Jump to content

4 cilindri vs 6 cilindri


cristimm

Numarul de cilindri.  

1247 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

prietene draga,tu cu 320-ul tau de 150cp te faci de ras in fata unu 1.9tdi 131resoftat,in fata unui 2.0tdi 170cp stock,in fata unui 320d 163cp,in functie de sofer in fata unui 320d 150cp,mai are rost sa continui ? un 123d 4 cilindri bate 325-ul de 192cp....degeaba sunt 6 daca ofera doar sunet mai palcut,senzatii poti avea si cu 4 cilindri

si eu prefer 6 (ma rog 12) dar nu cand vine vb de 320i 150cp

 

te contrazici in afirmatii,aberezi,ce rost isi mai are discutia ?

 

nu se face deloc de ras nici in fata unui passat b5.5 1.9 tdi 131 resoftat...nici 2.0tdi 170 stock...320d 163 i`o cam ia bine in fata...si nici macar 320d 150 hp...garantez :)

 

un 1.9tdi 131cp resoftat pe golf IV trage destul de bine,masina este usurica si are aprox 370-380Nm 9,6s stock,pb dupa resoftare in jur de 8,7s,iar un 2.0tdi 170cp stock,adica pe octi 2,G 5,leon face suta in 8,2s,nu are absolut nici cea mai mica treaba cu 320i 150cp.6 cilindri

 

In general "more is better", insa in privinta numarului de cilindri, doar cele de 6 si V12 ofera motorului un echilibru natural care in cazul altor motoare (L4, V8, etc) trebuie obtinut cu ajutorul unor mecanisme separate. Acesta este si motivul pentru care un 6 in linie sau V12 sunt mai "smooth", mai rafinate, produc un sunet mai armonios decat celelalte.

 

Motoarele in 4 cilindri sunt cele de baze, ofera un consum redus, dar nu sunt facute pentru sportivitate. Poate motorul de pe Honda S2000 sa fie sportiv, dar tot as prefera un 2.5 sau 3 litri L6, chiar daca ar fi mai incet.

 

Urmatorul pas este V8. In aceasta privinta, in afara de flat 6-ele de pe un Porsche, nu prea cred ca e cineva care nu si-ar dori un upgrade la un V8 daca banii n-ar fi o problema. V12 este un pic mai smooth decat V8, insa nu prea are mari beneficii fata de acesta.

 

In ceea ce priveste diesel-urile, m-am lamurit. Ofera un puf de energie cand intra turbina pe la 2000-2500, insa se termina repede. Iti ofera atunci o senzatie bunicica si atat. La o benzinara e o senzatie mai lunga... pe masura ce urca in ture si are mai multa putere motorul te baga in scaun mai tare. E ca si cum ai avea de ales intre un orgasm la barbati si unul la femei. :twoup:

 

ai condus un diesel nou,modern ? un motor modern trage f bine inca de la 11-1200rpm

 

V8 am condus aprox 10k km,4.2tdi bi-turbo,inafara de sound nu este cu nimic mai bun decat 4.0d 6 cilindri,bi-turbo,ba mai mult dieselul de la bmw trage f bine pana la 5000rpm,pe cand tdi dupa 4000rpm se plafoneaza,sa nu mai zic de red line,tdi-ul la 4600rpm taie,iar la ture joase gen 11-1200rpm tot dieselul bmw raspunde mai bine

 

marele avantaj al li s2000 este greutatea,daca ai pune ac motor pe o caroserie de 1,5t (gen seria 3) ar fi dus,iar cuplul destul de plapand este atins abia la 6500rpm

Link to comment
Share on other sites

2.timpul de fabrica e 8.8

 

Da-ne un link de pe un site credibil, unde sa scrie ca producatorul a dat timpul de 8.8 sec , de la 0-100 km/h pentru 320D FL 150 cai.

Nu ca ar fi mare diferenta intre 8.8 si 8.9 , insa sunt si eu curios unde ai vazut tu timpul asta de 8.8 sec.

 

@fane320d : ce legatura are faptul ca tu ti-ai softat masina, cu discutia noastra?

 

pai are legatura ca e 4 in linie nu ?

Link to comment
Share on other sites

Bine ai revenit in tara Silviu si hai sa lamurim odata problema.

Zi tu locul, data si ora, eventual vreo 2, 3 variante ca sa nu se intample sa nu pot sa vin si sa zici ca ma cotesc, eventual saptamana viitoare ca sa fac si io schimbul de ulei.

By the way, am facut acum 2 ore un test cu un soft pe sfert de mila, nu am avut cum sa plec la start asa ca timpul de reactie ~1,5 secunde :(

 

Daca nu ai, iti imprumut interfata si softul.

 

daca ar fii fost stock da...

 

prietene draga,tu cu 320-ul tau de 150cp te faci de ras in fata unu 1.9tdi 131resoftat,in fata unui 2.0tdi 170cp stock,in fata unui 320d 163cp,in functie de sofer in fata unui 320d 150cp,mai are rost sa continui ? un 123d 4 cilindri bate 325-ul de 192cp....degeaba sunt 6 daca ofera doar sunet mai palcut,senzatii poti avea si cu 4 cilindri

si eu prefer 6 (ma rog 12) dar nu cand vine vb de 320i 150cp

 

te contrazici in afirmatii,aberezi,ce rost isi mai are discutia ?

 

nu se face deloc de ras nici in fata unui passat b5.5 1.9 tdi 131 resoftat...nici 2.0tdi 170 stock...320d 163 i`o cam ia bine in fata...si nici macar 320d 150 hp...garantez :)

 

un 1.9tdi 131cp resoftat pe golf IV trage destul de bine,masina este usurica si are aprox 370-380Nm 9,6s stock,pb dupa resoftare in jur de 8,7s,iar un 2.0tdi 170cp stock,adica pe octi 2,G 5,leon face suta in 8,2s,nu are absolut nici cea mai mica treaba cu 320i 150cp.6 cilindri

 

In general "more is better", insa in privinta numarului de cilindri, doar cele de 6 si V12 ofera motorului un echilibru natural care in cazul altor motoare (L4, V8, etc) trebuie obtinut cu ajutorul unor mecanisme separate. Acesta este si motivul pentru care un 6 in linie sau V12 sunt mai "smooth", mai rafinate, produc un sunet mai armonios decat celelalte.

 

Motoarele in 4 cilindri sunt cele de baze, ofera un consum redus, dar nu sunt facute pentru sportivitate. Poate motorul de pe Honda S2000 sa fie sportiv, dar tot as prefera un 2.5 sau 3 litri L6, chiar daca ar fi mai incet.

 

Urmatorul pas este V8. In aceasta privinta, in afara de flat 6-ele de pe un Porsche, nu prea cred ca e cineva care nu si-ar dori un upgrade la un V8 daca banii n-ar fi o problema. V12 este un pic mai smooth decat V8, insa nu prea are mari beneficii fata de acesta.

 

In ceea ce priveste diesel-urile, m-am lamurit. Ofera un puf de energie cand intra turbina pe la 2000-2500, insa se termina repede. Iti ofera atunci o senzatie bunicica si atat. La o benzinara e o senzatie mai lunga... pe masura ce urca in ture si are mai multa putere motorul te baga in scaun mai tare. E ca si cum ai avea de ales intre un orgasm la barbati si unul la femei. :)

 

ai condus un diesel nou,modern ? un motor modern trage f bine inca de la 11-1200rpm

 

V8 am condus aprox 10k km,4.2tdi bi-turbo,inafara de sound nu este cu nimic mai bun decat 4.0d 6 cilindri,bi-turbo,ba mai mult dieselul de la bmw trage f bine pana la 5000rpm,pe cand tdi dupa 4000rpm se plafoneaza,sa nu mai zic de red line,tdi-ul la 4600rpm taie,iar la ture joase gen 11-1200rpm tot dieselul bmw raspunde mai bine

 

marele avantaj al li s2000 este greutatea,daca ai pune ac motor pe o caroserie de 1,5t (gen seria 3) ar fi dus,iar cuplul destul de plapand este atins abia la 6500rpm

 

 

eu uite cu al meu 320i..cel mai slab motor ever..dupa specificatiile multora...am reusit cu un passat 2.0 tdi 170 de cai ca o data sa fim la egalitate si o data sa`l fac...am facut cu un golf V restoftat tot la 170 de cai...si tot l`am facut cu amaratu asta de 320i :twoup:

Link to comment
Share on other sites

Daca ar fi fost stock... zici ca a mea nu e sau a ta nu e?

Te asigur ca a mea e, deocamdata.

Cand am sa imi pun box, am sa postez noile rezultate.

Pe mine ma fript un golfV tsi 170Cp stock, cel putin asa zice proprietarul.

 

eu fac cu o capota un golf resoftat 2.0tdi 170 hp...castig foarte mult pe plecare..unde golful nevand puterea din fabrica pierde :twoup:

 

Daca ar fi fost stock... zici ca a mea nu e sau a ta nu e?

Te asigur ca a mea e, deocamdata.

Cand am sa imi pun box, am sa postez noile rezultate.

Pe mine ma fript un golfV tsi 170Cp stock, cel putin asa zice proprietarul.

 

eu fac cu o capota un golf resoftat 2.0tdi 170 hp...castig foarte mult pe plecare..unde golful nevand puterea din fabrica pierde :)

 

da de a ta.. ma refeream ca nu ar fii stock :)

Link to comment
Share on other sites

aici vorneam de tsi si stock, adica 100% reali, la resoftare, putini fac un dyno sa vada care e treaba, iau de buna ce zice "softacu"

 

Cand (si "daca") va fi "boxata" voi posta cu placere rezultatele, atunci am curaj sa incerc si cu 320i 2.2 si chiar cu tsi-ul ala care m-a fript, daca-l mai prind prin oras.

 

Softurile pe care le am pot masura si puterea, dar trebuie multe date bagate si ma cam grabeam, si oricum ma interesau mai tare timpi decat puterea.

 

Din ce zici tu, eu inclin sa cred ca ai 2.2, esti 100% sigur ca ai motorul original.

Edited by lucian81v
Link to comment
Share on other sites

linie intre mine 320d 150cp si 320i 150cp,eu am plecat din greseala cu dsc on,plecare de pe loc mai buna la mine,in tr a2a usa spate a lui venea in langa geamul meu,pana al 100km/h am mers la fel,de la aprox 100 si pana la 110-115km/h a mea a inceput sa recupeze acea distanta mica, la 110-115km/h in sus el a franat si nu a mai vrut a2a oara

 

320d 150cp si 325 automat e36,de 3 ori ne-am dat de 3 ori l-am batut pe 400m aprox cu o masina,masina lui trecea in fata abia la 180km/h in sus

 

intre mine si passat 2.0tdi 140cp dsg de 3 ori ne-am dat pana la 120-130km/h distanta a fost cam de o masina intre noi,de 3 ori in favoarea mea

 

un golf,leon,tdi 170cp matura cu 320i pe jos la fel si cu 320d e46,de tsi-uri nu mai zic si aici nu vb de 122cp

 

320d resoftat 180cp,de 3 ori m-am dat cu octavia RS 200cp pana la 130-140km/h, de 3 ori mi-a dat cam 3-4 masini

 

cam astea sunt experientele mele

 

 

din ac motiv zic ca degeaba sunt 6 daca nr de cp si Nm lipseste,degaba 6 cilindri si doar 150cp

Link to comment
Share on other sites

linie intre mine 320d 150cp si 320i 150cp,eu am plecat din greseala cu dsc on,plecare de pe loc mai buna la mine,in tr a2a usa spate a lui venea in langa geamul meu,pana al 100km/h am mers la fel,de la aprox 100 si pana la 110-115km/h a mea a inceput sa recupeze acea distanta mica, la 110-115km/h in sus el a franat si nu a mai vrut a2a oara

 

320d 150cp si 325 automat e36,de 3 ori ne-am dat de 3 ori l-am batut pe 400m aprox cu o masina,masina lui trecea in fata abia la 180km/h in sus

 

intre mine si passat 2.0tdi 140cp dsg de 3 ori ne-am dat pana la 120-130km/h distanta a fost cam de o masina intre noi,de 3 ori in favoarea mea

 

un golf,leon,tdi 170cp matura cu 320i pe jos la fel si cu 320d e46,de tsi-uri nu mai zic si aici nu vb de 122cp

 

320d resoftat 180cp,de 3 ori m-am dat cu octavia RS 200cp pana la 130-140km/h, de 3 ori mi-a dat cam 3-4 masini

 

cam astea sunt experientele mele

 

 

din ac motiv zic ca degeaba sunt 6 daca nr de cp si Nm lipseste,degaba 6 cilindri si doar 150cp

 

degeaba...4 in linie si DIESEL :twoup: ca daca ii lipseste cam tot..in afara de consum bun :)

Link to comment
Share on other sites

Aveti aici tot ce vreti sa stiti despre toate modelele de E46

http://en.wikipedia.org/wiki/E46

Intradevar, e putin mai rapid 320D FL decat 320i NFL , insa diferentele, in realitate sunt destul de mici.

Am mai zis-o: am facut o liniuta cu un 320D FL si s-a terminat indecis. In treapta 1 si 2 , i-am luat o lungime de masina, si apoi s-a chinuit sa ma ajunga din urma...

Am tras ambii de masini pana pe la 200 km/h

ON-Topic: lumea a votat : aprox 80 mai multe voturi in favoare 6 cil.

Am avut bmw si in 4 cilindrii, si acum am unul cu motor in 6cil.

Diferenta e ca asta in 6 cil nu se chinuie niciodata, orice stil de mers ai avea.

Pot sa trag de el oricat, ca "nu se cere afara" :)

Si ce imi place cel mai mult la motorul asta: la turatii mici e silentios, si nu se aude nimic, insa de pe la 5000 rpm in sus, toarce ca un motor de pe o masina super-sport.

320D are anumite avantaje...si oarecum e normal. Motorul M47 e generatie mai noua decat M52.

Dar, una peste alta... o sa incerc sa nu mai rad de tractoras, ca ma bate si pe mine gandul sa imi iau unul.

:twoup:

Link to comment
Share on other sites

linie intre mine 320d 150cp si 320i 150cp,eu am plecat din greseala cu dsc on,plecare de pe loc mai buna la mine,in tr a2a usa spate a lui venea in langa geamul meu,pana al 100km/h am mers la fel,de la aprox 100 si pana la 110-115km/h a mea a inceput sa recupeze acea distanta mica, la 110-115km/h in sus el a franat si nu a mai vrut a2a oara

 

320d 150cp si 325 automat e36,de 3 ori ne-am dat de 3 ori l-am batut pe 400m aprox cu o masina,masina lui trecea in fata abia la 180km/h in sus

 

intre mine si passat 2.0tdi 140cp dsg de 3 ori ne-am dat pana la 120-130km/h distanta a fost cam de o masina intre noi,de 3 ori in favoarea mea

 

un golf,leon,tdi 170cp matura cu 320i pe jos la fel si cu 320d e46,de tsi-uri nu mai zic si aici nu vb de 122cp

 

320d resoftat 180cp,de 3 ori m-am dat cu octavia RS 200cp pana la 130-140km/h, de 3 ori mi-a dat cam 3-4 masini

 

cam astea sunt experientele mele

 

 

din ac motiv zic ca degeaba sunt 6 daca nr de cp si Nm lipseste,degaba 6 cilindri si doar 150cp

 

degeaba...4 in linie si DIESEL :twoup: ca daca ii lipseste cam tot..in afara de consum bun :)

 

nu ma intelege gresit,nu am nimic cu benzinrul si nici cu motoarele de 6 cilindri (conduc unul si inainte de asta am condus V8) dar nu cand vine vb de o masina de genul 320i 150cp,degeaba sunt 6 daca nu fuge,degeaba sunt 6 daca te arde unul cu 4

Link to comment
Share on other sites

La BMW nici nu mai conteaza, cati cilindrii ai...4...6...8...12...e BMW.Probabil ca va veni si vremea ca BMW sa treaca in oferta si motoare cu 3 cilindri, ce o sa facem atunci!?

Eu merg zilnic cu o masina in 3 cilindri diesel, inainte de asta am mers vreo 2 ani cu una similara(tot in 3 cilindri) dar pe benzina, si pot sa spun ca se simte o lipsa acuta de cuplu la motorasele astea.

Concluzia este ca trebuie sa ai ceva cilindrii sub capota, de preferat 4+.

Link to comment
Share on other sites

Avantaje 6L la aceeasi putere

- pulsatii mai mici ale momentului motor=> volant mai mic=> acceleratii mai bune in treptele mici si turatii mari

- pulsatii mai mici ale momentului motor - elementele supuse socurilor sunt mai putin afectate

 

- cilindri mai mici in volum=> umplere mai buna la turatii ridicate => limitarea naturala a puterii la o turatie mai mare (valabil doar la otto)

- manivele mai mici=> motorul mai compact, pistoanele au curse mai mici => forte de inertie mai mici- la fel ca la volant

- nu are puncte moment 0 - mai slabe sanse sa-l opresti accidental. 4L are cate 2 pe cursa: cateva grade chiar inainte ca pistoanele sa atinga pmi respectiv pme

 

Dezavantaje

- arbore mai lung , mai supus torsionarii si oboselii materialului (teoretic)

- reparatii mai scumpe cu ~50% la ceea ce depinde de nr de cilindri (cand trebuie inlocuite toate piesele de acelasi fel)- ex bujii, segmenti, cuzineti, arbore cotit, admisie , evacuare, chiulasa, supape, arbore cu came.

 

Per total nu vad dezavantaje majore ale arhitecturii 6L daca e vorba de motoare cu performante similare.

Edited by lucian81v
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

- arbore mai lung , mai supus torsionarii si oboselii materialului (teoretic)

 

asta e practic singurul dezavantaj tehnic.

 

si ar mai fi faptul ca un motor s6 ocupa spatiu mai mult in compartimentul motor, implicit e mai dificil sa pui tractiune fata pe un s6, nu ca ar interesa pe cineva pe aici :twoup:

Link to comment
Share on other sites

e si ceva mai greu la aceasi cilindree, dar BMW a transformat asta in avantaj practic, datorita tractiunii spate, raportul de distributie a greutatii pe punti e 50-50% fata-spate la majoritatea modelelor 6L pe care le stiu eu, in cel mai rau caz cu devieri minore gen 50.xx-49.xx%, desi probabil ca exista si exceptii.. Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

waw ma minunez.....cate aberatii pot sa citesc pe forumul asta......tind sa cred ca ca am fost indulgent cu tine cand te-am facut idiot........ma uimesti........dar cand imi zici ca un motor de vw de 1,9 sau 2l face un 325.....nu mai am cuvinte.....chiar am fost indulgent cu tine......atunci de ce draq ti-au luat un 320d?......pentru ca e mai slab?........sau si tu cu 320d faci un 325 benzina?..........m-ai innebunit de cat de idiot...infine.......nu mai are rost ca pot sa te jignesc pana maine.....sau poate cate zile mai ai de trait dar crede-ma mai si alte lucruri de facut decat sa-ti ascult aberatiile......daca chiar esti asa bun de ce nu te bagi la o liniuta cu un 325 sau chiar un 320i cu un sofer cat de cat priceput......????.........sau nu vrei sa te bagi ca daca o turezi la 4mii de ture iti mananca 15 la suta iar maine nu mai ai bani sa mergi la un suc?....hai sa terminam.......da-te tu prietene cu tractoru tau....numai sa ai grija ca vine iarna si poate nu-ti mai porneste....iar eu ma dau cu 6 in line al meu pe benzina dar macar ma pot baza pe el ca nu ma face nici un audi de 2l de 125Cp...chipat sau nu......ar fii chiar culmea......

Stimate, decat sa agresezi limba romana in asemenea hal si sa mai emiti si astfel de ineptii, mai bine roaga-te sa nu se mai nasca un Hitler! Nu de alta, dar nu te-as vedea prea bine... :)

 

Tara asta geme de posesori de BMW, asa-zisi pasionati, cu doua clase mai mult ca trenu', adica fix cat numarul cilindrilor unui motor BMW pe care il denigrezi tu. :) Ma intreb retoric cum au unii acces la internet si mai grav, cum reusesc sa isi achizitioneze o masina cu mai multi cilindri decat anii de scoala pe care ii are... :twoup:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.