Jump to content

4 cilindri vs 6 cilindri


cristimm

Numarul de cilindri.  

1247 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

nu prea, in nici un caz nu la masinile premium mari.. acceleratia linira si fara lag numai un motor aspirat mare o poate da. O solutie eleganta e cea de la VAG, cu combinatia compresor/turbo de la TSI-uri..Compresorul nu are lag si merge in turatii mici, mai sus intra si turbina.. motoarele alea chiar sunt elegante, singurele turbo care le-am condus pana acum si nu au lag.. se comporta misto..

Daca te uiti la V8 -urile actuale de la BMW, sunt turbo, dar nu sunt extraordinar de puternice.. normal cand auzi de 4.4 L turbo te gandesti direct la 700 de cai in sus. Folosesc turbine de mici dimensiuni ca sa nu aibe lag, sunt setate din soft sa aibe comportament liniar, aduc un plus de performanta, dar daca pui ceva mai mari pierzi multe caracteristici care formeaza chestia asta numita placerea de a conduce...si asta e o solutie eleganta..

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

daca ne uitam la 535i si la 540i,ambele 306cp insa 400Nm la 1200rpm vs 390Nm la 3500rpm ,chiar nu vad cu ce este mai bun V8,ba mai mult la 1500rpm eu cred ca V8-ul este dezavantajat

 

ma gandesc ca asa va fi si in cazul celui de 2000cm,3xx Nm,probabil in jurul val. de 1500rpm,cu ce va fi mai bun un 3000cm 6cilindri aspirat ?

 

tot in ams,am vazut ca vor inlocui actualele 2000cm benzina cu 1.6 turbo,unul va fi ac de pe mini - 184cp/ 240Nm la 1600rpm;ac intrebare cu ce este mai bun un 2200cm 6cil 170cp / 2500cm 6cilindri 170cp ?

 

cireasa de pe tort,in viitor,vor pune 1.6 turbo 3 cilindri

Link to comment
Share on other sites

daca ne uitam la 535i si la 540i,ambele 306cp insa 400Nm la 1200rpm vs 390Nm la 3500rpm ,chiar nu vad cu ce este mai bun V8,ba mai mult la 1500rpm eu cred ca V8-ul este dezavantajat

 

ma gandesc ca asa va fi si in cazul celui de 2000cm,3xx Nm,probabil in jurul val. de 1500rpm,cu ce va fi mai bun un 3000cm 6cilindri aspirat ?

 

Nu stiu unde ai gasit 540i ca eu nu cunosc de existenta unui astfel de vehicul cu datele respective.

 

Poate te referi la 550i V8 cu 600 Nm care este mult mai puternic fata de 535i.

 

Un motor V8 este mai echilibrat, incontestabil mai bun ,, toate marile branduri poseda ca varf de lance motorizari V8.

 

Referitor la schimbarea normelor,acum se merge pe donwsizing, motoare pana in 2000 turbo cu consumuri mai mici decat omoloagele lor aspirate de cilindree mai mare si performante mai bune.

Edited by Stefan_e46
Link to comment
Share on other sites

ionut, la o limuzina mare si o masina de clasa e importanta si cum e livrata puterea. Din ce am vazut ai condus ceva masini. Multi confunda smuciturile cu performanta si placerea de a conduce..

dar performante dinamice reale se obtin cu o creste de cuplu si putere liniara, se comporta cu totul altfel un v8, v10, v12 de 5l si 500 de cai fata de sa zicem un 3l turbo cu putere si cuplu similare, chiar daca performantele gen putere maxima, cuplu maxim, 0-100 aparent sunt similare.. De asa zic eu ca cel putin in motoarele de pe masini varfuri de gama o sa ramana aspirate si multi cilindri multa vreme.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

indiferent de tipul de masina puterea trebuie livrata liniar, un motor care smuceste nu e bun, pt o limuzina pt ca strica tot confortul si asat e toata ideea din spatele limuzinei, iar pt o masina sport, un motor care nu livreaza liniar te poate scoate in decor la iesirea dintr-o curba, de aceea yamaha R1 are vibrochen crossplane, fiindca ofera puterea f liniar, nu smuceste, iar pilotul poate sa mentina turatia, treapta de viteza si nu pierde aderenta, s epaote concentra pe trasa si nu ami trebuie sa sa uite la ceas sa vada daca ajunge la cifra magica cand incepe sa ii fuga roata de sub el. si da era motoarelelor mari aspirate e cam spre sfarsit. la urma urmei, un motor mai mic biturbo cu injectie directa, turbine cu geometrie variabila, distributie variabila si un calculator foarte performant, face inutila existenta unui motor mare aspirat care ofera intr-adevar un alt stil de condus si se simte altfel, darcare are o eficienta volumetrica mai mica si poate polueaza mai mult. ce rost mai are un motor V8 de 5000 care livreaza 400 cai cand scoti 555 dintr-un v8 de 4400? si cuplu cu 50% mia mult. si cuplu constant. e viitorul, trebuie sa ne adaptam ca altfel ramanem ca americanii cu ideea bigger is better, there is no replacement for displacement. ba da exista, se numeste biturbo :) :twoup:
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

da, idee buna si compresor si turbo, oricum daca nu le face prea fiabile din prima bmw, la a doua generatie de motoare din astea v8 biturbo si injectie directa, sigur le va face fiabile, oricum asta e viitorul, injectie directa, turbo pt a compensa eficienta volumetrica si a tehnologie nu merge decat inainte deci au tot viitorul inainte motoarele astea, probabil ca singurele v10 v12 vor fi excentricitati, lamborghini, ferarri, pagani, totusi sunetul unui v12 in 8000 rpm nu il face nici un motor turbo
Link to comment
Share on other sites

ionut, la o limuzina mare si o masina de clasa e importanta si cum e livrata puterea. Din ce am vazut ai condus ceva masini. Multi confunda smuciturile cu performanta si placerea de a conduce..

dar performante dinamice reale se obtin cu o creste de cuplu si putere liniara, se comporta cu totul altfel un v8, v10, v12 de 5l si 500 de cai fata de sa zicem un 3l turbo cu putere si cuplu similare, chiar daca performantele gen putere maxima, cuplu maxim, 0-100 aparent sunt similare.. De asa zic eu ca cel putin in motoarele de pe masini varfuri de gama o sa ramana aspirate si multi cilindri multa vreme.

 

stai putin ca deja sunt diferente enorme intre un w12 de 500cp si un 3l bi-turbo;dar decat un w12 de 500cp,prefer oricand un v8 de 555cp;smucituri nu cred ca mai exista,nici lag;acestea erau candva la motoarele turbo vechi,simteai din plin cand turbina ajungea sa lucreze la capacitate maxima.

 

pana si bmw-ul,adeptul motoarelor aspirate pana acum,se da batut si trece la mot. turbo,bi-turbo,daca te uiti la modelele noi (x5,x6,seria 5,7) varfurile de gama au mot bi-turbo

 

 

 

de fiabilitate nu putem comenta,asa se spunea si despre tsi-uri ca nu vor fi fiaabile si totusi rezista;cu siguranta un motor care implica mai putina tehnolgie mai putina va rezista mai mult,dar cui ii mai pasa,cine mai pastreaza o masina 10-15ani.

Link to comment
Share on other sites

am vazut de curand un test facut intre un q7 TD w12 de vreo 700 de cai si un cayene turbo, la fifth gear. cai mult mai putini, pe un traseu dinasta cu gravel.. cayene i-a dat ceva secunde in fata desi avea mult mai putini cai..de ce ? tocmai din cauza cum era livrata puterea...

Si asta la un audi 4x4, care cica stiu cate ceva despre tractiune ..

Sunt inca probleme sa pui un cuplu enorm si violent jos..oricat de mult ajuta electronica..

Link to comment
Share on other sites

w2-le are 500cp parca,insa pb q7-lui este ca nu sta pe drum;in rest in linie dreapta pune puterea f bine jos cel putin 4.2tdi-ul pe care l-am avut o facea f bine,chiar daca avea 760Nm de la 1450rpm,nu exista lag,nu existau smucituri,plecai boba de pe loc chiar si pe carosabil alunecos;

 

si pana la urma s-a dat cu cayenne turbo,nu aspirat :twoup:

Link to comment
Share on other sites

700Nm are porsche si este benzina

1000Nm are q7 si este diesel

ambele 500cp

 

q7-le de tras a tras mai departe acel volvo

 

insa acel test este irelevant pt a spune ca nu poate pune tot cuplul jos;iar pe circuit porsche-ul va fi mult mai rapid,il poti compara cu x5m nu cu q7 si nu din cazua ca q7 nu poate pune cuplul jos ci din motiv ca nu sta pe drum,pe viraje zboara

 

la 4.2-ul meu puteam pleca bomba de pe loc,chiar daca era ud pe jos,m-am dat de 3 ori cu umic cu un XF 3.0 bi-turbo,diesel; efectiv decolam de langa el ;ac lucru s-a intamplat si cu un touareg 4.2 benzina,ac din urma avea 410Nm,pleca mai bine de pe loc si decat x6-le actual si decat fostul a4

 

daca faceam o plecare in forta de pe loc din 2500-3000rpm nu patina mai de loc,vb de 760Nm ; mai mult patinam daca faceam ac plecare cu un logan de 1.4 care are doar 112Nm

Edited by ionut_marius
Link to comment
Share on other sites

Q7 e cu vreo juma' de tona mai greu. De aia a fost mai slab. Daca ar face un drag race de la 50 Km/h Q7 ar fi mai rapid.

 

Din punctul meu de vedere au gresit cei de la 5th gear. Invingatorul a fost Q7 deoarece aia nu e masina de circuit. E o masina imensa care trebuie sa traga bine pe autostrada, cuplu mult sa plece imediat intr-o depasire, spatioasa si confortabila si care sa mearga bine si pe offroad sau in conditii cu tractiune slaba. Daca vrei masina sa stea in curbe ca un M... ia-ti un M. Q7-ele are alt scop.

Link to comment
Share on other sites

sunt aceasi clasa.. varful la SUV de la Audi si Porsche.

Ca nu iti derapau rotile asta nu inseamana ca iti pune cuplul ala jos, ci doar ca intervine controlul tractiunii, pun pariu ca daca masaora cineva in conditiile alea nu ajunge nimicar jumate din cuplul ala la roata..

De asta e important sa ai ceva care iti transmite puterea liniar, nu cu varfuri, cum e un aspirat mare sau un low pressure biturbo mare, cum sunt noile V8-uri..si cum e si motorul de la Porsche..

Link to comment
Share on other sites

2000 pe 6 linie e entry level, 2500 e cel mai bun compremis, idealul fiind motoarele M cu 6 in linie, ele reprezinta apogeul, varful de lance, 360 de cai dintr-un motor de 3246 cmc, dar si 192 cai din 2500 e f bun, poate mai bun decat ar avea nevoie orice om care isi cara cadavrul prin oras
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

sunt aceasi clasa.. varful la SUV de la Audi si Porsche.

Ca nu iti derapau rotile asta nu inseamana ca iti pune cuplul ala jos, ci doar ca intervine controlul tractiunii, pun pariu ca daca masaora cineva in conditiile alea nu ajunge nimicar jumate din cuplul ala la roata..

De asta e important sa ai ceva care iti transmite puterea liniar, nu cu varfuri, cum e un aspirat mare sau un low pressure biturbo mare, cum sunt noile V8-uri..si cum e si motorul de la Porsche..

 

crede-ma pe cuvant ca pune mult cuplu jos,nu stiu cat pune la roata,nu am masurat;dar pune,chiar si esp-ul activat daca plecam in forta mai mult de 1-2 ori nu palpaia martorul in bord;orice awd poate pune cuplul f bine jos,mai problematic este pt un fwd puternic,gen focus RS,unde este o intreaga inginerie;

 

audiul pierde acea cursa pt ca nu sta la fel de bine pe drum ca un cayenne,cayenne-ul acela il poti compara linistit cu x5m pe cand un q7 cu susp sport si jante 20 nu sta nici macar ca un x5 cu susp normala si jante 18,iti zic sigur ; in schimb la capitolul tras,unde conteaza cuplul a castigat in fata cayennului;

 

dar comparatia este irelevanta,compari benzina cu dieselul,chiar daca dizalul are cuplul mai mare ac este oferit pe o plaja mai mica de turatii (si stii f bine asta) la pariu ca daca te urci intr-un aspirat V10 chiar si mai mare de 5000cm si un bi-turbo de genul celui de 4400 V8 la pariu ca nu te mai dai jos din al doilea cu tot cu puterea liniara pe care ti-o ofera agregatul mai mare si cu multi cilindri

 

mai interesanta ar fi fost o comparatie de genul 4.2fsi V8 tot de pe q7 vs noul 3.0tfsi V6

 

....Ador sunetul de 6 in linie

 

 

Poti face o diferenta la sunet intre L6 si V6 sau spui asta pt ca BMW are 6 in linie?

 

mie V6-urile mi se par ca suna mai nervos decat L6-urile,vb doar de diesel si este doar o parere

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.