Jump to content

BMW versus Corvette


Scuba

Recommended Posts

Ideal ar fi ca masina sa se faca armonica progresiv, nu sa fie preluat tot socul de habitaclu . Probabil ca este totusi calculata treaba.

M-a socat insa diferenta intre avariile siferite de cele 2 masini .

Evident ca nu-i de ras ! Pacat totusi ca nu a facut pe viteazul cand venea un autobuz pe contrasens.

 

Eu unul m-am saturat de viteji care depasesc pe contasens si peste linie continua/dublu-continua, fortandu-te sa iesi de pe carosabil ca sa eviti o coliziune frontala. Am patit-o de cel putin 3 ori, si de 2 ori conduceam o masina net mai mare si grea decat inconstientii . Amandoi erau evident cu totul peste linia continua (au fost cazuri seprate). M-au vazut clar ca vin si totusi s-au bagat sa depaseasca . Pe centura Bucurestilui a fost un meserias cu un Astra G s-a bagat sa depaseasca un TIR, iar a doua persona era o blonda cu un Golf 5 TDI (asta depasea un camion, la deal, pe 228) . Eu ma intreb cat de handicapat si inconstient trebuie sa fii sa te bagi intr-o astfel de depasire, cand conduci o compacta cu motor de ascutitoare, vezi ca vine ceva din fata (cu faza scurta aprinsa - asa merg mereu), iar acel ceva e un SUV/crossover . In ambele cazuri aveam maxim 80 km/h (chiar daca aveam un boxer turbo de 2.5L sub capota) . Daca vor sa se sinucida macar sa se arunce in calea trenului !! :twoup:

Link to comment
Share on other sites

Dar de unde au dedus astia ca soferul de corvette a "apasat puternic pedala de acceleratie"? Pai daca apasa pedala 3 secunde deja avea 100 si se faceau varza ambele masini. Probabil ca de abia scosese botul (evident fara sa se uite inainte).
Link to comment
Share on other sites

Cred ca intalnesti cei mai multi dobitoci raportat la kilometrii condusi, parol :(

Foarte probabil sa ai dreptate :) .

Chiar astazi un individ a franat violent in timp ce lua curba la stanga prin fata mea, si a inceput sa urle si sa ma injure ca am avut tupeul sa-l claxonez (a ignorat complet indicatorul de cedeaza trecerea). Data viitoare cand imi taie calea voi calca acceleratia in loc de frana :twoup: .

 

Ironia e ca asta se intampla la ~ 30m de Ministerul de Interne :) .

Edited by Scuba
Link to comment
Share on other sites

Eu as da scorul in functie de cum se simte fiecare sofer, nu dupa cat costa reparatia. Fierul se indreapta, iar dupa o treaba de genul asta e ultimul lucru la care iti sta mintea.

 

Partea care se deformeaza la impact, absoarbe din energia cinetica. Pe mine chiar nu ma incanta faptul ca BMW-ul nu e asa sifonat.

Edited by spectrus
Link to comment
Share on other sites

Asta nu inseamna ca bmw e "tare" si corvette e "varza".Totul tine de dinamica accidentului,am vazut cazuri in care bmw-uri modele noi s-au dezintegrat la un impact cu masini mici si foarte modeste...

 

Nu am spus asta din cauza acestui accident.

 

Este o stare de fapt.

 

BMW, Mercedes sau Audi sunt mĂŁrci cu mult peste mĂŁrcile americane din punct de vedere strict tehnic Âşi calitativ.

 

ĂnsĂŁ nu cred cĂŁ un Corvette nu e sigur ĂŽn caz de accident, cu siguranÞã sunt obligaĂži sĂŁ respecte niÂşte norme de siguranÞã destul de dure.

Link to comment
Share on other sites

In cazul unui accident este de dorit ca structura vehiculului sa absoarba cat mai mult din energia impactului. Materialele din zona exterioara autovehiculului au rolul de a disipa energia de impact prin deformare controlata iar habitaclul este gandit ca un modul de siguranta.

 

In F1 si in masinile sport se utilizeaza carbonul (sau alte materiale compozite moderne) la elementele de caroserie care pe langa faptul ca au performante tehnice vizavi de greutate foarte mica, sunt si materiale care in momentul impactului au rol in consumarea energiei. Cockpit-ul este rigidizat suplimentar si este gandit ca o structura nedeformabila pentru protejarea pilotului.

 

Chiar daca un autovehicul sufera daune importante in caz de accident daca ocupantii ei au fost protejati atunci scopul pentru care a fost construita a fost atins.

Edited by ionatan
Link to comment
Share on other sites

Asa sint facute astea mai noi, materiale cat mai elastice pt. absortie socuri. Am vazut recent un Mondeo nou, tot tragger-ul era din plastic cu o structura foarte ciudata, gen fagure de miere. E clar ca producatorii nu-s foarte curiosi de cat de tare se avariaza masina frontal in cazul unui accident, accentul se pune pe habitaclu, sisteme SRS, si altele. Nu conteaza cat de tare se indoaie masina sau cate subansamble se strica, esentialul e ca ocupantii sa fie cat mai feriti.

Se pune mult accent si pe cel care este lovit, aceleasi materiale pot cat de cat sa reduca din forta unui impact asupra unui pieton, sau scuterist. Una e sa fi lovit de ceva mai moale cu strucuri modulare, gen Mondeo-ul de mai sus si altceva e sa te loveasca un W124 care e full steel.

Link to comment
Share on other sites

Eu nu stiu ce va minunati atat de accidentul asta, Corvette are aripa din plastic, fibra de sticla sau ce o fi dar nu e tabla pe cand BMW are aripa din tabla de unde si avariile mari la americana si mai mici la germana. Vette-ul ala e masina sport si este gandita sa absoarba impactul cat de mult posibil (cum mai spunea cineva mai sus) deasta si arata asa, plus ca aripa spargandu-se impactul a fost direct cu roata care probabil era si putin virata, la germana aripa fiind de tabla, a "ricosat" ca sa zic asa. BMW este o masina buna dar sa fim seriosi, Corvette-ul ala nu este vreo jucarie.

 

ps: am vazut acum vreun an de zile e46 facut praf in bot, tras langa un stalp, am crezut ca s-a lovit de stalpul respectiv dar pe stalp nu era nici o urma, defapt se lovise de roata stanga fata a unei dube (iveco dayli cred) ala cu duba intorcea pe linie continua, roata dubei era foarte putin indoita, aproape insesizabil, si avea o stersatura subtila pe aripa, atat, si e46 era PRAF, deci se poate.

 

Sa nu sariti cu gura pe mine acum :twoup:) Si bimmerul si vette sunt masini foarte bune, bine ca nu a fost mai rau.

Edited by alex_rhv
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.