortizoare scurte + arcuri -30mm la aproape 1/2 pret din H&R.

Singurul model de suspensie sport pe care il recomand (asta daca nu vrei sa faci nici un compromis la capitolul stabilitate/confort) este cel cu compensatoare pe gaz. Adica amortizor + separat butelie de gaz care se monteaza fie in portbagaj fie langa amortizor. Asta inseamna ca vei avea atat garda la sol reglabila cat si duritatea reglabila separat atat pt compresie cat si detenta amrtizorului. Cu o astfel de suspensie am mers si pot sa va spun ca daca e reglata profi sta absolut exceptional pe sosea chiar daca soseaua e rupta si plina de cratere/plombe... iar confortul este peste suspensia standard. Nasol e ca aceasta minunatie are un pret destul de piperat si nu merita pus chiar pe orice masina.

 

Per total, daca e sa schimb E46 cu un alt e46 tot suspensie Ta Tehnix ia-si pune. Cu putina rabdare pt reglaj e foarte ok pt conditiile din ro.

PS fata e coborata cca 1,5 cm, spatele cca 1 cm fata de standard, asta in mare. Luati in calcul ca E46 coupe oricum e mai lasat decat limuzina.

E mai veche discutia voastra , dar de ce nu puneti suspensii fixe ? toti se vaieta de reglaje , dar niciunu nu pomeneste sau se gandeste sa cumpere una fixa !? eu caut o suspensie fixa pt e39 , la pret mic ... am gasit ta-technix si SS supersport la maxim -40 mm ! nedumerirea mea ... diferenta cu -40 sau -60 este fata de amortizoare si arcuri stock ? eu am suspensia m tech / sport de fabrica si este mai joasa ... intre asta si cea stock ce diferenta este ? am gasit si varianta reconditionarii , dar nu stiu ce sa zic ... poate ca merita pt ca am toate 4 amortizoarele OEM si noi nu dau 2 x 990 roni pe fata + restul !

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Eu am Ta Tehnix pe E46 coupe. O sa fac un mic review;

Trebuie sa recunosc ca pretul a fost elementul decisiv (care pana la urma nu e chiar atat de ieftin...si o sa vedeti de ce) cat si faptul ca totusi de prea mari porcarii "made in germany" nu am avut parte, desi...

1300 ron (am luat-o din magazin ca sa fiu sigur ca voi avea si garantie + factura ok) fac exact cat 4 amortizoare Bilstein B8 (adica modelul standard) si un arc eibach sau poate 2..

Primul neajuns este acela ca inaltatorul pe spate se monteaza sus iar daca nu vrei sa cobori masina cu doar ~1cm cm fata de standard, vei avea surpriza sa observi ca nu mai ai cum sa bagi cheia pt a o mai ridica sau cobori. Asta se traduce prin faptul ca trebuie sa mergi iar la service pt a umbla la acel reglaj; desfacut amortizor de jos, scos arcul, scos inaltatorul care se poate si "lipi" de oala....etc.

Un alt minus este acela ca bieletele antiruliu sunt din plastelina; nu imi pot explica cum o bieleta s-a indoit (!!). Avand in vedere ca nu am lovit masina si nici nu am indoit vreo janta in cele 7 luni de cand am suspensia, verdictul nu poate fi decat unul. Bieleta s-a indoit de la simplul fapt ca am luat cateva viraje f f tare, lucru care pare SF. Am facut poze, le-am trimis la garantie si evident ca am fost refuzat pt inlocuire..

Un alt minus....vine doar cu o cheie de reglaj.

Legat de tinuta de drum si impresii dupa 7 luni de folosinta, cu toate minusurile de mai sus, eu sunt foarte multumit de suspensie. Duritatea ei fiind data de inaltime (sus = moale, jos = tare sau f tare) trebuie sa faci cateva incercari legate de setup. Din propria experienta va spun ca mi-a luat destul de mult sa gasesc inaltimea optima fata/spate si ca acest lucru nu il poti face intr-o zi. 1 mm sau 2 mm de reglaj fac diferenta dintre o setare aiurea si una buna. Abia dupa 5 incercari care au inclus si iesiri din Bucuresti spre Urziceni pot sa spun ca masina sta foarte bine pe drum in comparatie cu suspensia standard, nu zdruncina, nu ma deranjeaza deloc sleaurile de pe banda 1 facute de tiruri avnd roti pe 17. Zic in comparatie cu suspensia standard pt ca poate fi loc si de mai bine pe sosele bune dar este afectat prea mult confortul; singurul inconvenient la capitolul confort este la viteza mica cand spatele are tendinta de a topai pe anumite drumuri cu denivelari scurte.

Un alt lucru important este acela al jantelor; initial am avut 7,5X17 ET 40 (225/45) iar masina era rigida; aveam senzatia cateodata ca amortizorul lucreaza prea putin. Cand am schimbat jantele cu unele mai usoare si ET35 s-a simtit o diferenta imensa si nu am mai avut senzatia ca amortizoarele (in special pe fata) nu lucreaza cat ar trebui (respectiv pe detenta).

Un alt avantaj al suspensiei fata de stabilitate este acela ca mergand prin gropi destul de tare sau tare nu am stiut ce e aia janta indoita sau anvelope deteriorate (galme). Am 225/45/17 si ma gandesc chiar sa trec la jante pe 18.

Legat de pret, cum am si scris mai sus, luati in calcul ca la pretul de achizitie se mai adauga 5 drumuri la geometrie fata/spate + un set de bielete antiruliu. Oricum, e f ieftina.

Mie pana acum nu mi-a stricat nimic la capitolul articulatie/pivotaraie insa cand am montat-o am schimbat tot ce se putea schimba pe fata.

 

Legat de alte experienta cu suspensii sport.

Suspensia adevarata sport nu e nicidecum KW sau H&R sau ... Ta Tehnix. Sau nu cele pana in 1000 eur. Sau nu pt Romania.. Am avut H&R acum 6 ani pe un Ford Focus, a costat cca 800+Eur si era catastrofala, cel putin pt drumurile din Romania. Mult prea rigida si nu pastra contactul cu solul din aceasta cauza. Aveai senzatia ca mergi f tare dar defapt te depaseau toti. Era ceva de genul alergi de unul singur si iesi pe locul 2..Am mai avut o experienta poztiva cu o suspensie sport Bilstein, amortizoare scurte + arcuri -30mm la aproape 1/2 pret din H&R.

Singurul model de suspensie sport pe care il recomand (asta daca nu vrei sa faci nici un compromis la capitolul stabilitate/confort) este cel cu compensatoare pe gaz. Adica amortizor + separat butelie de gaz care se monteaza fie in portbagaj fie langa amortizor. Asta inseamna ca vei avea atat garda la sol reglabila cat si duritatea reglabila separat atat pt compresie cat si detenta amrtizorului. Cu o astfel de suspensie am mers si pot sa va spun ca daca e reglata profi sta absolut exceptional pe sosea chiar daca soseaua e rupta si plina de cratere/plombe... iar confortul este peste suspensia standard. Nasol e ca aceasta minunatie are un pret destul de piperat si nu merita pus chiar pe orice masina.

 

Per total, daca e sa schimb E46 cu un alt e46 tot suspensie Ta Tehnix ia-si pune. Cu putina rabdare pt reglaj e foarte ok pt conditiile din ro.

PS fata e coborata cca 1,5 cm, spatele cca 1 cm fata de standard, asta in mare. Luati in calcul ca E46 coupe oricum e mai lasat decat limuzina.

 

sall. poti sa imi zici si mie cum vine arcul pe spate montat? mi e mi a pus cineva arcu cu partea mica sus iar reglaju este jos ceea ce ma face sa cred ca nu e bine.. Reglajul in care parte a arcului vine.. Eu am arcu intr-o parte putin mai mic ca in cealalalta...(diametru) E46Ci 2004.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.