Jump to content

temperatura peste limite


hipnotyyk

Recommended Posts

Salve . Am si eu o problema legata de temperatura motorului in mers. In mers imi face ceva probleme. Mai exact din cand in cand temperatura apei sare pe rosu . Daca merge ok 20 de km si sta numai la 90 de grade , dupa sare brusc pe rosu . in acelasi timp nu mai baga caldura in interior , dar asta ar fi oproblema iarna nu acum , dar poate au lgatura . Aveti idee care ar fi cauza sau ce ar trebui sa verific ? Ma gandeam eu la termostat dar nu stiu unde sa-l caut . Am uitat sa precizez am un seria 5 E34 din 1994 520I .
Link to comment
Share on other sites

Salve . Am si eu o problema legata de temperatura motorului in mers. In mers imi face ceva probleme. Mai exact din cand in cand temperatura apei sare pe rosu . Daca merge ok 20 de km si sta numai la 90 de grade , dupa sare brusc pe rosu . in acelasi timp nu mai baga caldura in interior , dar asta ar fi oproblema iarna nu acum , dar poate au lgatura . Aveti idee care ar fi cauza sau ce ar trebui sa verific ? Ma gandeam eu la termostat dar nu stiu unde sa-l caut . Am uitat sa precizez am un seria 5 E34 din 1994 520I .

verifica in primul rand nivelul lichidului de racire, apoi daca este ok vascocupla si apoi termostatul, cel din urma tre sa il cumperi nou ca sa scapi de grija.

Link to comment
Share on other sites

inainte de a te a apuca sa cumperi o groaza de chestii fa mai intai o aerisire si completeaza lichidul daca e nevoie. Faptul ca nu iti baga caldura si creste temperatura doar cateodata mie imi spune ca in primul rand nu ai destul lichid si de aici ai si goluri pe instalatie..Asa se explica si variatiile mari.

Apoi te apuci de inlocuit una alta, daca nu isi revine.

Si fa asta cat mai repede, nu mai merge cu ea asa...

Link to comment
Share on other sites

Salve . Am si eu o problema legata de temperatura motorului in mers. In mers imi face ceva probleme. Mai exact din cand in cand temperatura apei sare pe rosu . Daca merge ok 20 de km si sta numai la 90 de grade , dupa sare brusc pe rosu . in acelasi timp nu mai baga caldura in interior , dar asta ar fi oproblema iarna nu acum , dar poate au lgatura . Aveti idee care ar fi cauza sau ce ar trebui sa verific ? Ma gandeam eu la termostat dar nu stiu unde sa-l caut . Am uitat sa precizez am un seria 5 E34 din 1994 520I .

verifica in primul rand nivelul lichidului de racire, apoi daca este ok vascocupla si apoi termostatul, cel din urma tre sa il cumperi nou ca sa scapi de grija.

ok, dar am o mica problema , eu ma pricep la suruburi , montez , demontez orice fara probleme dar cum nu sunt un un mecanic auto de meserie , nu stiu unde gasesc temotstul si vascocupla , pt ca fiecare masina e putin diferita . Un indiciu ceva?

 

nu mai merg , sunt deja in curte pregatitm sa pun sculele pe ea . asa ca idee cam cat lichid intra in instalatia de racice si cum o golesc complet ca eu am incercat odatasa scot tot si nu am reusit . Pe de alta parte sa spunem ca nu stiu nici cum trebuie procedat la aerisit instalatia , .

Link to comment
Share on other sites

Aerisire instalatie racire:

 

1. Desfaceti capacul vasului de expansiune. Setati controloalele de temperatura din bord la incalzire maxima. Lasati motorul sa se raceasca inainte sa desfaceti capacul vasului de expansiune, sau inainte sa scurgeti lichidul de racire.

2. Plasati un vas sub busonul de scurgere al radiatorului si desfaceti-l lasand sa curga lichidul din radiator.

3. Plasati un vas sub partea din spate a blocului motor. Slabiti si desfaceti complet busonul de scurgere a lichidului de racire din blocul motor. Busonul de scurgere se gaseste pe partea blocului motor care contine galeria de evacuare, aproape de spatele motorului (sub galerie).

4. Montati la loc busonul de scurgere al radiatorului si cel de scurgere din blocul motor, folosind garnituri de etansare noi. Lasati comenzile caloriferului din bord pe incazire maxima.

5. Folosind o solutie de racire compusa din 50% apa distilata si 50% antigel, incarcati sistemul de racire incet. ATENTIE! daca motorul este cald, asteptati pana se raceste, nu este o idee buna sa bagati lichid de racire rece intr-un motor cald.

 

Apa de la robinet poate provoca coroziunea radiatorului, motorului si furtunelor din instalatia de racire.

Lichidul de racire poate fi refolosit daca este curat si nu este mai vechi de 2 ani. Nu refolositi lichidul de racire cand inlocuiti piese din motor.

 

Capacitatea sistemului de racire este:

 

6.5 litri pentru motoarele cu 4 cilindri

10 litri pentru motoarele cu 6 cilindri

10.5 litri pentru motoarele cu 6 cilindri dar bloc US

 

 

 

Pentru modelele cu vasul de expansiune integrate in radiator, ori de cate ori lichidul este dat jos din instalatie sau reumpluta instalatia de racire cu lichid, trebuie urmata procedura de aerisire a instalatiei de racire (pentru a elimina aerul prins in instalatie):

 

Modelele care au vasul de expansiune separat nu au surub de aerisire. Sistemul de racire isi face singur aerisirea prin furtunasul de aerisire cu care este prevazut vasul de expansiune.

 

1. Cu motorul rece, adaugati lichid de racire pana cand ajunge la nivelul COLD (KALT) marcat pe vas.

2. Slabiti surubul de aerisire de pe vasul de expansiune din radiator. Vezi poza. La modelele M3, slabiti surubul de aerisire care se afla pe carcasa termostatului.

3. Setati controalele temperaturii in habitaclu pe temperatura maxima si puneti contactul (NU PORNITI MOTORUL)

4. Adaugati incet lichid de racire pana cand incepe sa curga prin gaura surubului de aerisire. Cand lichidul de racire curge prin gaura surubului de aerisire fara sa mai apara bule de aer (curgerea e cursiva), strangeti surubul.

5. Porniti motorul si lasati-l sa functioneze pana cand atinge temperatura de lucru (indicatorul de temperatura din bord este la mijlocul scalei). Dupa ce se raceste motorul, reverificati nivelul lichidului de racire si completati-l daca este necesar (pana la semnul COLD/KALT).

Link to comment
Share on other sites

vascocupla e elicea aia mare care iti raceste radiatorul.. La BMW nu e electroventilor, e un mecanism ceva mai complicat.

termostatul e chiar pe pompa de apa daca tin eu bine minte...

Link to comment
Share on other sites

Foart buna prezentarea Andrei , o sa ma apuc de treaba, dar inainte de toate ma uitam acum ca am lasat masina oprita de mai mult de 2 ore si imi arata in bord o temperatura la fel ca atunci cand am lasat-o . era la linia din mijloc si acum e la fel . mi se pare putin ciudat ca ar fi trebuit sa se raceasca putin. afara nu sun -3 grade dar nici +30 . e destul de racoare si bate vantul , cred ca ar fi trbui sa scada macar putin.
Link to comment
Share on other sites

vascocupla e elicea aia mare care iti raceste radiatorul.. La BMW nu e electroventilor, e un mecanism ceva mai complicat.

termostatul e chiar pe pompa de apa daca tin eu bine minte...

Ok am inteles acum. stiu cum functioneaza vascocupla. ideea e ca ar trebui ca in momentul in care mie imi creste temperatura repede elicea sa nu se mai invarta daca e defecta vascocupla. Cu asta sunt lamurit. Mersi

 

nu neaparat. Eu o las in garaj subteran unde e chiar racoare si dupa 4 ore merg 100 de m si e la temperatura optima motorul.

e posibil ca pana la urma e si motorul mare. o sa astept sa se raceasca si sa vad care treaba. Un alt lucru ciudat e ca imi crestea temperatura dupa intram intr-o zona cu ceva gropi , sau de ex cand am intrat intr-un sens giratoriu mai sportiv. De exemplu ieri am plecat cu ea , am facut 7 km si mi-a facut probleme. am oprit motorul l-am lasat 30 de min , dupa care am facut alti 25 de km si a mers perfect .

Link to comment
Share on other sites

Ok am inteles acum. stiu cum functioneaza vascocupla. ideea e ca ar trebui ca in momentul in care mie imi creste temperatura repede elicea sa nu se mai invarta daca e defecta vascocupla. Cu asta sunt lamurit. Mersi

 

Cand temperatura tinde sa creasca vascocupla trebuie sa-si mareasca turatia. In cazul in care e defecta isi mentine aceeasi turatie si la rece, si la cald.

Link to comment
Share on other sites

De asta zic ca ai sigur goluri pe instalatie si probabil si ceva lipsa la lichid. ..

La un moment dat da de un gol dinasta si se incalzeste, apoi isi revine si tot asa. Ca mai ai poate si altele gen vasco-cupla ... radiator infundatat sau foarte murdar (ma refer la spatiile alea dintre lamele, conteaza foarte mult daca sunt blocate de muste, frunze si ce boala se mai aduna pe acolo ), e alta poveste.

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Ok in mare parte sunt lamurit. Ma duc acum sa ma echipez si ma apuc de treaba . o sa revin cu rezultatul , poate asa in viitor cineva care va avea aceiasi problema va avea o idee daca citeste , desi le doresc tutror ,masini cat mai bune. Multumesc tuturor de ajutor.
Link to comment
Share on other sites

am rezolvat enigma. lipsea un litru de apa , nici mai mult , nici mai putin. am incercat sa vad daca mai lipseste , daca pierde dar e ok. a iesit aerul in timp ce completam cu apa si s-a rezolvat . acum merge ok si de cateva zile nu mi-a mai facut probleme.

Concluzia : inainte de a cumpara piese verifica ce e mai putin costisitor ( apa) . DOMI cel mai bun raspuns , mersi , asta nu inseamna ca ceilalti au vb prosti , deasemenea mersi

Link to comment
Share on other sites

Daca tot s-a deschis un topic recent acum cu temperatura, eu am cam aceeasi problema, am ajusn la solutia disperata de a scoate termostatul. Deci apa este destula, am verificat, ras-verificat apa este, dar am o intreabre: cum verific daca vasco cupla merge cum trebuie, adica daca isi mareste turatiile in functie de temperatura motorului? Si cat de mult influenteaza difuzorul de aer racirea apei?
Link to comment
Share on other sites

Solutia ta disperata de a scoate termostatul este in acelasi timp si cea mai proasta. Am scris de foarte multe ori pe forum de ce motoarele bmw nu pot functiona fara termostat, cauta daca te intereseaza, daca nu crede-ma pe cuvant si nu mai merge nici macar 1 km fara termostat.
Link to comment
Share on other sites

Salve . Dupa problema cu temperatura am o alta problema si tine si de apa din motor asa ca voi afisa aici nedumerirea mea.

In mers in timp ce veneam din RO spre IT in Ungaria dupa aprox 900 de km parcursi am auzit niste zgomote ciudate la motor , ulterior se aprinde becul la baterie si da sa se opreasca motoru. Am tras pe dreapta si am constatat ca , cureaua de la alternator, servo ,pompa de apa etc nu mai e la locul ei. Nu s-a rupt , doar a sarit de pe role . Motivul pt care a sarit este ca rola pe unde trece cureaua , cea de la ventilattorul care raceste motorul a inceput sa se miste . So fi dus un rulment, sau altceva nu stiu , dar ideea e ca am lasat masina acolo intr-o parcare si tre sa ma duc sa o repar. Am spus ca scriu aici pentru ca ulterior nenorociri am pierdut o gramada de apa din motor. Curgea pe la rotita de la elice .

Ce se afla in spatele elicei aleia? Cineva mi-a spus pompa de apa dar as vrea o confirmare ca sa nu o cupar degeaba .

Daca mai aveti si alte teorii va rog sa expuneti . Mersi!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.