Jump to content

demontare fulie motor


Recommended Posts

Este vorba despre un E46 318d,am ajuns in situatia de a schimba fulia.Asi vrea sa intreb pe cei care au reusit sa o demoneze daca,pentru imobilizarea ei este de ajuns dornul care se pune prin blocul motor(deasupra demarorului)intr-o

gaura din volanta,cel putin asta am priceput din niste poze,dar care nu se refereau la demontarea fuliei.Intreb asta pentru ca banuiesc ca surubul fuliei este foarte strins si loc pentru multe scule nu prea este.

Link to comment
Share on other sites

Este vorba despre un E46 318d,am ajuns in situatia de a schimba fulia.Asi vrea sa intreb pe cei care au reusit sa o demoneze daca,pentru imobilizarea ei este de ajuns dornul care se pune prin blocul motor(deasupra demarorului)intr-o

gaura din volanta,cel putin asta am priceput din niste poze,dar care nu se refereau la demontarea fuliei.Intreb asta pentru ca banuiesc ca surubul fuliei este foarte strins si loc pentru multe scule nu prea este.

Eu am schimbat la E90 320d cu un prieten. Dar am beneficiat de rampa (gaura). Eu tineam cu un levier cu varful lat si ascutit volanta, dar chiar de langa cutie. E o gaura special pentru asta.

 

Eu nu m-as baza pe dornul ala, mai degraba frana de mana trasa, bagata in viteza si cineva care tine piciorul pe pedala de frana.

Eu cred ca fortezi prea multe prin procedeul asta: cutie, cardan, diferential, planetare...

Link to comment
Share on other sites

Eu nu m-as baza pe dornul ala, mai degraba frana de mana trasa, bagata in viteza si cineva care tine piciorul pe pedala de frana.

 

 

cam asa ceva....dar mai bine dute la un mecanic care stie meserie...eu am schimbat fulia recent dar am dat jos cutia pt ca am schimbat si ambreiajul...si tot la fel...mi-a zis sa tin pe frana apasat, unu in spate tine la volanta si altul desfacea fulia...e stransa rau de tot

costa vreo 650 ron fulia...si manopera mie mi-a luat vreo 300 (schimbat kit ambreiaj + fulie)

Link to comment
Share on other sites

Eu nu m-as baza pe dornul ala, mai degraba frana de mana trasa, bagata in viteza si cineva care tine piciorul pe pedala de frana.

Eu cred ca fortezi prea multe prin procedeul asta: cutie, cardan, diferential, planetare...

 

Nu e nici o problema, nu cred ca acea piulita (sau surub) e stransa la un cuplu mai mare decat cuplul motorului probabil peste 300Nm in cazul 320d.

Link to comment
Share on other sites

Este vorba despre un E46 318d,am ajuns in situatia de a schimba fulia.Asi vrea sa intreb pe cei care au reusit sa o demoneze daca,pentru imobilizarea ei este de ajuns dornul care se pune prin blocul motor(deasupra demarorului)intr-o

gaura din volanta,cel putin asta am priceput din niste poze,dar care nu se refereau la demontarea fuliei.Intreb asta pentru ca banuiesc ca surubul fuliei este foarte strins si loc pentru multe scule nu prea este.

Eu am schimbat la E90 320d cu un prieten. Dar am beneficiat de rampa (gaura). Eu tineam cu un levier cu varful lat si ascutit volanta, dar chiar de langa cutie. E o gaura special pentru asta.

 

Eu nu m-as baza pe dornul ala, mai degraba frana de mana trasa, bagata in viteza si cineva care tine piciorul pe pedala de frana.

Eu cred ca fortezi prea multe prin procedeul asta: cutie, cardan, diferential, planetare...

 

Si oricum intre motor si restul este ambreiajul,asa ca degeaba frinezi si ..

Eu intrebam daca a vazut cumva cineva la un service serios cum se face treaba asta pentru ca pe linga cei 1000lei pe fulie parca nu as mai da si vreo 300 pentru desfacerea unui surub

Link to comment
Share on other sites

Am schimbat ieri fulia:

 

Deoarece niciun ciocan penumatic nu a facut fata la desfacut surubul fuliei, o cheie s-a introdus undeva sa tina motorul in loc (nu stiu exact unde, undeva in spatele busonului de ulei) si cu o alta cheie la care s-a conectat o ranga lunga de ~1,5 m s-a tras de surub iar acesta s-a desfacut, daotrita parghiei de 1,5 metri. Fulia a costat 590 lei, vorbesc de E90.

Link to comment
Share on other sites

Care sant semnele ca o fulie ar trebui schimbata?

 

La mine s-a auzit un zgomot metalic destul de slab,cind acceleram,la relanti nimic,dar dupa ce am umblat cam 20km a inceput sa se auda si la relanti,iar cind m-am uitat la sursa zgomotului,fulia avea o bataie laterala de aprox.5mm.

Link to comment
Share on other sites

Am schimbat ieri fulia:

 

Deoarece niciun ciocan penumatic nu a facut fata la desfacut surubul fuliei, o cheie s-a introdus undeva sa tina motorul in loc (nu stiu exact unde, undeva in spatele busonului de ulei) si cu o alta cheie la care s-a conectat o ranga lunga de ~1,5 m s-a tras de surub iar acesta s-a desfacut, daotrita parghiei de 1,5 metri. Fulia a costat 590 lei, vorbesc de E90.

M-ar interesa,daca ai fost de fata cind s-a demontat fulia,daca a fost necesar sa demontezi radiatorul inclusiv cel de aer conditionat,pentru ca eu m-am interesat la un mecanic si asta mi-a spus,trebuie demontat radiatorul,radiatorul de la aer condirionat si chiar si bara din fata pentru a avea acces la surubul fuliei.Mentionez ca am motor cu 4 cilindri si este destul loc intre fulie si radiator (aprox.20cm)

Link to comment
Share on other sites

Nici vorba de scos radiator si spoiler.

 

La mine fara sa fie demontate decat capacele de deasupra, cele de plastic, a incaput si un ciocan pneumatic acolo fara probleme. Un ciocan dintr-ala cu care iti desface prezoanele la vulcanizare, si asta fara probleme.

 

Pe de alta parte, daca scoate scutul de plastic de pe burta masinii, ai loc pe dedesubt fara sa trebuiasca scoase capacele de deasupra.

Link to comment
Share on other sites

Poti sa blochezi angrenajul pe care este legata fulia daca introduci o tija metalica (cheie sau altceva) intr-un spatiu prevazut special pentru asa ceva, undeva pe burta masinii, dupa motor, mai spre centrul masinii (stiu ca suna foarte evaziv dar daca scoateti scuturile gasiti spatiul la care ma refer).
Link to comment
Share on other sites

eu am tot un e 46, 318 d si nu demult am avut aceeasi problema cu care va confruntati si voi

dar la mine intr-o dimineata pe cand ma pregateam sa plec la munca, am auzit un zgomot

ciudat de sub capota. Intrucat era intuneric nu am vazut prea mare lucru, decat cureaua de la

compresorul de ac sarita, am scos-o si am lasat masina pe loc. Dupa ce m-am intors de la serviciu

si m-am gandit toata ziua care ar fi cauza pt care a sarit cureaua, m-am uitat din nou sub capota si am

observat ca fulia mea era rupta......de tot.

am cumparat una noua si m-am apucat sa o schimb, eu cu inca un prieten. Dupa aproape o zi

de incercari nereusite, am reusit sa rup vreo trei dintre zimtii, canelurile pe care fulia le are pt o cheie speciala

de desfacut asa ceva. Dupa ce am inteles ca nu o voi desface in felul ala, am apelat si la o cheie pneumatica

care s-a rupt. Spre seara eram de-a dreptul disperat si ma gandeam la cele mai sumbre scenarii: desfacerea motorului

pt ca surubul ce prinde fulia intra in chiulasa. In ultima instanta am decupat in fulie in locurile unde erau vechile caneluri

pe care le rupsesem si am apelat la un strungar care mi-a facut o cheie ce intra pe fulie si o tine in loc, dupa care cu

o parghie formata dintr-o ranga de 1,5 m, un levier si o tubulara am reusit sa desfac surubul care este foarte,foarte strans.

Ajunsesem sa cred la un moment dat ca se surubul trebuie sa se desfaca invers decat se desfac normal si multe

altele. Ideea este ca se poate, cu rabdare, grija si perseverenta.

Deci aveti grija.

Link to comment
Share on other sites

daca nu ai cheie speciala nu prea reusesti sa desfaci fulia. eu am vazut la cineva ca a dat gaura in cutie exact in dreptul volantei si a tinut contra si a desfacut-o imediat, apoi a astupat gaura cu silicon si gata. in 15 minute era gata tot.

 

 

nu trebuia sa dea gaura

exista cala speciala de blocat volanta :twoup:

Link to comment
Share on other sites

Se poate inchide topicul.Astazi am rezolvat la Contempo in Brasov,intr-adevar exista o cheie speciala care fixeaza fulia de dintii care sint pe mijlocul fuliei si cu o alta cheie se desface surubul.Din pacate toata treaba (inclusiv curele,intinzatoare si role) au costat cam mult.Multumesc pentru sfaturi.
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
salut! am si eu o problema am un 320 D din 2006.si trebuia sa schimb fulia la motor dar am mai mers vreo 2000 km si se auzea urat.ieri cand am pornit sa plec se auzea tare de tot si dintro data imi iesea fum de sub capota.am oprito si dupa 10 minute am pornito iar dar a pornit mai greu dar nu se mai auzea fulia rau de tot.se poate sa iasa fumul ala de la fulie sau din alta cauza?
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.